lægesekretær

Snak om uddannelser. Din uddannelsesplan, dine ønsker og mål. m.m

Redaktør: Studiesiden Mods

lægesekretær

Indlægby Miss-Muslima » ons okt 18, 2006 18:00

Salaamu alaykum
Hvis man skal uddanne sig som om lægesekretær ?
Skal man tage gymnasium eller Handelskolen ?
Og hvad skal gennemsnit være
Håber der er nogen til hjælpe med mit spørgsmål
Miss-Muslima

Indlægby Muslim-Brother » ons okt 18, 2006 18:06

Wa aleykom a Salam
med hensyn til gynmasium så skal dit Gennem snit være på mindst 8
Brugeravatar
Muslim-Brother

Geografisk sted: Nørrebro

Givet : 0 perle
Fået : 0 perle

Indlægby Imaan » ons okt 18, 2006 18:25

Wa'alaykum as-salaam

Du kan nøjes med at tage den 2 årig hg udd. på handelsskolen og derefter komme ud som elev. I øjeblikket kræves der ingen gymnasial udd. for at blive lægesekretær.

Wa'salaam
Abu Hurairah (raa) har udtalt: Allahs Sendebud (salla lāhu 'alayhi wa sallam) sagde:
"Allahs nåde overgår Hans vrede."
[Muslim]
Brugeravatar
Imaan

Geografisk sted: København
Tro: Sunni/Hanafî
Køn: Hunkøn

Indlægby Imaan » ons okt 18, 2006 18:29

Abu Hurairah (raa) har udtalt: Allahs Sendebud (salla lāhu 'alayhi wa sallam) sagde:
"Allahs nåde overgår Hans vrede."
[Muslim]
Brugeravatar
Imaan

Geografisk sted: København

Indlægby Basima » tors okt 19, 2006 09:48

Imaan skrev:Wa'alaykum as-salaam

Du kan nøjes med at tage den 2 årig hg udd. på handelsskolen og derefter komme ud som elev. I øjeblikket kræves der ingen gymnasial udd. for at blive lægesekretær.

Wa'salaam

Men det tager lidt mindre tid, hvis man har en gymnasiel udd.
Brugeravatar
Basima
VIP Bruger

Geografisk sted: Vestegnen

Givet : 1 perle

Indlægby helouah2007 » tirs nov 28, 2006 12:24

Salam aleikum Miss Muslima.
Jeg har selv lige undersøgt det, og været til samtale med skole vejleder osv, han siger at igenem en hg uddandelse, så er det svært at få arbejde, og dte foregår sådan at du er 2 år i skole og 2 år i praktik, hvor du selv tskal finde en praktik plads. det er der det svære ligger, nu ved jeg ikke med dig, men jeg går med tørklæde og jilbab, og han sagde ligeud at det kunne være enormt svært.
Så snakkede de om Hgp, det er et tilbud til dem som er skole trætte, også tager 4 år, men det skulle næsten være umuligt at finde praktik plads specielt med tørklæde

Wa salam
Brugeravatar
helouah2007

Indlægby muslima123 » tirs nov 28, 2006 15:54

Uf, hvorfor skal de altid kigge på hvad menesker har på ? det kan da være fuldstændig ligemeget for dem hvis lægeekreteren har tørklæde eller ikke tørklæde på.. det er jo en arbejdsplads.. og ikke et fotomodelstudie.. det er da for meget!.. :( hvad for dem til at sige nej når de ser en med tørklæde ? :(

fi amanillah..
Brugeravatar
muslima123

Indlægby Erik_Willumsgaard » tirs nov 28, 2006 18:20

muslima123 skrev:Uf, hvorfor skal de altid kigge på hvad menesker har på ? det kan da være fuldstændig ligemeget for dem hvis lægeekreteren har tørklæde eller ikke tørklæde på.. det er jo en arbejdsplads.. og ikke et fotomodelstudie.. det er da for meget!.. :( hvad for dem til at sige nej når de ser en med tørklæde ? :(

fi amanillah..

Hvad med hos muslimske læger?
Med venlig hilsen
Erik

"Lad den,som er ren, kaste den første sten" (Jesus)
Læs også http://avisen.dk/blogs/Erik_Willumsgaard . Og post gerne en kommentar!
Brugeravatar
Erik_Willumsgaard
VIP Bruger

Geografisk sted: Vesterbro, København

Indlægby Saddique » tirs nov 28, 2006 21:34

Ja de har jo altid ondt i bagdelen, nu forbyder de kvinderne at få i burka, hvad i alverden har vi så religionsfrihed til? det er kun muslimerne de er efter, hvad med de der sikher der går i turbaner de burde også forbydes, for det er også et religion symbol. Det for latterligt synes jeg.
Brugeravatar
Saddique
Aktiv Bruger

Indlægby Erik_Willumsgaard » tirs nov 28, 2006 21:47

Saddique skrev:Ja de har jo altid ondt i bagdelen, nu forbyder de kvinderne at få i burka, hvad i alverden har vi så religionsfrihed til? det er kun muslimerne de er efter, hvad med de der sikher der går i turbaner de burde også forbydes, for det er også et religion symbol. Det for latterligt synes jeg.

Hvem har talt om forbud mod tørklæder, Saddique? Det er vist kun i Tyrkiet og Frankrig (hvor kors, kalotter og andre religiøse symboler heller ikke er tilladet i skolerne).
Med venlig hilsen
Erik

Brugeravatar
Erik_Willumsgaard
VIP Bruger

Indlægby helouah2007 » ons nov 29, 2006 11:46

Moonlight skrev:Hvis man skulle tro på alle de plus-tørklæde-minus-arbejde historier der findes så vil det sige at kvinder med tørklæde ligeså godt bare kan opgive alt, hvad de tænker på at blive og "nyde" et liv med at være stuck derhjemme dag ud og dag ind. Jeg synes ikke man skal lade sig skræmme, når (tit ligegyldige) folk siger at man ikke kan få jobs med tørklæde. Det nægter jeg simpelthen at tro på :?. Jeg ser hver evig eneste dag kvinder med tørklæde udføre de mest overraskende jobs. Man skal hellere selv opleve om de historier som bliver fyret af er sande, istedet for bare at tage folks ord på det og opgive før man overhovedet er begyndt :?. Hvis kvinder med tørklæde ikke kunne få arbejde som lægesekretærer så ville der i uddannelseshåndbøgerne, under "adgangskrav", stå: "matematik C, dansk A, biologi C, nul tørklæde etc.". Det gør der jo ikke :roll:.
Assalamu aleikum...
det har du ret i, ya a3ny det er ikke umuligt at få et job hvis du har tørklæde på, men chancen for at du får dit drømmejob er sku ikke så stor. Fx har jeg tit set piger med tørklæde arbejde i Mac donals, men med t-shirt på :? Eller piger med tørklæde arbejde i føtex som kasse dame, hmm hvor de dagligt køre svin, alkohol osv igennem kassen. Fx rengørings dame på hospitaler tillader de heller ikke vi har vores jilbab på, for det meste er det ikke vores tørklæde en vores jilbab som er problemet.. Ville du være villig for at smide din jilbab bare for et arbejde?? Astigfir Allah, jeg ville i hvert fald ikke det er helt sikkert.
Og jeg tror også at der om et par år kommer tørklæde forbud her i Dk, men igen så ville jeg bare blive derhjemme, de snakker om integration hele tiden.... Hvor mange tror i ville integrere sig i det danske samfund, hvis de forbyder os at gå i vores elskede tørklæde??

Wa salam
Brugeravatar
helouah2007

Indlægby Erik_Willumsgaard » ons nov 29, 2006 12:26

Hej Helouah

Hvorfor tror du der kommer generelt tørklædeforbud i Danmark. Det kommer jo an på, hvordan du stemmer ved valgene!

Hvad mener du i øvrigt er et drømmejob, vel ikke hospitalsrengøring?
Med venlig hilsen
Erik

Brugeravatar
Erik_Willumsgaard
VIP Bruger

Indlægby helouah2007 » ons nov 29, 2006 12:54

Erik_Willumsgaard skrev:Hej Helouah

Hvorfor tror du der kommer generelt tørklædeforbud i Danmark. Det kommer jo an på, hvordan du stemmer ved valgene!

Hvad mener du i øvrigt er et drømmejob, vel ikke hospitalsrengøring?
hej Erik,
nej selvfølgelig er hospitals rengøring ikke mit drømmejob, det var jo lige præsis det jeg sagde at vi må nøjes med pga vores tørklæde.
Fx med læge sekrætær, sagde min vejleder til mig at det er meget meget svært at finde praktik plads specielt pga mit tørklæde.
Med hensyn til forbud, så stemmer jeg ikke selv, men jeg tror at det bliver ligesom frankrig osv, men det går mest ud over muslimerne, fordi fx i biblen står der ikke at kristne skal gå med Kors, men i Koranen står der at vi skal have tørklæde på, så på den måde mener jeg at det kommer til at gå mest ud over muslimerne. hvs du kan følge mig
Brugeravatar
helouah2007

Indlægby Erik_Willumsgaard » ons nov 29, 2006 16:08

Hej Heloua

OK, men jeg har mødt lærere, læger, psykologer mv. og også set en studevært (!) med tørklæde, hvorfor så lige fokusere på rengøring og skodjobs i McDonald's?

Og hvorfor tror du det bliver som i Frankrig (hvor brug af ALLE religiøse symboler er forbudt, også f.eks. kristne og jødiske, og Tyrkiet, hvor tørklæder er forbudt inden for universiteter og offentlige stillinger)?

For så vidt jeg ved, har ingen - selv ikke Dansk Folkeparti - talt for forbud mod tørklæder.

Men som sagt, hvis man bare sidder med hænderne i skødet, og ikke er politisk aktiv, og ikke engang stemmer, så hjælper man jo ikke engang selv med til at sørge for, at samfundet udvikler sig i den retning, som man ønsker.

Hvorfor vil du da bruge din stemmeret? Er du ikke dansk statsborger endnu?
Med venlig hilsen
Erik

Brugeravatar
Erik_Willumsgaard
VIP Bruger

Indlægby helouah2007 » ons nov 29, 2006 16:16

Erik_Willumsgaard skrev:Hej Heloua

OK, men jeg har mødt lærere, læger, psykologer mv. og også set en studevært (!) med tørklæde, hvorfor så lige fokusere på rengøring og skodjobs i McDonald's?

Og hvorfor tror du det bliver som i Frankrig (hvor brug af ALLE religiøse symboler er forbudt, også f.eks. kristne og jødiske, og Tyrkiet, hvor tørklæder er forbudt inden for universiteter og offentlige stillinger)?

For så vidt jeg ved, har ingen - selv ikke Dansk Folkeparti - talt for forbud mod tørklæder.

Men som sagt, hvis man bare sidder med hænderne i skødet, og ikke er politisk aktiv, og ikke engang stemmer, så hjælper man jo ikke engang selv med til at sørge for, at samfundet udvikler sig i den retning, som man ønsker.

jo jeg er skam dansk konvertit, men jeg mener ikke det er tilladt rent islamisk at stemme. anyway, det er heller ikke så meget vores tørklæde det er mere vores Jilbab (altså den "kjole"/dragt) som vi har på.
det er sjællent at man ser en pige som har den helt rigtuge islamiske tøj "stil" som arbejder som et eller andet sygt.
Ved ikke hvorfor jeg tror der kommer til at være forbud, men som danskerne/kuffar behandler os nu, så er der kun snakke om et par år fær dk bliver et "helvede" at leve i som muslim
Brugeravatar
helouah2007

Indlægby Al-Marwah » ons nov 29, 2006 16:20

Salam Alaykum..

Hvordan bliver man lægesekretær?
For at blive lægesekretær skal man vælge en kontoruddannelse med specialet lægesekretær (offentlig administration).
Uddannelsen varer 4 år - 2 års skoleuddannelse og 2 år på praktikstedet.

TEORI
Uddannelsen begynder med HG - en 2-årig grunduddannelse på handelsskole.

Der bliver undervist i følgende grundfag:
• dansk
• erhvervsøkonomi
• engelsk
• valgfrit fag
• informationsteknologi
• salg og service
• samfundslære

Den indeholder undervisning i blandt andet journalskrivning, medicinsk-latinsk terminologi, anatomi, fysiologi, patologi og offentlig forvaltning.

For elever, der har bestået studentereksamen, HTX eller HF, varer grunduddannelsen 18 uger, idet man blandt andet fritages for sprogfagene.

Handelsskolen kan fritage elever for dele af uddannelsen på grundlag af anden uddannelse.

På mange praktiksteder er det et krav, at man har bestået folkeskolens afgangsprøve i latin.

Voksenlærlinge (over 25 år) kan tage HG på kun ét år.
På hjemmesiden www.veud.dk findes oplysninger om voksenlærlingeordningen.

PRAKTIK
Praktiktiden består af praktikuddannelse og skoleundervisning.
Den varer i alt 2 år, og der skal indgås en praktikaftale med praktikstedet. Blanket til praktikaftale fås på praktikstedet eller på handelsskolen.

Praktikuddannelsen kan foregå på sygehus eller i almen lægepraksis og skal indeholde oplæring i grundlæggende lægesekretærfunktioner.

Skoleundervisningen består af 5 skoleperioder på i alt 15 uger. Den indeholder undervisning i blandt andet journalskrivning, anvendelse af den medicinsk-latinske terminologi, anatomi, fysiologi, patologi
og offentlig forvaltning.
De sidste 2 uger skal benyttes til udarbejdelse af projektopgave, som indgår i den afsluttende fagprøve.

Elevpladser på sygehusene annonceres i dagspressen i januar/februar.
Praktiktiden påbegyndes i august/september.

LØN
Under HG er der mulighed for at søge Statens Uddannelsesstøtte (SU).

I praktiktiden får man elevløn i henhold til gældende overenskomst.
Den aktuelle elevløn kan oplyses ved henvendelse til SadL.

GVU-VEJEN TIL FAGLÆRT LÆGESEKRETÆR
GVU – grunduddannelse for voksne – giver mulighed for, at sekretærer, som har praktisk erfaring med lægesekretærarbejdet, kan gennemføre den teoretiske del af uddannelsen på en handelsskole. Uddannelsen tilrettelægges efter en individuel GVU-uddannelsesplan.
Planen viser, hvad man kan blive fritaget for, og hvad man skal supplere med for at kunne aflægge fagprøve og få udstedt uddannelsesbevis på lægesekretær-uddannelsen.

Følgende krav skal opfyldes med henblik på, at handelsskolen kan udarbejde en GVU-uddannelsesplan:
• være fyldt 25 år
• have forudsætninger svarende til grundskolens afgangsniveau
• have mindst 2 års relevant erhvervserfaring (fuldtidsbeskæftigelse
med lægesekretærfunktioner).

Det vil sige, ønsker man at få en faglig uddannelse som lægesekretær via GVU, skal man søge handelsskolen om at få udarbejdet en individuel uddannelsesplan.

ARBEJDSOMRÅDE
Lægesekretærens arbejdsområde i sundhedssektoren er varieret alt efter ansættelsessted.
Ansættelse sker fortrinsvis på sygehuse og i lægepraksis, men lægesekretærer er også ansat på videnskabelige institutter, i social- og sundhedsforvaltninger, i medicinalfirmaer og lignende.

Sygehus
For lægesekretærer ansat på sygehuse kan der typisk være tale om følgende opgaver:
• patientregistrering
• journalskrivning
• operationsbeskrivelse
• rekvirering af prøver og undersøgelser
• udskrivningsbreve
• diagnoseregistrering
• ambulatoriearbejde med indkaldelse af patienter
• arkivering af journaler
• telefonisk kontakt til patienter, andre afdelinger og sygehuse
• korrespondance med ind- og udland
• møde- og undervisningstilrettelæggelse
• skrivning i forbindelse med videnskabeligt arbejde - ofte på engelsk.

De nævnte opgaver vil i løbet af kort tid blive overført elektronisk, således at journalarbejdet vil kræve stor indsigt i informationsteknologien.

Ledende lægesekretærer tilrettelægger og administrerer arbejdet for de andre lægesekretærer.
Desuden kan de være pålagt visse opgaver i forbindelse med oplæring af lægesekretærelever samt personale-administrative opgaver for afdelingsledelsen.

Praktikledere/instruktionssekretærer har det overordnede ansvar for lægesekretæreleverne.

Lægepraksis
Praksissekretæren er den første, der taler med patienten - enten i telefonen eller i sekretariatet.
Man skal vurdere, om patienten er i en akut situation, eller om der er tale om en videre behandling.

Praksissekretæren er patientens bindeled til lægen.
Da mange lægepraksis har edb, er det væsentligt, at man har kendskab til og interesse for edb.

Praksissekretæren har en meget varieret arbejdsdag med mange forskellige arbejdsopgaver.
Man skal ofte være behjælpelig med sygeplejemæssige opgaver, laboratoriefunktioner og regnskab.
Ansættelse i lægepraksis er ansvarsfuldt og varieret.

Medicinalfirmaer og lignende
Som lægesekretær har man også mulighed for at få ansættelse som fx forskningssekretær i medicinalfirmaer, på videnskabelige institutter og på specialafdelinger på sygehusene.

BESKÆFTIGELSE
Muligheden for ansættelse i sundhedssektoren efter uddannelsen er i øjeblikket god.

Lægesekretærens muligheder for at avancere er store, specielt hvis man er indstillet på at dygtiggøre sig inden for informationsteknologi og administration.

EFTERUDDANNELSE
Flere amtskommuner tilbyder en intern personale-uddannelse, ligesom SadL har et meget omfattende og varieret efteruddannelsesprogram.

SYGEHUSSEKRETÆR
Vil man gerne have et arbejde, hvor der er fart over feltet, stor ansvarlighed og kompetence, og er man tillige serviceminded og i besiddelse af menneskekundskab, så bliv lægesekretær på et sygehus.

Der er mange forskellige miljøer på et sygehus, hvorfor man altid vil kunne finde et, der passer til ens temperament.
Vil man arbejde med børn eller med voksne og ældre mennesker? Er man interesseret i medicin, kirurgi eller psykiske lidelser? Er man nysgerrig med hensyn til alt, hvad der vedrører menneskers liv og hverdag, er arbejdet som lægesekretær på et sygehus lige sagen. Hvis man er den teoretiske og analyserende type, vil der være stor brug for én i fx et forskerteam eller til styring af projekter.

Kundskaber i maskinskrivning, edb, registrering, dansk og fremmede sprog får man som lægesekretær på et sygehus brug for på en anderledes måde, end hvis man er ansat som sekretær på et kontor.

Som lægesekretær på et sygehus er der også muligheder for avancement.

PRAKSISANSATTE LÆGESEKRETÆRER
Som praksissekretær er man den første, patienten møder i konsultationen. Det kan enten være pr. telefon eller ved direkte fremmøde. Hun er så at sige klinikkens ansigt udadtil. Mange praksissekretærer oplever, at de ofte får et større indblik i patientens
hverdag og sygdom end lægen. Der er altså i høj grad tale om et job som sparringpartner for lægen.

Mange lægepraksis er større eller mindre lægehuse med flere lægesekretærer ansat, men der findes også mange solopraksis. Under alle omstændigheder er det et meget alsidigt arbejde, hvor man får brug for alle de færdigheder, man lærer som lægesekretærelev.
Som sekretær i lægepraksis er der endvidere ofte sygeplejemæssige opgaver, laboratoriefunktioner og regnskaber.

Der er tale om et meget ansvarsfuldt job med en meget varieret arbejdsdag.

Du kan evt. læse mere om uddannelsen på

http://www.sadl.dk/pages/uddannelse.html
Ihukom Allah gennem Dhikr (ihukommelse af Allah),Tasbîh (erklæring af Allah som fri for fejl og mangler),Takbîr (erklæring af Allah som den største),Tahmîd (erklæring af taknemmelighed til Allah) og Tahlîl (erklære at der er ingen anden gud end Allah). Du vil blive åndeligt opstemt og du vil nyde livet.
Brugeravatar
Al-Marwah
Guld Bruger

Fået : 3 perler

Indlægby Naadje » ons nov 29, 2006 16:30

@ helouah2007

Stop lige den prædiken! Jeg kender en der er igang med at læse til lægesekretær, som også går med tørklæde. Så misinformér venligst ikke folk. Det kan godt være, at du tror at det er umuligt at få et godt job, men det skal jeg så hilse og sige, at det ikke er.
Hvordan kan du tillade dig, at sige sådan en omgang vrøvl? Jeg er sikker på, at der er en masse som ikke har samme holdning som dig, derfor bedes du tale for dig selv.
Hvor meget kender du til uddannelsessystemet?
Naadje
VIP Bruger

Tro: Salafi

Givet : 15 perler
Fået : 27 perler

Indlægby Erik_Willumsgaard » ons nov 29, 2006 16:35

helouah2007 skrev:
Erik_Willumsgaard skrev:Hej Heloua

jo jeg er skam dansk konvertit, men jeg mener ikke det er tilladt rent islamisk at stemme. anyway, det er heller ikke så meget vores tørklæde det er mere vores Jilbab (altså den "kjole"/dragt) som vi har på.
det er sjællent at man ser en pige som har den helt rigtuge islamiske tøj "stil" som arbejder som et eller andet sygt.
Ved ikke hvorfor jeg tror der kommer til at være forbud, men som danskerne/kuffar behandler os nu, så er der kun snakke om et par år fær dk bliver et "helvede" at leve i som muslim

Hvorfor skulle det være forbudt at stemme ud fra Islam? Mange muslimer stiller op for alle forskellige partier. F.eks. også iamamen Abdul Wahid Pedersen og Asman Abdol-Hamid.

Hvis du selv er noget aktiv, kan du være med til at forhindre, at det bliver så slemt, som du forestiller dig. Det kan jeg dog ikke se nogen tegn på, at det skulle blive.
Med venlig hilsen
Erik

Brugeravatar
Erik_Willumsgaard
VIP Bruger

Indlægby helouah2007 » ons nov 29, 2006 16:39

Hvorfor skulle jeg overhoved bruge min tid på at gide at stemme, lige meget hvem som bliver valgt, er dt ikke noget jeg kan bruge til noget alligevel, anyway vi kom vidst lidt væk fra emnet, du kan tage den over pb
Brugeravatar
helouah2007

Indlægby helouah2007 » ons nov 29, 2006 16:41

Og foresten så er det heler ikke dig som render rundt med tørklæde på, og bliver svindet tl hver dag, og bliver bedt om at skrubbe hjem til jordhulen osv... heller ikke dine brødre, onklere osv som bliver fængslet fordi de tager en tur til Afghanistan... vent og se brødre og søstre vent og se.
Brugeravatar
helouah2007

Indlægby Al-Marwah » ons nov 29, 2006 16:43

Salam Helouah søster

Jeg vil bare gøre dig opmærksom på, at jeg har da set og kender en del med tørklæde som læser til læge, laborant, sygeplejerske Masha’allah. Og det er muligt at få job senere uden tvivl. Der er allerede nogen søstre som har et arbejde..Alt ka' la' sig gøre, prøv at turde tørre søster :wink:

Ws.

Melissa
Ihukom Allah gennem Dhikr (ihukommelse af Allah),Tasbîh (erklæring af Allah som fri for fejl og mangler),Takbîr (erklæring af Allah som den største),Tahmîd (erklæring af taknemmelighed til Allah) og Tahlîl (erklære at der er ingen anden gud end Allah). Du vil blive åndeligt opstemt og du vil nyde livet.
Brugeravatar
Al-Marwah
Guld Bruger

Fået : 3 perler

Indlægby Erik_Willumsgaard » ons nov 29, 2006 16:45

helouah2007 skrev:Hvorfor skulle jeg overhoved bruge min tid på at gide at stemme, lige meget hvem som bliver valgt, er dt ikke noget jeg kan bruge til noget alligevel, anyway vi kom vidst lidt væk fra emnet, du kan tage den over pb

Nej debatter foregår i det fælles forum. Jeg opretter en ny tråd!
Med venlig hilsen
Erik

Brugeravatar
Erik_Willumsgaard
VIP Bruger

Indlægby Naadje » ons nov 29, 2006 16:46

slettet(uden for emnet)
Naadje
VIP Bruger

Tro: Salafi

Givet : 15 perler
Fået : 27 perler

Indlægby helouah2007 » ons nov 29, 2006 19:27

jeg siger heler ikke det er umuligt
det er bare ikke nemt, specielt ikke hvis man vil beholde sin JILBAB på på arbejdet.. jeg ved bare hvad min studievejleder sagde til mig med hensynt til kontor arbejde. kommer også an på hvilken vej du vælger uddandelsen, fx hg er nemmer end hgp
Brugeravatar
helouah2007

Indlægby helouah2007 » ons nov 29, 2006 19:27

jeg siger heler ikke det er umuligt
det er bare ikke nemt, specielt ikke hvis man vil beholde sin JILBAB på på arbejdet.. jeg ved bare hvad min studievejleder sagde til mig med hensynt til kontor arbejde. kommer også an på hvilken vej du vælger uddandelsen, fx hg er nemmer end hgp
Brugeravatar
helouah2007

Indlægby Erik_Willumsgaard » tors nov 30, 2006 16:44

helouah2007 skrev:jeg siger heler ikke det er umuligt

Hvis der skal brydes barrierer og fordomme ned på arbejdsmarkedet, så tror jeg altså, at det er lige præcist i disse år, hvor mange brancher skriger på arbejdskraft, at det skal ske.
Med venlig hilsen
Erik

Brugeravatar
Erik_Willumsgaard
VIP Bruger

Indlægby muslima123 » tors nov 30, 2006 20:42

det skal nok gå søster Biiznillah. :D tænk posativt hehe..
Brugeravatar
muslima123

Indlægby Hayati » fre dec 01, 2006 15:18

MAn kan godt blive dt hele med tørklæde :)
Brugeravatar
Hayati

Næste

Tilbage til Uddannelse & job