Redaktør: Fri Debat Mods

-bare lige en kort kommentarFatih skrev:Assalamu aleikum.
Khader fører i "Ære og Skam" "bevis" for at det er Profeten Muhammad salla lāhu 'alayhi wa sallam som er Koranens forfatter, jvf. troen på jinner, samt hans ligegyldighed mht. hvorvidt det var Ismail/Ishaq, der var ved at blive ofret af Ibrahim (as). Man kan ikke benægte Koranen som Allahs ord og være muslim samtidig. Det kan man åbenbart, hvis man hedder Naser Khader.
Læs desuden: Troende på sin egen måde
Wassalam
Erik_Willumsgaard skrev:Så vidt jeg kan se, bl.a. ud fra en artikel i Weekendavisen, www.weekendavisen.dk/apps/pbcs.dll/arti ... /512210349, er der åbenbart en hel del "muslimer", måske i særlig grad blandt veluddannede, som ligger noget på linie med Naser Khader.
Har "rigtige" praktiserende muslimer som jer, der er aktive i dette forum, og disse "moderate muslimer" intet med hinanden at gøre? Er de for jer andre at se næsten værre end vi hedninger?
PS: Og så ville jeg da gerne lige have nogle reaktioner på mit ovenstående spørgsmål om Abu Laban.

Saif skrev:Hej Erik
En lang række praktiserende muslimer er veluddannede, og det skulle egentlig ikke undrer mig hvis det viser sig at relativt flere af de veluddannede muslimer ville betegne sig som praktiserende.
Jeg har intet problem med at lade mig repræsentere af for eksempel Fatih Alev eller Abdul Wahid Pedersen i den offentlige debat. Naser Khader, Hadi Khan og ligesindede giver jeg derimod ikke meget for. De må da hjertens gerne starte deres "moderate" intiativ, jeg synes bare de står for en begrebsforvirring uden proportioner.
De påstår at dem der lader sig repræsentere af ovennævnte personer ikke er integrerede, fanatiske og andre lidet flatterende prædikater som de nu kan finde på. Som dansk muslim kan jeg ikke se hvorfor jeg overhovedet skal integreres! Skal jeg integreres i mit eget land?
Det er jo svært at bedømme sig selv, men anser du Erik, folk herinde som fanatiske ekstremister? Er jeg for eksempel hvad du vil kalde en uintegreret fanatiker - ligesom Khader højst sandsynligt ville kalde mig.
Jeg vil dog mene, at nogle af debattørerne i dette forum gør for lidt for at orientere sig om, hvad der sker i samfundet og er galt på den, hvis de fæster mere lid til HT og alverdens rygtebørser end al den information, som er tilgængelig fra seriøse medier.
Hehe, er du sikker på, at du giver et helt nøjagtig billede af din generation?(Hvis man havde gjort det, den gang jeg var ung, ville man da være dømt helt ude. Alt andet end Information var uhørt. Ja til nøds Politiken! Eller en bog af Albert Camus, Aksel Sandemose eller Sartre!)
Men står det virkeligt så slemt til? Er der slet ingen lyspunkter?
Så finder jeg denne artikel fra ugebrevet A4 interessant; http://www.ugebreveta4.dk/smcms/Ugebrev ... tm?ID=5508En lang række praktiserende muslimer er veluddannede, og det skulle egentlig ikke undrer mig hvis det viser sig at relativt flere af de veluddannede muslimer ville betegne sig som praktiserende.
»Er du opvokset i Danmark, er du uddannet og oplyst. Er du derimod kommet til Danmark som voksen gennem familiesammenføring, er du måske nok muslim, men først og fremmest bundet til nogle traditioner, der hører hjemlandet til,« siger den jurastuderende, der i sit personlige regnestykke har sat et tydeligt lighedstegn mellem på den ene side uddannelse og bevidstgørelse og på den anden side en stærk tro.
brormads skrev:Hej ErikHehe, er du sikker på, at du giver et helt nøjagtig billede af din generation?(Hvis man havde gjort det, den gang jeg var ung, ville man da være dømt helt ude. Alt andet end Information var uhørt. Ja til nøds Politiken! Eller en bog af Albert Camus, Aksel Sandemose eller Sartre!)
Men står det virkeligt så slemt til? Er der slet ingen lyspunkter?
Jo, selvfølgelig er der lyspunkter. F.eks. er det mit klare indtryk, at det bliver bedre med alderen. Mange unge begynder at se lidt ud over deres egen næsetip senere i livet, Gud være lovet eller alhamdullilah som man siger på arabisk:o)
Mvh.
Mads
| Dags Dato: Hvorfor sker skolemassakrer? Forum: Politik og samfund Forfatter: Basima Svar: 0 |
Dags Dato Special: "Slutspillet om Irak" Forum: Politik og samfund Forfatter: Basima Svar: 0 |
Da Jyllands-Posten ikke kunne lide jøder Forum: Fri Debat Forfatter: 3Abdahu Svar: 2 |
TV2 kl. 22.45: Dags Dato Special - Terrorens tidsalder Forum: Politik og samfund Forfatter: Uffe Svar: 0 |
Tilbage til Sagen om tegningerne
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst