As-salamu 'alaykum wa rahmatullahi wa barakatuh
Må Allah lette din situation og lade den rigtige udvej fremstå klar og tydelig for dig.
-en ting er at være alene mor, men en anden ting er at være gravid og føde alene, kan ikke holde tanken ud...
Du har måske noget familie der kan hjælpe dig under graviditeten og fødslen, ellers er der helt sikkert en masse søstre som gerne vil hjælpe dig alt hvad de kan inshaAllah. Så det tror jeg slet ikke du behøver at bekymre dig om.
-også tanken bagefter fødslen, hvad skal jeg sige til barnet når det spørg efter far, kan jeg være det bekendt over for barnet altså føde det med den bevisthed han ikke har en far. . .
Barnet har en far, også selvom I måske ikke bor sammen. Selv hvis faderen siger at han ikke vil have noget med barnet at gøre, så vil barnet have en far. Og hvis barnet vokser op uden sin far, så er det ikke det første ej heller det sidste barn i verdenshistorien der er vokset op uden sin far. Vores elskede profet salla Allahu 'alayhi wa sallam voksede op uden sin far.
-jeg er stadigvæk "ung" skal måske giftes engang, kan en anden mand tag sig af barnet når ikke engang hans biologiske far af blød og kød kan...
Sagtens inshaAllah. Jeg kender til flere søstre der er blevet gift selvom de har haft børn fra et tidligere ægteskab. Og jeg kender til flere brødre som ikke har noget problem med det mashaAllah. Så det skal du slet ikke bekymre dig om. Hvis Allah har besluttet at du skal giftes så bliver du gift, uanset om du har 1 barn eller 5 børn fra et tidligere ægteskab.
-hvis jeg tag en abort, kan jeg leve med det, eller vil det følge mig resten af livet...
Det vil sandsynligvis følge dig resten af dit liv. Selv hvis du kan finde nogle holdninger at det er tilladt at få abort helt i starten, så vil det være i modstrid med en masse holdninger hos en masse anerkendte lærde der ikke mener at det er tilladt. Så hellere være på den sikre side og holde sig fra det.
Husk hvilken kæmpe velsignelse det er at få et lille barn mashaAllah. Der findes folk der ikke kan få børn, der bruger årevis på at forsøge at få børn, der bruger hunrede tusinder af kroner på forskellige former for behandlig for at få børn - og ofte uden succes. Allah har givet dig en kæmpe velsignelse. Når en kvinde føder bliver hun inshaAllah tilgivet alle sine synder. I perioden efter fødslen bliver hendes du'a inshaAllah besvaret. Får hver slurk mælk hun giver til sit barn vil hun få en kæmpe belønning inshaAllah. Hele graviditeten er inshaAllah en periode hvor man får helt ufattelige belønninger.
Er det virkelig noget man vil berøve sig selv? Vil man virkelig miste chancen for at modtage så ufatteligt mange belønninger og blive renset for sine synder?
Det føles helt sikkert svært nu, det føles som om du ikke kan klare det. Kære søster, Allah Ta'ala har lovet dig at du kan klare det. Han bebyrder ikke nogen med mere end de kan bære. Og den svære tid du oplever den vil inshaAllah ophøre og blive erstattet af noget bedre, Allah Ta'ala siger i koranen i surat ash-sharh:
"Fa inna ma' al-'usri yusra, inna ma' al-'usri yusra"
So verily, with the hardship, there is relief. Verily, with the hardship, there is relief
Så det skal nok blive lettere kære søster, det har Allah lovet dig : )
Må Allah lade dig træffe det rigtige valg og lade dig opnå det bedste i denne verden og den næste. Amin.
Was-salamu 'alaykum wa rahmatullahi wa barakatuh