salam..
jeg sys det her er märkeligt, jeg bor netop nu i hamburg,og ja ser mange muslimer rundt omkring, men ikke som jeg er vandtil i DK, her drikker de jeg har mödt, spiser svineköd og fejre kristne höjtider. skal saa siges det jeg ser er en brök del af byen, men alligevel.. kan tage et eksempel.. var ude ved en park, dejligt sted med mange familier og saadan.. der kommer en bekendt og min forlovede snakker med ham, han drikkede en öl og rög en joint, saa ringede hans söster, og han begyndte at svärge ved Allahs navn og saadan, det var ligesom om han havde to sider, hvis i forstaar, ligesom om at han skulle bevise for hans söster at han er en god dreng/muslim. det er det jeg ikke forstaar, for da jeg spurgte ham angaaende hvorfor han gjorde som han gjorde. for det er jo ikke over for mennesker man skal bevise noget, Allah ved hvad der er inderst inde i en. og han sagde baar, jeg lever mit liv , jeg har det kun en gang.. der blev jeg ärligt paf.. jeg har den indstilling til det saadan her : Allah ved hvad der er inderst i ens hjerte og man maa staa til regnskab i sidste ende! men at folk kalder sig muslim og gör det modsatte forstaar jeg ikke! haaber nogen kommer med nogle gode svar paa dette her ! ved godt at i DK er der mange der drikker og lign. men der er ligesaa mange som er gode troende muslimer, det fandt jeg ud af efter jeg Alhamdulillah havde konverteret !
maah saalama