Vi er her jo for at hjælpe hinanden, så det er da rart at kunne hjælpe til. Desuden er super at du gider dele dine dilemmaer med os andre, for der er sikkert andre i lignende situation
Det er super fedt at du har den forretningsmæssige vinkel også, det synes jeg i hvert fald er utrolig vigtig, så man forstår at få anvendt sine kompetencer i arbejdspraksis.
Altså sådan som jeg har forstået mediegrafiker-uddannelsen, så er det produktion af medie/grafik samt simple hjemmeside-kodning (jeg tvivler dog på at de vil undervise i asp).
Jeg er i hvert fald ret sikker på at du vil få afdækket det forretningsmæssige aspekt i mediegrafiker-uddannelsen, eftersom mediegrafiker er en erhvervsuddannelse (EUC) - men den er altså også halv lang, da der også er en del praktik og projekt-stuff i det.
Her er ulempen bare at du nok næppe bliver undervist i asp

, men det er vel også noget du kan vedligeholde selv? Vigtigste er vel at du får det teorien, også må du måske prøve kæmpe for at opretholde det programmeringsmæssige.
Men jeg synes det er skide fedt at du har asp(.net) i baglommen. Jeg er netop i færd med at tjekke jobmuligheder, og jeg ser da en del efterspørgsel på den slags udviklere, og også frontend udviklere med kompetencer inden for javascript/flash/xml/html/css . Desuden er der jo mange danske virksomheder som netop udviklere i asp (typisk private skræddersyet CMS-løsninger).
Min ven som tog WEB-integrator sagde at han gennemførte Grundforløbet uden problemer, det var simpel stuff; så kom URO-forløb, hvor de arbejdede med en bunke små PHP/mySQL opgaver, og her fik de en meget travl periode med masser af mini-opgaver. Her sprang han fra.
Han var i hvert fald ikke særlig begejstret for den uddannelse, hehe. Han er dog hellere ikke så vanvittig IT anlagt.
Men ja, en uddannelse hvor der ikke kræves studentereksamen; så kan jeg næsten kun se mediegrafiker som det mest oplagte . Århus Tech har i hvert fald en side dedikeret til den uddannelse, her finder du videoer etc med dybere beskrvelse af uddannelsen.
Her får du i hvert fald en masse teori om det forretningsmæssige, og det kan forhåbeligt give dig kompetencerne til at præcisere dit fokus når du programmere?
Fred