Ny konvertit - møde andre muslimer

Præsenter dig selv og evt. spørgsmål o.l.

Ny konvertit - møde andre muslimer

Indlægby sarahmejlo » man feb 25, 2013 09:03

Salam alekum.
Jeg er ny herinde, og bor i Nordjylland i nærheden af Aalborg.
Jeg har siden jeg var godt og vel 13 år interesseret mig for islam og søgt meget viden om det og efter lang tids overvejelse og viden besluttet mig for at lade mig konvertere. Jeg skal idag kontakte en imam for at snakke med ham og få en tid til at konvertere.
Jeg søger derfor på forhånd nogen muslimske veninder som jeg kan snakke med om religion, gå ud sammen, lave ting sammen og bare få et godt fælleskab med.
Jeg hedder Sarah. Jeg er en pige på 16 år - fylder 17 d. 5 marts dvs. 8 dage :-)

Er der nogen der har lyst til at mødes, skrive sammen eller nogen der kan fortælle mig nogle steder hvor muslimske kvinder mødes?
sarahmejlo

Køn: Hunkøn

Givet : 0 perle
FÃ¥et : 1 perle

Re: Ny konvertit - møde andre muslimer

Indlægby Maghrebiya » man feb 25, 2013 11:29

sarahmejlo skrev:Salam alekum.
Jeg er ny herinde, og bor i Nordjylland i nærheden af Aalborg.
Jeg har siden jeg var godt og vel 13 år interesseret mig for islam og søgt meget viden om det og efter lang tids overvejelse og viden besluttet mig for at lade mig konvertere. Jeg skal idag kontakte en imam for at snakke med ham og få en tid til at konvertere.
Jeg søger derfor på forhånd nogen muslimske veninder som jeg kan snakke med om religion, gå ud sammen, lave ting sammen og bare få et godt fælleskab med.
Jeg hedder Sarah. Jeg er en pige på 16 år - fylder 17 d. 5 marts dvs. 8 dage :-)

Er der nogen der har lyst til at mødes, skrive sammen eller nogen der kan fortælle mig nogle steder hvor muslimske kvinder mødes?

Salam :)
MashaAllah godt at høre at du vil konvertere, og vil udvikle et godt fællesskab med muslimske søstre!!
Jeg bor dog på Fyn, men du må hellere end gerne få min mail eller nr ;) Du kan bare skrive en PB til mig hvis du har lyst ;)
:respekt: :respekt:
Brugeravatar
Maghrebiya

Givet : 15 perler
FÃ¥et : 12 perler

Indlægby Aidan » man feb 25, 2013 19:06

Wa aleykum salam

MashAllah det er virkelig flot at du konventer! Jeg er selv fra Aalborg - vi har en moské på Hjulmagervej 5, 9000, Aalborg. Hver fredag fra ca. kl 17-19 samles vi piger og holder foredrag og debatter med hinanden - de fleste af pigerne er faktisk på din alder :)

Hvis du har tid og lyst er du mere end velkommen til at deltage! Jeg sender dig lige en privatbesked med yderlige info :)
Brugeravatar
Aidan

FÃ¥et : 0 perle

Indlægby Twinkle » ons feb 27, 2013 23:23

Aleykum salam.

Masha´allah...Må Allah belønne dig og velkommen til.
Brugeravatar
Twinkle

Tro: Sunni/Hanafî

Givet : 2 perler

Indlægby Vaishnavi » tors feb 28, 2013 08:46

Hej :)

Jeg hedder Rikke og går i 9 klasse, jeg er i gang med et projekt opg. som omhandler konversion og tværreligiøse ægteskaber? og jeg ville rigtig gerne interview en konvertit, så hvis nogen af jer ville være med til et interview i dag eller i morgen inden kl. 12.00, så ville det være dejligt:)
Tak på forhånd :)
Vaishnavi

Tro: Hindu

Indlægby sarahmejlo » fre mar 01, 2013 10:43

Assalamu alaikum Twinke

Tusind tak for din dejlige hilsen. Alhamdulillah

Til dig Rikke, hvor kommer du fra og har du stadig brug for en ? Jeg kommer fra Skørping tæt på Aalborg, så hvis du er i nærheden vil jeg meget gerne hjælpe dig :-)

Brugere synes godt om dette indlæg : Ahlu-Sunnah
sarahmejlo

Indlægby Vaishnavi » søn mar 03, 2013 18:12

Hej :)

jeg vil meget gerne lave et interview med dig, men jeg bor i Viborg.
Men hvis du vil, kan vi også lave et interview over telefonen, du kan sende mig dit nummer over privat beskeder eller også kan du få mit nr.
men hvis vi skal lavet et interview, så bliver det i morgen 04-03-2013, ellers kan jeg ikke, da min fremlæggelse er den 05-03-2013

På forhånd tusind tak :)
Vaishnavi

Tro: Hindu

Indlægby mariam82 » søn apr 14, 2013 20:14

Wa alaykum salam...
Jeg har også konverteret ville høre ænder nogle steder hvor man kan mødes med andre søstre og lære mere så som at bede og få mere viden ???? Jeg bor nær kbh håber nogen kan hjælpe :)

Brugere synes godt om dette indlæg : Ahlu-Sunnah
mariam82

Indlægby Ahlu-Sunnah » fre apr 26, 2013 13:42

Salam aleikum Mariam jeg har prøvet at sende privat besked, men Kunne ikke sende jeg ved ikke hvorfor den ikke vil sende . Håber at høre fra dig. Jeg vil rigtigt gerne hjælpe dig . I allesammen er velkomme til at kontakte på min privat hvis i har brug for noget ang. Islam eller i føler jer ensom .
Brugeravatar
Ahlu-Sunnah

Givet : 6 perler

Indlægby Zana » fre apr 26, 2013 17:46

mariam82 skrev:Wa alaykum salam...
Jeg har også konverteret ville høre ænder nogle steder hvor man kan mødes med andre søstre og lære mere så som at bede og få mere viden ???? Jeg bor nær kbh håber nogen kan hjælpe :)

Hvis du kigger under kategorien "nye brugere", har en søster svaret på dit indlæg og, at der skulle ligge en privat besked til dig. Det er øverst i venstre hjørne, ved siden af "brugerkontrolpanel". :)
Zana
Aktiv Bruger

Tro: Sunni/Hanafî

Givet : 27 perler
FÃ¥et : 59 perler

Lignende emner

Tilbage til Nye brugere