Jeg har tidligere været med til at holde oplæg om mit tørklæde og hvad det betyder for mig osv. Men det har ikke været svært, fordi jeg fortalte hvordan jeg havde det med det osv. Det var i forbindelse med kulturforståelse for 3.g'er sidste år.
Men nu har min lærer i religion bedt mig om at holde et langt foredrag om Islam og om tørklæde debatten.
jeg er lidt små nervøs fordi det er min egen klasse og jeg skal se dem hver eneste dag frem til sommerferien og jeg har ikke lyst til at sige noget der måske støder nogen. Det skal siges at jeg går på et gym hvor vi kun er 3 muslimer på hele skolen og mine klassekammerater har ikke kendskab til Islam. De er mildt sagt meget uvidne omkring dette punkt.
Har i nogen ideer til hvad der kunne være relevant?
jeg har overvejet at fortælle noget om kønsroller i Islam, men jeg ønsker heller ikke at sige noget unden kilder fra Koranen for at kunne bevise at det jeg siger er sandt og at f.eks. det ikke fard at kvinder skal dække sit ansigt og at det er en privat sag og evt finde sura fra koranen der siger at kvinden kun skal dække alt undtagen ansigt og hænder.
Min lærer spurgte om jeg vil fortælle om æresdrab og valgte at sige at det vil jeg ikke fordi det er ikke relevant indenfor Islam og har intet med Islam at gøre. Hvad synes I?
Wa salam