Hejsa

Præsenter dig selv og evt. spørgsmål o.l.

Hejsa

Indlægby VNielsen » ons feb 09, 2011 19:24

Hej allesammen.

Jeg er en kristen pige, der generelt er meget nysgerrig, og har flere spørgsmål om Islam. Jeg skriver også på tv2-bloggen, hvor jeg også har forsøgt at tale tro med de muslimer der er der, men det er praktisk talt umuligt. Ikke fordi de ikke vil, men fordi der er masser af nyateister (fanatiske ateister) der har meget travlt med at "banke os i hovedet" med alle deres fordomme... Så da jeg faldt over stedet her tænkte jeg det var her jeg kunne lære mere. :)

Jeg kender ikke ret meget til Islam, det indrømmer jeg gerne, men jeg vil alligevel vove at påstå at jeg kender mere til Islam end de fleste andre ikke-muslimer. Og jeg har fundet ud af at der ikke er så stor forskel på biblen og koranen som de fleste tror, selvom der naturligvis er flere ting vi er uenige om. ;)

Jeg håber vi får nogle spændende debatter fremover.

Brugere synes godt om dette indlæg : Mouna
VNielsen

Geografisk sted: Esbjerg
Tro: Jøde
Køn: Hunkøn

Givet : 0 perle
Fået : 2 perler

Re: Hejsa

Indlægby AbU » ons feb 09, 2011 19:32

Hej VNielsen

Hjertelig velkommen til islamic.dk

Tja, islamofober / nyateister / islam-kritikere (you name it), de fylder ualmindelig meget i cyber-universet - særligt i blogs. Sådan er det; nogle bestemte typer trives bare i bestemte miljøer :)

Herinde finder du næppe islamofober, ej hellere folk med ekstreme holdninger - det skulle lige være vores fodboldfanatikere herinde :) - Men du finder masser af forskellige holdninger - inden for de rimelige grænser.

Håber du får glæde af opholdet, og jeg ser frem til at se dig i emnerne.

Fred
Brugeravatar
AbU
Administrator

Geografisk sted: IslamiC
Tro: Sunni/Hanafî
Køn: Hankøn

Givet : 84 perler
Fået : 122 perler

Indlægby Levvame » ons feb 09, 2011 20:17

Hejsa :)

Du er velkommen. Håber at du få noget ud af din surf på siden. Du skal nok støde på gode debatter herinde. :D
Brugeravatar
Levvame

Givet : 5 perler
Fået : 8 perler

Indlægby mohammed786 » ons feb 09, 2011 20:20

Hjertelig velkommen til islamic.dk, håber at du kommer til at nyde dit ophold her.
mohammed786

Geografisk sted: storkøbenhavn
Tro: Salafi

Givet : 24 perler
Fået : 3 perler

Indlægby Dr. Who » ons feb 09, 2011 20:29

Som ny bruger vil jeg også ønske dig velkommen til. :)

Martin
- "I am by no means a nervous man, but it is stupidity rather than courage to refuse to recognize danger when it is close upon"
Brugeravatar
Dr. Who

Tro: Ateist/Agnostiker

Givet : 6 perler
Fået : 30 perler

Indlægby Muslimaa » ons feb 09, 2011 21:38

Hej.
Velkommen til :)
Og der er MEGET forskel på biblen og Quranen - men det kan vi self. diskutere i et andet tråd.
Ya Allah , forgive and guide my Umah...Amin thuma amin...
Brugeravatar
Muslimaa
Student 2011
Student 2011

Tro: Sunni/Mâlikî

Givet : 70 perler
Fået : 18 perler

Indlægby matti18 » ons feb 09, 2011 23:02

hej Vnielsen velkommen til.

Søster muslimaa jeg tror hun mener at det er det samme budskab, begge hellige bøger sender, nemlig at være et godt mennesker. Men jeg er helt enige med dig i at der forskel :D

peace

Brugere synes godt om dette indlæg : Muslimaa
matti18

Indlægby Lilje » tors feb 10, 2011 12:43

Velkommen til :)
Lilium
Brugeravatar
Lilje

Indlægby VNielsen » tors feb 10, 2011 15:36

Tusind tak for den varme velkomst allesammen. :)

Muslimaa jeg er ikke uenig, der er stor forskel. Men når det kommer til retninglinjer for almen god opførsel, og det med at have respekt for andre mennesker, både trosfæller og dem der har en anden tro, er de meget ens. Og biblens og koranens syn på hvad der er synd og hvad der ikke er, er også nogenlunde ens. Der er mange der tror at forholdet mellem kristne og muslimer altid er bygget på fjendskab, men begge de hellige bøger opfordrer jo til fred.
Men som du selv siger, så hører den debat nok til i en anden tråd. ;)
VNielsen

Indlægby muslim77 » tors feb 10, 2011 15:50

Stort Respekt til dig herfra Og velkommen:D
at du ligesom vil forstå islam fra en anden vinkel end mange ateister/dansker/ islam kritikere gøre
:klapper:
muslim77

Givet : 1 perle

Indlægby Frode » tors feb 10, 2011 17:17

Hej VNielsen

Du ønskes også hjertelig velkommen af mig her på IslamiC.dk.
Jeg har gennem en del år deltaget i dette forum som kristen bruger(pensionist). Tror du hurtigt vil opdage at du kommer til at bevæge dig i et alletiders vel arrangeret og praktisk tilrettelagt debatforum med dygtige administratorer.

Vist kan debatter/dialoger, omkring emner og synspunkter som muslimer og kristne ser forskeligt på udfra vore to bøger Koranen og Bibelen, selvfølgelig også til tider blive lidt heftige. Det lærer vi sikkert også allesammen noget ved, når vi netop, som du også skriver, følger "retningslinjer for almen god opførsel, og det med at have respekt for andre mennesker, både trosfæller og dem der har en anden tro"

Mvh Frode
Brugeravatar
Frode
IslamiC Awards vinder
IslamiC Awards vinder

Geografisk sted: Silkeborg
Tro: Kristen

Fået : 5 perler

Indlægby VNielsen » tors feb 10, 2011 20:46

Mange tak muslim77 og Frode. :)
VNielsen

Indlægby MuslimChild » fre feb 11, 2011 17:08

Hej VNielsen! :) .

Tja, er da ked af at dem fra tv2 bloggen "angriber" på den måde. Er ret sikker på, at vi herinde ikke er sådan :) . Hjertelig velkommen hertil. Håber du får det godt her inde i varmen - af ren nysgerrighed, og du behøves ikke at svare, og jeg ved at det ikke har betydning, men hvor gammel er du :prik: :P

:peace: Fred

Profeten, sallallahu ’alayhi wa ’ala alihi wa sallam, sagde
: ”Lov mig følgende seks ting, og jeg lover jer paradis: Når I taler, sig sandheden. Når I giver et løfte, hold det. Når noget er betroet jer, gør ikke uretmæssig brug af det. Hold jer altid kyske uden at være indblandet i ulovligt samleje. Hold jeres øjne og hænder væk fra det som er forbudt.” [Kilde: Hanbal]
Brugeravatar
MuslimChild
Aktiv Bruger

Geografisk sted: Palæstina

Givet : 3 perler

Indlægby VNielsen » fre feb 11, 2011 20:56

Hej MuslimChild, og tak for velkomsten. :)

Man lærer efterhånden at ignorere dem, men der er nu alligevel nogen gange hvor man bare får lyst til at give igen... Nu har jeg haft kigget nogle tråde igennem her, og det ser ud til at al samtale og debat foregår i en ordenlig tone, og det kan jeg lide. ;)

Jeg er 28, og bliver 29 sidst i maj, så jeg er stadig ung. Ihverfald i mine egne øjne. :D
VNielsen

Indlægby Den nysgerrige » lør feb 12, 2011 09:29

Hej vnielsen,

Velkommen til forummet.

Jeg håber du får lige så stor glæde af det, som jeg har haft.

Jeg er sikker på, at der er en masse venlige brugere der vil hjælpe med alle spørgsmål du måtte have. Det er i hvert fald det jeg har oplevet herinde.

Fred
"Den højeste lykke i livet er forvisningen om at være elsket for sin egen skyld, eller rettere sagt: at være elsket trods en selv"

‎"Det er bedre at blive hadet for, hvad du er, end elsket for, hvad du er ikke."

‎"I teorien skulle mænd og kvinder kunne forstå hinanden - og i teorien skulle man kunne fange ål med en lasso."
Brugeravatar
Den nysgerrige
Quiz-Creator

Geografisk sted: Odense
Tro: Ateist/Agnostiker

Givet : 13 perler
Fået : 15 perler

Tilbage til Nye brugere