Wa as-salâmu 'aleikum wa rahmutallah wa barakatuhu
Jeg ved ikke om jeg interesserer mig for de naturvidenskablige fag, når det kommer til gymnasiet. Jeg ved jo ikke helt hvordan de fag er i gymnasiet.
Well det er dit valg om hvad der er bedst for dig, det eneste du kan gøre er at tænke dig grundigt om og spørge som du også gør nu om de forskellige fag

Og hvs du nu vælger f.eks. sproglig kan du altid snakke med din studieejleder på gymnasiet om det. Men kan sige at det er spændende med alle fag i gym. der er altid noget at lave.
Kan man godt skifte linje, hvis man ikke bryder sig om den? Og kan man skifte gymnasie?
Inden for de første 6. mdr. er det muligt for dig at skifte studieretning eller for den sags skyld skifte gym. Men du skal vide at hvis du f.eks. skifter efter 3. måned så skal du være forberedt på at du skal indhente alt det stof dine nye klassekammerater har haft.
Er der nogle som vil fortælle om fagene kemi A, fysik B og mat A? Er mat A hårdt? Har hørt det skulle være overdrevet hårdt.
Jeg kan da godt fortælle dig om det, da jeg selv har haft det nu i et år.
Du får først matematik på A-niveau i 3.g, frem til den tid har du det altså på B-niveau. Efter mine effaringer i alle de timer jeg har haft matematik i, var der hårde tider (ikke så hårde endda) og gode tider. Du skal helt klart følge med i timen, og stræbe efter for at forstå stoffet - så vil det helt klart gå
Du siger selv at du er god nok i alle fag - så tror jeg da ikke at matematikken vil være noget problem det er ikke så skræmende som det mske kan lyde (matematik på A-niveau) man går lansom fremt og man lærer det man behøver at lære.
Da jeg nævnte hårde tide - kan da komme sådan nogle irriterende afleveringer, men i sidste ende løse man dem :mrgreen: Men det er da heller ikke noget problem - det sker for os alle.
Har hørt det skulle være overdrevet hårdt.
Det kommer da an på hvem du har spurgt - det er jo folks meninger.
Kemi well er bedre til fysik

sååå well jeg var måske lidt langsomfattende når det gjaldt kemi udregningerne men med hjælp gik det da bedre. Altså kort sagt du får en bog både i kemi faget og fysik faget som du så skal læse og forstå - senere laver i selv nogle kemi øvelser og lærern hjælper gerne med forståelsen af teksten. Man kan ikke sige at det er svært - bare du læser din tekst - forstår og husker. I bliver da hørt i det i den næste time
Skriv notater!Der er nogle emner i f.eks. fysik og kemi jeg ikke kan lide, mens nogle af dem er spændende.
Sådan har mange det og sådan må man tage det - det er jo ikke altid at man synes alt ligefrem er spændende. Hvis man synes nogle af emnerne mindre er interessante så er det fair nok.
Hvis du har flere spørgmål så bare stil! Håber ikke jeg gjorde dig mere forvirret.
Wa assalamu aleikum wa rahmutallah wa barakatuhu
ZamZam