T-shirts til salg med de modbydelige tegninger

Tema er sagen om tegningerne i jyllandsposten

Redaktør: Fri Debat Mods

T-shirts til salg med de modbydelige tegninger

Indlægby Al_muslima » tirs jan 31, 2006 17:12

T-shirts med Muhammed til salg

Det tyske internet-firma Spreadshirt er nu begyndt at sælge t-shirts, kas­ketter, badges, krus og musemåtter med en af Jyllands-Postens Muhammed-teg­ninger som dekoration.

Ifølge Spreashirts hjemmeside vil over­skuddet fra salget gå til tegnerne på Jyllands-Posten for at støtte ytrings­friheden verden over. Den ansvarlige for Muhammed-produkterne bor ifølge hjemmesiden i Finland, og vedkommende har valgt at benytte billedet af Muhammed med en bombe i turbanen som motiv. En t-shirt koster i omegnen af 100 kroner, erfarer TV 2/NYHEDERNE.

Kilde: http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=3566060
“Oh Allah, send salawat on our Master, so long as You are to be, and there is no end for You, ya Hayyu ya Qayyumu.” (Imam al-Hasan al-Basri)
Brugeravatar
Al_muslima
Sølv Bruger

Tro: Sunni/Hanafî
Køn: Hunkøn

Givet : 0 perle
Fået : 0 perle

Indlægby Naadje » tirs jan 31, 2006 17:17

Salam aleykum..

La hawla wa la Quata ila Billah
:(
Naadje
VIP Bruger

Tro: Salafi

Givet : 15 perler
Fået : 27 perler

Indlægby aya » tirs jan 31, 2006 17:19

ÅH NEJ... :( Hvorfor alle de her dårlige nyheder...Lige til, at blive træt af...
aya

Indlægby aya » tirs jan 31, 2006 17:23

Der er godt nok mange emner om Muhammet-Tegningerne og at brænde quran alt det her...
Dårlige nyheder dukker op hele tiden og det gør altså ens humør trist...VIRKELIG MEGET...

NYHEDER, Aviser, taler, samtaler, diskusioner... :doubt:
aya

Indlægby soldier_of_allah » tirs jan 31, 2006 17:24

Subhanallah, hvornår stopper det!!!!!!
Brugeravatar
soldier_of_allah
Student 2009
Student 2009

Indlægby aya » tirs jan 31, 2006 17:24

IT IS A BIG TROUBLE
Senest rettet af aya tirs jan 31, 2006 17:26, rettet i alt 1 gang.
aya

Indlægby aya » tirs jan 31, 2006 17:25

soldier_of_allah skrev:Subhanallah, hvornår stopper det!!!!!!

JA IK DET BLIR VED VED VED VED :?
aya

Indlægby Umm Hamzah » tirs jan 31, 2006 17:25

Ååååh nej! :shock:
Brugeravatar
Umm Hamzah
Fidusmager

Geografisk sted: NY

Fået : 2 perler

Indlægby Slettet7 » tirs jan 31, 2006 17:36

Subhanallah ! Må Es-Samed Celle Celâluhû forbande dem, der sælger / køber t-shrit..
Brugeravatar
Slettet7
Aktiv Bruger

Indlægby Umm Hamzah » tirs jan 31, 2006 17:38

YourBrowInIslam skrev:Subhanallah ! Må Es-Samed Celle Celâluhû forbande dem, der sælger / køber t-shrit..

Es-Samed Celle Celâluhû ?
Brugeravatar
Umm Hamzah
Fidusmager

Indlægby Slettet7 » tirs jan 31, 2006 17:39

Proud Muslimah skrev:
YourBrowInIslam skrev:Subhanallah ! Må Es-Samed Celle Celâluhû forbande dem, der sælger / køber t-shrit..

Hehe, Es-Samed er et af Allahs 99 navne, Celle Celaluhu = Jalla Jalaluhu på arabisk.. :)
Brugeravatar
Slettet7
Aktiv Bruger

Indlægby Umm Hamzah » tirs jan 31, 2006 18:10

YourBrowInIslam skrev:
Proud Muslimah skrev:

Hehe, Es-Samed er et af Allahs 99 navne, Celle Celaluhu = Jalla Jalaluhu på arabisk.. :)

Nååh du mener As-Samad :)
Brugeravatar
Umm Hamzah
Fidusmager

Re: T-shirts til salg med de modbydelige tegninger

Indlægby Trine » tirs jan 31, 2006 19:54

Al_muslima skrev:T-shirts med Muhammed til salg

Det tyske internet-firma Spreadshirt er nu begyndt at sælge t-shirts, kas­ketter, badges, krus og musemåtter med en af Jyllands-Postens Muhammed-teg­ninger som dekoration.

Ifølge Spreashirts hjemmeside vil over­skuddet fra salget gå til tegnerne på Jyllands-Posten for at støtte ytrings­friheden verden over. Den ansvarlige for Muhammed-produkterne bor ifølge hjemmesiden i Finland, og vedkommende har valgt at benytte billedet af Muhammed med en bombe i turbanen som motiv. En t-shirt koster i omegnen af 100 kroner, erfarer TV 2/NYHEDERNE.

Kilde: http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=3566060

GRRRRRRRRRRRRR :x :x :x :x :(
Brugeravatar
Trine

Geografisk sted: København N
Tro: Salafi

Indlægby Frodo » tirs jan 31, 2006 20:05

Hvis man som muslim vil krænkes, er der uanede muligheder - alt den voldsomme ballade fra Mellemøsten har givet rigtig mange blod på tanden for at vise deres opbakning til JP og tegnerne. Ignorer det, kom videre.
Profilen er nedlagt pr. 1/6-2008.
Brugeravatar
Frodo
Guld Bruger

Fået : 1 perle

Indlægby slettet10 » tirs jan 31, 2006 20:46

HVA?+

det virkelig langt ude det der - laver de sjov med os el. hvad ?´

subhanAllah, det vildt, - det siges af sig selv, de vil blive ved indtil i forlader jeres deen .-
Brugeravatar
slettet10
Sølv Bruger

Indlægby slettet10 » tirs jan 31, 2006 20:48

sabr sabrr.... !
Brugeravatar
slettet10
Sølv Bruger

Indlægby Frodo » tirs jan 31, 2006 20:52

mk skrev:HVA?+

det virkelig langt ude det der - laver de sjov med os el. hvad ?´

subhanAllah, det vildt, - det siges af sig selv, de vil blive ved indtil i forlader jeres deen .-

Hold nu op, alt handler altså ikke bare om at krænke muslimer og at få muslimer væk fra islam...for mange af de her folk handler det nok i langt højere grad om, at de har oplevet det, som er helligt for dem - nemlig retten til at ytre sig frit om hvilket som helst emne, også religiøse personer - er blevet angrebet og forlangt begrænset af muslimske lande i Mellemøsten. Man kan diskutere deres valg af demonstration, men signalet er da, at muslimer og muslimske lande ikke skal bestemme over, hvad andre må tegne eller ytre.
Brugeravatar
Frodo
Guld Bruger

Indlægby slettet10.05 » tirs jan 31, 2006 22:09

eejjj nu stopper de seriøst..!! hold k*** man hvor længe kan man blive ved?! har tyskerne ikke lært noget af hvad der er sket her i DK?!.. subhanallah.. folk er syge oven i hovedet!..

Frodo>> fordi du ikke er muslim, så tror jeg næppe du ved hvordan det er og hvor hårdt det rammer os.. derfor er det nemt for dig at skrive vi skal komme videre osv..

seriøst den næste som siger det handler om ytringsfrihed så brækker jeg mig.. okey så lad os sige, at en gruppe muslimer gjorde det samme med f.eks dannebro, lad os sige de mishandlede dannebroen eller dronningen, så ville det blive til en STOR ting..og danskerne ville reagere ligesom os.. og vi gik rundt og sagde det er bare ytringsfrihed, ville den gå?? nej det tror jeg ikke..

det er fint nok der er ytringsfrihed, men at komme ind og kritisere noget så helligt og specielt for os, det er sgu da over grænsen man..og så klør de sig selv i hovedet og undre sig over hvorfor vi bliver så vrede over det.. jeg synes 100% at muslimer har ret til at bestemme at ingen skal tegne Profeten!.. der er jo en grænse for hvad man kan gøre/sige i dette liv..
Brugeravatar
slettet10.05
Sølv Bruger

Indlægby AbU » tirs jan 31, 2006 22:18

Salam Aleikum.

Tag det nu roligt. Det er ikke alle tyskere ,som sidder hjemme i stuerne og trykker trøjer. Der er tale om 1 firma som trykker de t-shirts.

Vi muslimer, hader selv når vi bliver forbundet med terrorister som begår terror i Islams Navn, men så snart det er den anden vej, så er det iorden at vi generalisere?

Hold nu hovedet koldt!

Fred
AbU

Indlægby Frodo » tirs jan 31, 2006 22:38

Miss-Soldier-Of-Islam skrev:eejjj nu stopper de seriøst..!! hold k*** man hvor længe kan man blive ved?! har tyskerne ikke lært noget af hvad der er sket her i DK?!.. subhanallah.. folk er syge oven i hovedet!..

Frodo>> fordi du ikke er muslim, så tror jeg næppe du ved hvordan det er og hvor hårdt det rammer os.. derfor er det nemt for dig at skrive vi skal komme videre osv..

seriøst den næste som siger det handler om ytringsfrihed så brækker jeg mig.. okey så lad os sige, at en gruppe muslimer gjorde det samme med f.eks dannebro, lad os sige de mishandlede dannebroen eller dronningen, så ville det blive til en STOR ting..og danskerne ville reagere ligesom os.. og vi gik rundt og sagde det er bare ytringsfrihed, ville den gå?? nej det tror jeg ikke..

det er fint nok der er ytringsfrihed, men at komme ind og kritisere noget så helligt og specielt for os, det er sgu da over grænsen man..og så klør de sig selv i hovedet og undre sig over hvorfor vi bliver så vrede over det.. jeg synes 100% at muslimer har ret til at bestemme at ingen skal tegne Profeten!.. der er jo en grænse for hvad man kan gøre/sige i dette liv..

Helt seriøst: Det (det markerede) afhænger af, hvor man er, og hvem man er, og af den aktuelle og konkrete lovgivning. For nogle er religion ukrænkeligt, for andre er ytringsfriheden ukrænkelig, for andre igen er demokratiet ukrænkelig, for andre igen-igen er det noget helt andet. Hvis en handling - tegninger af en eller anden, hån af dronningen, gøren nar af noget m.m. - synes at være i strid med lovgivningen, så kan man prøve det af ved en retssag. Hvis det ikke er i strid med lovgivningen, kan vi blive kede af det, blive vrede, blive frustrerede, men så er det sådan. Man kan argumentere for, hvorfor man reagerer, som man gør, og man kan forsøge at forklare, hvorfor det ikke er en smart ting at gøre de pågældende ting, men hvis andre ikke køber ens argumenter, og hvis de ikke er lovstridige, er det sådan. Hvis rigtig mange mennesker værdsætter retten til at måtte gøre grin med det, som de måtte ønske, og dette ikke er lovstridigt, kan de, som ser og føler religion som noget helt specielt og helligt ikke gøre noget ved det. Mange mennesker ser ikke religion, og heller ikke islam, som noget specielt og helligt, der er mange, som faktisk opfatter religiøse dogmer og lignende som noget negativt og undertrykkende. De ser det som positivt og vigtigt at kunne lægge afstand til det og kunne signalere, hvad de føler.

Du har ret, jeg er ikke muslim, så jeg ved ikke, hvordan det lige præcis er, at I føler omkring Muhammed, men hey, jeg bliver såmænd også ret krænket, når f.eks. en muslim håner demokratiet eller nedgør hinduer, jøder eller homoseksuelle. Når jeg foreslår, at I ignorerer det og kommer videre, er det ment som et godt råd - hvis I søger krænkelsen, vil I altid kunne finde den, og der vil altid være mennesker, som af den ene eller den anden grund vil trodse jer og/eller bevidst eller ubevidst provokere jer. Sådan er livet, mennesker er forskellige, vi lever i et mangfoldig verden, hvor mennesker er forskellige - vi bliver alle krænket nogle gange, nogle gange fordi det har været det direkte mål, andre gange selv om det egentlig ikke var meningen, den bedste måde at vinde over folk, som man mistænker for bevidst at være ude på at ville krænke en, er at vise, at det ikke kan krænke en, at man ikke kan rammes.

Venlig hilsen
Frodo
Brugeravatar
Frodo
Guld Bruger

Indlægby Abu Muhammad » tirs jan 31, 2006 22:58

YunusIslam skrev:de bliver sq ved

jeg kan ikke som muslim lade en mand med Muhammed bluse går roligt forbi mig.

Hvad vil du så gøre?

Hvad med en person der går med forbi dig med en bluse med en tegning af Jesus fred være med ham?
Wa Allahu a'lam

Hujjat al-Islam Imam Abu Hamid Al-Ghazali rahimahullah: You possess only whatever will not be lost in a ship wreck.
Abu Muhammad
IslamiC Awards vinder
IslamiC Awards vinder

Fået : 3 perler

Indlægby Abu Muhammad » tirs jan 31, 2006 23:03

YunusIslam skrev:Er det forbudt i følge Islam, at tegne Jesus??

Ja, det er forbudt at tegne alle Profeterne fred være med dem. Men det gælder altså kun for os muslimer. Ligesom det er forbudt for os muslimer at spise svinekød, men det er det ikke for ikke-muslimer.

Hvad mente du med det du sagde før?
Wa Allahu a'lam

Hujjat al-Islam Imam Abu Hamid Al-Ghazali rahimahullah: You possess only whatever will not be lost in a ship wreck.
Abu Muhammad
IslamiC Awards vinder
IslamiC Awards vinder

Fået : 3 perler

Indlægby Frodo » tirs jan 31, 2006 23:18

En Muhammed-bluse kan opfattes på forskellige måder - for dig vil det være en krænkelse af din elskede profet, for andre vil det være et udtryk for, hvad der betyder noget for dem nemlig deres frie ret til at kunne mene og vise hvad de vil, for andre igen vil det bare være et motiv på et stykke stof. For muslimer er en tildækket kvinde en symbol på noget positivt og godt, men der er nogle, der anser en kvinde med tørklæde eller slør for at være et udtryk for kvindeundertrykkelse...du vil ikke lade en person med en Muhammed-bluse gå forbi dig roligt, er det så også i orden med dig, at nogle personer heller ikke vil lade en tildækket kvinde gå forbi dem roligt - deres opfattelse er jo også krænket? Hvad med demokratiet - for mange muslimer, er demokratiet noget negativt, men for mange ikke-muslimer er det lig den bedste styreform som findes - hvis jeg bliver krænket over, at en anden person udtaler sig krænkende om demokratiet, er det så ok, at jeg ikke vil lade den person gå roligt forbi mig?
Brugeravatar
Frodo
Guld Bruger

Indlægby slettet10.05 » tirs jan 31, 2006 23:32

Hej Frodo..

det kan godt være de vil have den frie ret til at gøre hvad de vil, men som jeg skrev før, så er der altså en grænse.. Vores elskede Profet har man aldrig set tegnet på et billede.. hans ansigt har altid været dækket.. og pludselig kommer der nogle og tegner ham med bomber i en turban eller sådan noget.. i mine øjne er det ren krænkelse, det er ikke et råb på yrtingsfrihed så de kan gøre hvad man vil, det er disrespektfuldt.. helt ærligt, man kan jo se på billederne det var for at dizze os..jeg kalder ihvert i fald ikke de billeder for kunst..

jeg synes ikke man kan samligne demokrati med hvad Islam betyder for os.. demokratiet skaber jo ikke andet end korrupt i samfundet..man kan jo allerede se at man ikke kan leve under menneskets styre, folk kan ikke engang styre sig selv, hvordan skal de pludselig kunne styre et helt samfund..kig på verden.. jeg tvivler meget på, at verden ville være sådan her hvis vi alle havde levet under Allah´s Lov..men det er jo bare min mening..
Brugeravatar
slettet10.05
Sølv Bruger

Indlægby Frodo » tirs jan 31, 2006 23:35

YunusIslam skrev:
Frodo skrev:En Muhammed-bluse kan opfattes på forskellige måder - for dig vil det være en krænkelse af din elskede profet, for andre vil det være et udtryk for, hvad der betyder noget for dem nemlig deres frie ret til at kunne mene og vise hvad de vil, for andre igen vil det bare være et motiv på et stykke stof. For muslimer er en tildækket kvinde en symbol på noget positivt og godt, men der er nogle, der anser en kvinde med tørklæde eller slør for at være et udtryk for kvindeundertrykkelse...du vil ikke lade en person med en Muhammed-bluse gå forbi dig roligt, er det så også i orden med dig, at nogle personer heller ikke vil lade en tildækket kvinde gå forbi dem roligt - deres opfattelse er jo også krænket? Hvad med demokratiet - for mange muslimer, er demokratiet noget negativt, men for mange ikke-muslimer er det lig den bedste styreform som findes - hvis jeg bliver krænket over, at en anden person udtaler sig krænkende om demokratiet, er det så ok, at jeg ikke vil lade den person gå roligt forbi mig?

jeg er enig med dig det første

men det sidste hvor du kommer med sådan nogle dårlige eksemplar ville jeg gerne kommenter

du siger en dansk eller en ikke-muslim ikke ville lade en tildækket kvinde gå forbi ham

men så kan jeg også sige mig som MUSLIM vil ikke lade en kvinde gå forbi mig når hun er utildækket..

de eksemplare du kommer med er ALT for dårlige

Det med Muhammed bluserne det kan ligesom være at sige ---> "F*** de Kristne" som jeg ALDRIG ville kunne finde på at sige eller noget for respektere alle mennesker.

Så det gælder altså kun, når det handler om religion - og i særdeleshed når det handler om islam - at ting kun skal og må opfattes på en måde, at en krænkelse af religiøse og netop muslimske følelser ikke kan og skal toleres, men at hvis nogle føler sig krænket af religion og måske særligt af islam så er det bare bad luck og har ingen betydning? Hvis du kun kan acceptere eksemplet med Muhammed-tegninger eller med trusler om afbrænding af Koranen, gør det mig ufatteligt ondt - for dig, for os, for andre der måtte have samme indstilling, for fremtiden. Den holder ikke, YunusIslam. Hver gang en muslim jokker på demokratiet her, krænker den muslim ikke bare mine, men alle demokraters følelser - i stor stil. Muslimers følelser og hellige personer og bøger er ikke højere hævet end andre menneskers følelser og hellige symboler, principper og ting. Personligt er jeg ikke kristen, så du vil ikke kunne krænke mig ved at tilsvine kristne symboler eller kristendommen i sig selv, men der er andre ting, som har stor værdi for mig. Sådan er det med alle mennesker. Religion er ikke noget særligt - og religion er samtidig lige så særligt som mange andre ting, der har værdi for mennesker. Fordi vi har forskellige ting, der er hellige for os (uanset om de så er bundet til religion eller ej), kan vi aldrig undgå indimellem at støde nogles følelser, hvis skal fungere i et samfund med en åben og kritisk, fri debat. Det må vi alle lære at leve med.
Brugeravatar
Frodo
Guld Bruger

Indlægby Frodo » tirs jan 31, 2006 23:38

[quote="Miss-Soldier-Of-Islam"]Hej Frodo..

det kan godt være de vil have den frie ret til at gøre hvad de vil, men som jeg skrev før, så er der altså en grænse.. Vores elskede Profet har man aldrig set tegnet på et billede.. hans ansigt har altid været dækket.. og pludselig kommer der nogle og tegner ham med bomber i en turban eller sådan noget.. i mine øjne er det ren krænkelse, det er ikke et råb på yrtingsfrihed så de kan gøre hvad man vil, det er disrespektfuldt.. helt ærligt, man kan jo se på billederne det var for at dizze os..jeg kalder ihvert i fald ikke de billeder for kunst..

jeg synes ikke man kan samligne demokrati med hvad Islam betyder for os.. demokratiet skaber jo ikke andet end korrupt i samfundet..man kan jo allerede se at man ikke kan leve under menneskets styre, folk kan ikke engang styre sig selv, hvordan skal de pludselig kunne styre et helt samfund..kig på verden.. jeg tvivler meget på, at verden ville være sådan her hvis vi alle havde levet under Allah´s Lov..men det er jo bare min mening..[/quote]

- og der krænkede du så mine følelser...
Senest rettet af Frodo tirs jan 31, 2006 23:39, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Frodo
Guld Bruger

Næste

Lignende emner

Tilbage til Sagen om tegningerne