Salam 3alikoum
Da jeg var lille var der en del der startede i skole da de var 5 år gamle, men det kan man ikke længere, tror nok grænsen er 6 år.
Men pga at der ikke var denne grænse dengang, var der som regel et par stykker som var yngre i klassen end de andre. Da jeg gik i folkeskole.. og faktisk også gymnasie, syntes jeg det var irriterende at være en af de yngste. Men nu hvor jeg er i gang med min videregående uddannelse kan jeg se at der er en del fordele ved at være yngre. Selvfølgelig først og fremmest at man kan blive hurtigere færdig med sin uddannelse.
Men så kom jeg til at tænke på: Har det en (negativ) betydning når man er færdig med sin uddannelse og vil søge job ? Altså kigger evt. arbejdsgivere på ansøgerens alder (på trods af uddannelse og erhvervserfaring), eller mener i ikke at det har den store betydning ?
Hvilke fordele/ulemper ser i ved at være yngre end normen i et uddannelsesforløb ?
Jeg ved ikke helt ved gennemsnittet er på udd. mht. alder, men lige nu er jeg på mit 4. semester i min udd. og er 19 år.
//Peace