Salam Aleikum
Kan det virkelig passe at venner/veninder vender ryggen til , når man bliver gift, fordi så man ikke til rådighed til de ting man plejede at lave da man var single ?
mrsdeja skrev:Salam Aleikum
Kan det virkelig passe at venner/veninder vender ryggen til , når man bliver gift, fordi så man ikke til rådighed til de ting man plejede at lave da man var single ?

Qadan skrev:wa alaikum salam søster
ikke nødvendigvis, men det sker nogle gang, at enes venner/veninder vender en ryggen når man lige pludselige ikke går ind for det samme "værdier" men insha alah, hvis de er venner/veninder du har haft gennem din barndom skal du ikke være bekrymmet, de vil efterhånden som de bliver ældre også stifte familie, og de vil så heller ikke længere lave det ting single laver. Så vender de tilbage insha alah
søger bare mange nye veninder, som jeg kan hygge mig med , og på ture osv .
, savner bare den pige hygge , istedet for at sidde hjemme hele tiden 
mrsdeja skrev:Qadan skrev:wa alaikum salam søster
ikke nødvendigvis, men det sker nogle gang, at enes venner/veninder vender en ryggen når man lige pludselige ikke går ind for det samme "værdier" men insha alah, hvis de er venner/veninder du har haft gennem din barndom skal du ikke være bekrymmet, de vil efterhånden som de bliver ældre også stifte familie, og de vil så heller ikke længere lave det ting single laver. Så vender de tilbage insha alah
Insha alah ,det vil jeg håbe påsøger bare mange nye veninder, som jeg kan hygge mig med , og på ture osv .
, savner bare den pige hygge , istedet for at sidde hjemme hele tiden

Muslimaa skrev:Al Salamu Alaikum
Jeg har en veninde som er blevet forlovet og har et barn og det er hende som vender mig ryggen.
Så kan os singler spørge : kan det virkelig passe, at dem som bliver optaget af en mand og en baby ikke gider at hænge ud med veninderne mere? Det er heldigvis ikke ALTID sådan verden hænger sammen. Du må snakke med dine veninder. Måske føler de , at du ikke har tid til dem og derfor har de lagt dig på is. Who knows?
Qadan skrev:
Det kan jeg godt forstå, men jeg tro de fleste nygift har det på denne måde, det har en del af mine veninder ihvertfald sagt, jeg har ikke prøvet endnu, men insha alah søster engang i mellem har man også behov for at være lidt alene, og reflektere over hvad man vil bruge sit liv som allah har skænket os til, i denne tid vi er her, du kan starte med at ligge et mål for hverdag, personligt gør jeg det, i sær nu hvor tiden går så hurtigt. Og så når jeg går i seng om aften tænker jeg på om jeg har nået det ting jeg vil, for hverdag man vågner op er en gave som man skal indse, insha alah må allah gør os til dem som bruger deres tid fornuftigt,
uden tvivl , men jeg hverken arbejder lige pt osv, så sidder med hans familie og børn for at få tiden til at gå , det nu også meget hyggeligt , men vil gerne have nogle af de dage hvor man bare kan være sig selv og hygge med en veninde .
men ja mit mål er nu at finde mig et arbejde og nogle nye veninder
tusinde tak søster 
Jeg havde en bedste veninde, og alt ændrede sig, da jeg flyttede. Nu boede vi langt væk fra hinanden, hun flyttede også noget tid efter til en helt anden by. Jeg flyttede skole, og vi begyndte at se mindre og mindre til hinanden. Nu har jeg hende som "ven" over fb etc., men vi snakker næsten aldrig sammen. Det er mere "hej hvordan går det?" etc.. Jeg er selvf. ked af, at vi ikke laver noget sammen, men jeg tror bare, vores veje skiltes, og at vi voksede fra hinanden.
Alhamdulillah! Selvom vi kun så hinanden på skolen, er der noget vi laver sammen engang i mellem 

Hanar Hamid skrev:Subhanallah! Jeg håber virkelig ikke, det er folk, der regner sig for at være gode veninder! Der kommer selvf. perioder, hvor man har travlt etc., men altså rigtige veninder vil altid være der for en no matter what. Så ærlig talt, hvis du gerne vil holde kontakten med dem, så kan du jo bare fortsætte, men jeg vil personligt selv stille og roligt tage afstand fra dem. Du behøver ikke helt og droppe kontakten, så I kan engang i mellem spørge hinanden hvordan det går etc. Nogle gange er det bare sådan, at man vokser fra hinandenJeg havde en bedste veninde, og alt ændrede sig, da jeg flyttede. Nu boede vi langt væk fra hinanden, hun flyttede også noget tid efter til en helt anden by. Jeg flyttede skole, og vi begyndte at se mindre og mindre til hinanden. Nu har jeg hende som "ven" over fb etc., men vi snakker næsten aldrig sammen. Det er mere "hej hvordan går det?" etc.. Jeg er selvf. ked af, at vi ikke laver noget sammen, men jeg tror bare, vores veje skiltes, og at vi voksede fra hinanden.
For mig lyder det som om, jeres veje skilles på en eller anden måde. Hvis du virkelig gerne vil være sammen med dem som før, så synes jeg, du skal få fat i dem og få snakket det hele igennem. Så håber jeg, du inshallah vil komme frem til en form for "løsning".
Husk de af dine veninder, der altid vil være der for dig! Find noget I kan lave sammen. Jeg har f.eks. nogle, som jeg har kendt, siden vi var meget små. I en periode troede jeg, at vi var vokset fra hinanden, men det var bare fordi, vi ikke lavede noget sammen. Så meldte jeg mig ind i DIT-Ungdom, og det hjalp virkeligAlhamdulillah! Selvom vi kun så hinanden på skolen, er der noget vi laver sammen engang i mellem
Beskeden er meget lang, men det vigtigste er, at du finder ud af, hvad du vil med dine veninder. Vil du stadig fortsætte "som før", eller er du villig til at give slip? Lige meget hvad, så synes jeg, du skal tage fat i dem, og i hvert fald få fortalt dem, hvordan du har det. Så kan I få snakket igennem det etc.
Held og lykke! Hvis de er rigtige veninder, har de ikke glemt dig!
Jeg boede i Odense og bor her stadig hehe :b Jeg flyttede bare et pænt stykke væk fra der, hvor jeg boede før 
Hanar Hamid skrev:Tusind tak! Det var så lidt og håber du kan bruge demJeg boede i Odense og bor her stadig hehe :b Jeg flyttede bare et pænt stykke væk fra der, hvor jeg boede før
det dejligt med så mange råd , det bare svært når de ikke intressere sig for det liv jeg har nu 

Jeg kom lige til at tænke på noget. Det er jo ikke så let for dem, netop fordi du ikke vil være med til at lave ALT det I lavede, inden du blev muslim. Så snak med dem og forklar, at situationen er sådan og sådan, nu hvor du er muslim. Så kan de også blive klar over, hvad du ikke længere vil være med til. Men lad vær med at tage det så tungt! Jeg ved godt, hvor hårdt det er, men husk nu dine rigtige venner altid vil være der for dig

mrsdeja skrev:Salam Aleikum
| TV2 kl. 22.50: Når børn bliver til dyr Forum: Politik og samfund Forfatter: Uffe Svar: 0 |
Hvordan bliver man medlem af Hizb ut-Tahrir? Forum: Hizb ut-Tahrir Forfatter: Abdul-Qudoos Svar: 0 |
indlæg bliver brugt på andre sider? Forum: Fri Debat Forfatter: slettet_16 Svar: 5 |
Islam hænges atter ud i medierne, efter episode i Odense Forum: Politik og samfund Forfatter: Anonymous Svar: 15 |
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst