Hjælp til emne (SSO)

Få lektiehjælp i de forskellige fag.

Redaktør: Studiesiden Mods

Hjælp til emne (SSO)

Indlægby xsnuskex » tirs okt 11, 2011 21:12

- As salaam aleikum :D

Jeg skal indenfor de næste par dage vælge både fag og område til SSO.. Jeg er helt blank! Har i evt nogle ideer til hvad jeg kan skrive om? Jeg har overvejet engelsk, samfundsfag eller historie.
Senest rettet af xsnuskex ons okt 12, 2011 19:26, rettet i alt 1 gang.
xsnuskex

Givet : 0 perle
Fået : 0 perle

Re: Hjælp til emne (SSO)

Indlægby Hanar Hamid » tirs okt 11, 2011 21:18

Wa aleikuma salam.
Jeg kan huske, at min veninde skrev i engelsk og biologi tror jeg, hvor hun skrev om fedme i USA :)
Det kommer meget an på, hvilke fag du vil kombinere :D
"Hele menneskeheden stammer fra Adam og Eva; ingen araber er bedre end en ikke-araber. En hvid er heller ikke bedre end en sort og en sort er heller ikke bedre end en hvid, undtagen i fromhed og gode handlinger" - Profeten Muhammad salla lāhu 'alayhi wa sallam
Hanar Hamid

Køn: Hunkøn

Givet : 4 perler
Fået : 10 perler

Indlægby xsnuskex » tirs okt 11, 2011 21:23

Tusind tak for svar..

Jeg overvejer Historie og Religion måske? Eller kun historie.. Men jeg vil bare gerne have et godt emne, og derefter vælge fag. :D
xsnuskex

Indlægby Levvame » tirs okt 11, 2011 22:11

Selam

Jeg skrev om Den Islamiske ekspansion under Osmanneriget og Byzans fald 1453. Hvor konstantinopel bliver Istanbul.

God råd, hold dig til en enkelt fag :D det kan godt være rodet at skulle holde fokus på to fag. Og hvis du skal vælge Historie så vil jeg anbefale Samf ved siden af. Det afhænger sefl. lidt af hvilken emne du vælger .
Brugeravatar
Levvame

Tro: Sunni/Hanafî
Køn: Hankøn

Givet : 5 perler
Fået : 8 perler

Indlægby Cabra » tirs okt 11, 2011 22:16

Tag imod rådet med kun at skrive i et fag. Det gør det nemmere at skrevet en god opgave.

Jeg vil anbefale politiske ideologier(samfundsfag)Det kunne fx være hvilken rolle de spiller i dag kontra før i tiden. På den måde kommer du også ind på pragmatisme, klassesamfundet, issue-voters og meget andet spændende.
Cabra
Sølv Bruger

Geografisk sted: Frederiksberg
Tro: Ateist/Agnostiker

Givet : 54 perler
Fået : 74 perler

Indlægby xsnuskex » ons okt 12, 2011 17:58

Tusind tak for at I deler jeres idéer med mig

Jeg kan/må desværre ikke skrive om det Osmanniske rige da jeg tidligere har skrevet historieopgave om det :)

Jeg har tænkt på religion C og Historie B også skrive om kastesystemet i Indien og noget med Ghandi og selvfølgelig hinduisme.

Eller kun historie om Borgerrettighedsbevægelsen
Eller måske kunne jeg evt skrive om Armish people (Hvilket jeg selv synes er interessant)

Hvad synes i? Er det nogle tynde emner, og hvilken mener I der er mest kød at tage fat i? :D
Senest rettet af xsnuskex ons okt 12, 2011 19:27, rettet i alt 1 gang.
xsnuskex

Indlægby Levvame » ons okt 12, 2011 18:10

Jeg synes emnet som Cabra nævner er god. Men systemeti Indien er også spændende at arbejde med. Dog vil jeg mene at det er bedst for dig at holde dig til et enkelt fag. Du kan sagtens nævne nogle ting i Historie som du umiddelbart synes indordner sig faget religion. Jeg tror din lære kan give en bedre rådgivning.
Brugeravatar
Levvame

Tro: Sunni/Hanafî

Givet : 5 perler
Fået : 8 perler

Indlægby Cabra » ons okt 12, 2011 18:33

Et lille og vigtigt råd. LAD VÆRE med at tage ting som man synes er spændende, men ikke ved så meget om i forvejen. Og LAD VÆRE med at tage et emne fordi man tror at det vil imponere læreren.
'
SSO handler om en ting. At få en god karakter. Så kan man altid læse op på spændende ting i sin fritid. Tag noget som interesser en og et emne som man ved en masse om i forvejen. Ellers bliver det hurtigt en ørkenvandring. Jeg husker talrige eksempler fra min HF-tid, hvor folk valgte ting som lød interessante, men som de ikke havde meget kendskab til i forvejen. Det gik ikke godt for dem.

Levvames råd om at holde dig til et enkelt fag er guld værd. Det giver en et bedre overblik.
Cabra
Sølv Bruger

Geografisk sted: Frederiksberg
Tro: Ateist/Agnostiker

Givet : 54 perler
Fået : 74 perler

Indlægby xsnuskex » ons okt 12, 2011 19:31

Tusind tusind tak til jer begge!!

Tak for guldkorene og jeg har valgt mig at holde mig selv til ét fag.. :D

Jeg er så nervøs for at jeg træffer en forkert beslutning, og et dårligt emne
xsnuskex

Indlægby xsnuskex » fre dec 16, 2011 12:55

Hej.

Jeg er i gang med at skrive min SSO - jeg har helt fortabt i opgaven, kan virkelig ikke overskue det.

Er der nogle som kunne tænke sig at læse min redegøelse på 2 sider igennem? Jeg ved slet ikke hvordan jeg skal lave analysedelen. :(
xsnuskex

Lignende emner

Er blevet Abu HarryPotter el-Pawillon (Offtopic emne)
Forum: IT & Web
Forfatter: Jamil
Svar: 7
et emne?
Forum: StudieSnak
Forfatter: Jale
Svar: 5
Emne valg - help?
Forum: Sprog
Forfatter: Musa_aziz
Svar: 10

Tilbage til Lektiehjælp