Redaktør: Fri Debat Mods

Mouna skrev:Igen er muhammedtegningerne et eksempel på at man ikke forstår hinanden, samtidig syntes jeg at det var iorden at de blev trykt,,,da der er kommet en god debat igang. Men hvis man trykkede dem i et muslimsk ville jeg ikke støtte det, fordi vi idag har den viden vi har.

Mouna skrev:Provokation er til for at få en debat,, man ved jo godt man sætter følelser igang hos folk, om der er tegninger, eller man ytrer sig, eller andet.
Jeg mener at man bør provokere fordi, vi skal lære at respektere hinanden, det lyder nok ondsvagt det her men
jeg mener at debat kan få begge sider til at forstå hinanden, og freden vil komme med tiden,,,det er også vigtig at man ikke lader sig provokere, da provokationen i sig selv skaber konflikt, altså det er så den anden side af det.
Men hvis man har ro i sit sind og er tro mod sig selv,er man ikke så let at provokere.
Jeg er ligeglad om man provokere mig eller kalder mig **** eller andet,, fordi jeg ved hvad jeg står for og hviler i mig selv, og ingen kan slå mig ud af kurs.
Selvfølgelig kan jeg blive ked af det over ting,,men jeg ved at hvis provokatøren kan få mig op af stolen, så har han vundet den psysiske kamp
leksikon skrev:Mouna, du har helt ret. Folk vælger selv at lade sig provokere.

Abu Saif skrev:leksikon skrev:Mouna, du har helt ret. Folk vælger selv at lade sig provokere.
vi har set hvordan folk lod sig provokere af Hizb's seneste debatmøde.
og hvis man får en solid menneskelig og man lære at respektere hinanden, så sviner man jo ikke nogen til.
jeg har ikke brug for at kalde nogen noget dumt, eller svine nogen til,,,det er det det hele handler om, man skal jo ikke være lige så dum som de andre,,,,heller tie det ihjel og være ligeglad,,for så er det ikke så interresant i længden.

Mimi-muslim skrev:Mouna- Så du synes simpelthen vi skal provokere hinanden for at får en debat i gang ? ..
Så du ville ikke have noget imod hvis jeg feks. var racistisk overfor mennesker, når min formål bare er at får en debat i gang ?
Har du ikke hørt om man kan debattere med hinanden uden at træde over hinanden tærer ?
god vind mimi-muslim 
Hvis man ikke er muslim, er man ikke forpligtiget til at overholde Islams regler.

Abu Saif skrev:Hej Den nysgerrige
du behøver ikke at skrive det du skriver i parentes efter Mohammed og Allah. det er ikke nødvendigt. også behøver du ikke at tænke "hvad er det nu der hører efter hvad"

Musliman skrev:Hej Den Nysgerrige,
Tag det ikke som en kritik, når jeg siger at "Sallallahu alayhi wa sallam" skal siges efter Muhammad, og "Subhana(hu) wa ta'ala" skal siges efter Allah

Betelgeuse skrev:Salam Mouna, nu synes jeg ikke at vi skal blive så personlige at vi skal hive hinandens opdragelse ind i det, men personlig nok til at kunne kritisere hinanden, som du åbenlyst ingen problemer har med at gøre imod andre. De ting du skriver er enormt modsigende, du skriver på et punkt at man ikke skal tage sig af andre fordi folk ikke er menneskelige, hvis de sviner andre til, samtidig skriver du at man skal stå inde for demokrati og du - med al respekt, har lidt for travlt med at virke som en af de muslimer der høster efter klap på skuldren af andre. Hvis du gad at tage dig tid til at undersøge de brugere du kritiserer fra et indlæg, vil du se at mange - heriblandt jeg selv, oftest har sagt at man ikke skal skelne imellem danskere og os, når det handler om at vi alle sammen er borgere i Danmark. Hvis du gad at tage dig tid imellem den tid det tager for dig at løfte din pegefinger af andre, ville du ikke have så meget at skrive om, udover de indlæg du skriver med stort og med et overforbrug af kommaer, der egentlig bare forvirrer ens læsning. Demokrati eller ej, har jeg blot skrevet faktum som den er, hvis du ikke kan forstå det, synes jeg at du skal læse lidt psykologi og hvordan mønstre bliver dannet ud fra menneskets adfærd. Forældre har en betydelig stor andel i sine børns vækst og opdragelse, det kan ingen komme udenom, men man har også selv et ansvar for sig selv og ens egen udvikling. Det går fra A til B til C.
| Muslimsk jul Forum: Islam Forfatter: Cabra Svar: 39 |
Kristent-muslimsk samarbejde Forum: Islam Forfatter: Anonymous Svar: 3 |
Muslimsk lærd undskylder flagafbrændringer Forum: Politik og samfund Forfatter: Al_muslima Svar: 3 |
Har du tænkt på gå ned og kæmpe i et muslimsk ??????? Forum: Fri Debat Forfatter: Al-Ansar Svar: 64 |
Muslimsk vrede over Saddams død Forum: Politik og samfund Forfatter: Saddique Svar: 26 |
Tilbage til Sagen om tegningerne
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst