Bush's to taler - 9/11

Få lektiehjælp i de forskellige fag.

Redaktør: Studiesiden Mods

Bush's to taler - 9/11

Indlægby LaleDevri » fre okt 07, 2011 23:40

S.a.

Jeg søger Bush's to taler inden krigen i irak. Jeg har dog kun fundet et klip af et af talerne, som hedder: State of the union address: http://www.youtube.com/watch?v=RYvfxvDwJxA

Jeg har brug for talerne på skrift, da det vil være lettere at analysere. Er der nogle irakere herinde, som kender til emnet, eller andre som kender til de to taler, som vil hjælpe mig? Jeg kender kun navnet på den ene tale, den anden kender jeg desværre ikke navnet til. Har kun hørt, at han har to taler efter 9/11.

på forhånd tak! :)
LaleDevri

Givet : 0 perle
FÃ¥et : 0 perle

Re: Bush's to taler - 9/11

Indlægby Mikele » lør okt 08, 2011 17:40

Salam

Kunne du mon definere lidt nærmere, hvad indholdet af talerne er? Du nævner både, at det er talerne efter 9/11 og, at det er talerne før Irakkrigen? Der går jo halvandet år mellem de begivenheder, så Bush må have holdt mange taler.

Du linker til en tale på youtube - du er forhåbentligt godt klar over, at det er en satirisk gengivelse? De har klippet hans tale sammen, så han siger noget helt andet end han egentligt sagde.

Den rigtige tale er her:

http://millercenter.org/president/speeches/detail/4541

Det du henviser til er en speciel tale som præsidenten holder hvert år i januar for kongressen (denne er fra 2003). Hvis det er den slags taler du hentyder til, så nåede han jo netop at holde 2 af den slags taler mellem 9/11 og Irak. Her er den anden fra 2002

http://millercenter.org/president/speeches/detail/4540

Men han holdt jo altså mange andre taler. Men det her er de to "state of the union" taler han holdt i det tidsrum.

Wa salam
Mikele

Geografisk sted: Ã…rhus
Tro: Sunni/Hanafî
Køn: Hankøn

FÃ¥et : 3 perler

Indlægby LaleDevri » lør okt 08, 2011 21:20

Jeg skal skrive en opgave om irakkrigen. Jeg har brug for to taler af Bush. De to taler skal være inden han gik ind i irak. Der var vidst en der hed - the state of the union address? Jeg har bare brug for to taler, der er inden han gik ind i irak. Det skal være nogle taler, som jeg kan analysere/perspektivere til irak, så talen skal handle om irakkrigen (inden han gik ind i Irak).

jeg har ikke rigtig forstand på talerne, så hvis nogle herinde kan hjælpe mig med at finde to gode taler af Bush?

Jeg vil kort gå ind på 11 sept. og derefter analysere Bush's taler inden han går ind i irakkrigen.
LaleDevri

FÃ¥et : 0 perle

Indlægby Zahra R » søn okt 09, 2011 13:12

En af hans taler lige da krigen var gået i gang var til den irakiske befolkning, hvori han havde militært tøj på og lovede befolkningen bl.a. at hvad USA udsat irakerne i 1991 under det folkelige oprør for, ikke ville gentage sig denne gang og at de skulle åbne vejen for de amerikanske soldater.
Talen var blev kendt i sin tid. Jeg har ikke kunnet finde den til dig i youtube. Prøv at søge i Aljazeeras arkiv på deres hjemmeside.
Giv mig kontrol over en nations penge, og jeg er ligeglad med, hvem der laver dens love.
Brugeravatar
Zahra R

Geografisk sted: Copenhagen
Køn: Hunkøn

Givet : 15 perler
FÃ¥et : 11 perler

Lignende emner

Tilbage til Lektiehjælp