Hvad mener i?

Temaer (udvalgt af admins)

Redaktør: Fri Debat Mods

Re: Hvad mener i?

Indlægby Bilingual » søn apr 17, 2005 15:03

YunusIslam skrev:As salamu Alaikum

HÃ¥ber InshaAllah i alle har det godt, Alhamduillah..

Nu hvor jeg tænker på at blive gift(snart)

Så jeg vil have en pige/kone som er ren, altså jeg mener 100 % ren.
Altså en pige, som aldrig har haft gang med en fyr før, selvom det også var i sin uviden tid, eller hun har taget sig sammen og hun gå ikk mere med fyre..

Jeg har det på den måde, hvis en pige har været sammen med en fyr før, og har fortrudt det og er blevet meget troende, så vil jeg aldrig kunne acceptere hende.

Fordi så længe jeg ikk har været sammen med nogle, så skal min "kone" også være den samme!

Håber ikk jeg har skrevet forkert, eller forvirrende. og håber ikk i bliver sure eller galee..

og hvad er jeres meninger??(både til drengene og pigerne)

Salaam

Jeg er selv ligeglad med om personen jeg elsker har været sammen med andre, men jeg er jo heller ikke troende :wink:

Men jeg finder din holdning helt iorden, da du selv lever op til den.

Jeg kender nemlig en del muslimer der selv har været sammen med andre piger, men vil have en jomfru, og det syntes jeg er rent hykleri.

Man nemlig skal aldrig forlange af andre hvad man ikke selv gør.
Brugeravatar
Bilingual
Aktiv Bruger

Tro: Ateist/Agnostiker
Køn: Hankøn

Givet : 23 perler
FÃ¥et : 8 perler

Indlægby Slettet (hope) » søn apr 17, 2005 15:05

Altså en pige, som aldrig har haft gang med en fyr før, selvom det også var i sin uviden tid, eller hun har taget sig sammen og hun gå ikk mere med fyre..

Jeg har det på den måde, hvis en pige har været sammen med en fyr før, og har fortrudt det og er blevet meget troende, så vil jeg aldrig kunne acceptere hende.

Fordi så længe jeg ikk har været sammen med nogle, så skal min "kone" også være den samme!

Håber ikk jeg har skrevet forkert, eller forvirrende. og håber ikk i bliver sure eller galee..

Salaam

Salamu alaikom bror..
Siger du at du aldrig har haft kontakt til en pige før? Altså mener du at din kommende kone skal være jomfrue? For jeg mener seriøst ikke at du kan forlange at din kone skal være 100 % ren hvis du kun er 50 %, altså hvis du forstår hva jeg mener...
Og hvis du er 100 % ren så mener jeg da bestemt også at du skal have en ligeså ren dame.
Og Allah s.w.t har skrevet til alle og enhver hvem vedkommende skal giftes med og inshallah vi alle blir gift med en man fortjener..
salamu alaikom
Brugeravatar
Slettet (hope)

Givet : 0 perle
FÃ¥et : 0 perle

Indlægby gæst3 » søn apr 17, 2005 19:01

Er det ikke kærligheden, som burde at være på første plads, når man skal vælge sin kommende kone/mand? ... En pige/en fyr, som har været sammen med nogen, eller som ikke er jomfru er ikke beskidte. Det er deres eget valg. Jeg synes ikke, man skal kalde nogen for "rene" eller "urene".

Men hvis vi kommer til dit spørgsmål... Du skriver, at du ikke selv har været sammen med en pige før. Du kræver så at din kommende kone skal være jomfru og ikke har været sammen med en fyr før. Det synes jeg godt, du kan kræve af hende, hvis du selv lever op til de krav, som du stiller til din kommende kone. Det ser jeg ikke noget forkert i. Men jeg synes ikke, at du udelukkende skal kigge efter det. Kærligheden burde at være den væsentligste ting at kigge efter. Hvad skal du med en kone, som du ikke elsker, men er jomfru?

HÃ¥ber du finder en, som du fortjener...
Brugeravatar
gæst3

Indlægby MuslimSaliha(slettet) » søn apr 17, 2005 20:08

Held og lykke Yunus.. HÃ¥ber du finder den rette, som fortjener dig.. :shock:
MuslimSaliha(slettet)
Aktiv Bruger

Indlægby MuslimSaliha(slettet) » søn apr 17, 2005 20:23

SubhanAllah
MuslimSaliha(slettet)
Aktiv Bruger

Indlægby MuslimSaliha(slettet) » søn apr 17, 2005 20:29

Nå Yunus.. Hva hvis hun har rørt en anden mands hånd FØR hun konverterede.. Og er jomfru.. Er hun så os uren eller hvad???
MuslimSaliha(slettet)
Aktiv Bruger

Indlægby gæst3 » søn apr 17, 2005 20:33

Du kigger efter hendes fortid, siger du. Hmm det er da totalt latterligt.
Brugeravatar
gæst3

Indlægby MuslimSaliha(slettet) » søn apr 17, 2005 20:35

Det er ikke noget med at bedømme Yunus.. Det er mig personligt der spørger..
MuslimSaliha(slettet)
Aktiv Bruger

Indlægby gæst3 » søn apr 17, 2005 20:36

MuslimSaliha skrev:
Nå Yunus.. Hva hvis hun har rørt en anden mands hånd FØR hun konverterede.. Og er jomfru.. Er hun så os uren eller hvad???

Jeg bedømmer ikke folk desværee
salam

DU SVARER IKKE PÅ HENDES SPØRGSMÅL!
Brugeravatar
gæst3

Indlægby slettet10 » søn apr 17, 2005 20:36

Alaikum salam bror Yunus min kommentar vil komme imorgen inshAllah

Fordi, ægteskab det er jo et vigtigt valg, -

Ws...
Senest rettet af slettet10 søn apr 17, 2005 20:39, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
slettet10
Sølv Bruger

Indlægby gæst3 » søn apr 17, 2005 20:38

Er det klamt? :shock:
Er hun klam og uren, fordi hun har kommet sammen med nogen andre? :shock:
Brugeravatar
gæst3

Indlægby gæst3 » søn apr 17, 2005 20:44

Det gør ingen forskel på, om du kender personen. Du skal alligevel svare på spørgsmålet!! Hun spørger jo ikke, fordi hun ikke vil have et svar!!
Det burde du at tænke dig frem til, men det kan du åbenbart ikke.
Brugeravatar
gæst3

Indlægby Naadje » søn apr 17, 2005 20:46

Cibido skrev:Du kigger efter hendes fortid, siger du. Hmm det er da totalt latterligt.

Salam..

Jeg synes du burde respektere bror 'YunusIslam's holdninger, ligesom du sikkert ønsker dine respekteret..

Men ja, jeg ved ikke...det med fortid... Jeg kan da godt forstå, at han også kigger på fortiden. Hvem vil ikke have en ren partner ?!
Naadje
VIP Bruger

Tro: Salafi

Givet : 15 perler
FÃ¥et : 27 perler

Indlægby Slettet (hope) » søn apr 17, 2005 20:47

YunusIslam skrev:
Hope skrev:

Salaam

Salamu alaikom bror..
Siger du at du aldrig har haft kontakt til en pige før? Altså mener du at din kommende kone skal være jomfrue? For jeg mener seriøst ikke at du kan forlange at din kone skal være 100 % ren hvis du kun er 50 %, altså hvis du forstår hva jeg mener...
Og hvis du er 100 % ren så mener jeg da bestemt også at du skal have en ligeså ren dame.
Og Allah s.w.t har skrevet til alle og enhver hvem vedkommende skal giftes med og inshallah vi alle blir gift med en man fortjener..
salamu alaikom

alaikum salam
Jo jeg forstår godt hvad du mener :wink:

Og jo jeg har haft kontakt til piger, med en god hensigt. men har aldrig været sammen med en pige udenfor mit rigtige ægteskab. og det kommer jeg heller ikk til.

Og så burde jeg også have en som opfylder mine krav, hvis du/i forstår hvad jeg mener.

altså, hvis der er en pige jeg elsker, og hun bare har haft gang i nogle fyre før, så vil jeg 100 % droppe den person!

Prøv tænk, nu ved jeg ikk om du er en bror eller en søster.
men jeg satser du er en bror.

prøv tænk du bliver gift en dag og din kone så har været sammen med alle mulige fyre før dig, hvordan vil du have det??

Salaam

Salamu alaikom..
Jeg er en søster, bror,.. :P
Men hvis jeg nu havde været en fyr, så vil jeg først og fremmeste kræve at min kommende kone er religiøs når jeg blir gift med hende, og jeg ville ikke kigge på hendes fortid.. Alle har en fortid husk nu på at der ikke er en eneste der er perfekt i denne verden og man skal hellere ikke tænke på fortiden men på fremtiden...
Tænk hvis du finder den eneste ene og hun er alt hvad du drømmer om, også fortæller hun dig at hun engang har snakket med en eller flere fyre, men hun fortryder det mange gange og hun beder Gud om tilgivelse hver eneste dag, vil du så stadig ikke blive gift med hende? Hun er alt hvad du drømmer om. Jeg vil hvis jeg var en fyr..
Husk nu at fortid er fortid, og det man skal fokusere på er nutiden og fremtiden..
Håber du kan forstå hva jeg mener.. Og håber inshallah du finder din eneste ene.. Alle muslimer fortjener at være lykkelige i dette liv og i det næste...
Salam

PS du skriver jo at du selv har haft kontakt med piger med en god hensigt.. Vil det sige at du så nu aldrig kunne tænke dig at gifte dig med en af dem, fordi de har snakket med dig udenfor ægteskabet? Håber du forstår..
Senest rettet af Slettet (hope) søn apr 17, 2005 20:49, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Slettet (hope)

Indlægby Naadje » søn apr 17, 2005 20:47

Cibido skrev:Er det klamt? :shock:
Er hun klam og uren, fordi hun har kommet sammen med nogen andre? :shock:

Salam.

Det er jo ikke tilladt.
Senest rettet af Naadje man maj 01, 2006 16:47, rettet i alt 2 gange.
Naadje
VIP Bruger

Indlægby slettet10 » søn apr 17, 2005 20:48

Fordi han ikke har svaret på ens spørgsmål betyder så at han sårer en??

yani subhanAllah, det jo ligegyldig om han gør el. ej, hvorfor gør du det så stort ud af det?!

Ws..
Brugeravatar
slettet10
Sølv Bruger

Indlægby gæst3 » søn apr 17, 2005 20:49

For det første lille ven, hvad har det her med at gøre med at jeg er sammen med fyre, hvilket som du siger? .. hvorfor snakker du udenom emnet?.. Jeg tror ikke, der er særlig mange, som er enig med dig.. Hvis man er, så er man godt nok dum.. Virkelig dum..
Brugeravatar
gæst3

Indlægby Naadje » søn apr 17, 2005 20:51

Cibido skrev:For det første lille ven, hvad har det her med at gøre med at jeg er sammen med fyre, hvilket som du siger? .. hvorfor snakker du udenom emnet?.. Jeg tror ikke, der er særlig mange, som er enig med dig.. Hvis man er, så er man godt nok dum.. Virkelig dum..

Salam..

Wow...sikke et flot sprog du bruger om andre :shock: . 5 stjerner til dig !
Senest rettet af Naadje søn apr 17, 2005 20:53, rettet i alt 1 gang.
Naadje
VIP Bruger

Indlægby gæst3 » søn apr 17, 2005 20:51

Jeg skal skam ikke bestemme over dig.. Er ligeglad med dig og dine latterlige holdninger.. Men hvis hun stiller et spørgsmål, så er det vel normalt at svare på det. Men det har du så gjort. Så er der ikke mere at snakke om
Brugeravatar
gæst3

Næste

Lignende emner

Tilbage til Temaer