Studieretningsprojekt

Præsenter dig selv og evt. spørgsmål o.l.

Studieretningsprojekt

Indlægby Hanar Hamid » tirs nov 30, 2010 21:15

Salam u aleikum.
Jeg er i gang med min SRP, hvori jeg skriver inden for de to fag kemi (A) og Historie (A). Jeg skriver om paracetamol, og min problemformulering ser sådan ud:

1. Redegør for baggrunden for syntesen af paracetamol og inddrag dette i en analyse af årsagerne til det naturvidenskabelige gennembrud i 1800-tallet.

2. Du skal kort inddrage virkemekanismen bag perifert-virkende smertemedicin, herunder paracetamol.

3. Udfør på SDU en syntese af paracetamol, hvor der optages et NMR-spektrum af det syntetiserede stof. Du skal beskrive det eksperimentelle arbejde, vurdere resultatet samt redegøre for teorien bag de eksperimentelle metoder, herunder en kort beskrivelse af TLC og NMR-spektroskopi.

4. Diskuter fordele og ulemper ved opdagelsen af syntesefremstillingen af smertestillende præparater gerne uddybet af selvvalgt materiale.

Jeg har skrevet følgende til min vejleder om den første:

Jeg har nogle spørgsmål hvad angår SRP formuleringen. Når du har skrevet:
Redegør for baggrunden for syntesen af paracetamol Her er det noget med hvad der fik forskerne til at få ideen til at fremstille stoffet i laboratorier

og inddrag dette i en analyse af årsagerne til det naturvidenskabelige gennembrud i 1800-tallet. Dette er en mere generel beskrivelse af det naturvidenskabelige gennembrud i 1800-tallet - og så prøve at se om der er nogen sammenhæng mellem de to dele af spørgsmålet

Er der nogen herinde, der kender hjemmesider til at besvare min vejlederes svar på nr. 1, og hjemmesider til at besvare nr. 2? Jeg er lost og ved slet ikke, hvad jeg skal gøre :(

Håber der er nogen herinde, der vil svare Inshallah!

Hilsen Hanar
"Hele menneskeheden stammer fra Adam og Eva; ingen araber er bedre end en ikke-araber. En hvid er heller ikke bedre end en sort og en sort er heller ikke bedre end en hvid, undtagen i fromhed og gode handlinger" - Profeten Muhammad salla lāhu 'alayhi wa sallam
Hanar Hamid

Køn: Hunkøn

Givet : 4 perler
Fået : 10 perler

Lignende emner

Studieretningsprojekt
Forum: StudieSnak
Forfatter: Lilje
Svar: 13
Studieretningsprojekt SRP
Forum: Fri Debat
Forfatter: Aslan