Muslimske verdensorganisationer kræver FN-resolution mod DK

Tema er sagen om tegningerne i jyllandsposten

Redaktør: Fri Debat Mods

Indlægby Erik_Willumsgaard » søn jan 29, 2006 17:36

Sagen om tegningerne VIL åbenbart ikke dø, selvom Anders Fogh & co håber, at det sker, hvis regeringen fastholder sin totalt afvisende holdning mod at diskutere sagen. I dag har det yemenitiske parlament fordømt Danmark, Syrien udtalt sig meget kritisk, og Libyen lukket sin ambassade i Danmark. Og i flg. nedenstående ritzau-telegram forlanger muslimske verdensorganisationer, at der FN vedtager en fordømmende resolution mod Danmark.

Jeg gad nok, hvor længe Anders Fogh kan opretholde sin arrogante linie!

Her er nævnte ritzau-telegram:

Den muslimske verdens to største organisationer vil kræve en FN-resolution, formentlig bakket op af sanktioner, mod Danmark i striden om Muhammed-tegningerne.

Resolutionen skal beskytte religionen efter den strid, der er opstået som følge af først Morgenavisen Jyllands-Postens siden den norske avis Magazinets offentliggørelse af tegninger af profeten Muhammed.

Generalsekretæren for Den Islamiske Konferenceorganisation (OIC), Ekmeleddin Ihsanoglu, sagde til journalister i Kairo, at OIC vil bede "FN's Generalforsamling om at vedtage en resolution, der forbyder angreb på religiøs tro".

Vicegeneralsekretæren i Den Arabiske Liga, Ahmed Ben Helli, bekræftede, at kontakter er på vej for at fremlægge et sådant forslag i FN.

/ritzau/
Senest rettet af Erik_Willumsgaard søn jan 29, 2006 22:38, rettet i alt 1 gang.
Med venlig hilsen
Erik

"Lad den,som er ren, kaste den første sten" (Jesus)
Læs også http://avisen.dk/blogs/Erik_Willumsgaard . Og post gerne en kommentar!
Brugeravatar
Erik_Willumsgaard
VIP Bruger

Geografisk sted: Vesterbro, København

Givet : 0 perle
FÃ¥et : 0 perle

Indlægby Erik_Willumsgaard » søn jan 29, 2006 17:43

Nu har jeg lige set nedenstående ritzau-telegram om, at palæstinensere har afbrændt Dannebrog som protest mod tegningerne. Og det synes jeg er helt i orden.

Men at de samtidig truer danskere i området synes jeg bestemt ikke er! For det første er dybt dybt forbryderisk at hævne sig på uskyldige, hvis holdning til sagen man ikke en gang kender. For det andet er danskere, som opholder sig i Palæstina der vel netop fordi de solidariserer sig med palæstinensernes sag og for at hjælpe med at opbygge landet.

Her er nævnte telegram:

Palæstinensere brænder Dannebrog

Palæstinensiske medlemmer af Fatah og al-Aqsa Martyrernes Brigade brænder Dannebrog af. Truer danskere i området.

Palæstinensiske medlemmer af Fatah og al-Aqsa Martyrernes Brigade brændte søndag Dannebrog af i byen Nablus på Vestbredden. Samtidig truede de med at skade danskere i området. Det sker i protest mod Morgenavisen Jyllands-Postens Muhammed-tegninger. /ritzau/
Med venlig hilsen
Erik

"Lad den,som er ren, kaste den første sten" (Jesus)
Læs også http://avisen.dk/blogs/Erik_Willumsgaard . Og post gerne en kommentar!
Brugeravatar
Erik_Willumsgaard
VIP Bruger

Geografisk sted: Vesterbro, København

FÃ¥et : 0 perle

Indlægby Abu Muhammad » søn jan 29, 2006 19:58

Hej Erik

Jeg har netop set klippet hvor palæstinensere på vestbredden brænder Dannebrog. Og der blev på intet tidspunkt fremsagt trusler mod danskere. Der blev talt om "det danske uhyre" og der blev talt i følelsesladede vendinger, men ikke noget nær trusler mod danskere.
Wa Allahu a'lam

Hujjat al-Islam Imam Abu Hamid Al-Ghazali rahimahullah: You possess only whatever will not be lost in a ship wreck.
Abu Muhammad
IslamiC Awards vinder
IslamiC Awards vinder

Tro: Sunni/Hanafî

FÃ¥et : 3 perler

Indlægby Kristen » søn jan 29, 2006 20:06

Saif skrev:Hej Erik

Jeg har netop set klippet hvor palæstinensere på vestbredden brænder Dannebrog. Og der blev på intet tidspunkt fremsagt trusler mod danskere. Der blev talt om "det danske uhyre" og der blev talt i følelsesladede vendinger, men ikke noget nær trusler mod danskere.

Ved at brænde dannebrog begår palestinenserne præcis samme ugerning som de selv protesterer mod, nemlig respektløshed overfor andres symboler. Hvis det skulle give mening skulle de brænde eksemplarer af jylandsposten i stedet for. De ville nok selv gå helt amok hvis man i danmark begyndte at brænde det palestinensiske flag af på gaden.

Det er vel også forbudt i islam at afbilde både Gud og Jesus. For eksempel i ydmygende situationer ( som halvnøgen og halvdød hængende på et kors ) Skal alle krucifikser i kirkerne så også fjernes for ikke at fornærme muslimerne ? :?: :roll:
Problemet er vel at muslimer mener at de har patent på Muhammed. Hvis muslimer påstår at der kun er en gud må vi vel heller ikke tegne gud mere, så der er vist nogle millioner vittighedstegninger over hele verden som pludselig er et problem.
Senest rettet af Kristen søn jan 29, 2006 20:13, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Kristen
Aktiv Bruger

Indlægby Abu Muhammad » søn jan 29, 2006 20:13

Hej Kristen

Umiddelbart er jeg enig med dig, men når man hører at 67% af danskerne støtter op om JP og regeringens håndtering af sagen, kan man så ikke med rette vende sin vrede og skuffethed mod Danmark og danskerne.

Men jeg kan heller ikke se hvad de skulle få ud af at brænde Dannebrog, og jeg tror egentlig bare at det er med til at grave endnu dybere grøfter.

De har ret til at gøre det, men jeg forstår det ikke.
Wa Allahu a'lam

Hujjat al-Islam Imam Abu Hamid Al-Ghazali rahimahullah: You possess only whatever will not be lost in a ship wreck.
Abu Muhammad
IslamiC Awards vinder
IslamiC Awards vinder

Indlægby Frodo » søn jan 29, 2006 21:42

Jeg er enig - at afbrænde Dannebrog er præcis lige så skadende som at tegne satiriske tegninger af Muhammed...og det forværrer tingene, ingen tvivl om det.

Jeg har i dag hørt mange, mange ting og også diskuteret sagen med flere mennesker,
- bl.a. skal to Arla-sælgere være blevet chikaneret og overfaldet i Saudi-Arabien
- der skal være blevet fremsat trusler mod danskere generelt i de palæstinensiske områder
- Udenrigsministeriet opfordrer til stor agtpågivenhed hvis man rejser til eller befinder sig i Mellemøsten
- også Novo Nordisk melder om, at deres medicin undgås på apoteker og hospitaler rundt om i Mellemøsten
- der kører sms-kæder, der opfordrer til boycut af enhver forretning i Danmark, som ejes af muslimer.

:(
Profilen er nedlagt pr. 1/6-2008.
Brugeravatar
Frodo
Guld Bruger

FÃ¥et : 1 perle

Indlægby Abu Muhammad » søn jan 29, 2006 21:56

Hej Frodo

Denne her sag skulle have været død for længst. Ingen udover yderfløjene i begge lejre får noget ud af denne misære.

Noget af det værste ved denne sag er næsten de mange falske rygter der svirrer - startet af begge lejre. Som bidrager til endnu mere forvirring og endnu mere had.

Det med at de to arla-sælgere er blevet overfaldet i Saudi-arabien, er virkelig trist. Det er latterligt at to mennesker der intet har med sagen at gøre bliver ofre for sådan noget.

Det med truslerne er efter sigende ikke sandt, men hvis det er sandt, er det fuldstændig absurd. Især når man tænker på hvor mange danskere der egentlig rejser frivilligt derned og hjælper palæstinenserne.

Min sympati for Novo Nordisk (og deres patenter der koster menneskeliv) ligger på et så lille sted at det fryder mig hvis de mister nogle penge.

InshaAllah findes der snart en løsning på denne konflikt som ikke burde være blevet kørt så langt ud.
Wa Allahu a'lam

Abu Muhammad
IslamiC Awards vinder
IslamiC Awards vinder

Indlægby Frodo » søn jan 29, 2006 22:14

Saif skrev:Hej Frodo

Denne her sag skulle have været død for længst. Ingen udover yderfløjene i begge lejre får noget ud af denne misære.

Noget af det værste ved denne sag er næsten de mange falske rygter der svirrer - startet af begge lejre. Som bidrager til endnu mere forvirring og endnu mere had.

Det med at de to arla-sælgere er blevet overfaldet i Saudi-arabien, er virkelig trist. Det er latterligt at to mennesker der intet har med sagen at gøre bliver ofre for sådan noget.

Det med truslerne er efter sigende ikke sandt, men hvis det er sandt, er det fuldstændig absurd. Især når man tænker på hvor mange danskere der egentlig rejser frivilligt derned og hjælper palæstinenserne.

Min sympati for Novo Nordisk (og deres patenter der koster menneskeliv) ligger på et så lille sted at det fryder mig hvis de mister nogle penge.

InshaAllah findes der snart en løsning på denne konflikt som ikke burde være blevet kørt så langt ud.

Jeg kan kun være enig med dig, Saif...
Profilen er nedlagt pr. 1/6-2008.
Brugeravatar
Frodo
Guld Bruger

FÃ¥et : 1 perle

Indlægby Terl » søn jan 29, 2006 22:36

Her er en kommentar, jeg mener er fornuftig:

Sunday, January 29, 2006
A message to those who demand a Denmark boycott
.