YunusIslam skrev:Hope skrev:YunusIslam skrev:As salamu Alaikum
HÃ¥ber InshaAllah i alle har det godt, Alhamduillah..
Nu hvor jeg tænker på at blive gift(snart)
Så jeg vil have en pige/kone som er ren, altså jeg mener 100 % ren.
Altså en pige, som aldrig har haft gang med en fyr før, selvom det også var i sin uviden tid, eller hun har taget sig sammen og hun gå ikk mere med fyre..
Jeg har det på den måde, hvis en pige har været sammen med en fyr før, og har fortrudt det og er blevet meget troende, så vil jeg aldrig kunne acceptere hende.
Fordi så længe jeg ikk har været sammen med nogle, så skal min "kone" også være den samme!
Håber ikk jeg har skrevet forkert, eller forvirrende. og håber ikk i bliver sure eller galee..
og hvad er jeres meninger??(både til drengene og pigerne)
Salaam
Salamu alaikom bror..
Siger du at du aldrig har haft kontakt til en pige før? Altså mener du at din kommende kone skal være jomfrue? For jeg mener seriøst ikke at du kan forlange at din kone skal være 100 % ren hvis du kun er 50 %, altså hvis du forstår hva jeg mener...
Og hvis du er 100 % ren så mener jeg da bestemt også at du skal have en ligeså ren dame.
Og Allah s.w.t har skrevet til alle og enhver hvem vedkommende skal giftes med og inshallah vi alle blir gift med en man fortjener..
salamu alaikom
alaikum salam
Jo jeg forstår godt hvad du mener
Og jo jeg har haft kontakt til piger, med en god hensigt. men har aldrig været sammen med en pige udenfor mit rigtige ægteskab. og det kommer jeg heller ikk til.
Og så burde jeg også have en som opfylder mine krav, hvis du/i forstår hvad jeg mener.
altså, hvis der er en pige jeg elsker, og hun bare har haft gang i nogle fyre før, så vil jeg 100 % droppe den person!
Prøv tænk, nu ved jeg ikk om du er en bror eller en søster.
men jeg satser du er en bror.
prøv tænk du bliver gift en dag og din kone så har været sammen med alle mulige fyre før dig, hvordan vil du have det??
Salaam
Salamu alaikom..
Jeg er en søster, bror,.. :P
Men hvis jeg nu havde været en fyr, så vil jeg først og fremmeste kræve at min kommende kone er religiøs når jeg blir gift med hende, og jeg ville ikke kigge på hendes fortid.. Alle har en fortid husk nu på at der ikke er en eneste der er perfekt i denne verden og man skal hellere ikke tænke på fortiden men på fremtiden...
Tænk hvis du finder den eneste ene og hun er alt hvad du drømmer om, også fortæller hun dig at hun engang har snakket med en eller flere fyre, men hun fortryder det mange gange og hun beder Gud om tilgivelse hver eneste dag, vil du så stadig ikke blive gift med hende? Hun er alt hvad du drømmer om. Jeg vil hvis jeg var en fyr..
Husk nu at fortid er fortid, og det man skal fokusere på er nutiden og fremtiden..
Håber du kan forstå hva jeg mener.. Og håber inshallah du finder din eneste ene.. Alle muslimer fortjener at være lykkelige i dette liv og i det næste...
Salam
PS du skriver jo at du selv har haft kontakt med piger med en god hensigt.. Vil det sige at du så nu aldrig kunne tænke dig at gifte dig med en af dem, fordi de har snakket med dig udenfor ægteskabet? Håber du forstår..