Muhammed tegninger // Ytringsfrihed // osv.

Tema er sagen om tegningerne i jyllandsposten

Redaktør: Fri Debat Mods

Muhammed tegninger // Ytringsfrihed // osv.

Indlægby Khan » man jan 16, 2006 18:59

(Skal lige siges jeg er dansker)

Her kommer så lige en danskers holdning..

SÃ¥dan her ser jeg tingene:

Jeg ved ikke hvad der sker for folk der så meget som tænker på at lave de tegninger... ved det har kørt i medierne i lang tid nu..

Der har altid været problemer i Danmark, bland udlændinge og Danskere....førhen har det altid været medierne der har blæst alt kriminalitet op på invandrer osv, Der er der også en del som er kriminelle..., men har kendt udlændinge helt mit liv, og dem som har været i noget skidt er kommet ud af det igen og er igang med bedre uddannelser end mig selv.

De siger i medierne at de bruger ytringsfriheden da de laver disse tegninger.... jamen de bruger da vidst ikke hoved..?? Dette er ikke de personer som har tegnet tegninger der tager skraldet det er hele den danske befolkning.....

Førhen var det som om de ældre altid var bange for udlændinge fordi de aldrig kom ud for en dør og det eneste viden de fik var fra tv og hvad kommer der i tv .. nyheder og gang på gang kun om udlændinge som laver krimi. hele tiden... og danskere de laver da mindst lige så meget...

Det er hjernedød at provokere på denne måde mod Islam, bare fordi der ikke er ret mange der er så religiøse af danskere skal danskere respektere andre religioner... og dette er mega respektløs...

ikke nok med det så bliver synet fra udlandet også værrer....

Til at ryste på hoved over... synes bare lige i skulle vide hvad nogle danskere tænker på

Khan
Brugeravatar
Khan

Givet : 0 perle
FÃ¥et : 0 perle

Indlægby Khan » man jan 16, 2006 19:46

Præcis...

Ligesom medierne skaber kaos omkring indvandrer den samme kaos bliver nu lavet hos danskerne selv.. pga nogen Fjolser ikke har noget liv og give så til at tegne .. og så endda provokere en hel religion... hvor smart er lige det.... Ytringsfrihed ..ja ok den er der..? Men hvad skal det gavne... ud over der kommer endnu mere had og onde øjne på DK... Forstår det ikke...
Brugeravatar
Khan

Indlægby Deen » man jan 16, 2006 21:45

Assalam Alaykum

Når medierne siger at de bare bruger ytringsfrihed, så vil jeg ikke sige at de "bare bruger" den, jeg synes mere det ligner en grov udnyttelse og misbrug af den frihed.

Fred
Billede
Billede
Brugeravatar
Deen
VIP Bruger

Indlægby Deen » man jan 16, 2006 21:46

Og forresten, det er meget rart at høre din holdning :D
Billede
Billede
Brugeravatar
Deen
VIP Bruger

Indlægby Khan » man jan 16, 2006 21:48

Ja enig... Faktisk vil jeg mene de bruger ytringsfriheden for at undgå at sige de har trådt nogen over tæerne....de fratager sig selvf. alt ansvaret som Danmark altid gør... i stedet for at sige vi har lavet en fejl og trække tegningerne tilbage eller noget i den stil..

Khan
Brugeravatar
Khan

Indlægby ZamZam » man jan 16, 2006 21:51

Hmm ej vil måske ikke kalde det ytringsfrihed, det er nonsens... De misbruger, udnytter ordet... Jeg kalder det for krænlse og respektløshed over for os muslimer/ Islam.

men Khan er sikker på at mange andre danskere har den samme holning som dig ;)
Billede
Brugeravatar
ZamZam
Moderator
Moderator

Tro: Sunni/Hanafî
Køn: Hunkøn

Indlægby slettet10.05 » man jan 16, 2006 21:56

assalamu alaikum..

Ytringsfrihed?? det er da bare en lam undskyldning de bruger.. der er da forskel på yrtingsfrihed og kritisere andre..! hvad var deres formål egentligt med de billeder..? de vidste hvor meget det ville gå os på, at se sådan nogle billeder..

Khan>> undskyld men hvordan kan det være du hedder Khan?? det lyder indisk/pakistansk det navn..

salaam..
Brugeravatar
slettet10.05
Sølv Bruger

Indlægby Khan » man jan 16, 2006 21:58

Ja krænkelse overfor islam, men det skal man så lige have få proppet ind i hovederne af regeringen.... men så længe der er en Venstre + DF regering er det ikke nemt at overbevise regeringen noget godt om Islam ... Pia K. holdning kender vi jo ...

Men det er da for dumt at gøre....man kan bare ryste på hoved som dansker af det med tegningerne.. og forstår fuldt ud den had der kommer på Danmark.. og det forstår danskere jo ikke, fordi mange ikke selv er religiøse.... og så kan man slet ikke sammenligne hverken kultur eller religion....
Brugeravatar
Khan

Indlægby Khan » man jan 16, 2006 22:01

Miss-Soldier-Of-Islam skrev:assalamu alaikum..

Ytringsfrihed?? det er da bare en lam undskyldning de bruger.. der er da forskel på yrtingsfrihed og kritisere andre..! hvad var deres formål egentligt med de billeder..? de vidste hvor meget det ville gå os på, at se sådan nogle billeder..

Khan>> undskyld men hvordan kan det være du hedder Khan?? det lyder indisk/pakistansk det navn..

salaam..

af et par grunde....

Har arbejdet på en restaurent i mange år der hedder Djengis Khan... og så har jeg tit gået sammen med mange nydanskere... så har nogen kaldet mig Khan lidt pga. mit arbejde... nu er jeg så pædagogmedhjælper hvor jeg prøver på at opdrage mange nydanskere... meget spændende...
Brugeravatar
Khan

Indlægby slettet10.05 » man jan 16, 2006 22:11

nåååh ok på dem måde.. ;)

sygt nok.. det er da fedt nok at du vil hjælpe med til at opdrage de små indvandrer børn ;)...
Brugeravatar
slettet10.05
Sølv Bruger

Indlægby Khan » man jan 16, 2006 22:29

hehe ja ... der hvor jeg arbejer der der 68 % nydanskere.. alle kulturer støder nogen gange sammen.... Vi har nok at se til hehe... men elsker det job..
Brugeravatar
Khan

Indlægby slettet10.05 » man jan 16, 2006 22:46

hehe well then get your work on ;) hehe..

ej jeg synes det er så fedt når der er danskere som virkelig ligesom holder af os og vil hjælpe os :D

wee.. bliver så glad! ;)
Brugeravatar
slettet10.05
Sølv Bruger

Indlægby Khan » man jan 16, 2006 22:59

Miss-Soldier-Of-Islam skrev:hehe well then get your work on ;) hehe..

ej jeg synes det er så fedt når der er danskere som virkelig ligesom holder af os og vil hjælpe os :D

wee.. bliver så glad! ;)

Ja dem er der desværre ikke flertal af...
Brugeravatar
Khan

Indlægby slettet10.05 » man jan 16, 2006 23:02

nej desværre..:(

men så er det jo godt vi har en her ;)
Brugeravatar
slettet10.05
Sølv Bruger

Indlægby Khan » man jan 16, 2006 23:13

Miss-Soldier-Of-Islam skrev:nej desværre..:(

Ja det jo det...synd jeg ikke kan komme i regeringen hehe
Brugeravatar
Khan

Indlægby Erik_Willumsgaard » tirs jan 17, 2006 13:02

Khan skrev:

Hvorfor kan du ikke komme i regeringen, Khan :?: :?: Du skal bare melde dig ind i et politisk parti og være aktiv. Så kan du blive folketingskandidat, så folketingsmedlem, så trafikminister, så udenrigsminister, og til sidste statsminister. Når du har været statsminister længe nok, kan du blive formand for EU-kommissionen eller generalsekretær for FN. Det er såmænd let nok ;-)

Det samme gælder selvfølgelig også alle jer andre. Er der slet ikke nogen af jer, som har lyst til at komme i regeringen? :-) Vi har i øvrigt snart brug for en kvindelig statsminister i Danmark!

PS: Hvis vi ser på de sidste mange danske statsministre, kommer kun én fra borgerskabet, Hartiling (1973-1975), og ingen kom fra familier med tradition fra politisk engagement. Anker Jørgensen var f.eks. søn af en fattig enlig mor, og var ufaglært arbejder, og fik aldrig nogen uddannelse. Poul Nyrup kom også fra meget fattige kår i Esbjerg, og Anders Fogh kom fra en landbrugsfamilie i Nordvestjylland. Så det ser bestemt ikke ud til, at man behøver at være "født til det".
Med venlig hilsen
Erik

"Lad den,som er ren, kaste den første sten" (Jesus)
Læs også http://avisen.dk/blogs/Erik_Willumsgaard . Og post gerne en kommentar!
Brugeravatar
Erik_Willumsgaard
VIP Bruger

Geografisk sted: Vesterbro, København

Indlægby Erik_Willumsgaard » tors jan 19, 2006 15:24

Erik_Willumsgaard skrev:
Khan skrev:

Hvorfor kan du ikke komme i regeringen, Khan :?: :?: Du skal bare melde dig ind i et politisk parti og være aktiv. Så kan du blive folketingskandidat, så folketingsmedlem, så trafikminister, så udenrigsminister, og til sidste statsminister. Når du har været statsminister længe nok, kan du blive formand for EU-kommissionen eller generalsekretær for FN. Det er såmænd let nok ;-)

Det samme gælder selvfølgelig også alle jer andre. Er der slet ikke nogen af jer, som har lyst til at komme i regeringen? :-) Vi har i øvrigt snart brug for en kvindelig statsminister i Danmark!

PS: Hvis vi ser på de sidste mange danske statsministre, kommer kun én fra borgerskabet, Hartiling (1973-1975), og ingen kom fra familier med tradition fra politisk engagement. Anker Jørgensen var f.eks. søn af en fattig enlig mor, og var ufaglært arbejder, og fik aldrig nogen uddannelse. Poul Nyrup kom også fra meget fattige kår i Esbjerg, og Anders Fogh kom fra en landbrugsfamilie i Nordvestjylland. Så det ser bestemt ikke ud til, at man behøver at være "født til det".

Hvad siger I andre? Er der ingen af jer, som har planer om at blive politisk aktive, og måske blive Danmarks første muslimske statsminister? Eller første muslim i spidsen for EU-kommsionen? Eller første muslimske generalsekretær for FN? Kom nu! :-)
Med venlig hilsen
Erik

Brugeravatar
Erik_Willumsgaard
VIP Bruger

Indlægby maimunah » tors jan 19, 2006 15:47

Erik_Willumsgaard skrev:
Khan skrev:

hej erik.

måske skulle vi lige holde os til emnet-

det handler jo om de rædsomme muhammad (salla lahu aleihi wa sallam) tegninger.
"Æret være Allah og jeg priser ham..."
"jeg beder Allah om tilgivelse og jeg vender mig til Ham i anger."
Brugeravatar
maimunah
Aktiv Bruger

Indlægby Erik_Willumsgaard » tors jan 19, 2006 15:49

maimunah skrev:
måske skulle vi lige holde os til emnet-

det handler jo om de rædsomme muhammad (salla lahu aleihi wa sallam) tegninger.

nå ja ;-) Men er der overhovedet nogen, som har set disse svenske tegninger?
Med venlig hilsen
Erik

Brugeravatar
Erik_Willumsgaard
VIP Bruger

Re: Muhammed tegninger // Ytringsfrihed // osv.

Indlægby maimunah » tors jan 19, 2006 15:58

Khan skrev:(Skal lige siges jeg er dansker)

Her kommer så lige en danskers holdning..

SÃ¥dan her ser jeg tingene:

Jeg ved ikke hvad der sker for folk der så meget som tænker på at lave de tegninger... ved det har kørt i medierne i lang tid nu..

Der har altid været problemer i Danmark, bland udlændinge og Danskere....førhen har det altid været medierne der har blæst alt kriminalitet op på invandrer osv, Der er der også en del som er kriminelle..., men har kendt udlændinge helt mit liv, og dem som har været i noget skidt er kommet ud af det igen og er igang med bedre uddannelser end mig selv.

De siger i medierne at de bruger ytringsfriheden da de laver disse tegninger.... jamen de bruger da vidst ikke hoved..?? Dette er ikke de personer som har tegnet tegninger der tager skraldet det er hele den danske befolkning.....

Førhen var det som om de ældre altid var bange for udlændinge fordi de aldrig kom ud for en dør og det eneste viden de fik var fra tv og hvad kommer der i tv .. nyheder og gang på gang kun om udlændinge som laver krimi. hele tiden... og danskere de laver da mindst lige så meget...

Det er hjernedød at provokere på denne måde mod Islam, bare fordi der ikke er ret mange der er så religiøse af danskere skal danskere respektere andre religioner... og dette er mega respektløs...

ikke nok med det så bliver synet fra udlandet også værrer....

Til at ryste på hoved over... synes bare lige i skulle vide hvad nogle danskere tænker på

Khan

hej khan

dejligt at høre at du er modstander af disse tegninger.

tegninger der har krænket ikke bare muslimer- men det bedste menneske der har levet- og nu fortsætter det, en ny bog er på hylderne- en bog der nedgører vores elskede profet.

danmark laver ikke blot krig med muslimer- men også med Allah- og ja du har ret, det er meget meget dumt.

faktisk vil jeg råde alle til (indklusivt mig selv) at rejse fra danmark hurtigst muligt, for når et land bekriger Allah, så vil straffen ramme hårdt.

kun Allah ved hvad straffen vil være- oversvømmelse, jordskælv eller måske noget helt andet- Allah ved bedst.

jeg vil be til Allah om, at disse mennesker vil blive retledt og hvis dette ikke sker, så vil jeg be om at de får den straf de fortjener!

khan jeg har lige et sidespørgsmål- tror du på at der er en skaber?
Brugeravatar
maimunah
Aktiv Bruger

Indlægby MaReligionIsIslam! » tors jan 19, 2006 15:59

Esselâmu Aleykum

Jeg sad og læste lidt på Fatih Alev's hjemmeside.(www.alev.dk) Så stødte jeg på dette:

Danske muslimer har flere gange forklaret, at det ikke er afbildningen af Profeten Muhammed, de protesterer imod. Det er sammenkædningen af Profeten med terror, der har stødt dem. Medierne herhjemme skriver dog konsekvent, at det ifølge islam er forbudt at tegne Profeten, og at det er årsagen til muslimers reaktion. Måske skulle medierne lytte lidt mere til muslimerne end til deres egne sjove forestillinger om 'de primitive muslimer', til en afveksling. JP har ikke bedt tegnerne om at give et bud på, hvordan Profeten så ud. De var alle satiretegnere, så de fremstillede Profeten med et budskab. Det er budskabet, der rejses kritik af.

Jeg er helt enig! :D

Vesselâm
MaReligionIsIslam!
Sølv Bruger

Indlægby Erik_Willumsgaard » tors jan 19, 2006 16:06

maimunah skrev:
hej khan

tegninger der har krænket ikke bare muslimer- men det bedste menneske der har levet- og nu fortsætter det, en ny bog er på hylderne- en bog der nedgører vores elskede profet.

danmark laver ikke blot krig med muslimer- men også med Allah- og ja du har ret, det er meget meget dumt.

faktisk vil jeg råde alle til (indklusivt mig selv) at rejse fra danmark hurtigst muligt, for når et land bekriger Allah, så vil straffen ramme hårdt.

kun Allah ved hvad straffen vil være- oversvømmelse, jordskælv eller måske noget helt andet- Allah ved bedst.

jeg vil be til Allah om, at disse mennesker vil blive retledt og hvis dette ikke sker, så vil jeg be om at de får den straf de fortjener!

Hej Maimunah

Jeg synes du skulle stoppe med dine generaliseringer. Fordi én avis bringer nogle tegninger, fordi én forfatter skriver en bog, kan du ikke skrive, at "hele Danmark" er i krig mod Islam (og muslimerne?). Du er jo f.eks. selv dansker, ikke?

Det ville svar til, at man (som nogle idioter til højre for Pia Kjærsgaard gør) siger, at fordi én muslim voldtager en ikke-muslimsk pige, så vil alle muslimske mænd voldtage alle ikke-muslimske piger. Og det er jo noget tåbeligt generaliserende ekstremist-snak!! :-(

Mht. naturkatastrofer tror jeg du kommer til at vente et stykke tid. Undergrunden i Danmark er ikke rigtigt til jordskælv ;-) Og oversvømmelser forekommer kun, når vandstanden i havene er højt. Og tja, det bliver det jo, når vi har lavet den menneskeskabte dommedag. Men inden Danmark for alvor rammes, vil (muslimske) Maldiverne og Holland være forsvundet fra jordens overflade. Sammen med Danmark vil også lavtliggende kyststrækninger i alle verdens andre lande blive oversvømmet.
Med venlig hilsen
Erik

Brugeravatar
Erik_Willumsgaard
VIP Bruger

Indlægby maimunah » tors jan 19, 2006 17:20

Erik_Willumsgaard skrev:
maimunah skrev:
hej khan

Hej Maimunah

Jeg synes du skulle stoppe med dine generaliseringer. Fordi én avis bringer nogle tegninger, fordi én forfatter skriver en bog, kan du ikke skrive, at "hele Danmark" er i krig mod Islam (og muslimerne?). Du er jo f.eks. selv dansker, ikke?

Det ville svar til, at man som (nogle idioter til højre for Pia Kjærsgaard gør) siger, at fordi én muslim voldtager en ikke-muslimsk pige, så vil alle muslimske mænd voldtage alle ikke-muslimske piger. Og det er jo noget tåbeligt generaliserende ekstremist-snak!! :-(

hej Erik.

jeg siger ikke at "hele danmark" bekriger Allah- prøv at læse det jeg har skrevet igen!

jeg skrev at danmark bekriger Allah- og der er en væsentlig forskel- det betyder at danmarks repræsentanter bekriger Allah- ikke den enkelte dansker!

ja jeg er selv dansker, og jeg er ikke i tvivl om at jeg får synder, ved at bo i et land, der snakker nedladende om Muhammad salla lahu aleihi wa sallam.

jeg kan virkelig ignorerer meget- men at man enten nedgører Allah eller Muhammad salla lahu aleihi wa sallam- det kan jeg slet ikke tolerer- det er at gå over den RØDE LINJE!

og hvorfor gør man det? hvad får de ud af det? hvis de er heldige, så rejser nogle muslimer til et andet land- men så har de selvfølgelig også opnået lidt af det de ville.

jeg er dansker og er vandt til danskernes negative tone, vores brug af ironi og deres fremmedhadske debat. men jeg er lige ved at koge over nogen gange! hvad så med de mennesker, der ikke kender til danskernes sind????

nogle danskere siger godt nok, at vi muslimer er primitive og dumme, men vi har da så meget hjerne, at vi forstår, at når man tegner vores profet salla lahu aleihi wa sallam med en bombe i hovedet- så betyder det, at muslimer er terrorister! og de andre billeder nedgjorde og latterliggjorde Allahs ord og Muhammad salla lahu aleihi wa sallams viderebragte ord, så frygteligt.

mine forældre mener at jeg har mistet sansen for satire- jeg mener jeg har fået min fornuft tilbage!
Brugeravatar
maimunah
Aktiv Bruger

Indlægby maimunah » tors jan 19, 2006 17:26

Erik skrev:
Mht. naturkatastrofer tror jeg du kommer til at vente et stykke tid. Undergrunden i Danmark er ikke rigtigt til jordskælv Og oversvømmelser forekommer kun, når vandstanden i havene er højt. Og tja, det bliver det jo, når vi har lavet den menneskeskabte dommedag. Men inden Danmark for alvor rammes, vil (muslimske) Maldiverne og Holland være forsvundet fra jordens overflade. Sammen med Danmark vil også lavtliggende kyststrækninger i alle verdens andre lande blive oversvømmet.

nu venter jeg ikke på en naturkatastrofe, men på Allahs straf- selvom det ikke ser ud til at der sker noget i naturen foreløbigt, så kan Allah gøre ALT, det er nemt for Ham at hæve vandstanden over Dk.

jeg siger ikke at det er det der vil ske- for Allah ved bedst- men jeg er overbevist om, at noget vil ske!
Brugeravatar
maimunah
Aktiv Bruger

Indlægby Erik_Willumsgaard » tors jan 19, 2006 17:32

maimunah skrev:hej Erik.

jeg siger ikke at "hele danmark" bekriger Allah- prøv at læse det jeg har skrevet igen!

jeg skrev at danmark bekriger Allah- og der er en væsentlig forskel- det betyder at danmarks repræsentanter bekriger Allah- ikke den enkelte dansker!

ja jeg er selv dansker, og jeg er ikke i tvivl om at jeg får synder, ved at bo i et land, der snakker nedladende om Muhammad salla lahu aleihi wa sallam.

jeg kan virkelig ignorerer meget- men at man enten nedgører Allah eller Muhammad salla lahu aleihi wa sallam- det kan jeg slet ikke tolerer- det er at gå over den RØDE LINJE!

og hvorfor gør man det? hvad får de ud af det? hvis de er heldige, så rejser nogle muslimer til et andet land- men så har de selvfølgelig også opnået lidt af det de ville.

jeg er dansker og er vandt til danskernes negative tone, vores brug af ironi og deres fremmedhadske debat. men jeg er lige ved at koge over nogen gange! hvad så med de mennesker, der ikke kender til danskernes sind????

nogle danskere siger godt nok, at vi muslimer er primitive og dumme, men vi har da så meget hjerne, at vi forstår, at når man tegner vores profet salla lahu aleihi wa sallam med en bombe i hovedet- så betyder det, at muslimer er terrorister! og de andre billeder nedgjorde og latterliggjorde Allahs ord og Muhammad salla lahu aleihi wa sallams viderebragte ord, så frygteligt.

mine forældre mener at jeg har mistet sansen for satire- jeg mener jeg har fået min fornuft tilbage!

Hej Maimunah

Jeg opfattede altså Danmark som værende lig med hele Danmark. Men nu siger du, at det betyder "Danmarks repræsentanter".

Hvornår er de tolv tegnere og Kaare Bluitgen blevet "Danmarks repræsentanter"? Er de tolv forfattere, de 22 ambassadører eller de 200 præster ikke i lige så høj grad Danmarks repræsentanter. Og er JyllandsPosten mere Danmarks repræsentant end Politiken, Information og Kristeligt Dagblad er det?

Hvad med ikke kun at lytte til og se på de "repræsentanter", som du kan blive forarget af?

Jeg har ikke hørt nogle danskere sige, at muslimer er primitive og dumme, men de skal jo nok findes, om ikke andet så blandt den mere primitive og dumme del af danskerne. Men hvorfor lytte til dem?

Og så taler du om at tage hensyn til dem, som ikke kender til den danske brug af ironi, satire osv. Uden at skulle forsvare tegningerne o.lign. vil jeg da lige sige, at de jo ikke var tænkt på at skulle distribueres worldwide. Jeg tror nok, at JyllandsPostens redaktører er lidt overraskede over, at flittige internet-brugere sørger for at distribuere links til tegningerne, så de blev kendt i selv de mest isolerede småbyer verden over. Sådan noget er det jo næsten ikke til at gardere sig imod.

Og mener du virkelig, at Allah vil straffe hele Danmark, fordi de tolv tegnere og Kaare Bluitgen tilfældigvis bor i Danmark?

Jeg mener også, at i særlig grad tegningen, som satte lighedstegn mellem muslimer og terrorisme var tåbelig og forkastelig. Men hvorfor pokker dog blive ved at holde liv i den dumme historie? Den har da bedst af at blive glemt!
Med venlig hilsen
Erik

Brugeravatar
Erik_Willumsgaard
VIP Bruger

Indlægby slettet-ml » tors jan 19, 2006 17:41

Jeg kan ikke se at tegningerne skulle overtræde nogen som helst lov eller være provokerende. Jeg var personligt ikke stødt over tegningerne, fordi jeg ikke gad at se på dem. Jeg er indforstået med at det er i orden at såddanne tegninger kommer på banen i Danmark - men ingen kan tvinge mig til at kigge på dem. Der er jo en masse ting i Danmark som er helt okay, men som strider imod Islam.

Der var en der ikke kunne se, hvad meningen skulle være med tegningerne...men der behøver jo ikke at være nogen som helst mening eller formål eller grund til at man har lavet dem. Ikke i DK. De kan og må gøre det...det er nok.

Jeg er dog uenig i at man ikke har trukket tegningerne tilbage efter at man har set, hvor personligt en stor del af herboende folk har taget tegningerne. Da Jesus var på sandaler der blev solgt i diverse forretninger blev man da enige om at tilsidst at tage dem væk...jeg er sikker på at man ville have gjort det samme med tegningerne, hvis ikke der havde blevet insisteret SÅ meget på at de skulle fjernes. Det ville svare til at en spurgte dig om du ikke ville være SÅ SØD at skrive en stil for ham/hende. DU siger så, "ja okay, men jeg gør det når jeg har tid". Hvis så personen hele tiden rpesser dig, "skriv den nu, skriv de nu, skriv den nu"...så gider man ikke at skrive den.
slettet-ml
Sølv Bruger

Indlægby MaReligionIsIslam! » tors jan 19, 2006 17:47

MOoNLiGhT skrev:Jeg kan ikke se at tegningerne skulle overtræde nogen som helst lov eller være provokerende. Jeg var personligt ikke stødt over tegningerne, fordi jeg ikke gad at se på dem. Jeg er indforstået med at det er i orden at såddanne tegninger kommer på banen i Danmark - men ingen kan tvinge mig til at kigge på dem. Der er jo en masse ting i Danmark som er helt okay, men som strider imod Islam.

Søster, det ikke så meget at tegnerne har afbildet vores Profet, men den tegning med bomben har det budskab at Islâm er en terrorreligion. Og det gider vi da selvfølgelig ikke finde os I, vel? Eller?
MaReligionIsIslam!
Sølv Bruger

Indlægby Erik_Willumsgaard » tors jan 19, 2006 17:51

Enig, Moonlight!

Selvfølgelig skulle JyllandsPosten have fjernet tegningerne fra nettet, da de erfarede, hvor mange der blev stødt. Men ingen kunne jo tvinge dem til det. Selvom der kom opfordringer fra alle sider.

På den anden side kan man jo, som du skriver, bare lade være med at se på dem! Ingen tvinger jo nogen, for det drejer sig ikke om plakater.

Det er ligesom den gamle kone, som melder naboerne til politiet for blufærdighedskrænkelse, fordi de tager solbad i haven i badetøj. Politiet kommer derud og kan ikke se noget. Ind til de får at vide, at de skal stille et bord hen til det høje plankeværk og en stol ovenpå. Hvis de så kravler herop, vil det kunne se det forargelige syn!

Da der så kom fornyet debat om nogle tegninger fra Weekendavisens bagside, var nogle tydeligt frustrede, fordi tegningerne kun var i papiravisen (som på det tidspunkt allerede var brugt til at pakke fisk ind i), men ikke på nettet, så man kunne slet ikke nå at få dem at se!! Og blive dejligt stødte og forargede!!
Med venlig hilsen
Erik

Brugeravatar
Erik_Willumsgaard
VIP Bruger

Indlægby maimunah » tors jan 19, 2006 17:53

Erik_Willumsgaard skrev:
maimunah skrev:hej Erik.

Hej Maimunah

Jeg opfattede altså Danmark som værende lig med hele Danmark. Men nu siger du, at det betyder "Danmarks repræsentanter".

Hvornår er de tolv tegnere og Kaare Bluitgen blevet "Danmarks repræsentanter"? Er de tolv forfattere, de 22 ambassadører eller de 200 præster ikke i lige så høj grad Danmarks repræsentanter. Og er JyllandsPosten mere Danmarks repræsentant end Politiken, Information og Kristeligt Dagblad er det?

Hvad med ikke kun at lytte til og se på de "repræsentanter", som du kan blive forarget af?

Jeg har ikke hørt nogle danskere sige, at muslimer er primitive og dumme, men de skal jo nok findes, om ikke andet så blandt den mere primitive og dumme del af danskerne. Men hvorfor lytte til dem?

Og så taler du om at tage hensyn til dem, som ikke kender til den danske brug af ironi, satire osv. Uden at skulle forsvare tegningerne o.lign. vil jeg da lige sige, at de jo ikke var tænkt på at skulle distribueres worldwide. Jeg tror nok, at JyllandsPostens redaktører er lidt overraskede over, at flittige internet-brugere sørger for at distribuere links til tegningerne, så de blev kendt i selv de mest isolerede småbyer verden over. Sådan noget er det jo næsten ikke til at gardere sig imod.

Og mener du virkelig, at Allah vil straffe hele Danmark, fordi de tolv tegnere og Kaare Bluitgen tilfældigvis bor i Danmark?

Jeg mener også, at i særlig grad tegningen, som satte lighedstegn mellem muslimer og terrorisme var tåbelig og forkastelig. Men hvorfor pokker dog blive ved at holde liv i den dumme historie? Den har da bedst af at blive glemt!

det jeg prøver at forklare dig er, at de ikke har tegnet en alm. muslim!!!

det jeg mener med DKs repræsentanter er altså fx statsministeren- jeg mener, at han i det han ikke har forkastet og forbudt disse tegninger, er enig med bladtegnerne!

Erik, vi er vidt forskellige steder i tro! og derfor kan jeg ikke se nogen grund til at diskutere dette emne- da vi aldrig kan blive enig!

håber det er i orden!

vil lige til sidst svare på dit spørgsmål om Allah vil straffe. KUN Allah ved, hvad Allah vil gøre.

en straf falder ikke altid kun over dårlige mennesker- da man i et samfund er meget blandet. men man kan jo glæde sig over, at hvis det menneske, som straffen falder over er et godt menneske, så vil det få det godt i det næste liv- hvis ikke, ja såå...!
Brugeravatar
maimunah
Aktiv Bruger

Næste

Lignende emner

Tilbage til Sagen om tegningerne