Tegninger: Kirker i Irak bombet

Tema er sagen om tegningerne i jyllandsposten

Redaktør: Fri Debat Mods

Indlægby Frodo » man jan 30, 2006 14:27

30-01-06: 07:56 | af: olst

I Irak har et koordineret bombeangreb mod fire katolske kirker kostet tre mennesker livet, mens seks blev såret.

To bomber blev udløst i biler foran kirker i Kirkuk. Præsten ved Jomfru Maria Kirke havde kort før eksplosio­nen, hvor tre blev dræbt, fordømt de danske Muhammedtegninger, fordi han frygtede, at de ville øge spændingen mellem kristne og muslimer.

Bombeangreb mod kirker i Irak
I Bagdad udløstes tre fjernstyrede bom­ber foran kirker og Vatikanets ambassa­de. Bomberne sårede to personer og an­rettede mindre materielle skader.

http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=3560720

______

Hjælp... :cry:
Profilen er nedlagt pr. 1/6-2008.
Brugeravatar
Frodo
Guld Bruger

Givet : 0 perle
Fået : 1 perle

Indlægby As-shams » man jan 30, 2006 15:05

SubhanaAllah, hvad er det dog der sker :(

Hvornår får det en ende... Kan det passe at det kun er de åndsvage intetsigende tegninger der udløser alt det der sker for tiden? Det kan jeg næsten ikke tro.. Personligt har de bare ik provokeret mig specielt meget..

Må Allah tilgive os.. Det jo skrækkeligt.. Hvad bliver det næste.. :(

I kor med Frodo "Hjælp"...

As-shams :(
>>> ":Mennesker skal ikke leve i forskellige verdener, men forskelligt i verden."<<< Bent Madsen, cand.pæd.pæd. og lektor ved CVU Storkøbenhavn, er leder på Nationalt Videnscenter for Inklusion og Eksklusion (NVIE).
As-shams
Aktiv Bruger

Fået : 0 perle

Indlægby Soul » man jan 30, 2006 15:55

Jeg er enig med i, at alt hvad der sker nu, er slemt, og det ser ud til at blive værre..

Men én ting forstår jeg ikke, as-shams. Provokerer det dig ikke meget, at vores elskede Profet Muhammad (salla lāhu 'alayhi wa sallam) bliver fremstillet som en terrorist?
Patience is to faith, what head is to the body. When patience goes, faith goes, when head goes, the body goes. ('Ali radiya Allahu 'anh)
Brugeravatar
Soul
Aktiv Bruger

Indlægby aya » man jan 30, 2006 16:00

Soul skrev:Jeg er enig med i, at alt hvad der sker nu, er slemt, og det ser ud til at blive værre..

Men én ting forstår jeg ikke, as-shams. Provokerer det dig ikke meget, at vores elskede Profet Muhammad (salla lāhu 'alayhi wa sallam) bliver fremstillet som en terrorist?

Skulle til, at spørge om det samme...
aya

Indlægby As-shams » man jan 30, 2006 16:12

AS SALAAMUALEIKUM,

På det tidspunkt de kom i JP, altså dagene omkring det hele.. jo der var jeg simpelt hen så rasende. Med tiden, begyndte jeg at synes at tegningerne ikke var det centrale, men mere debatten omkring muslimer der generede mig. Måden Islam bliver fremstillet på og måden muslimer "menes" at være. Det med det er forbudt at afbillede vores elskede Profet (salla lāhu 'alayhi wa sallam), var ikke det der tændte mit arrigskab, da det er ikke-muslimer der har gjort det og de ved ikke bedre. Jeg ville ik lade mig provokere af selve tegningerne, men DEBATTEN, det helt anden sag... for mig er den debatten det handler om..

InshaAllah i forstår.. Jeg vil ik gøre mig heroisk over de tegninger, tonen er vigtigere at kæmpe for og imod..

As-shams..

Og nu tilbage til trådens emne.... inshaAllah.. Ellers send en pm.
>>> ":Mennesker skal ikke leve i forskellige verdener, men forskelligt i verden."<<< Bent Madsen, cand.pæd.pæd. og lektor ved CVU Storkøbenhavn, er leder på Nationalt Videnscenter for Inklusion og Eksklusion (NVIE).
As-shams
Aktiv Bruger

Lignende emner

Tilbage til Sagen om tegningerne