er ny , HJÆÆÆLP

Præsenter dig selv og evt. spørgsmål o.l.

er ny , HJÆÆÆLP

Indlægby mrsdeja » tirs jun 28, 2011 19:40

Salam Alaikum.

Jeg arbejder virkelig hårdt, for at blive en "GOD" muslim. Det skal forstås, at jeg virkelig gerne vil lærer mere om Islam.. har fået koranen på dansk og min mand og hans familie hjælper mig virkelig meget.
Så jeg håber, (inshaAllah) at i vil tage jer tid, til at hjælpe mig på den rette vej, da min omgangskreds, er nogle som ikke lægger så meget vægt på, Islam.
Jeg er nygift :) er dansk pige og har selv valgt at konvertere til islam, og søger råd og nye bekendt skaber / "skrivevenner"
mrsdeja

Givet : 3 perler
Fået : 0 perle

Re: er ny , HJÆÆÆLP

Indlægby Qadan » tirs jun 28, 2011 19:54

mrsdeja skrev:Salam Alaikum.

Jeg arbejder virkelig hårdt, for at blive en "GOD" muslim. Det skal forstås, at jeg virkelig gerne vil lærer mere om Islam.. har fået koranen på dansk og min mand og hans familie hjælper mig virkelig meget.
Så jeg håber, (inshaAllah) at i vil tage jer tid, til at hjælpe mig på den rette vej, da min omgangskreds, er nogle som ikke lægger så meget vægt på, Islam.
Jeg er nygift :) er dansk pige og har selv valgt at konvertere til islam, og søger råd og nye bekendt skaber / "skrivevenner"

Wa alaikum salam kære søster hjertelige velkommen, og tillykke med ægteskabte må allah velsigne jer med mange lykkelige år insha alah, og nogle retskaffende børn. Jeg elsker folk der konverter til islam, fordi allah elsker dem, insha alah håber vi kan hjælpe dig med de spørgsmål du end må have, der er flere konverterter her inde også, som du kan spørger til råds om det ting vi født muslim ikke kan sæt os ind i, insha alah søster er der nogle bestemt ting/emner du til vide noget om, og hvilke del af landet bor du?
Qadan

Givet : 0 perle
Fået : 2 perler

Indlægby mrsdeja » tirs jun 28, 2011 20:02

Qadan skrev:Wa alaikum salam kære søster hjertelige velkommen, og tillykke med ægteskabte må allah velsigne jer med mange lykkelige år insha alah, og nogle retskaffende børn. Jeg elsker folk der konverter til islam, fordi allah elsker dem, insha alah håber vi kan hjælpe dig med de spørgsmål du end må have, der er flere konverterter her inde også, som du kan spørger til råds om det ting vi født muslim ikke kan sæt os ind i, insha alah søster er der nogle bestemt ting/emner du til vide noget om, og hvilke del af landet bor du?

Tusinde tak, for du gad at svare mig :) det jeg rigtig glad for , og vil self gerne spørge til råds, og det vil jeg med glæde benytte mig af :P

Jeg kommer fra Århus . hvor er du fra ?
mrsdeja

Indlægby Qadan » tirs jun 28, 2011 20:10

mrsdeja skrev:
Qadan skrev:Wa alaikum salam kære søster hjertelige velkommen, og tillykke med ægteskabte må allah velsigne jer med mange lykkelige år insha alah, og nogle retskaffende børn. Jeg elsker folk der konverter til islam, fordi allah elsker dem, insha alah håber vi kan hjælpe dig med de spørgsmål du end må have, der er flere konverterter her inde også, som du kan spørger til råds om det ting vi født muslim ikke kan sæt os ind i, insha alah søster er der nogle bestemt ting/emner du til vide noget om, og hvilke del af landet bor du?

Tusinde tak, for du gad at svare mig :) det jeg rigtig glad for , og vil self gerne spørge til råds, og det vil jeg med glæde benytte mig af :P

Jeg kommer fra Århus . hvor er du fra ?

Masha alah så bor du i det større byer hvor man kan lære om islam, jeg kender en del søster der over, også nogle konverteter, der er en forening for unge muslimer i århus der holder fordrag, de har en hjemmeside muc.dk, du kan prøve og læse lidt om dem, og se nogle fordrag på dansk også, jeg er fra Vejle søster
Qadan

Givet : 0 perle
Fået : 2 perler

Indlægby mrsdeja » tirs jun 28, 2011 20:16

Qadan skrev:
Masha alah så bor du i det større byer hvor man kan lære om islam, jeg kender en del søster der over, også nogle konverteter, der er en forening for unge muslimer i århus der holder fordrag, de har en hjemmeside muc.dk, du kan prøve og læse lidt om dem, og se nogle fordrag på dansk også, jeg er fra Vejle søster

Tusinde tak for hjemme siden,
Ja bor meget tæt på storbyen i århus :)
Org vejle , det ikke så langt væk :) kommer du nogensinde til århus ?
mrsdeja

Indlægby Muslimaa » tirs jun 28, 2011 20:49

Al Salamu Alaikum

Vil lige minde jer om, at forummet er offentlig for alle,så alle kan se hvor i bor osv.. Så pas på med at udgive oplysninger om jer selv. Man ved aldrig hvem der sidder bag skærmen.
Ya Allah , forgive and guide my Umah...Amin thuma amin...
Brugeravatar
Muslimaa
Student 2011
Student 2011

Tro: Sunni/Mâlikî
Køn: Hunkøn

Givet : 70 perler
Fået : 18 perler

Indlægby Hanar Hamid » tirs jun 28, 2011 21:39

Wa aleikuma salam.
Velkommen til dette forum! Mashallah det er dejligt at høre, at du har valgt Islam, og at du gerne vil praktisere det som en god muslim :tomm: Og stort tillykke med dit ægteskab. Må det inshallah blive lykkeligt :D
Dette forum er en stor hjælp til både muslimer og folk med en anden tro, så hvis der er noget du gerne vil have svar på, er du altid velkommen til at skrive herinde ;)
Du er altid velkommen til at skrive til mig :) Også hvis det bare er skriverier hehe
"Hele menneskeheden stammer fra Adam og Eva; ingen araber er bedre end en ikke-araber. En hvid er heller ikke bedre end en sort og en sort er heller ikke bedre end en hvid, undtagen i fromhed og gode handlinger" - Profeten Muhammad salla lāhu 'alayhi wa sallam
Hanar Hamid

Givet : 4 perler
Fået : 10 perler

Indlægby mrsdeja » tirs jun 28, 2011 22:24

Hanar Hamid skrev:Wa aleikuma salam.
Velkommen til dette forum! Mashallah det er dejligt at høre, at du har valgt Islam, og at du gerne vil praktisere det som en god muslim :tomm: Og stort tillykke med dit ægteskab. Må det inshallah blive lykkeligt :D
Dette forum er en stor hjælp til både muslimer og folk med en anden tro, så hvis der er noget du gerne vil have svar på, er du altid velkommen til at skrive herinde ;)
Du er altid velkommen til at skrive til mig :) Også hvis det bare er skriverier hehe

Salam aleikum, Søster Hanar,
det jeg rigtig glad for at høre og tusinde tak for det :) self vil jeg skrive med dig :P
inshallah , skal nok lærer meget , og er også vidlt intresseret for viden indenfor islam :)
dejligt at føle sig velkommen herinde :P
mrsdeja

Indlægby Hanar Hamid » tirs jun 28, 2011 22:34

Wa aleikuma salam. Det er godt at høre ;) Alhamdulillah det er jo bare godt :D Jeg må indrømme, at selvom jeg er født muslim, så når jeg sidder og keder mig, så er jeg oftest inde på denne hjemmeside, hvor jeg tit lærer noget nyt vedr. Islam :) Så det er dejligt
Det kan jeg godt forstå hihi :D
"Hele menneskeheden stammer fra Adam og Eva; ingen araber er bedre end en ikke-araber. En hvid er heller ikke bedre end en sort og en sort er heller ikke bedre end en hvid, undtagen i fromhed og gode handlinger" - Profeten Muhammad salla lāhu 'alayhi wa sallam
Hanar Hamid

Givet : 4 perler
Fået : 10 perler

Indlægby Levvame » tirs jun 28, 2011 22:59

Aleykum selam søster, Er selv fra Århus. der er mange aktiviteter her. forskellige "grupper" med forskellige holdninger osv. :) du bliver ikke skuffet InsAllah.
Brugeravatar
Levvame

Tro: Sunni/Hanafî
Køn: Hankøn

Givet : 5 perler
Fået : 8 perler

Indlægby mrsdeja » tirs jun 28, 2011 23:53

Levvame skrev:Aleykum selam søster, Er selv fra Århus. der er mange aktiviteter her. forskellige "grupper" med forskellige holdninger osv. :) du bliver ikke skuffet InsAllah.

Tusinde tak for det :) kan du fortælle hvor og hvordan og hvornår ? det ville jeg blive glad for ;)
mrsdeja

Indlægby Levvame » ons jun 29, 2011 09:37

Bad time to ask :D Jeg ved ikke så meget om hvad pigerne fortager sig, men kender en del søster som du kan snakke med? En af dem er en jeg kalder lille søster men hun er i Irak lige pt. Så jeg kan kun få fat på hende efter sommerferien? Der er jo snart Ramadan så mon ikke der bliver lavet noget. Jeg mener Muslimsk Studenterforening står for noget arrangement engang i mellem, ellers er der Muslimer i Dialog osv.

Du kan prøve at tjekke deres hjemmesider InsAllah.
Brugeravatar
Levvame

Tro: Sunni/Hanafî
Køn: Hankøn

Givet : 5 perler
Fået : 8 perler

Lignende emner

Tilbage til Nye brugere