Min kære søstre Mila og Hanar Hamid...
Her er min historie om hvordan jeg "fandt" Islam, den er lidt lang men her får i den...

Til start skal det siges at jeg jo er født ind i kristendommen, men jeg har dog aldrig praktiseret kristendommen som min religion.
Jeg er født og opvokset i en såkaldt "ghetto" så har lige fra barn leget med og gået i skole med muslimske børn. Da vi nåede op i 9 klasse og jeg begyndte at forstå hva det ville sige at være muslim blev jeg forvirret. Mange af mine kammerater (muslimer) snakkede om de ting man ikke "måtte", men de gjorde det alligevel, nogen i større grad end andre. Derfor valgte jeg at læse om islam for at øge min viden, så jeg ku snakke med om alle de ting (jeg snakker ikke om ting jeg ik ved noget om)

.. Jeg begyndte først på nettet og lærte hurtigt de bassale ting, (intet svinekød, profeten Mohammad (fvmh), bønnen, osv.) det fangede min interesse enormt meget også fordi der selv mellem mine muslimske kammerater var forskelle. Men også fordi det på det tidspunkt desværre var en religion mange forbandt med mindre gode ting.
Jeg har altid følt mig "anderledes" i forhold til mine etnisk danske venner/veninder. Jeg har haft en anden tankegang... Jeg har i mit liv oplevet mange prøvelser (kalder jeg dem nu) og jeg har gjort mange ting som slet ik gavnede mig selv, kun for at "passe ind"...
I en periode på 2-3 år læste jeg ikke mere om islam, det røg lidt i baggrunden for jeg var jo dansker og døbt og konfirmeret.. Men jeg var aldrig rigtig lykkelig og havde aldrig rigtig ro i mit indre og vidste i det hele taget ikke rigtig hvem jeg virkelig var. Det var en meget forvirrende tid i mit liv...
Jeg havde på dette tidspunkt kun haft mindre gode oplevelser/indtryk af mine muslimske omgangskreds.
Så mødte jeg en søster som sandelig viste mig det smukke i islam Alhamdulillah...
Hun viste mig islam fra en helt anden vinkel end den jeg havde set.. Da jeg sad med hende en dag kunne jeg mærke i mig selv at jeg blev nød til at læse igen. Jeg startede helt forfra men et nyt syn på islam...
Lånte bøger på biblioteket og læste alt hva jeg kunne komme til.. Jeg fortalte ikke mine forældre om dette kun mine nærmeste veninder vidste at jeg læste om islam.. Jeg frygtede rigtig meget min families reaktion..
Men jeg fortsatte med at læse, nogen tider mere end andre. Jeg er på dette tidspunkt sikker på at islam er en religion for mig og at det var denne vej jeg skulle gå.. Men jeg var virkelig bange for andres reaktion på at jeg ville være muslim.. Og måske manglede jeg lige det sidste for selv at være 100 % sikker i mit hjerte.. Jeg var nok lidt fortvivlet i en periode omkring om det virkelig var den vej jeg skulle.. Indtil jeg en aften skulle sove, her havde jeg en oplevelse som viste mig at det var islam der var den rigtige vej for mig.
Når folk spurgte mig hvorfor jeg ik blev muslim sagde jeg at det kom en dag når jeg fik "tegnet". Og "tegnet" fik jeg denne aften. I den efterfølgende tid vidste jeg hvor jeg skulle hen, jeg fik en enormt ro i mit hjerte og sind, i mit liv i det hele taget. Det er svært at forklare men tror i kender følelsen. Jeg fik så meget indhold i mit liv og havde følelsen af at jeg ik manglede noget nu.. Et kæmpe tomrum blev fyldt ud da jeg "fandt" islam.
det er omkring 1 år siden nu, men en stor del af min familie har først fået det af vide for 4 måneder siden.
De tog det bedre end forventet

min mor støttede mig dag fra dag 1 Alhamduillah...
Det var en lidt forkortet udgave men det beskriver meget godt min "rejse"

Vil også gerne takke jer for at spørge ind til det og være interesseret i min historie, det er dejligt at føle sig så velkommen her på siden..
Må Allahs velsignelser være med jer.