Konsekvensen ved IKKE at have en uddannelse

Snak om uddannelser. Din uddannelsesplan, dine ønsker og mål. m.m

Redaktør: Studiesiden Mods

Konsekvensen ved IKKE at have en uddannelse

Indlægby Muslimaa » tirs feb 23, 2010 17:36

Al salamu alaikum

hvilken konsekvenser mener du der er ved IKKE at tage/have en uddannelse?
Og mener du at det er vigtig at have en uddannelse? hvorfor/hvorfor ikke?
Ya Allah , forgive and guide my Umah...Amin thuma amin...
Brugeravatar
Muslimaa
Student 2011
Student 2011

Tro: Sunni/Mâlikî
Køn: Hunkøn

Givet : 70 perler
FĂĄet : 18 perler

Re: Konsekvensen

Indlægby anonymouse26 » ons feb 24, 2010 21:10

Det faktisk meget godt du opretter dette emne i denne tid.

Først: Jeg håber ikke du overvejer at droppe uddannelse, så kommer jeg efter dig helt til Jylland :D

Uddannelse er et absolut must, især den nye generation af indvandrere har et stort potentiale, som de skal udnytte. Der mange der ikke kan få den nødvendige hjælp hjemmefra osv., men det er og bliver aldrig en undskyldning for ikke at knokle og bryde den sociale arv. Vi har brug for det. Der er for få højtuddannede i forhold til størrelsen, og det skal ændres. Heldigvis går udviklingen kun en vej; det er op!

Er der noget specifikt du har i tankerne?
anonymouse26
Aktiv Bruger

Givet : 42 perler
FĂĄet : 41 perler

Indlægby Fatima:) » ons feb 24, 2010 21:21

Al-maghrebia skrev:Det faktisk meget godt du opretter dette emne i denne tid.

Først: Jeg håber ikke du overvejer at droppe uddannelse, så kommer jeg efter dig helt til Jylland :D

Uddannelse er et absolut must, især den nye generation af indvandrere har et stort potentiale, som de skal udnytte. Der mange der ikke kan få den nødvendige hjælp hjemmefra osv., men det er og bliver aldrig en undskyldning for ikke at knokle og bryde den sociale arv. Vi har brug for det. Der er for få højtuddannede i forhold til størrelsen, og det skal ændres. Heldigvis går udviklingen kun en vej; det er op!

Jeg er helt enig med søster Al-Maghrebia, uddannelse er den eneste vej til succes. I disse tider kan man ikke klare sig uden uddannelse, altså medmindre man har tænkt sig at arbejde som kassedame i føtex.

SĂĄ self. er uddannelse noget af det vigtigste for alle idag! :)
Narrated Abu Huraira:

While the Prophet (PBUH) was saying something in a gathering, a Bedouin came and asked him, "When would the Hour (Doomsday) take place?" Allah's Apostle (PBUH) continued his talk, so some people said that Allah's Apostle(PBUH) had heard the question, but did not like what that Bedouin had asked. Some of them said that Alllah's Apostle (PBUH) had not heard it. When the Prophet (PBUH) finished his speech, he said, "Where is the questioner, who enquired about the Hour (Doomsday)?" The Bedouin said, "I am here, O Allah's Apostle ." Then the Prophet (PBUH) said, "When honesty is lost, then wait for the Hour (Doomsday)." The Bedouin said, "How will that be lost?" The Prophet (PBUH) said, "When the power or authority comes in the hands of unfit persons, then wait for the Hour (Doomsday.)"
Fatima:)

Geografisk sted: København

Givet : 0 perle
FĂĄet : 0 perle

Indlægby Muslimaa » ons feb 24, 2010 21:38

Al salamu alaikum... haha, nej nej.. jeg dropper ikke uddannelsen. :-) men self er enige i at uddannelsen er vigtigt.. nej havde ikke noget specielt i tankerne :-)
Brugeravatar
Muslimaa
Student 2011
Student 2011

Indlægby Muslimaa » ons feb 24, 2010 21:39

Fatima:) skrev:

Jeg er helt enig med søster Al-Maghrebia, uddannelse er den eneste vej til succes. I disse tider kan man ikke klare sig uden uddannelse, altså medmindre man har tænkt sig at arbejde som kassedame i føtex.

SĂĄ self. er uddannelse noget af det vigtigste for alle idag! :)

:teeth: sĂĄ er vi alle enige! uddannelse er vigtig og som du siger, vejen til succes :) helt sikkert!
Brugeravatar
Muslimaa
Student 2011
Student 2011

Re: Konsekvensen ved IKKE at have en uddannelse

Indlægby anonymouse26 » ons feb 24, 2010 22:21

Succes er ogsĂĄ mange ting.

Der er selvfølgelig mange aspekter i det. Udover at sikre sin fremtid bedst muligt (økonomisk), så ligger der også meget andet i det. En personlig udvikling: Viden er i sig selv fantastisk, eftersom man hele tiden når nye højder (ikke negativt). Det super fedt at se sig tilbage over skulderen og indse: "Hvor er min horisont bare blevet udvidet meget siden sidste år". For hver skridt man tager på uddannelsesstien, udvikler man sig personligt, samtidig med at man investerer i noget værdifuldt.

Godnat og salam 'alaykum
anonymouse26
Aktiv Bruger

Givet : 42 perler
FĂĄet : 41 perler

Indlægby ProudMuslima » tors feb 25, 2010 16:42

Salam (:

Meget godt emne sis ;)

Jeg synes helt sikkert også at det er vigtigt at have en uddannelse, især her i Dk hvor vi har chancen for at tage gode uddannelser uden at det koster os en formue. jeg synes virkelig vi skal takke Allah for at have fået denne chance. Begge mine forældre er højt uddannede alhamdulilah, og alle mine onkler/bedsteforældre/mostre etc. har høje uddannelser, så hjemme hos os er det ikke sådan noget man kan diskutere om man gider, og det er jeg self. glad for..
Alhamdulilah.
Viden er magt.
ProudMuslima

Tro: Salafi

Givet : 2 perler

Indlægby Muslimaa » tors feb 25, 2010 17:38

Al-maghrebia skrev:Succes er ogsĂĄ mange ting.

Der er selvfølgelig mange aspekter i det. Udover at sikre sin fremtid bedst muligt (økonomisk), så ligger der også meget andet i det. En personlig udvikling: Viden er i sig selv fantastisk, eftersom man hele tiden når nye højder (ikke negativt). Det super fedt at se sig tilbage over skulderen og indse: "Hvor er min horisont bare blevet udvidet meget siden sidste år". For hver skridt man tager på uddannelsesstien, udvikler man sig personligt, samtidig med at man investerer i noget værdifuldt.

Godnat og salam 'alaykum

det kan jeg kun give dig ret i... Var fx. til karrievalg i Århus i går. Hvor man kunne valge og høre om den uddannelse man interesser sig for. Jeg hørte om journalistik og jeg følte virkelig man lærte noget der. Plus bare det med at møde nye mennesker , får en til at lære nye ting osv... man udvikler sig personlig som du skriver :-)
Brugeravatar
Muslimaa
Student 2011
Student 2011

Indlægby bjarkeck » man maj 03, 2010 21:21

Altså, jeg tror godt på man kan klare sig uden uddannelse som fx iværksætter. Det kræver dog at man virkelig sætter sig ind i det marked man vælger, og at man har nogle selvlærte faglige kompetencer som vil så vil være byggeklodser for det firma man vil starte. Det vigtigste som iværksætter er erfaring. En iværksætter skaber sin egen fremtid på en anden måde end en lønmodtager.

Er det helt koks det jeg siger?
bjarkeck

Køn: Hankøn

Givet : 0 perle

Indlægby AbU » man maj 03, 2010 21:42

Nej det er bestemt ikke koks,

der er mange som klare sig, men det kræver, som du selv meget fint skriver, at man virkelig har forståelse inden for den branche.

Jeg tror det handler om at virkelig være udadvendt og åben for at skabe nye relationer og partnere. For det skal også være sådan at hvis ens biks går ned, at man har noget man kan falde tilbage på.

Men muligheden er der, det er helt sikkert. Det har jeg set hos adskillige.

Fred
Brugeravatar
AbU
Administrator

Geografisk sted: IslamiC
Tro: Sunni/HanafĂ®

Givet : 84 perler
FĂĄet : 122 perler

Indlægby Musliman » man maj 03, 2010 22:07

Alaykum Salam Warahmatullah :)

Hvad snakker i om, uddannelse?
Drop skolen og tjen penge ligesom scarface :)

Ej, uddannelse hjælper dig med alt. At have en god uddannelse kan du gøre for din egen skyld, for dine nære families skyld og for alle muslimer i Danmarks skyld. Tror i ikke vi ville have langt færre rettigheder her i Vesten, hvis vi ikke bare havde en smule viden?

Allah Subhanahu Wa Ta'ala har givet os en velsignelse, som er at vi har nemmere ved at opnå viden. Hvorfor ikke tage den? Der er millioner af mennesker som ville ønske at være i vores sted.
Musliman
Islam Moderator

Tro: Sunni/HanafĂ®

Givet : 74 perler
FĂĄet : 56 perler

Lignende emner

Tilbage til Uddannelse & job