At sige et job op

Snak om uddannelser. Din uddannelsesplan, dine ønsker og mål. m.m

Redaktør: Studiesiden Mods

At sige et job op

Indlægby em_maya » tors aug 17, 2006 19:25

Salam

Er der nogle der ved om der er forskellige regler på hvor lang før man stopper, man siger op? Og evt hvordan??

Har aldrig prøvet at sige et job op :/

Em_Maya
em_maya

Indlægby Jiz » tors aug 17, 2006 19:28

salam

Jeg har det problem med at jeg ikke kan finde ud af at fortælle cheffen at jeg vil sige op.

har i hele mit liv sagt 2 job op

det første: jeg holdte bare op med at dukke op (de ringede fleregange hvor jeg bare sagde at jeg enten havde glemt at dukke op eller at jeg var syg og ku ik ringe)

det andet: Jeg fik min far til at ringe cheffen op for at sige jeg vil sige op, forstil jer en på 19 år får faderen til at ringe cheffen op :smile:

Jeg ved at søsteren vil have lovgivning osv angående at opsige et job, men hvis folk kender en metode man kan sige op fra jobbet som ik flover en, så er jeg den der lytter :smile:

Jeg tror ejg bare skal vænne mig selv til sætningen: "Hej chef, jeg tror jeg siger op" :P
Brugeravatar
Jiz

Geografisk sted: KBH Amager

Givet : 0 perle
FÃ¥et : 0 perle

Re: At sige et job op

Indlægby Saddique » tors aug 17, 2006 19:35

em_maya skrev:Salam

Er der nogle der ved om der er forskellige regler på hvor lang før man stopper, man siger op? Og evt hvordan??

Em_Maya

Walekum asalaam

Det kommer lidt an på hvor længe man har været ansat, hvis man har været ansat mere end 3 år så er det efter 3 måneder man stopper.
Brugeravatar
Saddique
Aktiv Bruger

Indlægby MOoNLiGhT » tors aug 17, 2006 19:42

Salaamu aleykum.

Ja, det går an på jobbet. Min kollegas veninde sagde fx sit job op 2 dage lol. Som regel står det på éns kontrakt, hvor længe man skal arbejde efter opsigelse :).

Muslim-Unite,
jeg tror ikke chefer føler sig stødt eller noge over at man siger op; måske vil han/hun bare blive overrasket og spørge, hvorfor man vil sige op...men de bliver fprhåbentligt ikke sure og vrede på én :). Jeg ved ikke...jeg tror bare man bliver nødt til a gå direkte ind til chefen og bede om en opsigningsseddel...så derfra fortsætter samtalen ligesom :).
MOoNLiGhT

Indlægby Naadje » tors aug 17, 2006 19:58

Assalamu 'aleykum

Ja, det er forskelligt fra job til job. Man skal høre ad på sin arbejdsplads, vil jeg tro. Jeg undrer mig også lidt over, at det ikke står i dine papirer. Sådan noget bør man da blive informeret om.
Naadje
VIP Bruger

Tro: Salafi

Givet : 15 perler
FÃ¥et : 27 perler

Re: At sige et job op

Indlægby Erik_Willumsgaard » tors aug 17, 2006 20:18

Saddique skrev:

Em_Maya

Walekum asalaam

Det kommer lidt an på hvor længe man har været ansat, hvis man har været ansat mere end 3 år så er det efter 3 måneder man stopper.

Nja, jeg mener altså ikke, at den ansattes opsigelsesfrist nogensinde bliver længere end én måned. Men arbejdsgiverens opsigelsesfrist forøges med det antal år man har været ansat.

Det er i øvrigt ikke spor flovt at sige op. Særligt ikke i Danmark, som er det land i verden, hvor folk tiest skifter arbejde.

Man finder ud af, hvad opsigelsesfristen er, og så melder man ud, at man stopper pr. næste den første, eller hvad det nu er.
Med venlig hilsen
Erik

"Lad den,som er ren, kaste den første sten" (Jesus)
Læs også http://avisen.dk/blogs/Erik_Willumsgaard . Og post gerne en kommentar!
Brugeravatar
Erik_Willumsgaard
VIP Bruger

Geografisk sted: Vesterbro, København

Indlægby imane » tors aug 17, 2006 20:19

hvis du har en kontrakt med din arbejdsplads, så kan man sige op efter en måned,men hvis du ikke har, så kan du sige op efter 14 dage..
jeg håber at det vil hjælpe dig min kære søster
Brugeravatar
imane

Indlægby em_maya » tors aug 17, 2006 20:21

Salam

tak, jeg har papir på at jeg er ansat på månedsløn, men har ikke fundet noget om opsigelse, måske er det ikke noget de regner med hehe.

Men sagen er at jeg er startet på et rigtigt godt arbejde, men transport + transporttid og lønnen sucks bigtime.. + at jeg betaler min egen pauser.. :(
em_maya

Indlægby imane » tors aug 17, 2006 20:39

så er der ikke noget problem søster, du kan bare sige op hvonår du vil. for jeg kender mange der sige op efter en måned..
altså hvis du kan bedst lide den job du er startet på nu. så er det godt jo..
helde og lykke søster
Brugeravatar
imane

Indlægby Naadje » tors aug 17, 2006 20:41

tak, jeg har papir på at jeg er ansat på månedsløn, men har ikke fundet noget om opsigelse, måske er det ikke noget de regner med hehe.

Men sagen er at jeg er startet på et rigtigt godt arbejde, men transport + transporttid og lønnen sucks bigtime.. + at jeg betaler min egen pauser.. :(

Er sagen den, at du gerne vil sige op?
Naadje
VIP Bruger

Tro: Salafi

Givet : 15 perler
FÃ¥et : 27 perler

Indlægby Peter » tors aug 17, 2006 21:38

Hej em-maye

Du har enten fjorten dage eller en måneds opsigelse (nok fjorten dage da du ikke har været ansat ret længe). Derudover har du selvfølgelig karantæne fra dagpenge-systemet (vistnok 3 mdr)

Peter
Brugeravatar
Peter
Aktiv Bruger

Lignende emner

Tilbage til Uddannelse & job