Motivation og lektier ..

Snak om uddannelser. Din uddannelsesplan, dine ønsker og mål. m.m

Redaktør: Studiesiden Mods

Motivation og lektier ..

Indlægby Zara » fre dec 05, 2008 20:50

Salam aleykum wr wa wb -

Hvordan motiverer i jer selv til at komme i gang med lektierne?

I kender godt det hvor man siger til sig selv: Nu går jeg i gang! Og derefter ender man bare på sofaen, eller alle andre steder. Nu har jeg været hjemme hele dagen i dag, og jeg havde tænkt mig at næsten blive færdig med min engelsk stil, har kun skrevet en halv side :lol: Har bare lavet alle mulige andre ting, vendt tilbage til bærbaren hvor min stil bare har været åben siden kl. 14 ca;@ Er normalt typen der er rigtig perfektionist, alt skal være ordnet osv, men i disse dage, når jeg går i skole samtidig med at det er mørkt, og når jeg er på vej hjem fra skole og det stadig er mørkt, orker jeg virkelig ikke! Synes slet ikke der er tid til noget som helst i vinteren, tiden flyver afsted og man står bare blankt tilbage og tænker: allerede :|

Èn ting kan jeg dog sige; glæder mig til sommer, inshAllah :)
Zara
Aktiv Bruger

Givet : 0 perle
FÃ¥et : 1 perle

Re: Motivation og lektier ..

Indlægby Zara » fre dec 05, 2008 20:57

Dem bruger jeg også rigtig tit, men her for tiden ser det bare ikke ud til at det hjælper! Jeg vil helt klart tro, at det har noget at gøre med, at det bliver mørkt ret hurtigt, og at man føler sig træt og udmattet pga det. Men jeg må se at komme igang, skal bare lige ordne én ting, lol :D
Zara
Aktiv Bruger

Indlægby Zara » fre dec 05, 2008 21:17

I pauserne går det slet ikke, that's my time off (: Kunne være nogle af jer, havde en speciel metode :p
Zara
Aktiv Bruger

Indlægby MaReligionIsIslam! » fre dec 05, 2008 23:25

Wa alaykum salam.

Hehe jeg har det på samme måde. Det er egentlig en rigtig dårlig vane at have. :D

1.Først og fremmest sænk dit tv- og internet-forbrug , så du ikke spilder din tid på den slags. Husk på at de ting er tidsrøvere som gør dig doven og på den måde udsætter man sine gøremål, hvilket fører til at man sidder sent om natten og laver sine ting. Generalt bør du prøve at undgå at bruge din tid på unødvendige ting.

2. Planlæg din tid. Brug en kalender og PLANLÆG din uge og OVERHOLD din plan. Det skal selvfølgelig være en realistisk plan hvor du også har tid til skole, lektier, familie, venner, fritidsinteresser og arbejde. Når du planlægger din tid, får du et større overblik over dine ting og når man har overblik over sine ting, virker det mere overskueligt. Vigtigst af alt er at du sover 8 timer, da du er i bedre humør og mere funktionsdygtig, når du har fået din søvn.

3. Sæt nogle realistiske mål. Sæt mål for de vigtigste ting du gerne vil opnå i dit liv. Du skal sætte dig ned og sætte dig mål for hvad du vil de næste 5 år. Husk at lave en detaljeret plan for hvordan du skal opnå dine mål. Det kunne fx. være at du skal afslutte gymnasiet i 2010, holde et sabbat år hvor du arbejder og i 2011 påbegynder du en ny uddannelse. Det kan også være mål for personlig udvikling, vægttab osv. Giv ikke op, selvom det kan være hårdt og husk på at Rom ikke blev bygget på én dag. :) Undersøgelser har vist at de mest succesrige mennesker gennem tiden, har været dem som har sat nogle realistiske mål og HOLDT dem. Disse personer bør være inspiration til os almindelige mennesker.

4. Glem ikke ikke dig selv. Stress er en dræber. Hav altid tid til dig selv, vær sammen med dine venner og familie, dyrk motion, gør ting som gør dig glad. Husk at belønne dig selv, når du har gjort en ting som du gerne ville.

Det er alt hvad jeg ville sige for denne gang. :)
MaReligionIsIslam!
Sølv Bruger

FÃ¥et : 0 perle

Indlægby Nightingale » lør dec 06, 2008 17:40

Man kan også lave sine lektier sammen med vennerne. Så kan man få gode råd og en 2nd opinion.
Det kan dog hænde at det hele går op i hat og briller og I bare sidder og snakker, men så er tiden i det mindste ikke spildt :)
Nightingale
Studie Admin
Studie Admin

Tro: Jøde
Køn: Hankøn

Givet : 2 perler
FÃ¥et : 10 perler

Indlægby OurUmmah » man sep 21, 2009 18:23

goode råd ! (:
OurUmmah

Tro: Salafi
Køn: Hunkøn

Givet : 1 perle
FÃ¥et : 0 perle

Indlægby Muslimaa » man sep 21, 2009 18:33

Al salam alaikum

baah. Jeg er skole træt
men jeg giver ikke op ... :vedikke:
Ya Allah , forgive and guide my Umah...Amin thuma amin...
Brugeravatar
Muslimaa
Student 2011
Student 2011

Tro: Sunni/Mâlikî

Givet : 70 perler
FÃ¥et : 18 perler

Indlægby Betelgeuse » man sep 21, 2009 19:40

Jeg flyver igennem flere vinde hele tiden, og har svært ved at finde rodfæste. Er jeg inde i en god periode og har samlet mine egne brikker sammen, som jeg har en tendens til at kaste rundt - så er der ingen problemer med at få læst. Holder jeg mig selv fast i tankernes lænker, så vinker dagene til mig mens de passerer forbi. Det gælder om at gribe fat i dagene.. at tage et skridt, i stedet for at tænke at man skal. Og at mestre dette, er noget jeg netop kan have hamrende svært ved.
Betelgeuse
Fri Debat Moderator

Tro: Sunni/Hanafî

Givet : 158 perler
FÃ¥et : 87 perler

Indlægby Muslimaa » søn sep 27, 2009 13:32

Jeg vil gerne betale , hvis jeg kan finde en som vil hjælpe mig :)...

:teeth:
Brugeravatar
Muslimaa
Student 2011
Student 2011

Indlægby Muslimaa » tirs mar 09, 2010 17:49

Min motivation til at lære nyt er ved at dø... specielt fordi vi har gang i så mange ting, på én gang her i 2G!
Det hårdt... jeg må holde ud og bevare ro'en :S
Brugeravatar
Muslimaa
Student 2011
Student 2011

Indlægby Nightingale » tirs mar 09, 2010 22:42

Tror Confluence har fat i noget af det rigtige. Fokuser på hvad du skal lave idag og lad morgendagens problem vente til imorgen. Så hvis du har planlagt matematiklektier mandag, og engelsklektier onsdag, så lav matematikken færdig mandag og "gem" engelsklektierne til om onsdagen i stedet for at tænke: Ih, jeg skal lave matematik mandag, og engelsk onsdag og torsdag skal vi fremlægge i dansk og i weekenden når jeg ikke noget, for den er allerede booket helt op.

Confluence skrev:Det gælder om at gribe fat i dagene.. at tage et skridt, i stedet for at tænke at man skal (nå en hel masse andet også)
Nightingale
Studie Admin
Studie Admin

Tro: Jøde
Køn: Hankøn

Givet : 2 perler
FÃ¥et : 10 perler

Lignende emner

Lektier hjælp!
Forum: Sprog
Forfatter: Araber
Svar: 1