Hilsen fra en ny bruger (:

Præsenter dig selv og evt. spørgsmål o.l.

Hilsen fra en ny bruger (:

Indlægby Jeanette » fre maj 07, 2010 19:25

Salam Aleikum

Jeg er "ny" bruger her på islamic. Jeg har længe været med på sidelinjen og læst de mange meget saglige indlæg, men nu vil jeg da lige præsentere mig selv og samtidig give props til det her forum for at holde en sober og anstændig tone hele vejen igennem samt for at udvise respekt for sine medmennesker, uanset alder, køn og tro. Dejligt!

Nå, men jeg er en dansk pige på 20 år, der bor nær Århus, forhåbentlig snart I Århus. Som person er jeg meget videbegærlig. Jeg elsker at lære og læse. Jeg interesserer mig rigtig meget for sprog generelt. Jeg snakker dansk og engelsk og elsker det spanske sprog, som jeg synes er utroligt smukt, og har studeret i gymnasiet. Derudover elsker jeg også bosnisk (serbokroatisk), som jeg har en god grammatisk forståelse for og kan forstå, skrive og snakke til en vis grad. Og ja, selvfølgelig er der utroligt mange sprog jeg gerne vil lære, som arabisk (første prioritet), russisk, tyrkisk, farsi, kinesisk. Faktisk vil jeg gerne lære alle sprog i hele verden :lol:

Jeg er opvokset som kristen og konfirmeret i den kristne tro. Jeg tror bestemt på Gud, men tillægger ikke netop denne religion mere end nogen anden, ihvertfald ikke lige på nuværende tidspunkt i mit liv. Jeg har altid haft en stor interesse i islam og tanken om at konvertere har da været der, men jeg tvivler på, at jeg ville kunne leve som en god muslim, da nogle af tingene ligger så langt fra min livsopfattelse og at det ville være svært at "bryde" med sin nuværende religion, men alligevel er det spændende. Det er lidt svært at forklare. Nå, men til at starte med, er jeg her ihvertfald for at læse mere om islam og forhåbentlig være med i nogle gode debatter.

.. og som i nok kan se, så er jeg også meget glad for at skrive :tast:

Peace :peace:
Et ne nos inducas in tentationem, sed libera nos a malo ..
Jeanette

Geografisk sted: Århus
Tro: Jøde
Køn: Hunkøn

Givet : 13 perler
Fået : 1 perle

Re: Hilsen fra en ny bruger (:

Indlægby Muhyi al din » fre maj 07, 2010 19:50

Hej

Mashaa'ALlah det er imponerende med dine sprogkundskaber.

Velkommen til.
قُلۡ يَـٰٓأَهۡلَ ٱلۡكِتَـٰبِ تَعَالَوۡاْ إِلَىٰ ڪَلِمَةٍ۬ سَوَآءِۭ بَيۡنَنَا وَبَيۡنَكُمۡ أَلَّا نَعۡبُدَ إِلَّا ٱللَّهَ وَلَا نُشۡرِكَ بِهِۦ شَيۡـًٔ۬ا وَلَا يَتَّخِذَ بَعۡضُنَا بَعۡضًا أَرۡبَابً۬ا مِّن دُونِ ٱللَّهِ‌ۚ فَإِن تَوَلَّوۡاْ فَقُولُواْ ٱشۡهَدُواْ بِأَنَّا مُسۡلِمُونَ

Sig: "I Skriftens folk! Kom, lad os enes om et ord, der er fælles for os og jer: At vi tjener Gud alene, at vi ikke sætter noget andet ved Hans side, og at ingen af os tager andre til herrer foruden Gud"! Hvis de så vender sig bort, skal I sige: "Vær I vidner til, at vi overgiver os til Gud!"
Brugeravatar
Muhyi al din
VIP Bruger

Geografisk sted: IslamiC.dk
Tro: Andet

Givet : 0 perle
Fået : 24 perler

Indlægby Musliman » fre maj 07, 2010 20:00

Assalamu Alaykum Warahmatullah :)

Velkommen til. Jeg håber islamic vil være dig til gavn...

Du lyder som en meget interessant person, især når det kommer til sprog

Dejligt at hører, at du interesserer dig for Islam, og du er mere end velkommen til at deltage i debatterne her inde.

:peace:
Musliman
Islam Moderator

Tro: Sunni/Hanafî
Køn: Hankøn

Givet : 74 perler
Fået : 56 perler

Indlægby matti18 » fre maj 07, 2010 20:13

selam aleykum Jeanette :D

Velkommen, tænk du vil lære så mange sprog :respekt:

Vi håber du nyder dit ophold her.

peace
matti18

Tro: Salafi

Givet : 0 perle
Fået : 3 perler

Indlægby Justice » fre maj 07, 2010 20:19

Wa Aleykum Salaam Jeanette og velkommen til, søster. :)

Er glad for, at du allerede synes godt om forumet og jeg håber da, at du også vil syens det fremover.
Jeg håber forumet vil være nyttigt for dig. Det bliver hyggeligt at se dig i de forskellige debatter og hvis du har brug for hjælp eller har spørgsmål så er du mere end velkommen til at spørge.

Derudover vil jeg give Musliman ret i, at du lyder som en interessant person. Og jeg glæder mig da til at hører nærmere om dine holdninger og synspunkter. :)
Når det kommer til sprog, så er jeg fuldkommen enig med dig, Jeanette. Jeg har også en stor drøm om at lære at snakke arabisk, da jeg kun kan læse og skrive det. Synes det er sådan et flot og fremragende sprog. Jeg er også generelt glad for sprog, så det er dejligt at møde en med samme ønsker, hvad angår sprog.

Men endnu engang, velkommen til forumet!
Vi glæder os til at se dig i de forskellige debatter.
"Without knowledge action is useless and knowledge without action is futile."

Quotation of
Abu Bakr as-Siddeeq (radiyAllaahu anh)
Brugeravatar
Justice

Givet : 12 perler
Fået : 16 perler

Indlægby Jessminda » fre maj 07, 2010 20:49

Hej

Velkommen til :)
Jeg håber du vil få gavn af Islamic og at det lever op til dine forventninger :D
"Vi lærte iman (tro) og så lærte vi Quran’en og det øgede vores Iman"
Brugeravatar
Jessminda
Student 2010
Student 2010

Tro: Sunni/Shâfi'î

Givet : 1 perle

Indlægby Den nysgerrige » lør maj 08, 2010 06:22

Jeanette skrev:Salam Aleikum

Jeg er "ny" bruger her på islamic. Jeg har længe været med på sidelinjen og læst de mange meget saglige indlæg, men nu vil jeg da lige præsentere mig selv og samtidig give props til det her forum for at holde en sober og anstændig tone hele vejen igennem samt for at udvise respekt for sine medmennesker, uanset alder, køn og tro. Dejligt!

Nå, men jeg er en dansk pige på 20 år, der bor nær Århus, forhåbentlig snart I Århus. Som person er jeg meget videbegærlig. Jeg elsker at lære og læse. Jeg interesserer mig rigtig meget for sprog generelt. Jeg snakker dansk og engelsk og elsker det spanske sprog, som jeg synes er utroligt smukt, og har studeret i gymnasiet. Derudover elsker jeg også bosnisk (serbokroatisk), som jeg har en god grammatisk forståelse for og kan forstå, skrive og snakke til en vis grad. Og ja, selvfølgelig er der utroligt mange sprog jeg gerne vil lære, som arabisk (første prioritet), russisk, tyrkisk, farsi, kinesisk. Faktisk vil jeg gerne lære alle sprog i hele verden :lol:

Jeg er opvokset som kristen og konfirmeret i den kristne tro. Jeg tror bestemt på Gud, men tillægger ikke netop denne religion mere end nogen anden, ihvertfald ikke lige på nuværende tidspunkt i mit liv. Jeg har altid haft en stor interesse i islam og tanken om at konvertere har da været der, men jeg tvivler på, at jeg ville kunne leve som en god muslim, da nogle af tingene ligger så langt fra min livsopfattelse og at det ville være svært at "bryde" med sin nuværende religion, men alligevel er det spændende. Det er lidt svært at forklare. Nå, men til at starte med, er jeg her ihvertfald for at læse mere om islam og forhåbentlig være med i nogle gode debatter.

.. og som i nok kan se, så er jeg også meget glad for at skrive :tast:

Peace :peace:

Hej Jeanette,

Rigtig hjertlig velkommen til islamiC, jeg håber du får lige så stor glæde af være her som jeg har haft.

Og jeg glæder mig allerede til at høre mere fra dig i debatterne.

Og rigtig dejlig at se flere som er glade for at skrive, og som ligesom jeg kan have svært ved at skrive kort (selvom jeg dog denne.gang har formået det :klapper: )

Hilsen Den nysgerrige
"Den højeste lykke i livet er forvisningen om at være elsket for sin egen skyld, eller rettere sagt: at være elsket trods en selv"

‎"Det er bedre at blive hadet for, hvad du er, end elsket for, hvad du er ikke."

‎"I teorien skulle mænd og kvinder kunne forstå hinanden - og i teorien skulle man kunne fange ål med en lasso."
Brugeravatar
Den nysgerrige
Quiz-Creator

Geografisk sted: Odense
Tro: Ateist/Agnostiker

Fået : 15 perler

Indlægby AbU » lør maj 08, 2010 07:22

Salam Aleikum,

Er det ikke nu man laver den gamle 90'er joke med at du er paven fordi du kan alle de sprog? :teeth:
Nej ok...

Hjertelig velkommen til forummet, som mange har nævnt, så glæder jeg mig også til at se dig i trådene. Der er plads til lidt af hvert her, så :tast: bare løs.

Håber du får glæde af dit ophold

Fred
Brugeravatar
AbU
Administrator

Geografisk sted: IslamiC

Givet : 84 perler
Fået : 122 perler

Indlægby Muslimaa » søn maj 09, 2010 12:34

Hej. Og velkommen til :klapper:
Fedt at du interesser dig for sprog :)
Håber du får gavn af forummet, og jeg håber også du konverterer , inshAllah må Allah Subhana wa ta'ala retlede dig.
Det lyder også godt at du interesser dig for islam ...

Ps; Jaeeeh, østjylland er det bedste :D
Ya Allah , forgive and guide my Umah...Amin thuma amin...
Brugeravatar
Muslimaa
Student 2011
Student 2011

Tro: Sunni/Mâlikî

Givet : 70 perler
Fået : 18 perler

Indlægby Jeanette » søn maj 09, 2010 21:07

Tusind tak for alle de varme hilsner og meninger, om at jeg lyder som en spændende person.. Det er da bare så dejligt.. :oops: Og dejligt, at der også er andre end mig, der interesser sig for sprog..

Den nysgerrige, jeg kender udmærket problemet med at have svært ved at begrænse sig skriftligt.. Det er ikke altid helt ligetil.. Men det kan da lykkedes nogle gange.. :lol:

AbU
Ja, den joke har jeg skam hørt før.. Hehe.. :D Men jeg skal skam nok taste løs..

Muslimaa
Og ja, Østjylland (Århus) er bare det bedste.. :tomm:
Jeanette

Indlægby Kimi » søn maj 09, 2010 23:46

Salam

Hvis Du interessere dig for Islam og gerne vil have en dybere viden, så er Du velkommen til at tage med mig i moske :p I Brabrand..

Hvor bor du henne? Jeg er fra Hørning (mellem Århus og Skanderborg), dansker, på alder med dig og selv for nyligt konverteret! Alhamdulillah! <3
Alhamdulillah! <3
Brugeravatar
Kimi
Aktiv Bruger

Givet : 2 perler
Fået : 3 perler

Indlægby Jeanette » tirs maj 11, 2010 22:24

Kimi skrev:Salam

Hvis Du interessere dig for Islam og gerne vil have en dybere viden, så er Du velkommen til at tage med mig i moske :p I Brabrand..

Hvor bor du henne? Jeg er fra Hørning (mellem Århus og Skanderborg), dansker, på alder med dig og selv for nyligt konverteret! Alhamdulillah! <3

Salam..

Det lyder spændende Kimi.. Jeg bor i Galten, ikke så langt fra hverken Hørning eller Århus.. :)
Jeanette

Indlægby Hoda » tirs maj 11, 2010 22:56

velkommen til Jeannette :tomm:
Brugeravatar
Hoda
Student 2009