Hvordan bliver man god i skolen?

Få lektiehjælp i de forskellige fag.

Redaktør: Studiesiden Mods

Hvordan bliver man god i skolen?

Indlægby AhmedAshraf » man jun 07, 2010 16:46

assalamu alaikum wa rahmatullahi wa barakatuh

Hvordan har i det? Håber i er ved jeres bedste helbred.

Jeg vil meget gerne blive bedre i skolen. Har i nogle tips og tricks og nogle gode råd.

wa alaykum as-salām

Peace
AhmedAshraf

Tro: Sunni/Hanafî
Køn: Hankøn

Givet : 0 perle
Fået : 0 perle

Re: Hvordan bliver man god i skolen?

Indlægby Cheesecake » man jun 07, 2010 17:27

Salams :)

Det er et godt spørgsmål og mange sidder sikkert med samme spørgsmål i hovedet.
Mit tip er at finder ud af hvilke fag du kunne blive stærkere i, de fag du føler du dig svag i.

Nu ved jeg ikke hvilken klasse du er i osv. men hvis der er lektiehjælp eller lektiecafé på skolen så tag derhen og spørg underviserne om hjælp. Et andet råd er at du sætter dig sammen med stræberne :D så bliver du selv stræber. Hehe ej... Find en god studiekammerat som du kan arbejde seriøs med eller en gruppe, også sæt tid af til dine lektier.

Min erfaring er "Elsker du faget, har du interesse for det, så vil du også lære bedre".

Også sidst men ikke mindst: husk at LÆS udover det du lærer i skolen, fx. læs en masse danske/engelske/tyske bøger eller tekster, efter hvilke fag du nu har, så styrker du dine sproglige og faglige kompetencer Insallah;)

CheeseCake
Prophet Muhammad - “This world is a prison for the Faithful, but a Paradise for unbelievers.”
Brugeravatar
Cheesecake

Køn: Hunkøn

Givet : 3 perler
Fået : 3 perler

Indlægby One Ummah. » man jun 07, 2010 18:09

Assalamu Alaykum.

Lidt som der lige er blevet sagt, så begynd langsomt selv frivilligt at læse fysik, kemi, mat og dansk derhjeme eller i biblo hvor der måske er mulighed for at spørge om hjælp. Ellers kan du bare blive derhjemme og læse en times tid derhjemme og gemme spørgsmålene til næste dag i skolen.

Det kan gavne dig utroligt meget at blive medlem af en ikke muslimsk forum, en der desuden måske er på engelsk. Du kan lære en masse om at diskutere på sådan et forum hvis du engagere dig i de politiske debatter, det kan dog gå hen og blive meget stressende at diskutere mod flere på en gang som det vil være tilfælde for en muslim. Brug gode argumenter baseret på research det vil gavne dig meget i fag som historie og samfundsfag. På en engelsk forum vil du blive meget bedre til at skrive på engelsk, personligt så spillede jeg også en masse online spil som som har gjort at min engelsk altid har været godt.

Måske kan vi hjælpe lidt mere hvis du fortæller lidt mere om din sittuation, altså om du går i folkeskole etc.
Brugeravatar
One Ummah.

Tro: Salafi

Fået : 6 perler

Indlægby Muslimaa » man jun 07, 2010 19:59

Al salamu alaikum
Vi er forskellige og lærer forskelligt.
Find ud af hvordan du lærer bedst (hvis du ikke allerede ved det).
Lave dine lektier. Ikke kun lave dem, men også læse dem.
Tage noter i timerne - det kan gavne.
Sidst men ikke mindst, så sørg for at slappe af, spise godt og sundt, få en god søvn. Drik vand. Så du bedre kan koncenterer dig.
Ya Allah , forgive and guide my Umah...Amin thuma amin...
Brugeravatar
Muslimaa
Student 2011
Student 2011

Tro: Sunni/Mâlikî

Givet : 70 perler
Fået : 18 perler

Indlægby AhmedAshraf » man jun 07, 2010 20:33

Jeg går i ottende klasse
AhmedAshraf

Givet : 0 perle
Fået : 0 perle

Indlægby Musliman » man jun 07, 2010 21:29

assalamu alaykum warahmatullah

jeg synes først og fremmest, at det er en vigtig ting, at du lærer at kunne lide de fag du vil forbedre.

Hvis du f.eks. hader tysk (gør jeg selv), så prøv at skabe en form for interesse for dette fag. Når du har interessen, vil du opleve at det er betydeligt nemmere, at følge med i timerne uden at være helt væk...
Musliman
Islam Moderator

Givet : 74 perler
Fået : 56 perler

Indlægby Cheesecake » tirs jun 08, 2010 13:52

Man kan også gør læring sjov ved at være kreativ :D gør viden til en leg, fx. geografi spørgs. med vennerne, lav quizzer, fremlæg relevante emner for hinanden, se en film på tysk med tyske undertekster fx. Jaa der er mange herlige ideer :tomm:

CheeseCake
Prophet Muhammad - “This world is a prison for the Faithful, but a Paradise for unbelievers.”
Brugeravatar
Cheesecake

Fået : 3 perler

Indlægby AhmedAshraf » tirs jun 08, 2010 19:42

assalamu alaikum wa rahmatullahi wa barakatuh

Mange tak for jeres gode råd, men jeg har et til spørgsmål angående gymnasiet

Hvad kræver det at komme på HTX??

walikum salam

Peace