behøver Hjælp

Få lektiehjælp i de forskellige fag.

Redaktør: Studiesiden Mods

behøver Hjælp

Indlægby Ibnu adam » søn dec 12, 2010 13:21

as- salam aleikum/ hej

kan nogen fortælle mig, hvordan vi kan få folk/danskerne til at drikke mindre, højere afgifter eller hvad er den bedste mulighed ?

håber virkelig nogen kan hjælpe (:
Yo .. yo !
Good is good even if no one is doing it,
Bad is still bad even if every one is doing it,
Life is short even if your loving it,
Hereafter is forever even if your hating it,
It doesn't matter on how many or how much,
but its all about what is the truth,
and...and Reality..Reality..its all about it !~
yo .. yo :P
Brugeravatar
Ibnu adam

Køn: Hankøn

Givet : 37 perler
FÃ¥et : 11 perler

Re: behøver Hjælp

Indlægby Cabra » søn dec 12, 2010 13:36

Er det en skoleopgave?

Højere afgifter tror jeg ikke vil have den store effekt. Det tror jeg fordi at eksempelvis unge mennesker generelt i det danske samfund har et rimelig højt rådighedsbeløb, hvorfor nogle ekstra kroner ikke vil skræmme dem specielt meget. For det lidt ældre segment, vil det bare betyde at der vil blive flere ture over grænsen for noget billigere alkohol.

Jeg tror det eneste som hjælper er kampagner som påviser, hvilken effekt et højt forbrug af alkohol kan have. Hvordan det kan skade ens helbred, hvordan det kan gå udover ens evne til at præstere i hverdagen på fx sit studie osv.
Cabra
Sølv Bruger

Geografisk sted: Frederiksberg
Tro: Ateist/Agnostiker

Givet : 54 perler
FÃ¥et : 74 perler

Indlægby nattergalen » søn dec 12, 2010 13:55

Der er flere metoder og tiltag der kan tages i brug for at mindske alkoholforbruget - en af dem er, afgifter. Personligt, er jeg ikke tilhænger af større afgifter på alkohol alene, da det har social slagside. En afgiftforhøjelse vil især ramme de i forvejen svage grupper. Her tænker jeg på, at hvis en far i en familie har et alkoholproblem, jamen så har prisen på en flaske øl ingen betydning for, hans indtagelse af alkohol. Til gengæld, kan højere afgifter, have konsekvenser for hans familie, da en større del af husholdningsbeløbet nu skal gå til alkohol.
Jeg synes højere afgifter skal kombineres med først og fremmest forebyggelse samt bedre tilbud og støtte til, at komme ud af et alkoholmisbrug.
Det handler også i stor grad om en kulturændring, man kan sagtens have det sjovt uden, at behøve at indtage alkohol :teeth:
Brugeravatar
nattergalen
Aktiv Bruger

Givet : 0 perle
FÃ¥et : 4 perler

Indlægby Ibnu adam » søn dec 12, 2010 14:09

[quote="Cabra"]Er det en skoleopgave?

JA, det er, faktiask engelsk stil.

Højere afgifter tror jeg ikke vil have den store effekt. Det tror jeg fordi at eksempelvis unge mennesker generelt i det danske samfund har et rimelig højt rådighedsbeløb, hvorfor nogle ekstra kroner ikke vil skræmme dem specielt meget. For det lidt ældre segment, vil det bare betyde at der vil blive flere ture over grænsen for noget billigere alkohol.

Jeg tror det eneste som hjælper er kampagner som påviser, hvilken effekt et højt forbrug af alkohol kan have. Hvordan det kan skade ens helbred, hvordan det kan gå udover ens evne til at præstere i hverdagen på fx sit studie osv

Tak for dit svar (:
Yo .. yo !
Brugeravatar
Ibnu adam

Givet : 37 perler
FÃ¥et : 11 perler

Indlægby Cabra » søn dec 12, 2010 14:13

Selv tak. Nattergalen har også en rigtig god pointe med den sociale bagside.

Måske du også kunne inddrage at man kunne opmuntre forældrene til at være mere opmærksomme på deres børns vegne. Jeg tror godt vi alle ved at der er nogle forældre som er for passive her.
Cabra
Sølv Bruger

Geografisk sted: Frederiksberg
Tro: Ateist/Agnostiker

Givet : 54 perler
FÃ¥et : 74 perler

Indlægby Ibnu adam » søn dec 12, 2010 14:19

Cabra skrev:Selv tak. Nattergalen har også en rigtig god pointe med den sociale bagside.

Måske du også kunne inddrage at man kunne opmuntre forældrene til at være mere opmærksomme på deres børns vegne. Jeg tror godt vi alle ved at der er nogle forældre som er for passive her.

ja, jeg synes også det er rigtig god pointe hun kom med, Tusind tak for jeres hjælp ! nu er jeg blevet en del klogere. :D
Yo .. yo !
Brugeravatar
Ibnu adam