Forsvar din profet Sallallaahu ‘alayhi wa sallam

Tema er sagen om tegningerne i jyllandsposten

Redaktør: Fri Debat Mods

Forsvar din profet Sallallaahu ‘alayhi wa sallam

Indlægby Muhamed » søn jan 29, 2006 21:49

Forsvar din profet sallallaahu ‘alayhi wa sallam

En af de største ting som gør en muslim stolt, er troen og kærligheden til profeten muhamad sallallaahu ‘alayhi wa sallam. Vores profet sallallaahu ‘alayhi wa sallam er den sidste og bedste af alle profeter. Han sallallaahu ‘alayhi wa sallam er den første, som portene til paradiset vil blive åbnet for. Troen på ham sallallaahu ‘alayhi wa sallam er vejen til paradiset, og intet folk vil komme i paradiset før hans sallallaahu ‘alayhi wa sallam. Han sallallaahu ‘alayhi wa sallam fik os ud fra mørket til lyset

Hvad kan man sige til disse sarkastiske karikaturtegninger som blev fremvist af Jyllands Posten, tirsdag, 30. september 2005. Hvem gjorde denne avis grin af? Det gjorde grin med den bedste og største mand som overhovedet er blevet skabt. Lederen af alle profeter, sallallaahu ‘alayhi wa sallam. Der blev fremvist onde, skamløse billeder som skulle forestille at være ham, sallallaahu ‘alayhi wa sallam, så skamløs som en vantros fantasi kan være.

Igen, i dagene af ‘Eed Al-Adh-Haa, viste et andet magasin, nu fra Norge de samme karikaturtegninger. Det var som om at de prøvede at åbne det gamle sår.
Sandelig det allah (Subhana wa ta'ala) siger om disse vantro er sandt:

“Did they suggest it to them (i.e. did the former disbelievers pass on these words to the Makkans so that they repeat the same expressions)? Rather, they [themselves] are a transgressing people.”[Ath-Thaariyaat: 53].

Hvorfor tiede alle de andre Europæiske lande mod disse tegninger:
Allah (Subhana wa ta'ala) siger: “Nor will they cease fighting you until they turn you back from your faith if they can.” (al-Bagara. 217)

Tænk hvis din far/bror eller dig selv blev udsat for noget lignende, vil du så ikke gøre alt for at beskytte dem/dig selv. Du skal gøre endnu mere når det gælder vores elskede profet sallallaahu ‘alayhi wa sallam. Vores profet sallallaahu ‘alayhi wa sallam sagde i en hadith at vi er ikke troende indtil vi elsker ham højere end os selv, vores børn, vores forældre og alle mennesker

Hvad kan man sige/gøre til denne åbne declaration af fjendtlighed? Skal vi bare sidde i vores sofaer og holde vores munde lukket, og holde lav profil, imens vores hjerter banker.
Brugeravatar
Muhamed

Givet : 0 perle
Fået : 0 perle

Indlægby AbU » søn jan 29, 2006 21:56

Salam Aleikum..

Godt indlæg.
Har du forslag til hvordan man skal forsvare Profeten(fvmh), på en god islamisk måde?
Skal vi brænde flag af? Skal vi undlade at drikke mælk? Skal vi se sure ud, når vi møder danskere på gaden? Skal vi være mere fjendtlige/hadske? Skal vi ligeledes synke i samme lave niveau?

Eller skal vi prøve at gå i dialog? Diskutere det og evt. blive enige om at regeringen skal tage afstand fra det fremover?

Hvordan mener DU , at vi skal forsvare Profeten(fvmh) ??

Hvordan skal vi forholde os til at muslimske bevægelser brænder den danske flag af, og samtidig vifter med deres eget nations flag? Skal vi muslimer tage afstand fra det?

Håber at se frem til dit svar.

Fred
AbU

Indlægby Frodo » søn jan 29, 2006 22:01

Tja, jeg kan kun sige, at jeg synes, at der mildt sagt bliver gjort rigeligt mod "den åbne declaration af fjendtlighed"...og jeg er nu blevet alvorligt bange for, at det i sidste ende kommer til at farve opfattelsen af muslimer generelt her i Danmark meget mørk og negativ. Jeg har rent personligt i dag hørt og set så mange ting, at jeg lige nu er meget pessimistisk. :(
Profilen er nedlagt pr. 1/6-2008.
Brugeravatar
Frodo
Guld Bruger

Fået : 1 perle

Indlægby Al-Mumina » søn jan 29, 2006 23:53

Frodo skrev:Tja, jeg kan kun sige, at jeg synes, at der mildt sagt bliver gjort rigeligt mod "den åbne declaration af fjendtlighed"...og jeg er nu blevet alvorligt bange for, at det i sidste ende kommer til at farve opfattelsen af muslimer generelt her i Danmark meget mørk og negativ. Jeg har rent personligt i dag hørt og set så mange ting, at jeg lige nu er meget pessimistisk. :(

Hej!
Det synes jeg ikke man bør være. Det negative aspekt af islam er blevet værre og værre siden profeten (Guds fred og velsignelser være med ham) fuldendte Guds budskab om den sidste 'religion'. En ting islam har lært mig er at uddøve retfærdighed og stræbe efter retfærdighed al-hamdulillah(thank God). Og for mit vedkommende vil jeg stræbe efter det uanset konsekvenser fra det danske folk.
Selve profeten (Guds fred og velsignelser være med ham), sahabah og mange muslimer har lidt meget igennem historien, så hvis det at man ønsker at vise sit synspunkt på sagen og forsvare det, betyder at det negative synspunkt på islam og muslimer ville blive endnu værre end det er i forvejen - såå ville jeg ikke lade mig slå ned - for det er i sandhed intet i forhold til hvad andre muslimer igennem histiorien har prøvet.
Venligst Mariam.
Al-Mumina

Indlægby Nariyah » man jan 30, 2006 00:03

AbU skrev:Salam Aleikum..

Godt indlæg.
Har du forslag til hvordan man skal forsvare Profeten(fvmh), på en god islamisk måde?
Skal vi brænde flag af? Skal vi undlade at drikke mælk? Skal vi se sure ud, når vi møder danskere på gaden? Skal vi være mere fjendtlige/hadske? Skal vi ligeledes synke i samme lave niveau?

Eller skal vi prøve at gå i dialog? Diskutere det og evt. blive enige om at regeringen skal tage afstand fra det fremover?

Hvordan skal vi forholde os til at muslimske bevægelser brænder den danske flag af, og samtidig vifter med deres eget nations flag? Skal vi muslimer tage afstand fra det?

Fred

Kære Abu, hvad vil du sige, er en god måde at forsvare vores profet(salla lāhu 'alayhi wa sallam) på?
Kunne egentlig godt tænke mig at høre dit synspunkt? (bare af ren nysgerrighed) :|
Nariyah

Re: Forsvar din profet Sallallaahu ‘alayhi wa sallam

Indlægby Erik_Willumsgaard » man jan 30, 2006 00:07

Muhamed skrev:Forsvar din profet sallallaahu ‘alayhi wa sallam

En af de største ting som gør en muslim stolt, er troen og kærligheden til profeten muhamad sallallaahu ‘alayhi wa sallam. Vores profet sallallaahu ‘alayhi wa sallam er den sidste og bedste af alle profeter. Han sallallaahu ‘alayhi wa sallam er den første, som portene til paradiset vil blive åbnet for. Troen på ham sallallaahu ‘alayhi wa sallam er vejen til paradiset, og intet folk vil komme i paradiset før hans sallallaahu ‘alayhi wa sallam. Han sallallaahu ‘alayhi wa sallam fik os ud fra mørket til lyset

Hvad kan man sige til disse sarkastiske karikaturtegninger som blev fremvist af Jyllands Posten, tirsdag, 30. september 2005. Hvem gjorde denne avis grin af? Det gjorde grin med den bedste og største mand som overhovedet er blevet skabt. Lederen af alle profeter, sallallaahu ‘alayhi wa sallam. Der blev fremvist onde, skamløse billeder som skulle forestille at være ham, sallallaahu ‘alayhi wa sallam, så skamløs som en vantros fantasi kan være.

Igen, i dagene af ‘Eed Al-Adh-Haa, viste et andet magasin, nu fra Norge de samme karikaturtegninger. Det var som om at de prøvede at åbne det gamle sår.

“Did they suggest it to them (i.e. did the former disbelievers pass on these words to the Makkans so that they repeat the same expressions)? Rather, they [themselves] are a transgressing people.”[Ath-Thaariyaat: 53].

Allah (Subhana wa ta'ala) siger: “Nor will they cease fighting you until they turn you back from your faith if they can.” (al-Bagara. 217)

Tænk hvis din far/bror eller dig selv blev udsat for noget lignende, vil du så ikke gøre alt for at beskytte dem/dig selv. Du skal gøre endnu mere når det gælder vores elskede profet sallallaahu ‘alayhi wa sallam. Vores profet sallallaahu ‘alayhi wa sallam sagde i en hadith at vi er ikke troende indtil vi elsker ham højere end os selv, vores børn, vores forældre og alle mennesker

Hvad kan man sige/gøre til denne åbne declaration af fjendtlighed? Skal vi bare sidde i vores sofaer og holde vores munde lukket, og holde lav profil, imens vores hjerter banker.

Nu har vi jo snart diskuteret disse tegninger igennem flere uger. Der har været i massevis af karikaturtegninger og parodier i dansk presse og danske revyer gennem årene, som har taget fat på både Jesus Kristus, Dronningen, alle politikerne, præsterne, statsoverhoveder fra andre lande, formanden for EU-kommissionen, paven osv., og nej der har aldrig lydt et kvæk fra andre europæiske regeringer.i disse anledninger. Forstå dog den virkelighed du lever i!

Når det er sagt, vil jeg kun gentage, at det var forkert af JyllandsPosten at bringe tegningerne, fordi de derved kommer til at ramme følelserne hos en minoritet i samfundet, som i forvejen ikke føler sig respekteret. Og jeg vil også gerne gentage, at jeg synes Anders Fogh optræder dumstædigt og arrogant, når han f.eks. har nægtet at mødes med ambassadørerne fra de muslimske lande.
Med venlig hilsen
Erik

"Lad den,som er ren, kaste den første sten" (Jesus)
Læs også http://avisen.dk/blogs/Erik_Willumsgaard . Og post gerne en kommentar!
Brugeravatar
Erik_Willumsgaard
VIP Bruger

Geografisk sted: Vesterbro, København

Indlægby Nariyah » man jan 30, 2006 00:14

Erik_Willumsgaard skrev:

Nu har vi jo snart diskuteret disse tegninger igennem flere uger. Der har været i massevis af karikaturtegninger og parodier i dansk presse og danske revyer gennem årene, som har taget fat på både Jesus Kristus, Dronningen, alle politikerne, præsterne, statsoverhoveder fra andre lande, formanden for EU-kommissionen, paven osv., og nej der har aldrig lydt et kvæk fra andre europæiske regeringer.i disse anledninger. Forstå dog den virkelighed du lever i!

Når det er sagt, vil jeg kun gentage, at det var forkert af JyllandsPosten at bringe tegningerne, fordi de derved kommer til at ramme følelserne hos en minoritet i samfundet, som i forvejen ikke føler sig respekteret. Og jeg vil også gerne gentage, at jeg synes Anders Fogh optræder dumstædigt og arrogant, når han f.eks. har nægtet at mødes med ambassadørerne fra de muslimske lande.

Har jeg misforstået noget eller sammenligner du vores profet (salla lāhu 'alayhi wa sallam) med det ovennævnte???????????
Nariyah

Indlægby Erik_Willumsgaard » man jan 30, 2006 00:19

MOhaBBaT skrev:
Har jeg misforstået noget eller sammenligner du vores profet (salla lāhu 'alayhi wa sallam) med det overnævnte???????????

Ja, du har misforstået noget. Det jeg mener, er at i danske medier, teatre mv. er nærmest intet helligt, heller ikke Jesus Kristus, som er det centrale omdrejningspunkt i Kristendommen og vel godt kan sammenlignes med Muhammeds status i Islam.

Når jeg tog alle de andre med, var det fordi, mange muslimer ofte skriver "hvad ville man sige, hvis det var dronningen eller statsministeren, der blev gjort grin med?", og de bliver jo netop hængt ud konstant!

Når jeg nævnte paven, formanden for EU-kommissionen og statsoverhoveder fra andre lande, var det bare for at vise, at heller ikke de disse tilfælde har man hørt protester fra andre europæiske lande, som det blev efterlyst i den første tråd.

PS: Jeg vil lige tilføje, at i en tid, hvor danskere bliver chikaneret i Mellemøsten og nogle mener, at butikker ejet af muslimer i Danmark skal boykottes, så har vi stadig vores gæst fra Emiraterne boende, og han er stadig yderst tilfreds. En stor del af dagen har han været til møde i Roskilde. Efter mødet gik han hen for at studere den danske historie i Roskilde Domkirke, hvor de danske konger fra de næsten sidste 1000 år er begravede, og så begyndte eftermiddagsgudstjenesten! Og så blev han der bare og overværede det hele. Han syntes det var smukt.
Med venlig hilsen
Erik

Brugeravatar
Erik_Willumsgaard
VIP Bruger

Indlægby Al-Mumina » man jan 30, 2006 00:24

Erik_Willumsgaard skrev:

Hej Erik!
Det kan være folk af forskellige status(er) bryder sig om at blive trådt på, el. bryder sig om at blive latteliggjort, men det gør vi muslimer altså ikke - specifikt ikke når det handler om en såå stor en Profet(Guds fred og velsignelser være med ham) og så stor en vigtig del af islam. Det er krænkende på det groveste og er ikke spor til at sluge. Virkeligheden er nok at ingen tør at stå frem og sige deres meninger i disse anledninger du nævner. hvor er det dog 'hårdt' at kræve respekt i den virkelige verden.
venligst Mariam
Al-Mumina

Indlægby Erik_Willumsgaard » man jan 30, 2006 00:31

Al-Mumina skrev:Hej Erik!
Det kan være folk af forskellige status(er) bryder sig om at blive trådt på, el. bryder sig om at blive latteliggjort, men det gør vi muslimer altså ikke - specifikt ikke når det handler om en såå stor en Profet(Guds fred og velsignelser være med ham) og så stor en vigtig del af islam. Det er krænkende på det groveste og er ikke spor til at sluge. Virkeligheden er nok at ingen tør at stå frem og sige deres meninger i disse anledninger du nævner. hvor er det dog 'hårdt' at kræve respekt i den virkelige verden.
venligst Mariam

Hej Al-Mumina

Nej, nej, nej, og atter nej!! Jeg tror bestemt, at ingen bryder sig om at blive trådt på, da slet ikke den ærekære statsminister. Men han må leve med det! Dag ud og dag ind!

Men jeg tror ikke JP var klar over, at muslimer ville tage det så personligt, at de bragte tegningerne. Og tegnerne var nok endnu mindre klar over det. D

Så derfor var det en forkert handling. Det gjorde det nu ikke bedre, at flittige muslimer sørgede for at sprede linksene over hele verden, så alle kunne deltage i forargelsen. Jeg kan ikke forstå, at de absolut skulle spredes til så mange, når de gjorde så stor skade. Kan du forklare det?

PS: Jeg synes også, at indvandrere, inden man slår sig ned i Danmark, skulle stikke en finger i jorden og finder ud af, hvilken kultur, der hersker her i landet. Når man bliver så overraskede over disse karikaturtegninger, skulle man i øvrigt tro, at mange aldrig har åbnet en avis før, eller været inde at se en revy. Hvis Danmark generelt er lidt for sækulariseret, vil USA måske være et bedre valg.

Mvh Erik
Med venlig hilsen
Erik

Brugeravatar
Erik_Willumsgaard
VIP Bruger

Indlægby Al-Mumina » man jan 30, 2006 12:25

Erik_Willumsgaard skrev:
Al-Mumina skrev:Hej Erik!
venligst Mariam

Hej Al-Mumina

Nej, nej, nej, og atter nej!! Jeg tror bestemt, at ingen bryder sig om at blive trådt på, da slet ikke den ærekære statsminister. Men han må leve med det! Dag ud og dag ind!

Men jeg tror ikke JP var klar over, at muslimer ville tage det så personligt, at de bragte tegningerne. Og tegnerne var nok endnu mindre klar over det. D

Så derfor var det en forkert handling. Det gjorde det nu ikke bedre, at flittige muslimer sørgede for at sprede linksene over hele verden, så alle kunne deltage i forargelsen. Jeg kan ikke forstå, at de absolut skulle spredes til så mange, når de gjorde så stor skade. Kan du forklare det?

PS: Jeg synes også, at indvandrere, inden man slår sig ned i Danmark, skulle stikke en finger i jorden og finder ud af, hvilken kultur, der hersker her i landet. Når man bliver så overraskede over disse karikaturtegninger, skulle man i øvrigt tro, at mange aldrig har åbnet en avis før, eller været inde at se en revy. Hvis Danmark generelt er lidt for sækulariseret, vil USA måske være et bedre valg.

Mvh Erik

Hej Erik.
Du siger du tror de ikke vidste det - det passer altså ikke Erik, for JP var 'advardet' på forhånd, dog valgte JP at se igennem fingerene, du kan læse om det i forskellige nyheder fx. http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=3556982
Måske er det ikke blevet bedre af at flere og flere muslimer har spredt linksene ud, men jeg tror på at de gjorde for at opnå en retfærdig behandling af deres profet (Guds fred og velsignelser være med ham) - og Gud ved bedst, (fjendtlighed behøver de ikke at skabe, for det skabte JP med billederne). Jeg har ikke helt sat mig i deres position, så helt konkret vil jeg ikke kunne forklare dig det.
Men hvorfor mener du at det ikke ok muslimer viser/spreder linksene overalt, når den norske avis bragte samme billeder? (jeg spørger kun af nysgerrighed..)

Mht. dit ps. så har du ret, men mange indvandrer vandrede til Dk. fordi det var deres sidste mulighed, sidste chance for at kunne give deres børn en fremtid o.m.m. og hermed undersøgte de fleste nok ikke kulturen pga. de var så opsatte på blot at få en normalt levestandard væk fra krige, sult o.m.m

Personligt mener jeg at det virkelig er plat man misbruger ytringsfriheden til at latteliggøre andre folk el. personer der betyder meget for en tro/el. folk på det groveste. Altså hvor sjovt er det? jaja så kan man komme og kristisere min humor - men er det virkelig en del af den danske kultur at man gør grin med andre, beskriver dem som løgnere, samkvemsbesatte, pædofiler, terrorister, fundamentalister? For da jeg så billederne tænkte jeg blot på alle de ovenstående ord (og flere) blot 'var tegnet' på profeten (Guds fred og velsignelser være med ham). Hvor er respekten mellem hinanden blevet af? :?
Må Gud bringe det der er godt for os, og fjerne det der dårligt for os amin. :)
Al-Mumina

Indlægby Erik_Willumsgaard » man jan 30, 2006 12:41

Hej Al Mumina

OK, jeg trækker det i mig, at JP ikke vidste, hvad de var på vej ud i. Eller de kan i det mindste hævde, at de ikke var advaret på forhånd.

Jeg synes ikke, at det er forkert, at muslimerne spredte links til tegningerne worldwide. Jeg kan bare ikke forstå, at man gør det, fordi man derved kommer til at støde mange flere end de antageligt max 10 muslimer, som abonnerer på JyllandsPosten.

Mht. at slå sig ned i Danmark, som sammen med Tjekkiet er det mest sækulariserede land i hele verden, så var DK vel ikke eneste mulighed. Det er vel også langt fra hovedparten af indvandrerne, som var flygtninge.

Jeg ville ikke søge statsborgerskab i et andet land uden først meget grundigt at undersøge, om det virkeligt var et land, som jeg ville være tilfreds med at vælge som mit fremtidige fædreland. Om jeg kunne leve med det politiske system, kulturen mv.

Selvfølgelig åbner ytringsfrihed op for mange platte ytringer, herunder latterliggørelse af magtfulde personer. Og dette er meget vigtigt, at kunne gøre grin med statsministeren og kompani. Men når ytringsfriheden anvendes til at gøre grin med symboler, som er vigtige for en minoritet, som i forvejen døjer med en følelse af manglende respekt, så synes jeg også det er meget kritisabelt. Og JyllandsPosten burde beklage, at de ikke havde tænkt sig ordentligt om.
Med venlig hilsen
Erik

Brugeravatar
Erik_Willumsgaard
VIP Bruger

Indlægby Muhamed » man jan 30, 2006 21:00

AbU skrev:Salam Aleikum..

Godt indlæg.

Fred

Wa alaykum A Salam Achi.!!

Jeg har hverken skrevet at du skal brænde flag af! Eller undlade at drikke mælk.!

Men det jeg vil frem til er at VI bør som muslimer og elskere af HabibuAllâh (salla lāhu 'alayhi wa sallam)tage denne kamp op, og vise JP og andre hvor meget Profeten (salla lāhu 'alayhi wa sallam)betyder for os som muslimer og mennesker, hvor vigtigt det er for os ikke at tilsmudse blot et hår af ham (salla lāhu 'alayhi wa sallam) Måske var det pga. uvidenhed omkr. Profetens (salla lāhu 'alayhi wa sallam) høje status, værdi og betydning hos muslimerne der fik dem til at udarbejde/udgive provorkende afbildeninger af profeten (salla lāhu 'alayhi wa sallam) - Allahu alam - men vi må og skal vise via tungen, islamiske handlinger, hvor vigtig en person profeten (salla lāhu 'alayhi wa sallam) er for os muslimer og hvor vigtig en del han (salla lāhu 'alayhi wa sallam)er i islam. HabibuAllah (salla lāhu 'alayhi wa sallam) er lederen og guiden til/ af det islamiske folk, vi skylder ham (salla lāhu 'alayhi wa sallam)idet mindste at forsvare denne sag insh'allah. Hvor skamfuldt ville det ikke være at stå på dommensdag, ved profeten (salla lāhu 'alayhi wa sallam) når man ikke har støttet el. ydet nogen former for støtte???
Mariyam:

Det er Vores pligt er at forsvare og støtte profeten (salla lāhu 'alayhi wa sallam)
Allah (Subhana wa ta'ala) siger::“So they who have believed in him, honored him, supported him and followed the light which was sent down with him — it is those who will be the successful.”[Al-A’raaf: 157].

Der er utallige ting man kan gøre for at støtte sin profet (salla lāhu 'alayhi wa sallam)

De følgende her er nogen af dem:

• Fordøm alle angreb offentligt på alle niveauer, og lad dem høre dine stærke protester.
• Muslimer skal sende E-mail´s som protestere og fordømmer tegningerne. Hvis millioner af E-mail´s er blevet sendt af muslimer ville det have en stor effekt på situationen.
• Ved at forklare folk om profeten (salla lāhu 'alayhi wa sallam) hvordan han levede og hvor meget han betyder for os.
• Offentliggør artikler om profeten (salla lāhu 'alayhi wa sallam) biografi i magasiner, aviser, Internettet. Selvom det koster penge.
• Etablere sider og chat rum som koncentrere sig om profeten´s (salla lāhu 'alayhi wa sallam) biografi
• Debattere med ikke-muslimer og invitere dem til at studere Profetens (salla lāhu 'alayhi wa sallam) liv og det budskab han kom med til os mennesker.
• Sende E-mail´s om profeten´s (salla lāhu 'alayhi wa sallam) personligheder, hans missioner og hvordan han tacklede/handlede med kufar under krigene.
• Råde folk til at læse bøger om profeten (salla lāhu 'alayhi wa sallam) biografi.
• Og sidst og ikke mindst lave duaa´ og spørger Allah (Subhana wa ta'ala) om at støtte hans religion og ydmyge Islams fjender.

Ma´Salama
Brugeravatar
Muhamed

Indlægby AbU » man jan 30, 2006 21:04

Salam Aleikum..

Kære bror, jeg har på ingen måder hentydet til at du har opfordret til at brænde flag af. Mit spørgsmål var blot, om det som vi har set i fjernsynet, var løsningen på at forsvare Profeten(salla lāhu 'alayhi wa sallam) i denne sag :) ..

Jeg vil svare dig på dit indlæg snarest.

Fred
AbU

Indlægby Slettet7 » tirs jan 31, 2006 17:38

Den bedste mand, jeg har kendt er Hazreti Mustafa (s.a.v)
Brugeravatar
Slettet7
Aktiv Bruger

Lignende emner

Tilbage til Sagen om tegningerne