Studieportalen - godt/mindre godt?

Få lektiehjælp i de forskellige fag.

Redaktør: Studiesiden Mods

Er det en god ide at der bliver uploadet opgaver på islamic?

Ja, det ville helt klart til gavn for alle
9
90%
Nej, det skader mere end det gavner
1
10%

Afgivne stemmer : 10

Studieportalen - godt/mindre godt?

Indlægby Nightingale » tors sep 09, 2010 22:25

Hey,

Hvad synes du om studieportalen og muligheden for at downloade andres opgaver?
Er det bare en vildt god ide, fordi at man kan blive inspireret af andres opgaver eller gør man i virkeligheden sig selv en bjørnetjeneste, fordi man kopierer fra andres opgaver, når man ikke selv kan løse opgaven?

Grunden til at jeg spørger, er at vi på islamic har muligheden for at uploade filer i studiegrupperne, og her kunne vi jo sagtens smide vores gamle opgaver op til gavn for andre. På den anden side, kan vi også være uheldige at så snart man går i stå med en opgave, så logger man lige ind på islamic og downloader en tilsvarende opgave og så afleverer man det uden at have lært noget.
Nightingale
Studie Admin
Studie Admin

Tro: Jøde
Køn: Hankøn

Givet : 2 perler
FÃ¥et : 10 perler

Re: Studieportalen - godt/mindre godt?

Indlægby ProudMuslima » tors sep 09, 2010 23:12

Nightingale skrev:Hey,

Hvad synes du om studieportalen og muligheden for at downloade andres opgaver?
Er det bare en vildt god ide, fordi at man kan blive inspireret af andres opgaver eller gør man i virkeligheden sig selv en bjørnetjeneste, fordi man kopierer fra andres opgaver, når man ikke selv kan løse opgaven?

Grunden til at jeg spørger, er at vi på islamic har muligheden for at uploade filer i studiegrupperne, og her kunne vi jo sagtens smide vores gamle opgaver op til gavn for andre. På den anden side, kan vi også være uheldige at så snart man går i stå med en opgave, så logger man lige ind på islamic og downloader en tilsvarende opgave og så afleverer man det uden at have lært noget.

Salam/Hej

Jeg synes man selv er ansvarlig. Man kan ikke undgå at nogle elever misbruger sådanne sider, men på den anden side snyder de jo ikke andre end dem selv. Og så er der dem som bruger dem for at få inspiration eller hjælp til at løse deres opgaver. :hmmm: :)
Viden er magt.
ProudMuslima

Tro: Salafi
Køn: Hunkøn

FÃ¥et : 0 perle

Indlægby Mai » tors sep 09, 2010 23:29

.
Senest rettet af Mai tirs maj 31, 2011 20:16, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Mai
Sølv Bruger

Givet : 67 perler
FÃ¥et : 15 perler

Indlægby Afghan » fre sep 10, 2010 09:28

Studieportalen er god inspiration :tomm:
The Light Shows Me The Truth
Brugeravatar
Afghan

Geografisk sted: Mars

Givet : 9 perler
FÃ¥et : 4 perler

Indlægby ilhano » fre sep 10, 2010 17:19

Salam, eid mubarak :)
Jeg ville mene at sådan noget som noter er fine nok at uploade og andre nyttige dokumenter. Dog ved jeg ikke helt med opgaver, man kan bruge dem til inspiration dog kan de også bruges til snyd. Ja det er ens eget ansvar, men vi som et community(IslamiC) eller samfundet har også et ansvar.
"Venskab er det sværeste i verden at forklare. Det er ikke noget du lærer i skolen. Men hvis du ikke har lært betydningen af venskab, har du i virkeligheden ikke lært noget som helst." -Muhammed Ali

"Hjælpsomhed mod andre er den husleje, du betaler for at bo her på jorden." -Muhammed Ali
Brugeravatar
ilhano

Geografisk sted: København
Tro: Sunni/Hanafî

Givet : 0 perle
FÃ¥et : 0 perle

Indlægby RoniMir » fre sep 10, 2010 18:15

Det er gavn til mennesker hvis at folk ikke bare kopier opgaver osv. men at bruger dem til at få ideér og omskrive det som at de forstår det.

Altså hvis I forstår ;)
Hjælper gerne med engelsk, bare efterlad en besked.(Ikke aktiv i øjeblikket, ikke send opgaver der sendes senest imorgen, eller overmorgen)

HELE Israel er et besat Palæstina

-Basjiboy
Brugeravatar
RoniMir

Geografisk sted: Danmark, Sjælland.
Tro: Salafi

Givet : 26 perler
FÃ¥et : 3 perler

Indlægby Nightingale » fre sep 10, 2010 18:24

ilhano skrev:Salam, eid mubarak :)
Jeg ville mene at sådan noget som noter er fine nok at uploade og andre nyttige dokumenter. Dog ved jeg ikke helt med opgaver, man kan bruge dem til inspiration dog kan de også bruges til snyd. Ja det er ens eget ansvar, men vi som et community(IslamiC) eller samfundet har også et ansvar.

Jeg kan nemlig godt følge denne tanke. Det er ens eget ansvar, men på den anden side kan man jo indirekte komme til at "opfordre/fremme" snyd. Jeg vælger dog at tro på at brugerne her godt ved at de kun snyder sig selv ved at kopiere fra andres opgaver.
Nightingale
Studie Admin
Studie Admin

Tro: Jøde

FÃ¥et : 10 perler

Indlægby Muslimaa » søn sep 12, 2010 12:29

Al salamu alaikum
Jeg bruger selv studieportalen, når jeg har spørgsmål og brug for hjælp. Oploader dog kun opgaver hvis jeg virkelig har brug for inspiration.

Desuden, man er selv ansvarlig for om man snyder eller ej. Man snyder kun sig selv. Og hvis man opdager snyd, så er det ud. og så er det ens egen skyld! Men Skal være fornuftig.
Desuden, så er der en hadith hvor profeten Muhammad Sala Allahu Alaihe WaSalam siger at den der snyder er ikke en af os. Må Allah Subhana wa ta'ala tilgive mig hvis jeg tager fejl !
:)
Ya Allah , forgive and guide my Umah...Amin thuma amin...
Brugeravatar
Muslimaa
Student 2011
Student 2011

Tro: Sunni/Mâlikî
Køn: Hunkøn

Givet : 70 perler
FÃ¥et : 18 perler

Lignende emner

Tilbage til Lektiehjælp