Saddique skrev:Hej mine kære søde venner
Jeg har et stort problem, det er sådan at jeg skal til job samtale hos 3mobil på torsdag, men mit problem er at jeg hurtig bliver nervøs til en samtale, jeg er ikke forberedt godt nok til samtalen og derfor bliver jeg ofte afvist af arbejdsgiveren. Har i et godt råd til hvad jeg kan gør ved problemet. Jeg har ofte problemer med at svare og gå i dybden med hvad de spørg.
Hej Saddique
Jeg vil råde dig til at øve dig sammen med en god ven, helst én, som selv har prøvet at være til mange jobsamtaler.
Og så skal han eller hun interviewe dig, og stille dig uddybende spørgsmål. I kan gennemgå øvelsen flere gange, ind til du ubesvaret kan svare på en lang række spørgsmål.
Du skal både forberede dig på at kunne svare på uddybende spørgsmål om dig selv og dine erfaringer.
Men du skal også gerne have nogle spørgsmål parat til at stille dem, når de spørger, om du har noget at spørge om. F.eks. hvor stor er den afdeling du skal arbejde i? Hvem er det, som du kommer til at arbejde sammen med? Hvor meget oplæring får man? Er der mulighed for kurser og efteruddannelse?
Jo, mere du forbereder dig, jo mindre nervøs vil du være.