Ny på siden :)

Præsenter dig selv og evt. spørgsmål o.l.

Ny på siden :)

Indlægby Stine-Ilayda » man jan 30, 2012 15:18

Salam Aleikum brødre og søstre...

Jeg er ny på siden, så ville lige sige HEJ og præsentere mig selv.
Jeg er en dansk pige 25 år, der for godt 1 år siden "fandt" ISLAM .. Subhanallah!!

Dejligt med en side hvor man kan komme i kontakt med andre brødre og søstre, og hvor det er muligt at få svar på evt. spørgsmål.

Så et Hej fra mig og jeg glæder mig til at komme igang.. :D
"Jeg accepterer, Min herre, hvad der end kommer fra dig.
For hvad der end kommer fra dig, er til mit bedste. Om det er en kappe eller et ligklæde.... En torn eller en frisk sødt-duftende rose...
Det kommer med dine velsignelser, det er mit gode der kommer.."
Alhamdulillah
Stine-Ilayda

Tro: Sunni/Hanafî
Køn: Hunkøn

Givet : 0 perle
Fået : 0 perle

Re: Ny på siden :)

Indlægby Mila » man jan 30, 2012 18:10

Wa alaikum salam Kære søster.
Velkommen til islamiC, håber du vil få glæde af siden.

MashAllah og alhamdulillah at vi har fået en søster mere i Islam.
Jeg er selv revetit alhamdulillah. :)

Hvis der er noget du i tvivl om er du velkommen til at skrive en pb til mig.

Ma salama ..
"Kvinden er skabt ud af mandens ribben. Ikke ud af hans fod for at blive trampet på, ej heller fra hans hoved for at bestemme over ham, men fra hans ribben for at være ligeværdig, under hans arm for at blive beskyttet, og tæt ved hans hjerte for at blive elsket"

Alhamdulillah for alt <3
Brugeravatar
Mila

Geografisk sted: hovedstaden

Givet : 4 perler
Fået : 5 perler

Indlægby Stine-Ilayda » man jan 30, 2012 18:26

Mange tak min kære søster...

Jeg er enormt glad for at have fundet denne side. Det er en virkelig god side.
Og jeg vil få meget ud af denne side insallah...
For hvad der end kommer fra dig, er til mit bedste. Om det er en kappe eller et ligklæde.... En torn eller en frisk sødt-duftende rose...
Alhamdulillah
Stine-Ilayda

Indlægby Mila » man jan 30, 2012 21:56

Det er en fantastisk side, der giver jeg dig ret i.
InshaAllah denne hjemmeside kan give dig svar på nogle af dine spørgsmål.

- Jeg kunne faktisk godt tænke mig at høre din historie.
altså din vej til Islam, dit liv i dag og sådan.
Hvis det er okay, :-)
Selvom jeg selv er revetit, alhamdulillah, synes jeg stadig det spændende
at høre om andre søstre og brødres rejse tilbage til sandheden :-)
"Kvinden er skabt ud af mandens ribben. Ikke ud af hans fod for at blive trampet på, ej heller fra hans hoved for at bestemme over ham, men fra hans ribben for at være ligeværdig, under hans arm for at blive beskyttet, og tæt ved hans hjerte for at blive elsket"

Alhamdulillah for alt <3
Brugeravatar
Mila

Indlægby Hanar Hamid » tirs jan 31, 2012 01:46

Wa aleikuma salam søster.
Velkommen til. Jeg håber, denne side kan hjælpe dig med en masse både vedr. Islam og generelt andet :)
Mashallah det er altid så dejligt at høre, om andre, der har "fundet" Islam :D Og ja som søster Mila, vil jeg også gerne høre, om du vil fortælle om din vej til Islam etc. Jeg elsker at læse andres historie om, hvordan de har "fundet" Islam!

Fi Amanillah
"Hele menneskeheden stammer fra Adam og Eva; ingen araber er bedre end en ikke-araber. En hvid er heller ikke bedre end en sort og en sort er heller ikke bedre end en hvid, undtagen i fromhed og gode handlinger" - Profeten Muhammad salla lāhu 'alayhi wa sallam
Hanar Hamid

Fået : 10 perler

Indlægby Stine-Ilayda » tirs jan 31, 2012 13:59

Min kære søstre Mila og Hanar Hamid...

Her er min historie om hvordan jeg "fandt" Islam, den er lidt lang men her får i den... :)
Til start skal det siges at jeg jo er født ind i kristendommen, men jeg har dog aldrig praktiseret kristendommen som min religion.
Jeg er født og opvokset i en såkaldt "ghetto" så har lige fra barn leget med og gået i skole med muslimske børn. Da vi nåede op i 9 klasse og jeg begyndte at forstå hva det ville sige at være muslim blev jeg forvirret. Mange af mine kammerater (muslimer) snakkede om de ting man ikke "måtte", men de gjorde det alligevel, nogen i større grad end andre. Derfor valgte jeg at læse om islam for at øge min viden, så jeg ku snakke med om alle de ting (jeg snakker ikke om ting jeg ik ved noget om) :).. Jeg begyndte først på nettet og lærte hurtigt de bassale ting, (intet svinekød, profeten Mohammad (fvmh), bønnen, osv.) det fangede min interesse enormt meget også fordi der selv mellem mine muslimske kammerater var forskelle. Men også fordi det på det tidspunkt desværre var en religion mange forbandt med mindre gode ting.
Jeg har altid følt mig "anderledes" i forhold til mine etnisk danske venner/veninder. Jeg har haft en anden tankegang... Jeg har i mit liv oplevet mange prøvelser (kalder jeg dem nu) og jeg har gjort mange ting som slet ik gavnede mig selv, kun for at "passe ind"...
I en periode på 2-3 år læste jeg ikke mere om islam, det røg lidt i baggrunden for jeg var jo dansker og døbt og konfirmeret.. Men jeg var aldrig rigtig lykkelig og havde aldrig rigtig ro i mit indre og vidste i det hele taget ikke rigtig hvem jeg virkelig var. Det var en meget forvirrende tid i mit liv...
Jeg havde på dette tidspunkt kun haft mindre gode oplevelser/indtryk af mine muslimske omgangskreds.
Så mødte jeg en søster som sandelig viste mig det smukke i islam Alhamdulillah...
Hun viste mig islam fra en helt anden vinkel end den jeg havde set.. Da jeg sad med hende en dag kunne jeg mærke i mig selv at jeg blev nød til at læse igen. Jeg startede helt forfra men et nyt syn på islam...
Lånte bøger på biblioteket og læste alt hva jeg kunne komme til.. Jeg fortalte ikke mine forældre om dette kun mine nærmeste veninder vidste at jeg læste om islam.. Jeg frygtede rigtig meget min families reaktion..
Men jeg fortsatte med at læse, nogen tider mere end andre. Jeg er på dette tidspunkt sikker på at islam er en religion for mig og at det var denne vej jeg skulle gå.. Men jeg var virkelig bange for andres reaktion på at jeg ville være muslim.. Og måske manglede jeg lige det sidste for selv at være 100 % sikker i mit hjerte.. Jeg var nok lidt fortvivlet i en periode omkring om det virkelig var den vej jeg skulle.. Indtil jeg en aften skulle sove, her havde jeg en oplevelse som viste mig at det var islam der var den rigtige vej for mig.
Når folk spurgte mig hvorfor jeg ik blev muslim sagde jeg at det kom en dag når jeg fik "tegnet". Og "tegnet" fik jeg denne aften. I den efterfølgende tid vidste jeg hvor jeg skulle hen, jeg fik en enormt ro i mit hjerte og sind, i mit liv i det hele taget. Det er svært at forklare men tror i kender følelsen. Jeg fik så meget indhold i mit liv og havde følelsen af at jeg ik manglede noget nu.. Et kæmpe tomrum blev fyldt ud da jeg "fandt" islam.
det er omkring 1 år siden nu, men en stor del af min familie har først fået det af vide for 4 måneder siden.
De tog det bedre end forventet :) min mor støttede mig dag fra dag 1 Alhamduillah...
Det var en lidt forkortet udgave men det beskriver meget godt min "rejse" :)

Vil også gerne takke jer for at spørge ind til det og være interesseret i min historie, det er dejligt at føle sig så velkommen her på siden..

Må Allahs velsignelser være med jer.
Alhamdulillah
Stine-Ilayda

Indlægby Jirya » tirs jan 31, 2012 14:13

Hejsa. Tillykke med din konvertering til Islam - og held og lykke! :)

Du nævner, at du fik et tegn. Kan du uddybe det?
Jirya

Køn: Hankøn

Givet : 2 perler
Fået : 2 perler

Indlægby Stine-Ilayda » tirs jan 31, 2012 14:25

Salam bror.

Ja da det kan jeg.
Jeg havde i en periode haft følelsen af at der var andre end mig i min lejlighed når jeg skulle sove.En skræmmende følelse af en der ville mig ondt. Jeg kunne ik sove og var meget utilpas. Jeg fortalte dette til en god veninde da det skræmte mig meget og jeg havde det dårligt med at sku sove. Hun sagde til mig at jeg når jeg fik denne følelse skulle prøve at sige trosbekendelse 3 gange efterfulgt af Allahu Akbar 3 gange... Den aften var jeg lidt skeptisk men jeg var simpelthen så fyldt op med den følelse af at der stod en som ville mig ondt. Jeg gjorde som hun havde fortalt og følelsen af frygt og følelsen af ondt forsvandt med det samme.. Det er ik til at beskrive og jeg var selv helt lamslået efterfølgende.... Men efter den episode var jeg sikker helt ind i hjertet.. Alhamduillah.

Wa Salama
Alhamdulillah
Stine-Ilayda

Indlægby Mila » tirs jan 31, 2012 14:40

MashAllah Kære søster, smuk historie.
Bliver rørt over din historie, da nogen ting fra din historie, minder om min egen.
Så kender ogs den ubeskrivelig følelse af ro, glæde, overvældende :-).

Selvfølgelig vil vi høre om din historie, det er spændende at høre hvad andres historie er og sådan ..

Og må Allah subhana wa ta'ala velsigne dig og din familie, med ro og glæde. Amin.

Alhamdulillah for alt <3
Brugeravatar
Mila

Indlægby Stine-Ilayda » tirs jan 31, 2012 14:44

Jeg blev også selv rørt da jeg skrev min historie ned :)
Kan jeg læse din historie nogen steder søster ?

Wa salam
Alhamdulillah
Stine-Ilayda

Indlægby Mila » tirs jan 31, 2012 14:49

Ja det kan jeg godt forstå, især fordi som revetit, så kommer man ud på en følelsesmæssig rutsje tur...
Jeg har ikke skrevet den herinde faktisk, så jeg lige. men kan skrive den lidt senere hvis det er søster ??:-)

Alhamdulillah for alt <3
Brugeravatar
Mila

Indlægby Stine-Ilayda » tirs jan 31, 2012 15:00

Ja det har du ret i søster.

Det er helt i orden søster skriv den når du føler for det :)
Alhamdulillah
Stine-Ilayda

Indlægby Omar1924 » tirs jan 31, 2012 19:34

Wa alaykum salam.

MarshAllah, og velkommen til islam, må Allah Azawajal inshallah velsigne din vej amin.
ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ وَعَمِلُواْ ٱلصَّـٰلِحَـٰتِ طُوبَىٰ لَهُمۡ وَحُسۡنُ مَـَٔابٍ۬
Omar1924

Tro: Sunni/Shâfi'î

Fået : 6 perler

Indlægby Hanar Hamid » tirs jan 31, 2012 22:24

Det er virkelig en smuk og tankevækkende historie søster! Det er altid dejligt, når familien ikke vender en ryggen Alhamdulillah.
Jeg synes virkelig, historierne er tankevækkende, og tit får de mig til at tænke på, hvor taknemmelig jeg skal være, for at jeg er født muslim :)

Må Allah (Subhana wa ta'ala) også velsigne dig og din familie Ameen!
"Hele menneskeheden stammer fra Adam og Eva; ingen araber er bedre end en ikke-araber. En hvid er heller ikke bedre end en sort og en sort er heller ikke bedre end en hvid, undtagen i fromhed og gode handlinger" - Profeten Muhammad salla lāhu 'alayhi wa sallam
Hanar Hamid

Fået : 10 perler

Indlægby Mila » ons feb 01, 2012 15:54

Salam alaikum søster Stine..

Her er min historie:

Min mor er pædagog, som har arbejdet utrolig meget med indvandre, da jeg var mindre.
Hun begyndte at læse forskellige bøger om islam. Om de 5 søjler, fasten, Islams værdier, opdragelse osv, for at kunne forstå disse børn og forstå hvorfor de reagere som de gør nogle gange..
Min mor begyndte at snakke en masse omkring alt dette og det fangede min interresse, selom jeg var omkring de 11-12 år. Der gik nogle år, hvor jeg ikke tænkte mere over det på den måde, da jeg stadig var lille og ikke helt forstod begrebet ''det at være muslim''. Da jeg blev omkring de 14 år, kom jeg på afveje. Jeg endte med at få en depression og få seriøse problemer, som jeg ikke kunne håndtere selv. Jeg rendte rundt med mange ''dårlige'' mennesker, som ikke kunne hive mig tilbage på rette vej, da de alle var på afeje.

Da jeg blev omkring de 16-17 år, begyndte jeg at rende rundt med en masse indvandre..
De fasinerede mig meget, deres tankegang - deres være måde- deres respekt for andre( især forældre )
De gjorde stort indtryk på mig, da jeg stort set var blevet ''ligeglad'' med at min mor prøvede at hjælpe mig og hvad hun sagde til mig.....

Jeg begyndte at læse nogle af hendes bøger hun havde liggende omkring islam, jo mere jeg lærte jo mere fik jeg følelsen af at være forelsket. Jeg fik kilden i maven, varme i hele kroppen og ville nærmest bare fortælle alt hvad jeg lærte til alle..

Men jeg turde stadig ikke tag springet med at konvertere, jeg var bange for at skuffe min mor
og hvad omverden ville tænke om mig..

Men i august 2009, møder jeg så en fantastisk fyr, som er iraker.
Som lærte mig en masse om islam, jeg fortalte jeg gerne ville konvertere - men han sagde han nok skulle sige til når jeg var parat. Ja han kendte mig åbenbert ret godt allerede..

Fredag d. 31 december 2010, tager jeg min shahada, ALHAMDULILLAH..

Siden da er jeg blevet forlovet, alhamdulillah med ham.
Og jeg har fået en ubeskrivelig ro og glæde indeni efter jeg konverteret..

Angående min mor var der ingen problemer, hun sagde : Jeg har altid sagt til mine veninder - En dag konvertere min datter, hun vidste det bare... Så det var dejligt..

Det var min historie.. Ved godt den er lidt lang.. :D

Alhamdulillah for alt <3
Brugeravatar
Mila

Indlægby Stine-Ilayda » ons feb 01, 2012 21:13

Salam Aleikum søster Mila. :)

Tak for du skrev din historie til mig, ja de minder lidt om hinanden :) Dejligt at læse din historie..
MashAllah for din mor.. og for din nu forlovede. Håber gud velsigner jeres forhold og familier.

InsAllah i får et lykkeligt forhold og liv sammen..

Wa Salma
Alhamdulillah
Stine-Ilayda

Indlægby Omar1924 » tors feb 02, 2012 20:22

SubhanAllah, det er altid dejligt at høre de forskellige historier konvertitter/revertitter har, den rejser man været igennem, og den glæde det har givet efter. Alhamdulillah, Allah (Subhana wa ta'ala) har åbnet vores øjne og vist os den rette vej, for uden Allah (Subhana wa ta'ala) ville vi være fortabte.
ٱلَّذِينَ ءَامَنُواْ وَعَمِلُواْ ٱلصَّـٰلِحَـٰتِ طُوبَىٰ لَهُمۡ وَحُسۡنُ مَـَٔابٍ۬
Omar1924

Tro: Sunni/Shâfi'î

Fået : 6 perler

Lignende emner

Tilbage til Nye brugere