De dumme danskere og Muhammed-tegningerne – eller hvad?

Tema er sagen om tegningerne i jyllandsposten

Redaktør: Fri Debat Mods

De dumme danskere og Muhammed-tegningerne – eller hvad?

Indlægby Abu Muhammad » man jan 30, 2006 22:45

Sagen har udviklet sig fra at være en diskussion om ytringsfrihed kontra respekt til at danske nødhjælpsarbejdere i Gaza og på den besatte Vestbred bliver tvunget til at rejse.

Fra at være en saglig diskussion er det blevet til at de to lejre prøver at overgå hinanden i at træde på andres følelser… Og hvem får noget ud af dette? Ikke mig hvert fald. Hverken som muslim eller som dansker.

Der er ingen tvivl om at jeg som muslim følte mig meget krænket, følte at der bevidst blev trådt på mine følelser. Der er ingen tvivl om at jeg blev stødt af Flemming Roses artikel som tegninger blev bragt med. Hvor han agiterede for at muslimer skulle ”vænne sig til spot, hån og latterliggørelse”.

Der er heller ingen tvivl om at det sårer mig at danskere bliver overfaldet rundt omkring i verden fordi nogle fjolser på en enkelt dum avis har bragt disse tegninger.

Dette her skaber splittelse i vores samfund, det skaber en intern splittelse i danske muslimer. For vi kan ikke acceptere en sådan nedgørelse af den person vi elsker mere end alt andet. Den person vi elsker mere end vores mødre og fædre. Samtidig kan vi heller ikke acceptere at det skal gå ud over uskyldige mennesker.

Hvad kan vi gøre nu?

Enhver bør indse at denne sag er blevet kørt alt for langt ud. Folk bør indse at det altså ikke er alle os danskere der er dumme. Samtidig bør folk indse at det ikke er alle os muslimer der er dumme.

For det er netop de tanker folk tumler med i disse dage. At ”de andre” er dumme, som små børnehavebørn overgår folk hinanden i grovheden af deres fornærmelser.

Derfor må og skal dette stoppe nu. Denne konflikt må ikke udvikle sig mere i negativ retning.

Så enhver må stille sig spørgsmålet: ”Hvad kan JEG gøre for at få bremset denne udvikling”?

Det nytter intet at vi bliver ved med at slå hinanden i hovedet med hvem der er dummest, ”danskerne eller muslimerne”. Og hvad med de danske muslimer, skal de slå sig selv i hovedet eller hvad.

Lad os alle stå sammen om at løse denne konflikt.
Wa Allahu a'lam

Hujjat al-Islam Imam Abu Hamid Al-Ghazali rahimahullah: You possess only whatever will not be lost in a ship wreck.
Abu Muhammad
IslamiC Awards vinder
IslamiC Awards vinder

Tro: Sunni/Hanafî

Givet : 0 perle
Fået : 3 perler

Indlægby As-shams » tirs jan 31, 2006 09:41

As salaamualeikum wa rahamatullah,

InshaAllah.. De er bliver ved med at opildne til konflikt, må begynde at tænke sig mere om. Det pinligt, både at være dansker og ja, også muslim med den opførelse man så igår og måske også idag.

Wa salaam

As-shams
>>> ":Mennesker skal ikke leve i forskellige verdener, men forskelligt i verden."<<< Bent Madsen, cand.pæd.pæd. og lektor ved CVU Storkøbenhavn, er leder på Nationalt Videnscenter for Inklusion og Eksklusion (NVIE).
As-shams
Aktiv Bruger

Givet : 0 perle
Fået : 0 perle

Indlægby Naadje » tirs jan 31, 2006 16:45

Salam aleykum..

Mashaallah rigtig flotte ord akhee Saif. Jeg er helt enig med jer, denne konflikt har nu udviklet sig overraskende negativt, og derfor bliver vi som danskere nød til, at stå sammen om det og vise verdenen at alle danskere altså ikke havde noget med de provokerende teginger at gøre.
Især som muslimer, kan mange ikke-muslimer her i landet tvivle omkring hvad vi mener, ikke mindst er jeg bange for at sagen fører til mere racisme blandt danskere, desværre.
Men ja, subhanallah det er ærgeligt sådan som tingene udvikler sig :(
Naadje
VIP Bruger

Tro: Salafi

Givet : 15 perler
Fået : 27 perler

Lignende emner

Mohammed tegningerne?
Forum: Sagen om tegningerne
Forfatter: InkDot
Svar: 9
At kalde ikke-muslimer for "danskere"