Hjælp søges !!

Få lektiehjælp i de forskellige fag.

Redaktør: Studiesiden Mods

Hjælp søges !!

Indlægby Bananflue » søn sep 04, 2011 18:41

Assalamu Alaikum,

Jeg har meget travlt og har svært ved at finde informationer til en opgave som står nedenfor. :vedikke: Det skal lige siges, at jeg har forsøgt med google, wikipedia og religion.dk. :tast: Det slet ikke fordi jeg er doven og jeg ved selv, at det lyder ekstremt latterligt, men jeg vil VIRKELIG sætte pris på din forståelse og hjælp, inshaAllah.
Jeg håber i kan hjælpe til med svar eller finde en hjemmeside hvorpå, der står brugelig informationer om det bedstående.

Det handler om disse religioner, Kristendom, Jødedom, Islam, Hinduisme og Buddhisme.
Spørgsmålene lyder ca. sådan:
Hvor mange medlemmer er der? (I den kristne fandt jeg ud af, at der ca, var 2,4 milliarder her i verden som er kristne.)
Hvilke typer inden for religion? (Fx. I, islam er der sunna og shia)
Oprindelseslandet?
Ritualer? (Det her, har jeg meget svært ved at finde)
Hellige skrifter?
Vigtige personer (og byer)
Symboler?
Helligdage?
Repræsentanter? (Her menes fx. Paven eller i islam iman og osv.)

Please vær sød at hjælpe mig, skal snart til eksamen og jeg har virkelig ikke ret meget tid, til at kunne besvar, ovenstående pga. at jeg er syg, arbejde, og andre prøver osv. :( InshaAllah, jeg håber at Allah vil velsigne dem der hjælper :) Tak på forhånd :tomm: .
Bananflue

Givet : 1 perle
FÃ¥et : 0 perle

Re: Hjælp søges !!

Indlægby Dr. Who » søn sep 04, 2011 19:02

Det er jo temmelig omfattende, men du skal have fat på http://www.bogpriser.dk/work-887567-pol ... eligioner/ Politikens håndbog i verdens religioner af Mikael Rothstein
- "I am by no means a nervous man, but it is stupidity rather than courage to refuse to recognize danger when it is close upon"
Brugeravatar
Dr. Who

Tro: Ateist/Agnostiker
Køn: Hankøn

Givet : 6 perler
FÃ¥et : 30 perler

Lignende emner

Assistance søges -
Forum: Uddannelse & job
Forfatter: Gæst
Svar: 20
Koranundervisning søges