Jeg skal til karrievalg her om et par måneder...kender i nogle uddannelser indefor samfundsfaglige eller sprogelige rammer eller hvad man nu siger, som i kan anbefale?

Redaktør: Studiesiden Mods

kommer an på hvilke fag du er gode til og interesserer dig for. Det let nemmere at anbefale, jo mere du præciserer.Cheesecake skrev:Walaikum Salam..
Det kommer an på hvad du er mest til jo og hvad du vil undgå. Indenfor det sproglige kan jeg anbefale:
Sprog og kommunikation( minus økonomi)
Negot (1 sprog + økonomi)
Medier. (1 sprog)
Jeg læser kommunikation m. 2 sprog dvs. uden økonomikommer an på hvilke fag du er gode til og interesserer dig for. Det let nemmere at anbefale, jo mere du præciserer.
. men har tænkt på Engelsk og kommunikation, men vil gerne sætte mig mere ind i hvad kommunikation så er i den sammenhæng? Altså kan du fortælle om din uddannelse? 

Muslimaa skrev:Al Salamu alaikum...![]()
Jeg skal til karrievalg her om et par måneder...kender i nogle uddannelser indefor samfundsfaglige eller sprogelige rammer eller hvad man nu siger, som i kan anbefale?

) i Jura?
. Min studieretning på gym er musikalsk (har de valgt at kalde den, men den er dog sprogelig synes jeg). 
. Jura havde jeg tænkt på, men jeg skal være realistisk... Jura kræver et højt gennemsnit, som jeg desværre ikke har og interessen er ikke høj nok, så det ville være spild af tid. 
Muslimaa skrev:3abdahu: Du ved jeg ikke er naturvidenskabelige. Min studieretning på gym er musikalsk (har de valgt at kalde den, men den er dog sprogelig synes jeg).
Crazyyyy world!Zulkarneyn skrev:Hvad er det kloge hjørne? Udenadslæring (staves det sådan) i Jura?
![]()

Jura kræver et højt gennemsnit, som jeg desværre ikke har og interessen er ikke høj nok, så det ville være spild af tid.
Cabra skrev:Jura kræver da ikke et særligt højt snit. Sidste år ville man med et snit på 8.0 være garanteret en plads på KU for at læse Jura. I Aarhus og Odense er kravene sikkert endnu "lavere"
. Desuden det er ikke det jeg 100% vil, så det vil være rent spild af tid at bruge mange år på det.
Zulkarneyn skrev:For god ordens skyld muslimaa, husk at du ikke kan søge via kvote 2 hvis du afslutter gymnasiet til sommeren. Dvs. du skal søge via kvote 1, hvis du afslutter gymnasiet til sommeren. Så, du har i princippet stadig en del tid til at overveje dine muligheder.

Muslimaa skrev:Cheesecake skrev:Walaikum Salam..
Det kommer an på hvad du er mest til jo og hvad du vil undgå. Indenfor det sproglige kan jeg anbefale:
Sprog og kommunikation( minus økonomi)
Negot (1 sprog + økonomi)
Medier. (1 sprog)
Jeg læser kommunikation m. 2 sprog dvs. uden økonomikommer an på hvilke fag du er gode til og interesserer dig for. Det let nemmere at anbefale, jo mere du præciserer.
Al salamu alaikum. jeg vil IKKE læse økonomi. men har tænkt på Engelsk og kommunikation, men vil gerne sætte mig mere ind i hvad kommunikation så er i den sammenhæng? Altså kan du fortælle om din uddannelse?

også kommer der selvfølgelig valgfag som man selv vælger.

Muslimaa skrev:Cheesecake :
Al salamu alaikum søster. Sådan havde jeg SLET ikke forestillet mig, at det var. Det er slet ikke noget for mig, kan jeg se... Altså jeg interesser mig for sprog, men bare det at man skal have haft to sprog på A niveau er et krav jeg først og fremmest ikke kan opfylde. Jeg har engelsk på A og Fransk på A, men jeg er dårlig til fransk.
Desuden de jobs man så kan få... Ej ej, det ikke mig![]()
Jeg må inshAllah læse noget mere på Ug.dk og se hvad jeg vil ... Jeg ved jo det skal være noget med mennesker, hjælpe andre gennem kommunikation altså sprog eller samfundsfaglige sager. Jeg havde "statskundskab" på hjernen en gang, men jeg tænker "det bliver da bare for træls med al det politik"

ved jo hvad det skal være ind for. Men inshAllah finder ud af mere og læser bare om uddannelser osv. Det vil inshAllah hjælpe håber jeg da, for har efterhånden læst om mange uddannelser. Hvorfor kan jeg ikke bare bestemme mig. Det virker så frustruende 

Muslimaa skrev:Ramazan: Ja jura har jeg tænkt meget på, fordi jeg altid har tænkt på , at det kunne være fedt at være advokat
men desværre, så har jeg ikke karakterne til det, jeg skal være realistisk. Jeg tror ikke jeg kan få et gennemsnit på 8, hvis jeg skal være helt ærlig. Selvom gennemsnittet nu ændrer sig ved jura, altså så vidt jeg ved.

Ramazan skrev:Hej søster![]()
Du kan sgatens komme ind via kvote 2 på baggrund af en ansøgning. Du skal bare kunne udtrykke din målrettethed og ønske på skrift. Ellers kan du overveje HA jura, men forskellen ligger dog deri, at man ikke har mulighed for at blive advokat npr man læser HA.
Hvilke fag interesser dig?

Muslimaa skrev:Cheese : det har du ret i, men jeg synes valget er svært. InshAllah khair.
Jeg føler mig bare så dum over at jeg ikke helt ved hvad jeg vilved jo hvad det skal være ind for. Men inshAllah finder ud af mere og læser bare om uddannelser osv. Det vil inshAllah hjælpe håber jeg da, for har efterhånden læst om mange uddannelser. Hvorfor kan jeg ikke bare bestemme mig. Det virker så frustruende
Inden jeg skulle skrive ansøgning til universitetet var jeg meget i tvivl.. Det var de mest stressende dage i mit liv. Jeg var også frustreret. Ville jo ikke vælge forkert og jeg lavede ansøgningen over 5 gange.. Mit problem er, at jeg ikke helt er med på det med kvote 2 og kvote 1. Jeg regner med at studievejlederen vil fortælle om det på et tidspunkt.
Muslimaa skrev:3abdahu: seriøst? skal man ikke have matematik eller kemi for det der du studerer?

3Abdahu skrev:
Man skal ha matematik A, fysik B og kemi B
men hvis du kan lide dem, så det også fint 

Muslimaa skrev:3Abdahu skrev:
Man skal ha matematik A, fysik B og kemi B
Matematik er okay, selvom jeg synes det giga svært, men altså de to andre der.. Ikke fag jeg gidermen hvis du kan lide dem, så det også fint

hæhæ... Hardcore humanist
godt godt, du så har fået noget ud af de fag på gymme 

| Anbefal en restaurant i Ramadanen Forum: Fri Debat Forfatter: Mayeda Svar: 13 |
Fogh: Flere indvandrere skal i job og uddannelse Forum: Politik og samfund Forfatter: Erik_Willumsgaard Svar: 9 |
Anbefal en mobil Forum: IT & Web Forfatter: Sema Svar: 32 |
Anbefal et islamisk forum Forum: Fri Debat Forfatter: Mayeda Svar: 3 |
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 2 gæster