Hvordan ser din fremtid ud

Snak om uddannelser. Din uddannelsesplan, dine ønsker og mål. m.m

Redaktør: Studiesiden Mods

Hvordan ser din fremtid ud

Indlægby Nightingale » tirs apr 14, 2009 07:01

Mange kommer tilbage til skolen eller arbejdet efter en lang påskeferie idag.
Her opdager mindst lige så mange at der faktisk ikke er så lang tid til sommerferien.
Og efter sommerferien rykker rigtig mange et trin videre i uddannelsessystemet (Hvis man ikke går i skole, så skal man jo arbejde sig til et skridt videre).

Jeg afslutter selv 3.g her til sommer og skal inden længe begynde at kigge på hvad der så skal ske. Formentlig står den på en tur til en uddannelse med blandt andet kemi og matematik. Hvor jeg gerne vil have det fører hen, ved jeg endnu ikke, men måske det bliver farmaceut.

Så hvor er I på vej hen?
Og måske endnu vigtigere, hvor vil I gerne ende?
Nightingale
Studie Admin
Studie Admin

Tro: Jøde
Køn: Hankøn

Givet : 2 perler
FÃ¥et : 10 perler

Re: Hvordan ser din fremtid ud

Indlægby Zena » tirs apr 14, 2009 12:13

Indenfor psykologiområdet, servicebranchen ( Community trade - handel med samfund i nød ) Og drømmer om at en dag kunne læse, tale og skrive flydende klassisk arabisk, insha'Allah.

Faramceut lyder spændende. Hårdt! men rigtig spændende. ;)
Brugeravatar
Zena

Tro: Sunni/Hanafî
Køn: Hunkøn

Givet : 0 perle
FÃ¥et : 0 perle

Indlægby 3Abdahu » tirs apr 14, 2009 18:08

Tja, jeg shopper lidt hist og pist, men umiddelbart ser det ud til min endestation bliver antropologi :)
Brugeravatar
3Abdahu
Undercover

Køn: Hunkøn

Givet : 73 perler
FÃ¥et : 35 perler

Indlægby Az-zayla'i » tirs apr 14, 2009 18:24

Så hvor er I på vej hen?
Til akhira

Og måske endnu vigtigere, hvor vil I gerne ende?

Insha allah i Jannah :)
Az-zayla'i

Indlægby Nightingale » tirs apr 14, 2009 19:40

For os der ikke er så gode til arabisk, hvad betyder akhira?

mht antropologi, er det ikke omkring 99 % piger og 1 % drenge der søger det studie? Sådan noget med at studere kultur og religion lyder ellers meget spændende. Jeg er dog mere til noget naturvidenskabeligt.
Nightingale
Studie Admin
Studie Admin

Indlægby Omaro » tirs apr 14, 2009 19:59

Jeg mangler stadig 2. og 3.g, herefter holder jeg måske Sabat år, eller hvad det nu hedder, hvor jeg InshAllah tager til Hajj.. Ellers skal jeg være læge, aktuar, bioanalytiker, historiker eller almindelig matematiklærer.. Hvis jeg så kan anvende en af disse uddannelser ude i den tredje verden, siger jeg vi ses til lille DK for at hjælpe nogle sorte muslimske brødre, eller også tager jeg til Gaza og Ramallah, eller et andet arabisk land..

Som en af mine søstre sagde selvfølgelig er vores mål Jannah i den anden verden..
Brugeravatar
Omaro

Geografisk sted: Storkøbenhavn
Tro: Salafi

Indlægby Nightingale » tirs apr 14, 2009 20:24

Jeg står og er næsten færdig med 3.g, det går så mega hurtigt. Du blinket med øjnene og så er gymnasiet ovre. Det er helt mærkeligt snart at være færdig.

At tage på pilgrimsrejse er jo noget af en rejse. Det er vel noget man planlægger i god tid eller pakker man bare værelset sammen og så afsted?
Nightingale
Studie Admin
Studie Admin

Indlægby Az-zayla'i » tirs apr 14, 2009 20:26

Nightingale skrev:For os der ikke er så gode til arabisk, hvad betyder akhira?

mht antropologi, er det ikke omkring 99 % piger og 1 % drenge der søger det studie? Sådan noget med at studere kultur og religion lyder ellers meget spændende. Jeg er dog mere til noget naturvidenskabeligt.

Livet efter døden
Az-zayla'i

Indlægby Nightingale » tirs apr 14, 2009 20:42

Så står der jo det samme? :P Akhira = livet efter døden og jannah er paradis.
Nightingale
Studie Admin
Studie Admin

Indlægby Az-zayla'i » tirs apr 14, 2009 20:44

Nightingale skrev:Så står der jo det samme? :P Akhira = livet efter døden og jannah er paradis.

Yes vi er alle sammen på vej til Akhira, og håber på at komme i Jannah! det er ik det samme :)
Az-zayla'i

Indlægby Nightingale » tirs apr 14, 2009 21:03

Nåå, ja okies. Det er ikke helt det samme så.

Ontopic, så var jeg mere interesseret i hvad der skulle ske efter sommerferien. Den synes måske langt væk, men det er den slet ikke efter et kig på kalenderen.
Nightingale
Studie Admin
Studie Admin

Indlægby Omaro » ons apr 15, 2009 13:36

Nightingale skrev:Jeg står og er næsten færdig med 3.g, det går så mega hurtigt. Du blinket med øjnene og så er gymnasiet ovre. Det er helt mærkeligt snart at være færdig.

At tage på pilgrimsrejse er jo noget af en rejse. Det er vel noget man planlægger i god tid eller pakker man bare værelset sammen og så afsted?

Ja du har ret, det går meget stærkt, kan stadig huske min første skoledag, som det var i sidste uge..:D

Angående det med pilgrimsrejsen, det er ikke det samme som at købe en flybillet til Gran Canaria og rejse dagen efter.. Det kræver planlægning, er ikke helt sikker, men man skal melde sig ind til en forening eller sådan noget, så tager man derhen gruppevis.. Man melder sig ind lang tid før selve rejsen.. Håber andre kan uddybe..
Brugeravatar
Omaro

Geografisk sted: Storkøbenhavn
Tro: Salafi

Indlægby Nightingale » ons apr 15, 2009 14:21

Tja, det kunne være smart at følges i en større gruppe. Det gør både turen mere hyggelig og spændende. 2 mio. mennesker samlet på et sted, det må næsten kunne ses på google earth :P
Nightingale
Studie Admin
Studie Admin

Lignende emner

Tilbage til Uddannelse & job