Jeg er "ny" bruger her på islamic. Jeg har længe været med på sidelinjen og læst de mange meget saglige indlæg, men nu vil jeg da lige præsentere mig selv og samtidig give props til det her forum for at holde en sober og anstændig tone hele vejen igennem samt for at udvise respekt for sine medmennesker, uanset alder, køn og tro. Dejligt!
Nå, men jeg er en dansk pige på 20 år, der bor nær Århus, forhåbentlig snart I Århus. Som person er jeg meget videbegærlig. Jeg elsker at lære og læse. Jeg interesserer mig rigtig meget for sprog generelt. Jeg snakker dansk og engelsk og elsker det spanske sprog, som jeg synes er utroligt smukt, og har studeret i gymnasiet. Derudover elsker jeg også bosnisk (serbokroatisk), som jeg har en god grammatisk forståelse for og kan forstå, skrive og snakke til en vis grad. Og ja, selvfølgelig er der utroligt mange sprog jeg gerne vil lære, som arabisk (første prioritet), russisk, tyrkisk, farsi, kinesisk. Faktisk vil jeg gerne lære alle sprog i hele verden
Jeg er opvokset som kristen og konfirmeret i den kristne tro. Jeg tror bestemt på Gud, men tillægger ikke netop denne religion mere end nogen anden, ihvertfald ikke lige på nuværende tidspunkt i mit liv. Jeg har altid haft en stor interesse i islam og tanken om at konvertere har da været der, men jeg tvivler på, at jeg ville kunne leve som en god muslim, da nogle af tingene ligger så langt fra min livsopfattelse og at det ville være svært at "bryde" med sin nuværende religion, men alligevel er det spændende. Det er lidt svært at forklare. Nå, men til at starte med, er jeg her ihvertfald for at læse mere om islam og forhåbentlig være med i nogle gode debatter.
.. og som i nok kan se, så er jeg også meget glad for at skrive
Peace

)
Og dejligt, at der også er andre end mig, der interesser sig for sprog..
I Brabrand..