Redaktør: Fri Debat Mods
kezman skrev:Fordi ROJ TV er en kanal støttet af PKK. PKK er en terrororganisation, som er med i Europas Terrorgruppe liste.
Synes han gjorde det godt. Jeg frydede mig helt vildt over det. I mine øjne er det Anders Fogh der blev til grin, den taber. Har aldrig brudt mig om den mand.

kezman skrev:Fordi ROJ TV er en kanal støttet af PKK. PKK er en terrororganisation, som er med i Europas Terrorgruppe liste.
Synes han gjorde det godt. Jeg frydede mig helt vildt over det. I mine øjne er det Anders Fogh der blev til grin, den taber. Har aldrig brudt mig om den mand.
MOoNLiGhT skrev:Nu har jeg selv ROJ TV på mit fjernsyn og jeg kan virkelig IKKE se, at det er en PKK sympatiserende kanal! Som Labana sagde, kan det være fordi de gennem tiden har dæmpet sig...nu er det heller ikke SÅ længe siden jeg startede med at se ROJ, så jeg skal ikke kunne udtale mig om kanalen. I bund og grund er jeg sikker på at Erdogans grunde til at forlade mødet INTET havde med ROJ TV at gøre...han ville have gjort det samme med enhver anden KURDISK TV kanal. Det er ingen hemmelighed at forholdet mellem tyrkere og kurdere er langt fra godt; tyrkere hader og undertrykker den kurdiske befolkning og den kurdiske befolkning går enten med på at blive undertrykt/tyrkificeret (kan se det MEGET på hvor TYRKISKE de tyrkisk kurdere i Danmark (fx) er - jeg har sagt før jeg pretty much anser dem som tyrkere da de har VALGT at acceptere Tyrkiet som deres hjemland, tyrkisk som deres sprog og tyrker som nationalitet) eller de går den værre vej og tyr til terrorisme (PKK). Det er først MEGET nyligt at at kurdere i Tyrkiet har fået basale rettigheder som vi andre tager for givet og ser som selvfølgeligheder og opnåelige; at kunne snakke/lære sit modersmål, hedde traditionelle navne og have adgang til medier (TV, aviser, musik etc.) fra moderlandet. Man skulle ikke tro at der skulle være love der forbyder én mod disse selvfølgeligheder (i hvert fald i det meste af verden), men Tyrkiet har syntes det har været en sjov idé at snyde kurderne for deres identitet (i.e forbudt dem at tale kurdisk, hedde kurdiske navne, have adgang til kurdiske medier etc.) og pretty much tvunget dem til at træde ind i en tyrkisk identitet. Det er bare umenneskeligt.
Jeg er SÅ glad for at Anders Fogh Rasmussen gjorde det rigtige og mindede Hr. Erdogan om at vi faktisk har YTRINGSFRIHED i landet og i Europa; efter det der med karikatur tegningerne af Profeten, hvor ytringsfrihed i Danmark kom MEGET på tale ville det da også have været MEGET hysklerisk af Fogh at gå med til at den kurdiske journalist skulle udelukkes fra mødet! Så ja...er bare glad for at mht. til ytringsfrihed er det virkelig noget han MENER og ikke bare kun noget hanmener når en bestemt gruppe mennesker (i.e muslimer) bliver provokeret.

Islam-Is-The-Way skrev:Kurdere siger det er Tyrkernes skyld.
Tyrkere siger det er Kurdernes skyld.
Er det egentlig ikke ligemeget hvis skyld det er.
Vi er brødre og søstre vi bure ikke slås! Vi burde istedet holde sammen!
salam a'leykum..
jeg snakkede med mine kurdiske og tyrkiske veninder, og ja kurderne siger det er tyrkernes skyld, og tyrkerne siger det er kurdernes..hehe
.
Al-Mualim skrev:-Erdogan er bare en r** s** ikke andet kort og godt undskyld sproget de gør verdensalt for at komme i Eu håber min sjæl og salighed ikke de kommer i EU det gør de nok om 70 år *Gggg* En øvrig ting MHP er ligeså farlig som PKK men som omtalt det er USA der har magten både over tyrker og kurder………..
-Der skal mindst to til at stifte fred, men en alene kan skabe krig.....
Bryder moi langtfra ikke om de to grupper …
| Sæt ord på din vrede Forum: Fri Debat Forfatter: Muslim-pigen Svar: 4 |
145 år gammel kurdisk kvinde Forum: Fri Debat Forfatter: slettet-ml Svar: 31 |
Kurdisk nasheed Forum: Multimedie Forfatter: slettet2009 Svar: 0 |
"Bliv ikke vred" - Lidt Fiqh om vrede Forum: Islam Forfatter: Deen Svar: 10 |
Tilbage til Sagen om tegningerne
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 0 gæster