Fem spørgsmål om jeres Ramadan, svar ønskes.

Præsenter dig selv og evt. spørgsmål o.l.

Fem spørgsmål om jeres Ramadan, svar ønskes.

Indlægby RamadanQ » man jan 23, 2012 11:42

Hej alle I gode muslimer. Det er da en skam at jeg ikke har opdaget dette forum noget før, men godt at jeg nu er kommet ind på det. Jeg sidder i Beirut fordi jeg er på udveksling. Jeg læser fagene islamisk teologi (de fem søjler, fiqh skolerne, sunni, shi'a, ismaelis, drus, sufi osv osv) og islamisk filosofi (al-Ghazali, al-Farabi, ibn Sina, ibn Rusdh osv). Jeg har også besøgt en del moskeer, bl.a Fadalallah's (ekstremt kendt shi'a imam) moske lige udenfor Beirut.

Jeg kunne fortsætte i en evighed med min passion for Mellemøsten, kulturen og folkene, men nu må jeg hellere komme til sagen.

Jeg skal bruge muslimer fra forskellige dominationer indenfor Islam til at besvare fem spørgsmål om Ramadan. Jeg skal bruge svarene til min opgave og præsentation om Ramadan. Der bliver ikke nævnt nogen navne eller at I er fra Danmark, og det skal kun fremlægges for en lille gruppe mennesker. Men jeg vil være lykkelig for jeres hjælp. Det er lidt vigtigt at I skriver jeres domination (sunni, shi'a ELLER hvis I er noget så eksotisk som ismaelis eller drus) I kan også svare privat på jannipersson4@hotmail.com.

1. Jeg vil gerne finde ud af hvordan Ramadanen påvirker jeres liv, derfor bliver du mere religiøs under Ramadanen? Hvis ja, hvad ændres?
fx. har jeg læst at nogle pige, de normalt ikke går med tørklæde, begynder på det under Ramadanen, og at nogle muslimer, der normalt ikke beder, beder, under Ramadanen.

2. Jeg forventer næsten at der selvfølgelig er nogle ændringer i Jeres liv under Ramadanen, derfor føler du at de normale hverdagsliv er "forkert" fordi du opfører dig mere moralsk rigtigt under Ramadanen?

3. Hvad får du ud af Ramadan? Sætter du nogle mål for dig selv fx. at stoppe med at se så meget tv eller at stoppe med at ryge? Hvad forventer du af Ramadanen?

4. Jeg har læst at Ramadanen ikke kun handler om mad, men at der også er en spirituel del i det. Tænker du over det og hvis du gør, prøver du så at ændre nogle af dine vaner? Eller mediterer du? (Dette spørgsmål hænger også lidt sammen med nummer 3, men her er jeg mere fokuseret på om muslimer er bevidst om den spirituelle del af Ramadanen.)

5. Bliver dit aktivitetsniveau mindre under Ramadanen? Fortæl om en normal dag.

Andre kommentarer?

Mvh. Janni
RamadanQ

Geografisk sted: Beirut
Tro: Kristen
Køn: Hunkøn

Givet : 0 perle
FÃ¥et : 0 perle

Re: Fem spørgsmål om jeres Ramadan, svar ønskes.

Indlægby Mai » man jan 23, 2012 17:09

Hej Janni

Jeg har sendt en PB :)
Brugeravatar
Mai
Sølv Bruger

Givet : 67 perler
FÃ¥et : 15 perler

Re: Fem spørgsmål om jeres Ramadan, svar ønskes.

Indlægby lulu87 » tirs jan 24, 2012 18:58

Hej!

Jeg har også sendt en PB! ;)
lulu87

Tro: Sunni/Shâfi'î
Køn: Hunkøn

Givet : 0 perle
FÃ¥et : 1 perle

Lignende emner

Tilbage til Nye brugere