Er det harram at studere til finansøkonom ang om renter. Jeg har hørt at det er harram at læse til JURA. Min drøm er at være revisor er det så også harram eller hvad.
håber mine brødre og søster kan hjælpe mig insallah
Allahu alem
Redaktør: Studiesiden Mods
It is permitted for a Muslim financial auditor to audit a company that has some dealings that are Islamically-impermissible, because
(a) the work the auditor is doing is itself permissible
(b) they are not directly assisting the company in doing that which is Islamically impermissible.
MrMuslim skrev:Jeg har hørt at det er harram at læse til JURA.
Allahu alem

Muslimaa skrev:MrMuslim skrev:Jeg har hørt at det er harram at læse til JURA.
Allahu alem
No way ? hvorfor er det haram... det er min drøm nummer 2 (tror jeg)
MrMuslim skrev:Muslimaa skrev:MrMuslim skrev:Jeg har hørt at det er harram at læse til JURA.
Allahu alem
No way ? hvorfor er det haram... det er min drøm nummer 2 (tror jeg)
Jeg havde fået vide af en bror at det er haram at arbejde som advokat det er noget med love. Derfor har jeg så spurgt en anden bror om det var rigtig og han sagde man slet ikke må studere det.
Igen allahu alem

MAHKUM-DK skrev:Hej Muslimaa,
Jeg har fundet kilden men den er så tyrkisk
Hvis der er en der gider oversætte det til dansk så vil det være supper godt.

Muslimaa skrev:men altså bror. min onkel bor i et muslimsk land (Al-Shariga) og han er advokat...
MAHKUM-DK skrev:Muslimaa skrev:men altså bror. min onkel bor i et muslimsk land (Al-Shariga) og han er advokat...
Det er sådan jeg er ikke tanke læser og jeg har ingen planer om at læse folks tanker og DERFOR kan jeg ikke vide hvor ens bror eller en selv har taget udd. eller udfører sit erhverv.
Min egen kommentar det var et hentydning til muslimer som lever i et ikke muslimsk retssystem.
Man kan så også spørge findes der et land hvor man regere efter islamiske normer i mine øjne NEJ!.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst