Plz har brug for jeres hjælp

Få lektiehjælp i de forskellige fag.

Redaktør: Studiesiden Mods

Plz har brug for jeres hjælp

Indlægby mima » fre jun 17, 2011 18:32

Hej..

Jeg skal op d. 22 til billedkunst og jeg er nøde til bestå prøven for at kom videre til næste år :( , wallah har meget brug for hjælp , er der nogen der går på HF eller har haft billedkunst den her år.

I må meget gerne fortal mig hvordan det er og hvis i har noter eller bare noget om billedkusnt vil jeg meget gerne have det
mima

Givet : 0 perle
FÃ¥et : 0 perle

Re: Plz har brug for jeres hjælp

Indlægby Cabra » fre jun 17, 2011 19:01

Jeg har haft billedkunst - men det er lang tid siden, så har naturligvis smidt noterne væk. Men hvis du bare skal bestå, så er det bare at gennemgå pensum noget overfladisk, dvs tag hvert emne du kan trække og få styr på det grundlæggende. Så svaret er ligefor, det er bare at læse.

Eksamen var relativ nem og det siger jeg som en dreng, der absolut ingen interesse i billedkunst har. Det gælder bare om vise om man kan tænke lidt kreativt og gerne lidt ud for boksen. Og så er der selvfølgelig nogle helt gennemgående begreber man skal kunne - fx når man laver en billede analyse såsom det gyldne snit, primær og sekundære farver, hvordan billedet er bygget op og alt det der.
Cabra
Sølv Bruger

Geografisk sted: Frederiksberg
Tro: Ateist/Agnostiker
Køn: Hankøn

Givet : 54 perler
FÃ¥et : 74 perler

Indlægby mima » søn jun 19, 2011 21:32

Okay tak skal du have :)
mima

Givet : 0 perle
FÃ¥et : 0 perle

Indlægby One Ummah. » søn jun 19, 2011 22:14

Jeg går også på HF og var selv oppe i billedkunst i tirsdags. Pensum er efter min opfattelse meget forskellig fra klasse til klasse. Mht. vores pensum så havde vi om portraet(selv), arkitektur og farver/rum. Det jeg gjorde var at jeg fandt mine analyse modeller frem, altså i mit tilfaelde billedanalysemodellen og arikitekturanalysemodellen. Du skal selvfoelgelig ikke laere dem uden ad, men soerg for at du ved hvad hvert punkt i de diverse analysemodeller går ud på. Husk at tage alle dine analysemodeller med til eksamen, du kan evt. hvis du ikke er tilfreds med dem finde nogle på nettet.

Find din portfolie frem og soerg for at have orden på dine oevelser (selvportraet, billedanalyser, malerier, skulptur etc.) Ideen er at du ved at kigge på dem en gang i mellem husker nogenlunde hvad hvert oevelse gik ud på, det hjaelper dig til eksamen hvor du ikke skal spilde for meget tid på at vaelge en oevelse som led i din besvarelse af det spoergsmål du traekker.

Rent fagligt er det svaert at sige hvad du skal have helt styr på da jeg som sagt ikke ved hvad i har vaeret igennem, ku du evt. skrive hvad i har haft om overordnet?

Selve eksamen forloeber ved at du moeder op, til tiden selvfoelgelig. Din laere kommer ud til dig og tager dig med ind i eksaminationslokalet hvor der vil vaere nogle spoergsmål på et bord. Du vil blive bedt om at traekke et spoergsmål, hvorefter din laerer enten laeser det op ved din side eller du selv laeser den, er du i tvivl om hvad de vil have at du skal så vaer ikke spor bange for at sige til. Når du har forstået spoergsmålet tager hun dig ind i et andet lokale hvor du har en 60 minutter. Tiden var for mit vedkommende tilpas så du skal ikke vaere alt for urolig. Efter en time kommer din laerer ind og tager dig med tilbage til eksaminationslokalet hvor du kan starte med at sige hvad du vil starte med foerst (projektopgave eller besvarelsen?). Du må også gerne kombinere de to dele hvis din soergsmål goer det oplagt. Efter ca. 22 minutter bliver du bedt om at gå udenfor og lade dem votere i fred, og det DET!

Men som sagt s kan jeg hjaelpe meget mere hvis du siger hvad pensum var for dit vedkommende?
Brugeravatar
One Ummah.

Tro: Salafi

Givet : 3 perler
FÃ¥et : 6 perler

Indlægby Levvame » man jun 20, 2011 12:03

Jeg fik 12 i sin tid, men som cabra nævner så er det pænt lang tid siden. (3 år).

Jeg har hørt at de har ændret på eksamen så den nu består af to dele? Så er ikke helt inde på hvordan eksamen nu kommer til at forgå.

Du kan faktisk forberede dig hjemmefra. Lav nogle analyser af billeder osv. derfor er det vigtigt som One Ummah nævner, at du har styr på pensum. Du skal have klar overblik over hvilke overordnet emner du kan risiker at trække op til eksamen.

Rum
linjer
Farver
abstrakt kunst
Arkitektur
Skulptur
osv.
Brugeravatar
Levvame

Tro: Sunni/Hanafî

Givet : 5 perler