Job/Elev

Snak om uddannelser. Din uddannelsesplan, dine ønsker og mål. m.m

Redaktør: Studiesiden Mods

Job/Elev

Indlægby GreenDiamond » man sep 27, 2010 13:18

Assalamu alaikum brødre og søstre..

Jeg står i en situation og mangler lidt hjælp og gerne et par råd..

Det er sådan at jeg i sommers afsluttede min HG2, (butikretning) og nu laver jeg ikke noget.. jeg vil gerne starte på en elevplads eller job, men jeg har søgt flere steder... men har fået vide at jeg ikke kan få arbejde i butikkerne pga. mit hijab, og + jeg har aldrig haft arbejde før, så har ikke noget erfaring...

Så ved ikke rigtigt hvad jeg skal gøre... jeg har været på VUF , voksenuddannelse center for tage et par enkeltfag, men det var ikke lige mig... :?

Håber på at høre fra jer inshaAllah....

Salaamu alaikum
Brugeravatar
GreenDiamond

Tro: Sunni/Hanafî
Køn: Hunkøn

Givet : 0 perle
FÃ¥et : 0 perle

Re: Job/Elev

Indlægby Sehadet » man sep 27, 2010 14:40

Wa alaykum salam,

Puha, jeg står også i den samme situation næsten. Jeg er lige blevet student og leder efter job, men kan intet finde.

Jeg synes du først og fremmest skal have en form for indtægt. Har du overvejet kontanthjælp? Jeg er selv på kontanthjælp lige pt. så jeg har en smule penge i lommen. Dog er det dårlige at de ofte sender en på kurser.

Derefter skal du lave en rigtig godt CV og en god ansøgning. Du siger du ikke har nogen erhvervserfaring. Det er et minus hos mange arbejdsgivere. Derfor er det måske meget godt at starte småt? Altså jeg tænker på om du måske skulle starte med at arbejde i et supermarked, som telefonsælger eller i MacDonalds. På den måde kan du gøre dit CV bedre overfor arbejdsgiverne.

Hvis du ikke kan finde arbejde i hele det her år, så skal du måske overveje HF(?).

Håber du finder en løsning.

Alt godt,
Sehadet.
Son nefes gelmeden, gel tevbe eyle...
- Sedat Uçan
Brugeravatar
Sehadet

Tro: Salafi
Køn: Hankøn

FÃ¥et : 3 perler

Indlægby GreenDiamond » man sep 27, 2010 14:49

Jo, altså jeg har sendt ansøgninger flere steder ud som elev, og også bare medarbejder, men har ikke rigtig fået svar...

og HF - kan jeg ikke komme ind på fordi jeg ikke har haft 10. klasse + i handelskolen har jeg ikke haft de fag man skal have i HF, og derfor tog jeg enkelt fag på VUF, men jeg brød mig ikke om det, og derfor sprang jeg fra...

Hvad mener du med kontanthjælp ? :)
Brugeravatar
GreenDiamond

Indlægby mohammed786 » man sep 27, 2010 16:01

GreenDiamond

Salam alejkum

Jeg har set at der arbejder kvinder med hijab i matas butikker, måske skulle du prøve der?
mohammed786

Geografisk sted: storkøbenhavn
Tro: Salafi
Køn: Hankøn

Givet : 24 perler
FÃ¥et : 3 perler

Indlægby GreenDiamond » man sep 27, 2010 16:26

I matas har jeg sendt ansøgning som elev, men har ikke fået svar endnu , og jeg har hørt fra min svigerinde at Matas nok ikke tage imod tørklæde men jeg ved ikke rigtigt.... :vedikke:
Brugeravatar
GreenDiamond

Indlægby Cupcake » man sep 27, 2010 17:53

Sehadet skrev: Har du overvejet kontanthjælp? Jeg er selv på kontanthjælp lige pt. så jeg har en smule penge i lommen. Dog er det dårlige at de ofte sender en på kurser.

Asalamu Aleykum

Hvorfor er det dårligt at de sender dig på kursus bror? Du burde da være lykkelig for at du både får kontanthjælp OG samtidig får mulighed for at udvikle dig. Synes det lyder som en super luksus. Og hvem ved måske får du et job ud af det, så vidt jeg ved så er der mulighed for at kommunen kan hjælpe med jobsøgning.
Brugeravatar
Cupcake

FÃ¥et : 1 perle

Tilbage til Uddannelse & job