SMS-kæder opfodrer til boykot af pizzaria, kiosker osv

Tema er sagen om tegningerne i jyllandsposten

Redaktør: Fri Debat Mods

SMS-kæder opfodrer til boykot af pizzaria, kiosker osv

Indlægby Frodo » man jan 30, 2006 14:08

Opfordring til boykot af »muslimske« varer

En række kæde-SMS'er opfordrer danskerne til at straffe »muslimske kiosker og pizzariaer«.

Flere kædebeskeder florerer lige nu blandt danske mobiltelefoner, der opfordrer danskerne til at imødegå den omfattende boykot af danske varer i Mellemøsten.

Og det skal ske med en hjemlig boykot af muslimskejede kiosker og pizzarier.

»Med denne sms opfordres alle til at boykotte de muslimske pizzariaer og kiosker i Danmark... Det er det samme de gør ved vores danske virksomheder, på grund af en sølle tegning i en avis... Send denne sms til alle du kender...«, står der i en af beskederne.

______

Det breder sig...hvad der startede som tegninger i en konkret avis og en konkret gruppe imamers rejse til bl.a. Egypten, rammer nu danske firmaer og deres medarbejdere i Mellemøsten, resulterer nu i trusler mod Danmark og danskere generelt, påvirker nu synet på muslimer i Danmark i det hele taget... :(
Profilen er nedlagt pr. 1/6-2008.
Brugeravatar
Frodo
Guld Bruger

Givet : 0 perle
Fået : 1 perle

Indlægby soldier_of_allah » man jan 30, 2006 15:48

Jeg er sådan set ligeglad om de boycotter noget eller ej, måske kan de indse hvor meget disse pizzariaer og grønthandlere betyder for de fleste hvis de gør dette...

Nu hvor vi er inde på emnet har jeg lige fået følgende sms:

"Efter at have set nyhederne hvor muslimer brænder dannebrog, opfordrer jeg hermed danskere til at møde op på Rådhuspladsen med en koran, og brænde den. Lørdag d. 4/12 kl. 12!"

Jeg sir bare: AUDUBILLAH I MIN A SHAYTAN ARAZHEEM!!!!!!!!!
Brugeravatar
soldier_of_allah
Student 2009
Student 2009

Fået : 0 perle

Indlægby aya » man jan 30, 2006 15:50

soldier_of_allah skrev:Jeg er sådan set ligeglad om de boycotter noget eller ej, måske kan de indse hvor meget disse pizzariaer og grønthandlere betyder for de fleste hvis de gør dette...

"Efter at have set nyhederne hvor muslimer brænder dannebrog, opfordrer jeg hermed danskere til at møde op på Rådhuspladsen med en koran, og brænde den. Lørdag d. 4/12 kl. 12!"

:?
føj...
aya

Indlægby Erik_Willumsgaard » man jan 30, 2006 15:55

aya skrev:
soldier_of_allah skrev:Jeg er sådan set ligeglad om de boycotter noget eller ej, måske kan de indse hvor meget disse pizzariaer og grønthandlere betyder for de fleste hvis de gør dette...

føj...

Ja, jeg synes heller ikke det er i orden. Det gør I formentlig heller ikke, at danskere, som er Palæstina for at hjælpe med opbygning af landet, bliver udsat for trusler på livet?

Skal vi ikke alle være enige om at fordømme enhver yderligere eskalering af denne konflikt? Den rammer jo muslimer og ikke-muslimer lige hårdt.
Med venlig hilsen
Erik

"Lad den,som er ren, kaste den første sten" (Jesus)
Læs også http://avisen.dk/blogs/Erik_Willumsgaard . Og post gerne en kommentar!
Brugeravatar
Erik_Willumsgaard
VIP Bruger

Geografisk sted: Vesterbro, København

Indlægby As-shams » man jan 30, 2006 15:55

"Efter at have set nyhederne hvor muslimer brænder dannebrog, opfordrer jeg hermed danskere til at møde op på Rådhuspladsen med en koran, og brænde den. Lørdag d. 4/12 kl. 12!"Jeg sir bare: AUDUBILLAH I MIN A SHAYTAN ARAZHEEM!!!!!!!!!

As salaamualeikum Soldier_of_allah,

Hvilken lørdag er det der menes? 4/12 ? Giver ik rigitg mening, med mindre jeg lige har misforstået noget :?

As-shams
Senest rettet af As-shams man jan 30, 2006 16:00, rettet i alt 2 gange.
>>> ":Mennesker skal ikke leve i forskellige verdener, men forskelligt i verden."<<< Bent Madsen, cand.pæd.pæd. og lektor ved CVU Storkøbenhavn, er leder på Nationalt Videnscenter for Inklusion og Eksklusion (NVIE).
As-shams
Aktiv Bruger

Indlægby As-shams » man jan 30, 2006 15:59

Erik_Willumsgaard skrev:
Skal vi ikke alle være enige om at fordømme enhver yderligere eskalering af denne konflikt? Den rammer jo muslimer og ikke-muslimer lige hårdt.

Hej Erik,

Jo det kan vi sagtens, det nærmest løber løbsk nu :( Mon det kan komme så vidt som overfald på muslimer og på ikke-muslimer her i Danmark?

Det er nu tydeligt at der ikke skildres mellem religion og nationalitet.. Det hedder alle muslimer og danskere.. Alle Pizzariaerne, kioskerne.. Ja, og danskerne igen.. Det viser bare hvor uviden vi alle er omkring hvad der foregår..

:(
>>> ":Mennesker skal ikke leve i forskellige verdener, men forskelligt i verden."<<< Bent Madsen, cand.pæd.pæd. og lektor ved CVU Storkøbenhavn, er leder på Nationalt Videnscenter for Inklusion og Eksklusion (NVIE).
As-shams
Aktiv Bruger

Indlægby Soul » man jan 30, 2006 16:01

Erik_Willumsgaard skrev:
aya skrev:

føj...

Ja, jeg synes heller ikke det er i orden. Det gør I formentlig heller ikke, at danskere, som er Palæstina for at hjælpe med opbygning af landet, bliver udsat for trusler på livet?

Der menes nok d. 4/2. Har lige fået den besked :?
Jeg er helt enig med dig Erik, det her rammer begge parter..
Patience is to faith, what head is to the body. When patience goes, faith goes, when head goes, the body goes. ('Ali radiya Allahu 'anh)
Brugeravatar
Soul
Aktiv Bruger

Indlægby As-shams » man jan 30, 2006 16:03

ork, jaja.. hehe.. jeg havde set på januar kalenderen :oops: sorry..
As-shams
Aktiv Bruger

Indlægby Frodo » man jan 30, 2006 16:27

as-shams skrev:
Erik_Willumsgaard skrev:

Hej Erik,

Jo det kan vi sagtens, det nærmest løber løbsk nu :( Mon det kan komme så vidt som overfald på muslimer og på ikke-muslimer her i Danmark?

Det er nu tydeligt at der ikke skildres mellem religion og nationalitet.. Det hedder alle muslimer og danskere.. Alle Pizzariaerne, kioskerne.. Ja, og danskerne igen.. Det viser bare hvor uviden vi alle er omkring hvad der foregår..

:(

Jeg er med - jeg opfordrer hermed alle her på Islamic.dk til at sige fra - til at sige fra overfor den sindssyge og dødsensfarlige udvikling, der sker lige nu!...hvad betyder tegninger, afbrænding af flag, boycut af varer og butikskæder og kiosker, trusler om bogbrænding m.m. i forhold til evt. tab af menneskeliv?! Vi har som mennesker pligt til at værne om livet, både vores eget og hinandens. I øjeblikket piskes der en stemning op mange steder, både i udlandet og herhjemme, og hvis vi ikke siger fra, bliver konsekvensen i værste fald, at uskyldige liv ender med at gå tabt også her i landet. Tag ikke del i denne oppiskning - tal imod den, tal til fornuft, tal til besindighed, tal til dialog og forståelse, tal til nuancer, tal til beherskelse og omtanke. :(
Brugeravatar
Frodo
Guld Bruger

Har nogen hørt at nogle danskere vil Brænde Koranen?!

Indlægby For-Allah-I-Live » man jan 30, 2006 16:38

salam aleikum wr wb

Mange har nu hørt, at på lørdag vil nogle danskere brænde koranen på rådhuspladsen kl.12.. om det rygter eller sandt, må tiden vise.. men sms beskeder er overalt ihvertfald i storkøbenhavn..

danskerene vil brænde koranen audubillah som et svar på at muslimerne brændte dannebrog? :? hvilken sammenligning hva?!

dem der har tænkt sig at gøre det (hvis det passer) ska tænke på hvor mange problemer 12 tegninger gav for Danmark, så prøv forstil dig hva der vil ske hvis de brænder koranen på lørdag?...
Det ku være starten på en ny verdenskrig...
Allahu Akbar
Brugeravatar
For-Allah-I-Live

Geografisk sted: Nordvest kvarteret

Indlægby For-Allah-I-Live » man jan 30, 2006 16:42

her er en af sms beskeder

"Mens de muslimske lande boykotter dk, så sender nogle danskere denne besked rundt til hinanden:

Efter at have set nyhederne hvor muslimerne brænder dannebrog af går jeg ind og køber koranen og tager ind på rådhuspladsen og brænder den af på lørdag(d.4/2) kl.12, send denne sms videre hvis du støtter den"
Allahu Akbar
Brugeravatar
For-Allah-I-Live

Re: Har nogen hørt at nogle danskere vil Brænde Koranen?!

Indlægby Frodo » man jan 30, 2006 16:42

For-Allah-I-Live skrev:salam aleikum wr wb

Mange har nu hørt, at på lørdag vil nogle danskere brænde koranen på rådhuspladsen kl.12.. om det rygter eller sandt, må tiden vise.. men sms beskeder er overalt ihvertfald i storkøbenhavn..

danskerene vil brænde koranen audubillah som et svar på at muslimerne brændte dannebrog? :? hvilken sammenligning hva?!

dem der har tænkt sig at gøre det (hvis det passer) ska tænke på hvor mange problemer 12 tegninger gav for Danmark, så prøv forstil dig hva der vil ske hvis de brænder koranen på lørdag?...
Det ku være starten på en ny verdenskrig...

At det - og alt andet i den her konflikt - ikke ender i noget meget alvorligt, er du, jeg og alle os andre her medansvarlige for. Vi har pligt til hver især at tale imod radikalisering og vanvittige handlinger. Uanset om det foretages af muslimer, ikke-muslimer, danskere, arabere, pakistanere eller andre. De, der deltager i hetz mod den ene eller den anden part og ikke taler til nuancering og beherskelse, er medskyldig i, hvad der evt. måtte ske som konsekvens af dette.
Brugeravatar
Frodo
Guld Bruger

Indlægby Basima » man jan 30, 2006 16:43

Wa 'alaykum assalâm

Jeg synes at det her er skræmmende. Lige siden de beskeder, med at boykotte danske varer og pizzariaer og grønthandlere... Det er for langt ude..
og alle de her ting, pisker stemningen mere og mere op!
Brugeravatar
Basima
VIP Bruger

Geografisk sted: Vestegnen
Tro: Sunni/Hanafî
Køn: Hunkøn

Givet : 1 perle

Indlægby SoldierOfHizbollah » man jan 30, 2006 16:53

Salam aleikum..

Disse kæde sms flyder rundt over hele landet i øjeblikket..

Det er meget ærgeligt at hører, hvis det er sandt, og det vil tiden vise.. men en ting er helst sikkert, og det at det vil medfører enorme reaktioner, og ikke mindst voldlige reaktioner rundt omkring i landet.

Hvis nogle danskere ønsker at boykotte de muslimske forretninger, så er de velkommen til at gøre det, for det er op til hvert individ hvor man ønsker at handle henne. men de går langt over grænsen, når de bare tænker på at brænde muslimernes hellige bog. Som sagt det vil blive meget vanskligt for begge parter!!!

wa salam
Senest rettet af SoldierOfHizbollah man jan 30, 2006 16:55, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
SoldierOfHizbollah

Indlægby For-Allah-I-Live » man jan 30, 2006 16:59

hvis de brænder koranen så vil der nærmest begynde en krig..
Allahu Akbar
Brugeravatar
For-Allah-I-Live

Indlægby Frodo » man jan 30, 2006 17:00

For-Allah-I-Live skrev:hvis de brænder koranen så vil der nærmest begynde en krig..

DU må gøre, hvad DU kan for at undgå det - og det samme må vi alle sammen.
Brugeravatar
Frodo
Guld Bruger

Indlægby For-Allah-I-Live » man jan 30, 2006 17:02

Jeg enig.. men hvis koranen blir brændt.. så kan det ik undgås.. prøv se hvordan mellemøsten har reageret på disse tegninger.. forstil dem så hvor voldsomt at brænde koranen vil være...
Allahu Akbar
Brugeravatar
For-Allah-I-Live

Indlægby soldier_of_allah » man jan 30, 2006 17:03

For at få "løst problemerne" må man kigge tilbage på historien...

Det der har sat alt dette i udbrud er tegningerne i Jyllandsposten. Det er et emne som har været diskuteret meget på islamic, men hvad er det muslimerne forlanger..?

En undskyldning!! Hvorfor er det så svært for JP, at komme med denne undskyldning? Og fordi det tog å lang tid for dem, vil de nu have en undskyldning fra Anders Fogh, og så har JP undskyldt, men nu er det ikke nok!!!!

??????????

Jeg er FULDSTÆNDIG enig i Saudi Arabien, som nu har boycottet DK's varer og hjemkaldt sine ambassadører, for ikke at støtte danmark på nogen måde. jeg er lidt skuffet over at se mine muslimske søskende i Palæstina brænde et flag, da det ikke fører nogen vegne.. MEN.. Hvis der er noget der gør mig SÅ VRED!!!!!!!!!! Så er det at nogle bare kan TÆNKE at de vil BRÆNDE VORES QURAN AL KAREEM!!!

Det hele vores livsanskuelse bygger på, vores Skaber Subhana wa ta'ala's ord som Han Subhana wa ta'ala har givet OS, er gennem Quran al kareem! Og selvom det ikke er op til mig, at straffe eller noget som helst, så er det noget der får min vrede op, at de bare har tanken om at brænde koranen!!! AUDUBILLAH!!!!!!!!
At disse personer overhovedet tør at sammenligne vores hellige Quran al kareem, med et flag!!!!

Hvis de er ude på at gøre gengæld, burde de brænde det palæstinensiske flag i stedet (ikke fordi jeg ville blive glad over at de gjorde det)..

Må Allah Subhana wa ta'ala retlede de vildledte, og give os sabr i dunya, og give os Jannah i al-akhira-AMEEN!!!!
Brugeravatar
soldier_of_allah
Student 2009
Student 2009

Indlægby aya » man jan 30, 2006 17:03

Jeg synes IKKE, at man kan samligne et flag emd quran!slet ikke, det er meget langt fra! Og for det andet er det MEGET urepektløs, at brædne quran...!MEGET!...Det er ngoet helt andet, som amn lset ikke kan samligne med et flag...Og for det andet burde man slet ikke gøre sådan her, især efter det med profetens tegnigner...Det vil gøre det MEGET VÆRRE og muslimer vil klart være i større chok, som mig!

For det andet...Er det total mangel på respekt, at gøre modstand på denne måde, pga af et flag...Quran er virkelig dumt, at brænde af...Så er man virkelig på den...! Det kan godt være nogle brændte et flag ned, emnd et ville ikke sige, at ALLE muslimerne var med til at gøre det...

Der går den ærlig talt meget MERE over stregen!...

Jeg synes det er VIRKELIG DUMT!
aya

Indlægby soldier_of_allah » man jan 30, 2006 17:04

Ja.. De er gået amok, fordi kufar er gået imod noget der står i koranen. Hvad mon der sker, hvis de virkelig brænder selve koranen!!!?
Brugeravatar
soldier_of_allah
Student 2009
Student 2009

Indlægby Kristen » man jan 30, 2006 17:04

Der skal nok være nogen idioter der vil prøve noget i den retning. Jeg forestiller mig så at der vil være nogle muslimer der holder vagt og vil forsøge at forhindre det. Det skal nok blive "sjovt" SUK :(

Sidder og overvejer hvormange koraner der gik til grunde ved angrebet på World trade center, mon terroristerne havde nogen med om bord?
Hvormange koraner blev der trampet på, ved panikken i Mekka under pilgrimsfærden?
Hvem skal straffes for det?

Det er bare for meget, det med de 12 tegninger. Det er blevet blæst op til en international krise. Er det virkelig den groveste krænkelse af Islam, der er sket i de seneste år? Det skulle man tro ud fra reaktionen, men det kan jeg ikke forestille mig.

Det er efterhånden gået op for mig at muslimer bliver meget krænket af tegninger af Muhammed. Men det havde ikke blevet denne internationale krise hvis ikke nogle muslimer havde rejst rundt i mellemøsten med tegningerne og sagt til alle der ville høre det: "Se disse tegninger, er det ikke forfærdeligt, i må gøre noget", til folk der ellers ville have været lykkeligt uvidende. Er det iøvrigt ikke lige så slemt at udbrede de tegninger som at tegne dem. Jeg forestiller mig at det ville have været et problem hvis tolderne i de muslimske lande havde set tegningerne, inden "delegationen " havde kunnet forklare sig. :roll:
Brugeravatar
Kristen
Aktiv Bruger

Fået : 3 perler

Indlægby AbU » man jan 30, 2006 17:04

Salam Aleikum.

JP har faktisk undskyldt, efter mødet med Imamerne.

Mht. til SMS-kæder, så syntes jeg ikk du skal tage det så tungt før der ligger noget handling i det. En dreng på 11 kan starte en sms-kæde; så der er ingen grund til bekymring , før første tegn på handling.

Lad dem gør hvad de vil, de vil stå til regnskab for det på dommedagen.

Det bare vigtigt at vi muslimer ikke mister hovedet, og begynder at synke i samme lave niveau som dem og overreagere med brænde flag og udføre andre uislamiske handlinger.

Fred
Senest rettet af AbU man jan 30, 2006 17:06, rettet i alt 1 gang.
AbU

Indlægby aya » man jan 30, 2006 17:04

For-Allah-I-Live skrev:

Jeg enig.. men hvis koranen blir brændt.. så kan det ik undgås.. prøv se hvordan mellemøsten har reageret på disse tegninger.. forstil dem så hvor voldsomt at brænde koranen vil være...

Jah det er præcis lige det jeg mener... :wink:
aya

Indlægby soldier_of_allah » man jan 30, 2006 17:06

Ja det ved jeg, det skriver jeg også
Brugeravatar
soldier_of_allah
Student 2009
Student 2009

Indlægby Frodo » man jan 30, 2006 17:08

soldier_of_allah skrev:For at få "løst problemerne" må man kigge tilbage på historien...

Det der har sat alt dette i udbrud er tegningerne i Jyllandsposten. Det er et emne som har været diskuteret meget på islamic, men hvad er det muslimerne forlanger..?

En undskyldning!! Hvorfor er det så svært for JP, at komme med denne undskyldning? Og fordi det tog å lang tid for dem, vil de nu have en undskyldning fra Anders Fogh, og så har JP undskyldt, men nu er det ikke nok!!!!

??????????

Jeg er FULDSTÆNDIG enig i Saudi Arabien, som nu har boycottet DK's varer og hjemkaldt sine ambassadører, for ikke at støtte danmark på nogen måde. jeg er lidt skuffet over at se mine muslimske søskende i Palæstina brænde et flag, da det ikke fører nogen vegne.. MEN.. Hvis der er noget der gør mig SÅ VRED!!!!!!!!!! Så er det at nogle bare kan TÆNKE at de vil BRÆNDE VORES QURAN AL KAREEM!!!

Det hele vores livsanskuelse bygger på, vores Skaber Subhana wa ta'ala's ord som Han Subhana wa ta'ala har givet OS, er gennem Quran al kareem! Og selvom det ikke er op til mig, at straffe eller noget som helst, så er det noget der får min vrede op, at de bare har tanken om at brænde koranen!!! AUDUBILLAH!!!!!!!!
At disse personer overhovedet tør at sammenligne vores hellige Quran al kareem, med et flag!!!!

Hvis de er ude på at gøre gengæld, burde de brænde det palæstinensiske flag i stedet (ikke fordi jeg ville blive glad over at de gjorde det)..

Må Allah Subhana wa ta'ala retlede de vildledte, og give os sabr i dunya, og give os Jannah i al-akhira-AMEEN!!!!

Prøv at forstå, at forskellige ting har betydning for forskellige mennesker - for muslimer er jeres profet og ikke mindst jeres hellige bog vigtig, for mange danskere har Dannebrog en ganske særlig betydning - du kan ikke se, at et flag kan have så stor betydning, og mange danskere kan ikke forstå, at en mand og en bog kan have så stor betydning. Du ønsker respekt for dit - andre ønsker respekt for deres. For begge er der knyttet store følelser på det pågældende.
Brugeravatar
Frodo
Guld Bruger

Indlægby slettet10 » man jan 30, 2006 17:10

ukhti , husk, vi kan ikke gå igennem disse konflikter, med vrede,. Vi er nød til at tage det med sabr, - Alt er en prøvelse, - Vores reaktioner og handlinger, alt er med i det,..

Allahualem for at de vil gøre det, De skal nok komme til at få deres straf.-
Brugeravatar
slettet10
Sølv Bruger

Indlægby AbU » man jan 30, 2006 17:11

Salam Aleikum,..

Tak for dit fine svar, MK.

Det er savnet i den her debat.

Fred
AbU

Indlægby Frodo » man jan 30, 2006 17:13

aya skrev:Jeg synes IKKE, at man kan samligne et flag emd quran!slet ikke, det er meget langt fra! Og for det andet er det MEGET urepektløs, at brædne quran...!MEGET!...Det er ngoet helt andet, som amn lset ikke kan samligne med et flag...Og for det andet burde man slet ikke gøre sådan her, især efter det med profetens tegnigner...Det vil gøre det MEGET VÆRRE og muslimer vil klart være i større chok, som mig!

For det andet...Er det total mangel på respekt, at gøre modstand på denne måde, pga af et flag...Quran er virkelig dumt, at brænde af...Så er man virkelig på den...! Det kan godt være nogle brændte et flag ned, emnd et ville ikke sige, at ALLE muslimerne var med til at gøre det...

Prøv at forstå, at lige som at noget har en ganske særlig betydning for dig, er der andre ting, som har en ganske særlig betydning for dem - du forstår ikke, at deres kan være vigtigt, og de forstår ikke, at dit har den særlige betydning, som det har for dig...men hver af tingene er kombineret med stærke følelser for den, som har en relation til dem. Det giver ingen mening at definere de andres ting til at have meget mindre betydning end ens egen.
Brugeravatar
Frodo
Guld Bruger

Indlægby aya » man jan 30, 2006 17:19

Frodo skrev:
aya skrev:Jeg synes IKKE, at man kan samligne et flag emd quran!slet ikke, det er meget langt fra! Og for det andet er det MEGET urepektløs, at brædne quran...!MEGET!...Det er ngoet helt andet, som amn lset ikke kan samligne med et flag...Og for det andet burde man slet ikke gøre sådan her, især efter det med profetens tegnigner...Det vil gøre det MEGET VÆRRE og muslimer vil klart være i større chok, som mig!

Prøv at forstå, at lige som at noget har en ganske særlig betydning for dig, er der andre ting, som har en ganske særlig betydning for dem - du forstår ikke, at deres kan være vigtigt, og de forstår ikke, at dit har den særlige betydning, som det har for dig...men hver af tingene er kombineret med stærke følelser for den, som har en relation til dem. Det giver ingen mening at definere de andres ting til at have meget mindre betydning end ens egen.

okay frodo...Så tror jeg der er MEGET MERE BETYDNING FOR QURAN end et flag lavet af mennesket...Quran er ALLAHS salla lāhu 'alayhi wa sallam ord!...

Så ærlig talt Frodo ville jeg ALDRIG kunne forstå det... :wink: Og det er godt nok en dum måde, at gøre gengæld på... :wink:

Måske forstår du ikke det...Men det gør jeg og det er nok for mig...
aya

Indlægby soldier_of_allah » man jan 30, 2006 17:20

mk skrev:ukhti , husk, vi kan ikke gå igennem disse konflikter, med vrede,. Vi er nød til at tage det med sabr, - Alt er en prøvelse, - Vores reaktioner og handlinger, alt er med i det,..

Allahualem for at de vil gøre det, De skal nok komme til at få deres straf.-

Ja, jeg afslutter også mit indlæg med at lave dua til Allah Subhana wa ta'ala om at give os sabr..
Brugeravatar
soldier_of_allah
Student 2009
Student 2009

Næste

Lignende emner

Tilbage til Sagen om tegningerne