Al salamu alaikum
hvilken konsekvenser mener du der er ved IKKE at tage/have en uddannelse?
Og mener du at det er vigtig at have en uddannelse? hvorfor/hvorfor ikke?
Redaktør: Studiesiden Mods

Al-maghrebia skrev:Det faktisk meget godt du opretter dette emne i denne tid.
Først: Jeg håber ikke du overvejer at droppe uddannelse, så kommer jeg efter dig helt til Jylland![]()
Uddannelse er et absolut must, især den nye generation af indvandrere har et stort potentiale, som de skal udnytte. Der mange der ikke kan få den nødvendige hjælp hjemmefra osv., men det er og bliver aldrig en undskyldning for ikke at knokle og bryde den sociale arv. Vi har brug for det. Der er for få højtuddannede i forhold til størrelsen, og det skal ændres. Heldigvis går udviklingen kun en vej; det er op!
Er der noget specifikt du har i tankerne?

Al-maghrebia skrev:Det faktisk meget godt du opretter dette emne i denne tid.
Først: Jeg håber ikke du overvejer at droppe uddannelse, så kommer jeg efter dig helt til Jylland![]()
Uddannelse er et absolut must, især den nye generation af indvandrere har et stort potentiale, som de skal udnytte. Der mange der ikke kan få den nødvendige hjælp hjemmefra osv., men det er og bliver aldrig en undskyldning for ikke at knokle og bryde den sociale arv. Vi har brug for det. Der er for få højtuddannede i forhold til størrelsen, og det skal ændres. Heldigvis går udviklingen kun en vej; det er op!
men self er enige i at uddannelsen er vigtigt.. nej havde ikke noget specielt i tankerne 

Fatima:) skrev:Al-maghrebia skrev:Det faktisk meget godt du opretter dette emne i denne tid.
Jeg er helt enig med søster Al-Maghrebia, uddannelse er den eneste vej til succes. I disse tider kan man ikke klare sig uden uddannelse, altså medmindre man har tænkt sig at arbejde som kassedame i føtex.
SĂĄ self. er uddannelse noget af det vigtigste for alle idag!
sĂĄ er vi alle enige! uddannelse er vigtig og som du siger, vejen til succes
helt sikkert!
Al-maghrebia skrev:Succes er ogsĂĄ mange ting.
Der er selvfølgelig mange aspekter i det. Udover at sikre sin fremtid bedst muligt (økonomisk), så ligger der også meget andet i det. En personlig udvikling: Viden er i sig selv fantastisk, eftersom man hele tiden når nye højder (ikke negativt). Det super fedt at se sig tilbage over skulderen og indse: "Hvor er min horisont bare blevet udvidet meget siden sidste år". For hver skridt man tager på uddannelsesstien, udvikler man sig personligt, samtidig med at man investerer i noget værdifuldt.
Godnat og salam 'alaykum

| er ved din dør, flygter ikke, vil ikke have andre end Dig:) Forum: Digte Forfatter: -Bismillah- Svar: 0 |
Radio'en spiller ikke, og vises ikke , hvorfor? Forum: Fri Debat Forfatter: Muslim_Girl Svar: 6 |
Uddannelse - i tvivl Forum: StudieSnak Forfatter: Muslimaa Svar: 10 |
Unge uden en uddannelse/sociale arv Forum: Samfundsfag Forfatter: Muslimaa Svar: 5 |
Uddannelse som smykkedesigner Forum: Uddannelse & job Forfatter: rs16 Svar: 2 |
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst