Uddanelser

Snak om uddannelser. Din uddannelsesplan, dine ønsker og mål. m.m

Redaktør: Studiesiden Mods

Uddanelser

Indlægby MrMuslim » fre okt 30, 2009 08:55

Er det harram at studere til finansøkonom ang om renter. Jeg har hørt at det er harram at læse til JURA. Min drøm er at være revisor er det så også harram eller hvad.

håber mine brødre og søster kan hjælpe mig insallah

Allahu alem
MrMuslim

Tro: Sunni/Hanafî
Køn: Hankøn

Givet : 0 perle
Fået : 0 perle

Re: Uddanelser

Indlægby AbU » fre okt 30, 2009 09:30

Salam Aleikum,

Ja det er tilladt at være revisor(auditor):
http://qa.sunnipath.com/issue_view.asp? ... 1&CATE=239

og lidt supplerende(Accountant):
http://qa.sunnipath.com/issue_view.asp? ... 76&CATE=44

Spørgsmålet er om hvorvidt man må være revisor for et firma, som sælger alkohol.

UDdrag af svaret:
It is permitted for a Muslim financial auditor to audit a company that has some dealings that are Islamically-impermissible, because
(a) the work the auditor is doing is itself permissible

(b) they are not directly assisting the company in doing that which is Islamically impermissible.

Fred
Brugeravatar
AbU
Administrator

Geografisk sted: IslamiC

Givet : 84 perler
Fået : 122 perler

Indlægby MrMuslim » fre okt 30, 2009 12:12

tak bror ;)
MrMuslim

Indlægby Muslimaa » fre okt 30, 2009 12:45

MrMuslim skrev:Jeg har hørt at det er harram at læse til JURA.

Allahu alem

No way ? hvorfor er det haram... det er min drøm nummer 2 (tror jeg)
:doubt:
Ya Allah , forgive and guide my Umah...Amin thuma amin...
Brugeravatar
Muslimaa
Student 2011
Student 2011

Tro: Sunni/Mâlikî
Køn: Hunkøn

Givet : 70 perler
Fået : 18 perler

Indlægby MrMuslim » fre okt 30, 2009 14:59

Muslimaa skrev:

Allahu alem

Jeg havde fået vide af en bror at det er haram at arbejde som advokat det er noget med love. Derfor har jeg så spurgt en anden bror om det var rigtig og han sagde man slet ikke må studere det.

Igen allahu alem
MrMuslim

Indlægby Muslimaa » søn nov 01, 2009 11:47

MrMuslim skrev:
Muslimaa skrev:

Allahu alem

Jeg havde fået vide af en bror at det er haram at arbejde som advokat det er noget med love. Derfor har jeg så spurgt en anden bror om det var rigtig og han sagde man slet ikke må studere det.

Igen allahu alem

bare jeg ka finde kilder på det... :doubt:
Brugeravatar
Muslimaa
Student 2011
Student 2011

Indlægby MAHKUM-DK » søn nov 01, 2009 12:08

Hej Muslimaa,

Jeg har fundet kilden men den er så tyrkisk :-(
Hvis der er en der gider oversætte det til dansk så vil det være supper godt.

I skal også lige vide en ting, vi lever i etsamfund, hvor lovene er IKKE sharia. Dvs. man er nødt til at indrette sig efter det love normer der er gældene i den samfund man lever i.
Hvis man lever i ikke et muslimsk samfund så Islam lidt mere large.

Så det med at man ikke kan tage en advokat udd. i Danmark som muslim den holder ikke i byretten.

For i øvrigt man skal være MEGET MEGET på passelig med hvordan man fortolker Quranen.
---------------------------------------------------------------------

HAKİMLİK,SAVCILIK,AVUKATLIK:

Çağdaş beşeri düzenlerde ; hakimler , meclisler ya da ilgili kurumlar tarafından konulan yasa ve hükümlere göre hüküm verir ve yargılarlar . savcılar ise iddia makamı olarak ilgili taraflar hakkında yine aynı şekilde ortaya konulmuş kanun ve hükümlere göre iddialarda bulunur , cezalandırmayı ister , hak taleb eder ya da haksızlıkların giderilmesini isterler . Bütün bunların ortak özelliği ya da ifade ettiği anlam ise , Allah ‘ın indirdiklerinden başka bir takım hükümlerle hüküm vermektir.

Bunun ise müslümanlara haram olduğu , Kur’an-ı Kerim’in son derece açık ve pek çok hükmünden anlaşılan bir husustur . Hatta konu ile ilgili yani müslümanların Allah’ın hükümleri dışında kalan hükümlerle hükmetmelerini yasaklayan ayet ve hadisleri tek tek sıralamak başlı başına bir iştir .

Mümin Allah’ın indirdiğinden başka hükümlerle hükmedemeyeceği gibi , Allah’ın indirdiği hükümlerle bu hükümlere aykırı hükümler arasında bir telif ve uzlaştırma yoluna da gidemez.Allah’ın hükümleri ile tağutun ya da hevanın hükümlerini bir arada uygulamaya da kalkışamaz . çünkü böylesi katmerli küfür ve apaçık münafıklıkıtr . Allah’ a ve Allah’tan gelenlere iman etmek ile onlara aykırı hükümler arasında bir uyum sağlamak birbirine zıttır .

Katıksız bir iman , adına ister hakikat , ister inanç ( ideoloji ) , ister siyaset , ister görüş denilsin , Rasulullah’ın getirdiklerine aykırı olan her şeye karşı amansız bir savaşa girişmeyi gerektirir . Ta ki Allah’tan gelen hükümlerle tam ve katıksız şekliyle hükmedebilmek mümkün olsun . Nitekim Allah’ın yolundan alıkoyup Allah’tan gelenlerle onlara aykırı hükümlerin arasını bulup telif ve uyuşturma yoluna giderek Allah’ın yolundan alıkoymak isteyenler hakkındaki ilahi hükümden de anlaşılan budur .

وَإِذَا قِيلَ لَهُمْ تَعَالَوْاْ إِلَى مَا أَنزَلَ اللّهُ وَإِلَى الرَّسُولِ رَأَيْتَ الْمُنَافِقِينَ يَصُدُّونَ عَنكَ صُدُودًا

“ — Onlara: “Allah’ın indirdiğine ve Peygambere gelin !” denince, münafıkların senden büsbütün uzaklaştıklarını görürsün. “ ( Nisa 61 )

Bilindiği gibi beşer tarafından konulmuş anayasa ve yasalara bağlı kalmak , insanlar tarafından ve Allah’ın şeriatine aykırı konulmuş bu hükümlere dayanarak hükümler vermek yani bu esasa göre beşeri düzenlerin yargı kurumlarında görev almak , İslam’a karşı ve taban tabana zıt bir faaliyettir . Allah’a ve ahiret gününe iman eden bir kimsenin bu anayasalara göre kurulmuş düzenlerin heva sahiplerini kandırmasıdır , onları iman yolundan ve islam şeriatinden uzaklaştırmasıdır .

Avukatlık mesleği , hakimlik ve savcılıktan farklı gibi görünmekle birlikte , esas itibariyle hakimlik ve savcılıktan farklı bir fonksiyonu yoktur . Çünkü avukat da gerektiğinde haklıyı haksız , haksızı haklı göstermek gibi bir takım tehlikeleri de beraberinde getirmekle birlikte , egemen düzenin yürürlükteki beşeri cahili hukuk ilke ve yasalarını esas alarak ve onları gerekçe göstererek savunmalarını yapmakta , iddialarını cevaplandırmakta , ispat ya da reddetmektedir. Bir avukat için gerektiğinde “ Rabbim Allah’tır “ dediği ve tağutu inkar ettiği için mağdur edilmek istenen bir müslümanı savunmak gibi , hakim ve savcıdan farklı bir konuma düşmek imkanı da vardır . Bundan dolayıdır ki avukatlığın diğer savunmalardan farklı ve daha müsamahakar bir hükme tabii olacağını söyleyebiliriz . Ancak bunun kati olarak hükmü şudur da demek bizim için mümkün değildir.

Kilde: http://teferruat.wordpress.com/hakimlik ... avukatlik/
Her har du en enestående mulighed for at møde andre tyrkere bosiddende i Danmark! http://www.meetyourturk.dk
LatestNews.dk - http://www.latestnews.dk
Qible Finder http://islam.meetyourturk.dk
MAHKUM-DK

Geografisk sted: Danmark
Tro: Salafi

Givet : 1 perle

Indlægby Muslimaa » søn nov 01, 2009 15:31

MAHKUM-DK skrev:Hej Muslimaa,

Jeg har fundet kilden men den er så tyrkisk :-(
Hvis der er en der gider oversætte det til dansk så vil det være supper godt.

håber det også at nogen gider oversætte
men altså bror. min onkel bor i et muslimsk land (Al-Shariga) og han er advokat...
Brugeravatar
Muslimaa
Student 2011
Student 2011

Indlægby MAHKUM-DK » søn nov 01, 2009 19:20

Muslimaa skrev:men altså bror. min onkel bor i et muslimsk land (Al-Shariga) og han er advokat...

Det er sådan jeg er ikke tanke læser og jeg har ingen planer om at læse folks tanker og DERFOR kan jeg ikke vide hvor ens bror eller en selv har taget udd. eller udfører sit erhverv.

Min egen kommentar det var et hentydning til muslimer som lever i et ikke muslimsk retssystem.

Man kan så også spørge findes der et land hvor man regere efter islamiske normer i mine øjne NEJ!.
Her har du en enestående mulighed for at møde andre tyrkere bosiddende i Danmark! http://www.meetyourturk.dk
LatestNews.dk - http://www.latestnews.dk
Qible Finder http://islam.meetyourturk.dk
MAHKUM-DK

Geografisk sted: Danmark
Tro: Salafi

Givet : 1 perle

Indlægby Muslimaa » søn nov 01, 2009 19:51

MAHKUM-DK skrev:
Muslimaa skrev:men altså bror. min onkel bor i et muslimsk land (Al-Shariga) og han er advokat...

Det er sådan jeg er ikke tanke læser og jeg har ingen planer om at læse folks tanker og DERFOR kan jeg ikke vide hvor ens bror eller en selv har taget udd. eller udfører sit erhverv.

Min egen kommentar det var et hentydning til muslimer som lever i et ikke muslimsk retssystem.

Man kan så også spørge findes der et land hvor man regere efter islamiske normer i mine øjne NEJ!.

ok bror..
Brugeravatar
Muslimaa
Student 2011
Student 2011

Lignende emner

økonomi uddanelser?
Forum: Fri Debat
Forfatter: matti18