Holmskjold skrev:Hej Erik
Jyllands-Posten (og dermed hele medieverden) har med boykotten af danske varer fået sig et problem. For nu har de i den grad erfaret, at deres negative udladninger, mod muslimerne og deres værdier, har en pris. Som tilmed kan mærkes helt kontant!
Blot det at se politikernes kropsprog signalerer, hvor dybt rystet de er.
Udenrigsministeren lever endnu i håbet om, at lederne i den muslimske verden vil kunne manipuleres til at acceptere en forklaring om, at muslimerne, ved at forstå de vestlige normer, naturligvis så også må accepterer en vis latterliggørelse af islam. Hvilket naturligvis også er en taktisk fælde. Giv Vesten en lillefinger, og de vil forstå at tage hele armen!
Dét, som man politisk er meget opmærksom på er netop, at det er Saudi Arabien, man har med at gøre. Landet, der blot ved at dreje lidt på oliehanerne, kan få alverdens aktiemarkeder til at hoppe og danse. Klart, at politikerne har et kropssprog, som stod de foran en afgrund.
De er reelt klar til at sælge deres egen "bedstemor".. og det tilmed blot som udbetaling!
Hilsen Bjørn
Selvom jeg specielt ikke tiltror vores nuværende regering nogen som helst sympatiske sider i deres følgagtighed over for den aktuelle amerikanske præsident, Bush, som er mere forbryderisk end Nixon og Reagan tilsammen, forstår jeg ikke stadig ikke din trang til at generalisere så stærkt om Vesten. Tænk på holdningen til alle afrikanske konflikter, Sydafrika, Angola, Mozambique mv, hvor de nordiske lande altid, i modsætning til USA, har solidariseret sig med og støttet anti-apartheid-bevægelsen og de antikolinialistiske oprørsbevægelser, eller Vietnam, eller Nicaragua, Grenada mv. Eller tænk på Palæstina, hvor hele EU spiller en helt ande og meget mere konstruktiv rolle end USA. For ikke at nævne Irak, hvor EUs kernelande Tyskland og Frankrig er helt på tværs!
Når det er sagt, så glæder det mig altså, at Saudiarabien (som i øvrigt regeres diktatorisk af en røverisk bande bestående af flere hundrede prinser) tager så hårdt fat i kraven på Anders Fogh og hans dumstædige Venstre.
Og når du nævner oliehanerne, så håber jeg virkeligt, at Saudiarabien og alle væsentlige olieproducerende lande lukker totalt af over for Danmark. Det er så bare ærgeligt, at Danmark er selvforsynende med olie. Men jeg tror da, at det alligevel kan give et gevaldigt prishop på benzinen i Danmark. Det kan forhåbentligt både sætte gang i overvejelserne hos Anders Fogh om han kan ikke skal forsøge sig at lære et nyt ord "beklager" og få det ud mellem sine sammenpressede læber, og samtidigt sætte gang i overvejelserne hos regeringen om det ikke var på tide at lægge energipolitikken om, og f.eks. holde op med at lægge hindringer i vejen for lokale initiativer som f.eks. indførelse af roadpricing/bompenge og påbud om partikelfiltre for dieselbiler i København.