underligt underligt underligt !!!

Præsenter dig selv og evt. spørgsmål o.l.

underligt underligt underligt !!!

Indlægby AishaKolding » fre jul 16, 2010 22:21

salam..

jeg sys det her er märkeligt, jeg bor netop nu i hamburg,og ja ser mange muslimer rundt omkring, men ikke som jeg er vandtil i DK, her drikker de jeg har mödt, spiser svineköd og fejre kristne höjtider. skal saa siges det jeg ser er en brök del af byen, men alligevel.. kan tage et eksempel.. var ude ved en park, dejligt sted med mange familier og saadan.. der kommer en bekendt og min forlovede snakker med ham, han drikkede en öl og rög en joint, saa ringede hans söster, og han begyndte at svärge ved Allahs navn og saadan, det var ligesom om han havde to sider, hvis i forstaar, ligesom om at han skulle bevise for hans söster at han er en god dreng/muslim. det er det jeg ikke forstaar, for da jeg spurgte ham angaaende hvorfor han gjorde som han gjorde. for det er jo ikke over for mennesker man skal bevise noget, Allah ved hvad der er inderst inde i en. og han sagde baar, jeg lever mit liv , jeg har det kun en gang.. der blev jeg ärligt paf.. jeg har den indstilling til det saadan her : Allah ved hvad der er inderst i ens hjerte og man maa staa til regnskab i sidste ende! men at folk kalder sig muslim og gör det modsatte forstaar jeg ikke! haaber nogen kommer med nogle gode svar paa dette her ! ved godt at i DK er der mange der drikker og lign. men der er ligesaa mange som er gode troende muslimer, det fandt jeg ud af efter jeg Alhamdulillah havde konverteret !

maah saalama
AishaKolding

Geografisk sted: kolding
Tro: Salafi
Køn: Hunkøn

Givet : 0 perle
FÃ¥et : 0 perle

Re: underligt underligt underligt !!!

Indlægby Yunusb » lør jul 17, 2010 12:36

Salam aleykum,

Måske var du uheldig at du mødte sådan nogle vildfarende mennesker? ligesom der findes vildfarende muslimer i dk, som har en øl i hånden og råber Allahs navn?

Det eneste man kan gøre er at fortælle dem at det er haram ifølge Koranen(sandheden) , men de vil nok afvise en fordi de allerede er påvirket af jointen og har en øl i hånden.. Men inderst inde har de islam i hjertet og inderst inde ved DE at de gøre noget forkert, men InshaAllah må Allah retlede dem. for det Allah som retleder hvem Han vil.
Yunusb
Banned

Køn: Hankøn

Indlægby Cabra » lør jul 17, 2010 16:46

Det er da meget normalt at mange mennesker lever et form for dobbeltliv. Nu er de fleste muslimer i det danske samfund kulturmuslimer og ikke decideret praktiserende muslimer. De går måske i moskeen om fredagen og drikker lidt alkohol i weekenden. Kender selv nogle som praktiserer den form for levevej. Jeg forstår slet ikke at du virker chokeret. Man ser det jo dagligt.

ved godt at i DK er der mange der drikker og lign. men der er ligesaa mange som er gode troende muslimer, det fandt jeg ud af efter jeg Alhamdulillah havde konverteret !

Her skal du passe meget på. Nu er du jo konvertit, så går ud fra at du har et rigtigt godt kendskab til islam, hvorfor ellers konvertere. Islam skelner ikke som sådan mellem dårlige og gode muslimer, på den måde du ser ud til at gøre. De skelner partout mellem muslimer og ikke-muslimer. Foruden at kristne og jøder selvfølgelig bliver beskrevet som bogens folk.

Du ser ud til at være lidt dømmende her, og i islam er det kun Allah som er den dømmende part. Han råder en til at være meget påpasselig med at dømme andre mennesker og det ser du ud til at have glemt.
Cabra
Sølv Bruger

Geografisk sted: Frederiksberg
Tro: Ateist/Agnostiker

Givet : 54 perler
FÃ¥et : 74 perler

Indlægby Betelgeuse » lør jul 17, 2010 22:48

Salam alaikum.

For de fleste vender det først, når de står på kanten til noget psykisk kritisk og pludselig får gudsfrygtighed. Men jeg vil give Cabra ret i at man skal være påpasselig med ikke at dømme andre. Du har selvfølgelig ret til at blive trist til mode, og undre dig over hvorfor nogle gør som de gør. Men hvor meget det vil hjælpe vedkommende, er jeg lidt i tvivl om. Det bedste du kan gøre er at lave en duaa for ham.
Betelgeuse
Fri Debat Moderator

Tro: Sunni/Hanafî

Givet : 158 perler
FÃ¥et : 87 perler

Indlægby Cabra » lør jul 17, 2010 23:07

Det bedste du kan gøre er at lave en duaa for ham.

Hvad er duaa helt præcist?

Prøvede at google og kom frem til:
Duaa læses for at lovprise Allah (Subhana wa ta'ala) og for at nærme sig Ham. Koranen har fremhævet adskillige gange, vigtigheden af at læse duaa, og at denne handling er elsket af Allah.

Er det et specielt vers i koranen eller? Du må meget gerne forklare det for mig.
Cabra
Sølv Bruger

Geografisk sted: Frederiksberg
Tro: Ateist/Agnostiker

Givet : 54 perler
FÃ¥et : 74 perler

Indlægby Betelgeuse » søn jul 18, 2010 00:31

Cabra skrev:
Det bedste du kan gøre er at lave en duaa for ham.

Hvad er duaa helt præcist?

Prøvede at google og kom frem til:
Duaa læses for at lovprise Allah (Subhana wa ta'ala) og for at nærme sig Ham. Koranen har fremhævet adskillige gange, vigtigheden af at læse duaa, og at denne handling er elsket af Allah.

Er det et specielt vers i koranen eller? Du må meget gerne forklare det for mig.

Af princip bevæger jeg mig aldrig ud i forklaringer, undervisning eller diskussioner omkring Islam. Det er der mange andre der kan, og mange vil også være bedre til at forklare. Men jeg har dog fundet nogle artikler frem til dig, som inshaAllâh kan hjælpe. Ellers betyder duaa = bøn, men når dette så er sagt - findes der jo forskellige former for bønner.

Der er forskellige duaa, og nogle som skal bedes efter bestemt - for eksempel ved salah (de obligatoriske bønner).
Det skal yderligere fortælles at artiklerne er baseret ud fra Hanafi figh.

Hvordan er fremgangsmåden for wudu (abdes)?
http://haya.dk/index.php?option=com_con ... &Itemid=61

Du'a for studier (lektier, eksamen, opgaveskrivning og lignende)
http://haya.dk/index.php?option=com_con ... &Itemid=85

Hvordan bør man holde hænderne under du'a? )
http://haya.dk/index.php?option=com_con ... &Itemid=59

Essential Dua's & Supplications)
http://qa.sunnipath.com/issue_view.asp? ... 774&CATE=3

Spiritual Meaning of Prayers (Worship) Performance of the daily prayers (Salat))
http://qa.sunnipath.com/issue_view.asp? ... 462&CATE=4

AishaKolding:
Du må endelig sige til, hvis det irriterer dig at vi for en stund lige er gået off topic. Hvis du ønsker det, kan Indlæggene snildt flyttes over i en anden tråd, inshaAllâh.
Betelgeuse
Fri Debat Moderator

Tro: Sunni/Hanafî

Givet : 158 perler
FÃ¥et : 87 perler

Indlægby AishaKolding » man jul 19, 2010 22:03

nej okaay, min fejl at sige gode troende muslimer.. ikke saadan det lige var ment.. men det undre mig meget, at det hele foregaar saadan, ja det er nok bar et uheldigt tilfälde..

helt i orden det gir jo ogsaa mig mere viden ;)
AishaKolding

Geografisk sted: kolding

Indlægby newmuslima » man jul 26, 2010 13:19

Ja man ser det overalt! Men han tog jo fejl da han sagde, "mit liv, lever kun een gang"'
Nej! det er kufr ordsprog og den måde shaytaan villeder på: " do what you want, you only live once"
Hvor tit har man ikke hørt det?
de tror jo ikke at vi har et liv efter døden.
Han burde vide bedre.
MÃ¥ allah vejlede ham til den rette vej..
newmuslima

Lignende emner

Tilbage til Nye brugere