Redaktør: Fri Debat Mods
jiz skrev:spørger du mig så kommer det helt andpå hvad hun skal arbejde med, jeg vil ikke have at hun skal arbejde et sted hvor hun bliver krænket. Det skal være et sted der respekterer hendes hijab, et sted hun kan føle sig tilpas, et sted hvor hun kan gør alt hvad en muslimsk kvinde kan gør, et sted hvor hun ikke kommer i fysisk kontakt med mænd.. hvis dette kan lade sig gør, så kan jeg ikke drømme om at forbude hende noget Allah (Subhana wa ta'ala) har gjort lovligt for hende.

Miss_Jihad_Princess skrev:Assalâmu 'alaykum..
Jeg ved godt det er tilladt i Islâm, at kvinder arbejder.. Men jeg er interesseret i at se, hvor mange af jer mænd, der vil giftes med en kvinde der er aktiv på arbejdsmarkedet.. Vil du synes det er fint hun arbejder, eller ser du hellere hun bliver hjemme?
Ma'salâma..
as-shams skrev:Hej Erik,
I Islam er det manden der har forsørgerpligten, derfor diskuteres det ik så meget om hvorvidt han skal være hjemmegående.. Så det er ikke kulturelt betinget.
De penge en kvinde tjener er hendes egne, og hun behøver ikke dele dem mend hendes mand, men mon ik de fleste bruger det de tjener til husholdningen.. som du selv er inde på, så er det ret dyrt at få det til at køre rundt, hvis man gerne vil have bolig, bil, pænt tøj, rejser osv osv.. der er jo 100-vis af ting..
Men hvis min mand ville have lidt barsel med vores næste barn , skulle det da være mig en glæde at lade ham nyde det, for det er nu skønt at være sammen med de små 24/7 for en tid.
As-shams
Deen skrev:
......Er det en arbejdsplads hvor hun ikek bliver respekteret og konstant krænket så vil jeg FÅ den til at udvise respekt overfor hende.
..........
YunusIslam skrev:Erik_Willumsgaard skrev:Deen skrev:
......Er det en arbejdsplads hvor hun ikek bliver respekteret og konstant krænket så vil jeg FÅ den til at udvise respekt overfor hende.
..........
Hm jeg tror nok, at man ville spærre øjnene noget op på arbejdspladserne, hvis de ansatte kvinders mænd kom og stillede krav om mere respekt på deres vegne.
Forestil dig, at din kone er direktør i et stort firma, vil du så henvende dig til bestyrelsesformanden og kræve mere respekt? Eller hvis hun er rektor for et gymnasium, vil du så henvende dig til undervisingsdirektøren? Eller hvis hun er minister i regeringen, vil du så henvende dig til statsministeren? Eller hvis hun er overlæge, vil du så henvende dig til hospitalsdirektøren, eller eller..?
Jeg synes ikke det lyder realistisk, og jeg vil være meget spændt på, hvordan det ville virke.
Og tror du ikke også, at din kone ville blive meget flov over sådan en situation?
det bedste man kan gøre er at ikke ansætte sin kone der.
jeg vil være meget jaloux, hvis min kone snakker med andre fyre, også selvom det foregår på et arbejds plads. og de samme krav som jeg har for min fremtidskone har jeg selv.
Al_Jamilla skrev:Assalamu 'alaikum
Deen og andre: Hvis kvinden gerne vil dele sine penge med sin mand, må han så ikke tage imod dem?!
Desuden, som jeg tidligere sagde, har jeg ikke hørt eller læst før, at de penge en kvinder tjener, er hendes helt egen. . .
YunusIslam skrev:Erik_Willumsgaard skrev:Deen skrev:
..........
Hm jeg tror nok, at man ville spærre øjnene noget op på arbejdspladserne, hvis de ansatte kvinders mænd kom og stillede krav om mere respekt på deres vegne.
Forestil dig, at din kone er direktør i et stort firma, vil du så henvende dig til bestyrelsesformanden og kræve mere respekt? Eller hvis hun er rektor for et gymnasium, vil du så henvende dig til undervisingsdirektøren? Eller hvis hun er minister i regeringen, vil du så henvende dig til statsministeren? Eller hvis hun er overlæge, vil du så henvende dig til hospitalsdirektøren, eller eller..?
Jeg synes ikke det lyder realistisk, og jeg vil være meget spændt på, hvordan det ville virke.
Og tror du ikke også, at din kone ville blive meget flov over sådan en situation?
det bedste man kan gøre er at ikke ansætte sin kone der.
jeg vil være meget jaloux, hvis min kone snakker med andre fyre, også selvom det foregår på et arbejds plads. og de samme krav som jeg har for min fremtidskone har jeg selv.
Miss_Jihad_Princess skrev:wa 'alaykum Assalâm wa Rahmatullâhi wa Barakâtuhu..
Wow, mashâ'Allâh, mange flere svar end jeg havde forventet!
Ukhti, hvis kvinden har lyst til at dele sine penge med sin mand, så han kan bruge nogle af dem på regninger osv., så må han gerne tage imod dem.. Men hvis en kvinde har lyst til at beholde sine penge selv, så er det hendes ret ifølge Islâm, da det er mandens pligt at sørge for de ting..
Jeg skal nok finde nogle ayat/hadeeth omkring det, så du og andre ikke tror det er noget jeg finder på..
Ma'salâma..
Miss_Jihad_Princess skrev:Al_Jamilla skrev:Assalamu 'alaikum
Deen og andre: Hvis kvinden gerne vil dele sine penge med sin mand, må han så ikke tage imod dem?!
Desuden, som jeg tidligere sagde, har jeg ikke hørt eller læst før, at de penge en kvinder tjener, er hendes helt egen. . .
wa 'alaykum Assalâm wa Rahmatullâhi wa Barakâtuhu..
Wow, mashâ'Allâh, mange flere svar end jeg havde forventet!
Ukhti, hvis kvinden har lyst til at dele sine penge med sin mand, så han kan bruge nogle af dem på regninger osv., så må han gerne tage imod dem.. Men hvis en kvinde har lyst til at beholde sine penge selv, så er det hendes ret ifølge Islâm, da det er mandens pligt at sørge for de ting..
Jeg skal nok finde nogle ayat/hadeeth omkring det, så du og andre ikke tror det er noget jeg finder på..
Ma'salâma..
Jeg hørte forleden en dag en historiker udtale, at Islams kvindesyn har været en stor forhindring for udvikling i de islamiske lande. I følge denne historiker, som jeg ikke fik navnet på, er det en norm i de islamiske lande, at kvinderne ikke er på arbejdsmarkedet.
Dette skulle være hovedårsagen til at landene i Mellemøsten ikke har gennemgået den samme rivende udvikling, som f.eks. Sydkorea og Singapore har i de sidste 60 år, men tværtimod oplevet stagnation eller tilbagegang. Jeg skal ikke kunne sige, om hans analyse er rigtig, men det lyder sandsynligt, at det betyder noget for et lands udvikling, hvis halvdelen af arbejdsstyrken ikke er på arbejdsmarkedet.
Al_Jamilla skrev:Assalamu 'alaikum
Erik_Willumsgaard skrev:Deen skrev:
..........
| At være alene med det modsatte køn? Forum: Islam Forfatter: Savannah Svar: 16 |
Gik det ikke godt til eksamen? så være kreativ Forum: Fri Debat Forfatter: Muhyi al din Svar: 29 |
Så dumme kan de være Forum: Fri Debat Forfatter: IslamSupporter Svar: 86 |
Danske mænd søger udenlandsk kone via internet Forum: Politik og samfund Forfatter: Al-Marwah Svar: 26 |
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst