Arbejde ..

Snak om uddannelser. Din uddannelsesplan, dine ønsker og mål. m.m

Redaktør: Studiesiden Mods

Arbejde ..

Indlægby Zara » lør jan 03, 2009 01:29

Salam aleykum (;

Synes det ville være meget interessant at høre, hvor folk har arbejde henne, og hvad de laver. Om det er noget man kan anbefale til andre, så de er klar over hvor man ikke skal søge. Til jer der ikke har arbejde, men har arbejdet før, i er også velkomne. We all can hopefully make use of this ;)

Jeg kan lægge ud først ..

Bager - Det var på en meget kort tid, men man skal være villig til vågne op tidligt. Synes ikke der var så meget, at lave. Enten kommer der mange, eller kommer der ingen. Så dét, at man ikke har noget at lave, kan også udmatte en. Jeg stirrede bare på kagerne - mest chokoladekagerne, lol :roll:
Kontorassistent - Det var meget spændende i starten, at man skulle sidde og ordne de ting som ens chef nu sagde, men personligt var det bare ikke mig. Tanken om, at jeg skulle lave stort set det samme gang, var ved at drive mig til vanvid!
Phoner - Dvs. en der ringer rundt til Danmark's befolkning. Det er forskelligt hvad man laver, for det kommer an på hvilket firma man arbejder inden for. Men hvis det er inden for ForbrugerKontakt (også kaldt Dansk Distributionscenter), ringer man for at høre, om folk har modtaget deres søndagsavis og reklamer. Eller ringer man til folk, som selv har ringet ind og klaget, over at de ikke modtaget. Piiff, headache sometimes! Men arbejdstedet er rigtig godt, og lønnen er også super. Det er så mit nuværende job.
Hennes&Mauritz (HM) som salgsassistent/servicemedarbejder - man skal altid være opmærksom på det med kundekontakt. Man skal virkelig have tålmodighed, for der kan være rigtig meget, at rette af. Så hvis man ikke er den type, skal man bare holde sig væk :roll: Folk kan også være rigtig irriterende, så dem skal man også have tålmodighed med. Derudover er der det med at hente de der freakin' bøjler, alarmer og kasser med nyt tøj, de skal bare dø, har altid hadet dem :| Det kan tage timevis! Hvis man er typen der er meget åben over for folk, og kan tale med enhver, vil jeg helt klart anbefale et job hvor man møder sine kunder. Jeg har oplevet de mest mærkeligste ting i HM, og det var ret sjovt og spændende, at arbejde der. I gotta be honest with that (; Har dog lige sagt op der, af forskellige årsager. Jeg havde bare ikke lyst mere, det var bare en lille smagsprøve på 1 år ca, og medarbejderne var også lidt weirdo (;
Senest rettet af Zara lør jan 03, 2009 12:49, rettet i alt 4 gange.
Zara
Aktiv Bruger

Givet : 0 perle
FÃ¥et : 1 perle

Re: Arbejde ..

Indlægby ONE UMMAH » lør jan 03, 2009 04:40

al-Salam ´alaikum

Rigtig godt initativ kære søster. Jeg er dog arbejdsløs lige nu, så kan ikke bidrage med noget:)
ONE UMMAH

FÃ¥et : 0 perle

Indlægby MaReligionIsIslam! » lør jan 03, 2009 10:30

Wa alaykum salam...

God tråd :D Jeg er arbejdsløs og søger desperat efter job(så meget at jeg har søgt i FAKTA! :lol: ). Har sendt så mange ansøgning og fået negativt svar. Jeg havde også søgt i et telefoninterviewerfirma og de svarede mig med, "Vi søger ikke nogle lige pt., men vi vil henvende os, når vi søger igen.". Så tænkte jeg, "Okey, yallah, så søg andre steder, så kan det være du får et job et andet sted.". Men så opdager jeg en pige fra min klasse havde søgt selvsamme job, det samme sted og fået jobbet en uge efter. :roll: Idioter man....

Jeg har ikke haft en stor erfarring med arbejde :)

Reklameomdeller: SKOD JOB! Haha og lønnen var også elendig. Jeg havde flere gader og jeg skulle op af trapper hele tiden. Det var fysisk hårdt og jeg fik endda hjælp af min mor, men alligevel var det hårdt og ikke til at holde ud. Man stod op tidligt og det øddelagde ens dag. Gad jeg at gøre det igen, for SÅ EN ELENDIG løn.

Medicinudbringer: Både gode og dårlige sider af jobbet. Jeg var udbringer for et apotek og jeg skylle uddelle medicin med min cykel til primært ældre mennesker. Det var til tider stressende og en perker som mig som ikke kan min egen bydel særlig godt, så skulle jeg KONSTANT slå gaderne op. Det gode var vel at man lærte gaderne at kende. Der var noget rigtig godt ved jobbet. DRIKKEPENGENE. :D Nogle gav mindre og andre mere. Engang fik jeg 60 kr. af en ældre. :) Det dårlige var at man også skulle udbringe, når det var vinter. Det sneede sommetider og gaderne var glatte. Haha jeg har ikke tal på hvor mange gange jeg faldt. :lol:

Men hey, hvis nogle af jer kan skaffe mig et godt job, så sig lige til.
MaReligionIsIslam!
Sølv Bruger

Indlægby Zara » lør jan 03, 2009 12:50

Zara
Aktiv Bruger

Indlægby MaReligionIsIslam! » lør jan 03, 2009 13:15

Salam

Tak

Jeg har kigget på de sider før og det er næsten allesammen jobs hvori man skal være 18. Fandt noget som lørdagsomdeler for Post Danmark og man skulle op klokken 6 om morgenen! :shock: :D

Ok. Nok med mit offtopic.
MaReligionIsIslam!
Sølv Bruger

Indlægby Engel » lør jan 03, 2009 13:22

Assalamun aleykum

Spændende tråd må jeg lige sige. :) Jeg har selv som 13-14årig arbejdet som avisomdeler, og arbejde kun én gang, da det var lidt hårdt. Efter arbejdede jeg i Fætter BR, hvor jeg i alt arbejdede der i 16 måneder. Det var et fedt job, hvor jeg stod i kasse, betjente kunder, rettede af i butikken og støvsugede, når butikken skulle lukkes. Nogle gange kunne det være rigtig rigtig kedeligt, når der ingen kunder var. Og tilsidst gad vil jeg prøve noget nyt :D

Nu arbejder jeg i et dansk supermark, og er glad for det. :)

Ps, til dem der ik ved det, man må gerne bære tørklæde, hvis man arbejder i Br. :tomm:

wa aleykum salam
Brugeravatar
Engel

Tro: Sunni/Hanafî
Køn: Hunkøn

Indlægby Zara » lør jan 03, 2009 13:25

Hvis du kigger ordentligt, er jeg ret sikker på, du kan finde noget, hvor der står ungmedarbejder. Især under handel (;

Ang. hijab i FætterBr, man skal vidst bare have deres FætterBr-tørklæder på, er det ikke sådan? ;)
Zara
Aktiv Bruger

Indlægby Engel » lør jan 03, 2009 13:29

Raindrop^ skrev:
Ang. hijab i FætterBr, man skal vidst bare have deres FætterBr-tørklæder på, er det ikke sådan? ;)

Præcis :)
Brugeravatar
Engel

Indlægby Sema » lør jan 03, 2009 13:40

...
Senest rettet af Sema ons feb 11, 2009 17:41, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Sema
Aktiv Bruger

Tro: Salafi

Indlægby Zara » lør jan 03, 2009 13:47

Jah, der er masser af phoner arbejde i KBH-området. Man kan heller ikke undgå ikke at blive ringet op af nogen! Synes bare det er så synd for dem der skal høre, om de kan stille folk et par spørgsmål fordi de er i gang med en undersøgelse. De får bare smækket røret i hovedet på dem. Ej, men jeg kender det godt selv. Men det mærkelige er, at nogle af dem vi ringer til, selv har ringet ind. Og når man så ringer tilbage, går de heelt amok og bliver sure "Har jeg ikke sagt, at du ikke skal ringe til mig mere, hvaa?". Eh, butthead, du har selv ringet ind! Så bliver de helt flove "Nuurh. Jameen. Øhh." :roll: Så er der også de ældre meget meget søde kvinder. Nuurh, jeg får bare helt lyst til at kramme dem, og hive i deres kinder :lol:
Senest rettet af Zara lør jan 03, 2009 14:03, rettet i alt 2 gange.
Zara
Aktiv Bruger

Indlægby Engel » lør jan 03, 2009 13:55

Raindrop^ skrev:Jah, der er masser af phoner arbejde i KBH-området. Man kan heller ikke undgå ikke at blive ringet op af nogen! Synes bare det er så synd for dem der skal høre, om de kan stille folk et par spørgsmål fordi de er i gang med en undersøgelse. De får bare smækket røret i hovedet på dem. Ej, men jeg kender det godt selv. Men det mærkelige er, at nogle af dem vi ringer til, har selv ringet ind. Og når man så ringer tilbage, går de heelt amok og bliver sure "Har jeg ikke sagt, at du ikke skal ringe til mig mere, hvaa?". Eh, butthead, du har selv ringet ind! Så bliver de helt flove "Nuurh. Jameen. Øhh." :roll:

Hehe. :) Ej, jeg tror jeg gerne vil prøve, at arbejde som phoner i sommerferien. InshaAllah. Skal heller ik rejse så. :teeth: Jeg spørger jer ad, til den tid. :)
Brugeravatar
Engel

Indlægby Julia » lør jan 03, 2009 13:56

MÃ¥ske IKEA ? De har afdelinger i Odense, Taastrup, Arhus, Gentofte

Se her: http://www.ikea.com/ms/da_DK/jobs/apply ... earch.html

(de har et sort "company" tørklæde til piger/kvinder der ønsker muslimsk hovedbeklædning)
...For jeg er vis på, at hverken død eller liv eller engle eller magter eller noget nuværende eller noget kommende eller kræfter eller noget i det høje eller i det dybe eller nogen anden skabning kan skille os fra Guds kærlighed i Kristus Jesus, vor Herre.

(Det Nye Testamente, Romerbrevet, kap. 8, vers 38)
Brugeravatar
Julia
Sølv Bruger

Tro: Kristen

Givet : 11 perler
FÃ¥et : 13 perler

Indlægby Zara » lør jan 03, 2009 14:01

Du er velkommen til enhver tid ukhti ;)

Jah, vi har også en af de største Ikea'er her i byen, og der er rigtig mange muslimer der arbejder der. Og jeg vil helt klart anbefale det, da dem jeg har snakket med, selv er meget tilfredse. Der er endda lokaler til, hvor man kan be, og man kan komme ind med fuld påklædning, dvs. hijab og jilbab, og som bror komme ind på skæg osv. De er virkelig tolerante, så defiently ;) And I by the way, love their veggie-pizzas. Synes bare det skulle siges 8)
Zara
Aktiv Bruger

Indlægby Zara » søn jan 04, 2009 15:35

slettet
Zara
Aktiv Bruger

Lignende emner