lektiehjælp der hvor du bor.

Få lektiehjælp i de forskellige fag.

Redaktør: Studiesiden Mods

lektiehjælp der hvor du bor.

Indlægby Anne82 » tirs jun 03, 2008 23:01

Hej.

Jeg kunne ikke lige se dette beskrevet nogen steder, så ville lige fortælle lidt om et tilbud som dansk flygtningehjælp har.

Jeg vil gerne understrege at jeg skriver om det her som privatperson og at mine ytringer her ikke kan tages som dansk flygtningehjælps officielle holdninger.

http://www.flygtning.dk/Frivilligregioner.3825.0.html

Via dette link kan I se de forskellige lektiehjælpscafeer som dansk flygtningehjælp har. Jeg ved at der findes 4 lektiehjælps grupper bare i Nordjylland hvor jeg er fra.

Nogle af disse grupper retter sig mest mod børn og unge, andre er mere målrettet til voksne.

Man kan naturligvis også tage fat i sin egen lokale frivilliggruppe hvis man selv har overskud og lyst til at hjælpe andre. :)
Anne82

Geografisk sted: Nordjylland

Givet : 0 perle
FÃ¥et : 0 perle

Indlægby AbU » ons jun 04, 2008 12:12

Hej Anne82,

Mange tak for de gode oplysninger. Det bliver sat til "opslag" herinde.

Synes det lyder rigtig spændende, så det dykker jeg lige lidt mere ind i :)

Fred
Brugeravatar
AbU
Administrator

Geografisk sted: IslamiC
Tro: Sunni/Hanafî
Køn: Hankøn

Givet : 84 perler
FÃ¥et : 122 perler

Indlægby Anne82 » tors jun 05, 2008 13:40

syntes lige jeg ville tilføje at i Aalborg er der informationsmøde for nye frivillige. Det er klokken 17, d. 10.juni i galstersgade 3, 9400 nørresundby.

Så mød op hvis du/I har lyst til at hjælpe andre, med enten lektiehjælp eller som f.eks. frivillig i en af vores pigeklubber (her skal du være kvinde for at blive frivillig). Der kræves ingen speciel uddannelse eller lignende, kun lyst til at bruge 2-3 timer hver eller hveranden uge.

I kan læse mere om de forskellige frivilliggrupper i linket i den første post.

Det hører selvfølgelig også til det at være frivillig at man "risikerer" at få nogle venner blandt de andre frivillige :) Vi holder blandt andet fester og arrangementer for de frivillige, ligesom det er muligt som frivillig at komme på diverse kurser.
Anne82

Geografisk sted: Nordjylland

Givet : 0 perle
FÃ¥et : 0 perle

Lignende emner

Tilbage til Lektiehjælp