Jeg har været inde på, ca. 3 - 4 hjemmesider der fortæller, hvad tid jeg/vi skal læse namaz. De viser alle sammen forskellige tider.
Så hjælp mig. Hvilken hjemmeside, viser koraktte salah tider.

MuslimChild skrev:As-salamu 'aleykum ..
What is namaz?
MWA skrev:As Salaamu Alaykum
Personligt bruger jeg http://askimam.dk/ men du kan også få en bog fra moskerne som viser bedetiderne

Muslimaa skrev:MWA skrev:As Salaamu Alaykum
Personligt bruger jeg http://askimam.dk/ men du kan også få en bog fra moskerne som viser bedetiderne
Wa alaikum al salam bror. er det tilladt at lade være med at kigge på noget skema over salah tiderne?

MWA skrev:Muslimaa skrev:MWA skrev:As Salaamu Alaykum
Wa alaikum al salam bror. er det tilladt at lade være med at kigge på noget skema over salah tiderne?
Hvad mener du søster? Man bliver nødt til at vide hvornår der er tid til bøn. Eksempel kan man ikke bede Asr bønnen når tiden for Asr ikke er gået ind.

Her på det sidste kigger jeg ikke efter et skema. Men efter hvad jeg ved om tiderne. F.eks. ved jeg asr ligger mellem kl. 3 så jeg ber den f.eks. der. Men er det ikke meget dårligt at gøre det på den måde? Jeg burde følge et skema igen - for tiderne skifter sandelig

MWA skrev:
Her på det sidste kigger jeg ikke efter et skema. Men efter hvad jeg ved om tiderne. F.eks. ved jeg asr ligger mellem kl. 3 så jeg ber den f.eks. der. Men er det ikke meget dårligt at gøre det på den måde? Jeg burde følge et skema igen - for tiderne skifter sandelig
Du skal være sikkert på tiden til Asr er gået ind, når du beder Asr bønnen. Jeg synes personligt selv det er bedre at følge et skema.

Muslimaa skrev:
Den ser rigtig troværdig ud bror. Jazak Allahu kher . men lige et spørgsmål :
Masjid - d. 11/3
Fajr 05:02
Shuruq 06:38
Zuhr 12:35
Asr 15:42
Maghrib 18:10
Isha 19:40
Hvorfor står Shuruq som Salah tid? man ber jo ikke Shuruq?
Nemlig jeg ber nemlig og er ikke sikker over tiden er den rette. og især Magrib kan jeg ikke være sikker om tiden er gået ind . men du går efter Masjid i den der hjemmeside du gav , ikke også?

MWA skrev:
Fajr bønnen kan du læse mellem Fajr og shuruq. Altså shuruq angiver hvornår tiden til Fajr er færdigt.
Ja det er korrekt. Du kan se på skemaet hvornår der er tid til Maghrib.
så det nemmere at stå op, for havde meget svært ved at stå op, den gang fajr var kl. 4 eller deromkring.
Muslimaa skrev:MWA skrev:
Fajr bønnen kan du læse mellem Fajr og shuruq. Altså shuruq angiver hvornår tiden til Fajr er færdigt.
Ja det er korrekt. Du kan se på skemaet hvornår der er tid til Maghrib.
Tak bror. ved du hva det betydeR? det betyder at jeg faktisk KAN stå op til at be Fajr... jeg står normalt op der ved 6:30 tiden, så kan jeg godt nå at beså det nemmere at stå op, for havde meget svært ved at stå op, den gang fajr var kl. 4 eller deromkring.

MWA skrev:
Altså søster du kan læse fajr bønnen i mellem 05:02 og 06:38. Hvis du står op klokken 6.30 så har du 8 min til at lave wudu og læse fajr bønnen.
så har jeg god tid. Men hva skal jeg gøre om weekenden? Jeg er virkelig dovn og shaytan kommer helt sikkert til at hviske "bare sov, bare sov" i mig ...
Muslimaa skrev:MWA skrev:
Altså søster du kan læse fajr bønnen i mellem 05:02 og 06:38. Hvis du står op klokken 6.30 så har du 8 min til at lave wudu og læse fajr bønnen.
Det tænkte jeg også på det tiden... men så må jeg stå op kl. 6:15så har jeg god tid. Men hva skal jeg gøre om weekenden? Jeg er virkelig dovn og shaytan kommer helt sikkert til at hviske "bare sov, bare sov" i mig ...
IslamInBosnia skrev:Inde på Islamisk trossamfunds hjemmeside kan du altid finde det i mange byer som Århus,København og Odense
Her er tiderne for i dag i århus:
Århus 05:04 06:43 12:30 15:28 18:16 19:48

Basijboy skrev:
As'Salaamu Aleykoum wa Rahmatollahi wa Barakutuh
Sæt dit vækkeur eller mobil til at lave en høj og irreterende lyd, og så sæt det et stykke fra din seng, sådan at du skal gå hen for at slukke det. Tror de fleste har tildenser til at stille vækkeuret tæt ved sengen, sådan at det kan slukkes i halvsøvnig tilstand (og så sover vi ellers bare videre). Hvis vi først skal op af sengen og gå hen til vækkeuret bliver vi vågne, og falder ikke i søvn igen![]()
- Men husk uhkti, det er ALTID bedst at bede sin salah når den går ind, det vil sige at det er bedst at bede fajr 05:02 i det her tilfælde![]()
Wa Salaam
. mobil freak ja. men InshAllah vil prøve og gøre det, så jeg kan stå op!
Muslimaa skrev:Basijboy skrev:
As'Salaamu Aleykoum wa Rahmatollahi wa Barakutuh
Sæt dit vækkeur eller mobil til at lave en høj og irreterende lyd, og så sæt det et stykke fra din seng, sådan at du skal gå hen for at slukke det. Tror de fleste har tildenser til at stille vækkeuret tæt ved sengen, sådan at det kan slukkes i halvsøvnig tilstand (og så sover vi ellers bare videre). Hvis vi først skal op af sengen og gå hen til vækkeuret bliver vi vågne, og falder ikke i søvn igen![]()
- Men husk uhkti, det er ALTID bedst at bede sin salah når den går ind, det vil sige at det er bedst at bede fajr 05:02 i det her tilfælde![]()
Wa Salaam
Wa alaikum al salam... ja bror, jeg tror også det bedst bare ligge mobilen væk. Men jeg plejer sove med den under min pude. mobil freak ja. men InshAllah vil prøve og gøre det, så jeg kan stå op!
Okay 5:02, så jeg bange for at jeg ikke kan falde i søvn igen :S

Basijboy skrev:
Sådan havde jeg det også i starten. Men når man først lægger sig til at sove efter man har bedt, så sover man hurtigt igen InshaAllah (det gør jeg ihvertfald)
amin
Muslimaa skrev:Basijboy skrev:
Sådan havde jeg det også i starten. Men når man først lægger sig til at sove efter man har bedt, så sover man hurtigt igen InshaAllah (det gør jeg ihvertfald)
Anyway, jazak Allahu kher for at du gad bruge tid på mig bror... Men jeg tror også jeg kan falde i søvn hurtigt, men jeg har gjort det der før med at bare ligge mig uden at sove indtil skole tiden, så jeg bare små træt resten af dagen! Men jeg må begynde at be Fajr og må vAllah Subhana wa ta'ala hjælpe migamin
Muslimaa skrev:IslamInBosnia skrev:Inde på Islamisk trossamfunds hjemmeside kan du altid finde det i mange byer som Århus,København og Odense
Her er tiderne for i dag i århus:
Århus 05:04 06:43 12:30 15:28 18:16 19:48
Ja og når man bor tæt på Århus, så går man vel efter Århus jo? F.eks. Silkeborg - Århus
kender dog en der bor der 
IslamInBosnia skrev:
Self. jeg bor i Mårslet meget tæt på Århus tror bare du skal gå efter den kommune du bor tættest på, ved ikke om Silkeborg ligger i Århus kommunekender dog en der bor der
men det jo alligevel tæt på Århus (:
fe amaan illah| Salah (påkædning) Forum: Islam Forfatter: Deen Svar: 32 |
En række spørgsmål vedr. salah Forum: Islam Forfatter: Deen Svar: 17 |
salah tider Forum: Islam Forfatter: islamismyfaith Svar: 3 |
spørgsmål om salah/bøn? Forum: Islam Forfatter: dilek Svar: 2 |
Prut under salah, Problem??? Forum: Islam Forfatter: Gæst Svar: 33 |
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst