Opgave. Har brug muslimer til undersøgelse

Præsenter dig selv og evt. spørgsmål o.l.

Opgave. Har brug muslimer til undersøgelse

Indlægby LonDon » man maj 31, 2010 18:49

Hej

Jeg er en pige på 15, som har brug for hjlæp :S jeg har fået en opgave, som jeg ikke ved så meget om, jeg håber i muslimske personer herinde kan hælpe mig med. Jeg har fået nogle spørgesmål i min opgave som nyder således og jeg har så selv valgt at sætte nogle stik ord ned som jeg håber i kan svare på. Jeg er ikke selv muslim & har meget svært ved at svare på det, da jeg ikke har kendtskab til det.

1: Hvilke regler spiller Islam i livet?
- Identitet ( piger- tørklæde & jilbaab )
- ansvar
- opdragelse
- de 5 søjler

2: Hvilke indflydelser har Islam i jeres hverdag?
- sikkerhed
- stolthed
- at bede

3: Hvordan ville i forklare forskellen mellem en muslimsk familie & en dansk familie ?

håber i kan hjælpe mig med denne her opgave, det ville være en stor hjælp for mig. håber i kan svare håbent og bredt og ikke ja-nej svar. i må også meget gerne selv tilføje noget, som i måske mener jeg også brugte snakke skrive om i min opgave. :D

Tusind tak på forhånd..
LonDon

Geografisk sted: Varde
Køn: Hunkøn

Givet : 0 perle
FÃ¥et : 0 perle

Re: Opgave hjælp! Har brug for nogle muslimske personer til hælp

Indlægby OnlyOneGod » man maj 31, 2010 19:53

LonDon skrev:3: Hvordan ville i forklare forskellen mellem en muslimsk familie & en dansk familie ?

as'salamu aleykum(:

Nu da du svarer på de 2 første spørgsmål selv, vil jeg hjælpe med det sidste.
- Forskellen på en muslimsk og en dansk familie kan bla. være opdragelse, muslimer og danskere blir opdraget på to vidt forskellige måder, og det kan fører til forskellige kulture, normer og værdier.

Håber det var en lille hjælp :teeth:
OnlyOneGod

Tro: Salafi

Re: Opgave hjælp! Har brug for nogle muslimske personer til hælp

Indlægby LonDon » man maj 31, 2010 20:04

OnlyOneGod skrev:
LonDon skrev:3: Hvordan ville i forklare forskellen mellem en muslimsk familie & en dansk familie ?

as'salamu aleykum(:

Nu da du svarer på de 2 første spørgsmål selv, vil jeg hjælpe med det sidste.
- Forskellen på en muslimsk og en dansk familie kan bla. være opdragelse, muslimer og danskere blir opdraget på to vidt forskellige måder, og det kan fører til forskellige kulture, normer og værdier.

Håber det var en lille hjælp :teeth:

Hey igen.
Jeg havde skevet nogle stik ord ned, sådan fx i ville forklare hvorfor i fx går med tørklæde & jilbaab og hvordan jeres opdragelse er. altså de stik ord som i ville forklare mig om hvad betyder for jer måske ? hvis det overhovde gør? . men 0key opdragelsen er anderledes , kan du sige fx på hvilke måder ? hvilke vigtige ting har i med i jeres opdragelse ? tak :)
LonDon

Re: Opgave. Har brug muslimer til undersøgelse

Indlægby Nusaibah » man maj 31, 2010 20:50

LonDon skrev: 3: Hvordan ville i forklare forskellen mellem en muslimsk familie & en dansk familie ?

- Hvad med den danske muslimske familie? Pointe: man kan godt være dansk og muslim. Så mener du forskellen mellem den kristne og muslimske familie, oder was?
- A wise man once said "I don't know, go ask a woman."
Brugeravatar
Nusaibah

Geografisk sted: Inkognito

Givet : 1 perle

Indlægby LonDon » man maj 31, 2010 21:40

Al- shaheeda skrev:
LonDon skrev: 3: Hvordan ville i forklare forskellen mellem en muslimsk familie & en dansk familie ?

- Hvad med den danske muslimske familie? Pointe: man kan godt være dansk og muslim. Så mener du forskellen mellem den kristne og muslimske familie, oder was?

Jaa jeg mente kristne familie & muslimsk familie :D hvordan er den muslimske opdragelse ?
LonDon

Indlægby Nusaibah » tirs jun 01, 2010 12:07

..
Senest rettet af Nusaibah fre aug 20, 2010 14:06, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Nusaibah

Indlægby LonDon » tirs jun 01, 2010 12:30

Al- shaheeda skrev:
LonDon skrev:Jaa jeg mente kristne familie & muslimsk familie :D hvordan er den muslimske opdragelse ?

Oh okay. Hmm, skriver et par stikord ned som du bedte om :).

Den muslimske familie:

-lægger mere vægt på religion
-flere kulturelle aspekter spiller ind (selv om vi er i Danmark, er det ikke i orden at gøre dit eller dat hensyn til den bestemte kultur den muslimske familie har som baggrund)
- Frihed (således at barnet selv kan tænke og opnå mere viden)
- Opdragelse > fra Sunnah'en og Qur'anen > forventer at barnet bliver et meget høfligt menneske, da høflighed og gode manérer spiller en stor rolle i Islam.

/Den kristne opdragelse: meget selvstændighed (barnet skal selv finde sin plads i samfundet), frihed > gør hvad der ønsker dig (selvfølgelig ønsker forældrene ikke noget dårligt for deres børn), men det er jo sådan det bliver udstillet? Friheden i den kristne familie: Lev livet!

/Den kristne familie: Religion spiller ikke en særlig stor rolle som, det gjorde for nogle år tilbage i tiden. Både i opdragelsen og i hverdagslivet.

Jeg mener nu muslimer har mere et balanceret hverdagsliv, end kristne. Da I/de ikke særlige religiøse. Iforhold til den muslimske familie, der har noget at at falde tilbage til.

stof til eftertanke,

- Social position i samfundet /Den kristne har en bedre social position end den muslimske i det danske samfund? Fup eller fakta?
- Normer og værdier /Hvilket effekt giver det, at de har forskellige normer og værdier? (både i samfundet, i hjemmet, også globalt)
- Rammer i hjemmet, hvilke rammer gør at familierne holder sammen, og hvad består de af?

> perspektivering - Hvordan fungerer den kristne familie i forhold til den muslimske? Og omvendt. Noget der virker genkendeligt?

>perspektivering - tænk på globalt plan. Hvordan bliver den kristne og muslimske familie fremstillet? I dagligdags livet? I medierne?

> Til sidst kan du tage det hele i betragtning, og se det fra større perspektiv, hvad er din mening egentlig?

> Kan ikke rigtig se flere forskelle, da de selvom er kristne eller muslimer så er begge familier mennesker, så nogle ligheder kunne jo være, uddannelse, selvstændighed - der bliver ønsket for barnet.

Tusind tak for den stor hjælp :D & tak for de ekstra råd du gav mig, det ville bruges i min opgave. endnu engang taak :allahbless:
LonDon

Indlægby Nusaibah » tirs jun 01, 2010 21:54

LonDon skrev:
Al- shaheeda skrev:Tusind tak for den stor hjælp :D & tak for de ekstra råd du gav mig, det ville bruges i min opgave. endnu engang taak :allahbless:

-hehe, det var så lidt, glad for at kunne hjælpe og at du kunne bruge det til noget :).
Brugeravatar
Nusaibah

Lignende emner

Valg af dansk & pakistansk avis til opgave???
Forum: StudieSnak
Forfatter: awais.dk
Svar: 6
Har brug for hjælp !
Forum: Fri Debat
Forfatter: Anonym_Girl
Svar: 22
Har brug for svar
Forum: Islam
Forfatter: Anonymous
Svar: 1
Brug for hjælp til computeren