Redaktør: Studiesiden Mods
Imaan skrev:Wa'alaykum as-salaam
Du kan nøjes med at tage den 2 årig hg udd. på handelsskolen og derefter komme ud som elev. I øjeblikket kræves der ingen gymnasial udd. for at blive lægesekretær.
Wa'salaam
hvad for dem til at sige nej når de ser en med tørklæde ?
muslima123 skrev:Uf, hvorfor skal de altid kigge på hvad menesker har på ? det kan da være fuldstændig ligemeget for dem hvis lægeekreteren har tørklæde eller ikke tørklæde på.. det er jo en arbejdsplads.. og ikke et fotomodelstudie.. det er da for meget!..hvad for dem til at sige nej når de ser en med tørklæde ?
fi amanillah..
Saddique skrev:Ja de har jo altid ondt i bagdelen, nu forbyder de kvinderne at få i burka, hvad i alverden har vi så religionsfrihed til? det er kun muslimerne de er efter, hvad med de der sikher der går i turbaner de burde også forbydes, for det er også et religion symbol. Det for latterligt synes jeg.
Assalamu aleikum...Moonlight skrev:Hvis man skulle tro på alle de plus-tørklæde-minus-arbejde historier der findes så vil det sige at kvinder med tørklæde ligeså godt bare kan opgive alt, hvad de tænker på at blive og "nyde" et liv med at være stuck derhjemme dag ud og dag ind. Jeg synes ikke man skal lade sig skræmme, når (tit ligegyldige) folk siger at man ikke kan få jobs med tørklæde. Det nægter jeg simpelthen at tro på. Jeg ser hver evig eneste dag kvinder med tørklæde udføre de mest overraskende jobs. Man skal hellere selv opleve om de historier som bliver fyret af er sande, istedet for bare at tage folks ord på det og opgive før man overhovedet er begyndt
. Hvis kvinder med tørklæde ikke kunne få arbejde som lægesekretærer så ville der i uddannelseshåndbøgerne, under "adgangskrav", stå: "matematik C, dansk A, biologi C, nul tørklæde etc.". Det gør der jo ikke
.
Eller piger med tørklæde arbejde i føtex som kasse dame, hmm hvor de dagligt køre svin, alkohol osv igennem kassen. Fx rengørings dame på hospitaler tillader de heller ikke vi har vores jilbab på, for det meste er det ikke vores tørklæde en vores jilbab som er problemet.. Ville du være villig for at smide din jilbab bare for et arbejde?? Astigfir Allah, jeg ville i hvert fald ikke det er helt sikkert.
hej Erik,Erik_Willumsgaard skrev:Hej Helouah
Hvorfor tror du der kommer generelt tørklædeforbud i Danmark. Det kommer jo an på, hvordan du stemmer ved valgene!
Hvad mener du i øvrigt er et drømmejob, vel ikke hospitalsrengøring?
jo jeg er skam dansk konvertit, men jeg mener ikke det er tilladt rent islamisk at stemme. anyway, det er heller ikke så meget vores tørklæde det er mere vores Jilbab (altså den "kjole"/dragt) som vi har på.Erik_Willumsgaard skrev:Hej Heloua
OK, men jeg har mødt lærere, læger, psykologer mv. og også set en studevært (!) med tørklæde, hvorfor så lige fokusere på rengøring og skodjobs i McDonald's?
Og hvorfor tror du det bliver som i Frankrig (hvor brug af ALLE religiøse symboler er forbudt, også f.eks. kristne og jødiske, og Tyrkiet, hvor tørklæder er forbudt inden for universiteter og offentlige stillinger)?
For så vidt jeg ved, har ingen - selv ikke Dansk Folkeparti - talt for forbud mod tørklæder.
Men som sagt, hvis man bare sidder med hænderne i skødet, og ikke er politisk aktiv, og ikke engang stemmer, så hjælper man jo ikke engang selv med til at sørge for, at samfundet udvikler sig i den retning, som man ønsker.
Hvorfor vil du da bruge din stemmeret? Er du ikke dansk statsborger endnu?
helouah2007 skrev:jo jeg er skam dansk konvertit, men jeg mener ikke det er tilladt rent islamisk at stemme. anyway, det er heller ikke så meget vores tørklæde det er mere vores Jilbab (altså den "kjole"/dragt) som vi har på.Erik_Willumsgaard skrev:Hej Heloua
OK, men jeg har mødt lærere, læger, psykologer mv. og også set en studevært (!) med tørklæde, hvorfor så lige fokusere på rengøring og skodjobs i McDonald's?
Og hvorfor tror du det bliver som i Frankrig (hvor brug af ALLE religiøse symboler er forbudt, også f.eks. kristne og jødiske, og Tyrkiet, hvor tørklæder er forbudt inden for universiteter og offentlige stillinger)?
For så vidt jeg ved, har ingen - selv ikke Dansk Folkeparti - talt for forbud mod tørklæder.
Men som sagt, hvis man bare sidder med hænderne i skødet, og ikke er politisk aktiv, og ikke engang stemmer, så hjælper man jo ikke engang selv med til at sørge for, at samfundet udvikler sig i den retning, som man ønsker.
Hvorfor vil du da bruge din stemmeret? Er du ikke dansk statsborger endnu?
det er sjællent at man ser en pige som har den helt rigtuge islamiske tøj "stil" som arbejder som et eller andet sygt.
Ved ikke hvorfor jeg tror der kommer til at være forbud, men som danskerne/kuffar behandler os nu, så er der kun snakke om et par år fær dk bliver et "helvede" at leve i som muslim
helouah2007 skrev:Hvorfor skulle jeg overhoved bruge min tid på at gide at stemme, lige meget hvem som bliver valgt, er dt ikke noget jeg kan bruge til noget alligevel, anyway vi kom vidst lidt væk fra emnet, du kan tage den over pb
helouah2007 skrev:jeg siger heler ikke det er umuligt
det er bare ikke nemt, specielt ikke hvis man vil beholde sin JILBAB på på arbejdet.. jeg ved bare hvad min studievejleder sagde til mig med hensynt til kontor arbejde. kommer også an på hvilken vej du vælger uddandelsen, fx hg er nemmer end hgp
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst