by One Ummah. » søn jun 19, 2011 22:14
Jeg går også på HF og var selv oppe i billedkunst i tirsdags. Pensum er efter min opfattelse meget forskellig fra klasse til klasse. Mht. vores pensum så havde vi om portraet(selv), arkitektur og farver/rum. Det jeg gjorde var at jeg fandt mine analyse modeller frem, altså i mit tilfaelde billedanalysemodellen og arikitekturanalysemodellen. Du skal selvfoelgelig ikke laere dem uden ad, men soerg for at du ved hvad hvert punkt i de diverse analysemodeller går ud på. Husk at tage alle dine analysemodeller med til eksamen, du kan evt. hvis du ikke er tilfreds med dem finde nogle på nettet.
Find din portfolie frem og soerg for at have orden på dine oevelser (selvportraet, billedanalyser, malerier, skulptur etc.) Ideen er at du ved at kigge på dem en gang i mellem husker nogenlunde hvad hvert oevelse gik ud på, det hjaelper dig til eksamen hvor du ikke skal spilde for meget tid på at vaelge en oevelse som led i din besvarelse af det spoergsmål du traekker.
Rent fagligt er det svaert at sige hvad du skal have helt styr på da jeg som sagt ikke ved hvad i har vaeret igennem, ku du evt. skrive hvad i har haft om overordnet?
Selve eksamen forloeber ved at du moeder op, til tiden selvfoelgelig. Din laere kommer ud til dig og tager dig med ind i eksaminationslokalet hvor der vil vaere nogle spoergsmål på et bord. Du vil blive bedt om at traekke et spoergsmål, hvorefter din laerer enten laeser det op ved din side eller du selv laeser den, er du i tvivl om hvad de vil have at du skal så vaer ikke spor bange for at sige til. Når du har forstået spoergsmålet tager hun dig ind i et andet lokale hvor du har en 60 minutter. Tiden var for mit vedkommende tilpas så du skal ikke vaere alt for urolig. Efter en time kommer din laerer ind og tager dig med tilbage til eksaminationslokalet hvor du kan starte med at sige hvad du vil starte med foerst (projektopgave eller besvarelsen?). Du må også gerne kombinere de to dele hvis din soergsmål goer det oplagt. Efter ca. 22 minutter bliver du bedt om at gå udenfor og lade dem votere i fred, og det DET!
Men som sagt s kan jeg hjaelpe meget mere hvis du siger hvad pensum var for dit vedkommende?