Mangel på arbejdskraft inden for butikserhvervene, Khurram!

Snak om uddannelser. Din uddannelsesplan, dine ønsker og mål. m.m

Redaktør: Studiesiden Mods

Mangel på arbejdskraft inden for butikserhvervene, Khurram!

Indlægby Erik_Willumsgaard » tors aug 03, 2006 11:35

Da debatten om jobs ikke havde så meget med Al-Barazi at gøre, flytter jeg den hermed over i en ny tråd:

Khurram skrev:
Hej Erik

Jeg er ikke mørk i huden, jeg er lys som en rigtig danskere tro mig, hvis du ser mine ben falder du om, så lyse som de er :lol: Jeg er ikke blevet diskrimineret i Danmark men det som om at der bliver kigget ned på os perker forstår du.
Med hensyn til jobs mente jeg at i London behøver man feks ikke have sig nogle rigtig uddannelse for at være ansat i Lufthavn, det er nemmere at få job i London end det er i Danmark, for i Danmark vil de hellere ansætte en danskere end en indvandrere, den slags forskel sker ikke i London.

Hej Khurram

Jeg vil håbe, at den nuværende mangel på arbejdskraft vil få den allersidste rest af diskrimination til at forsvinde. Der importeres allerede nu arbejdskraft fra Sverige, Polen og Lithauen i stor stil.

Mon ikke også der findes ufaglært arbejde i lufthavnen i Kastrup, f.eks. med bagagehåndtering, check-in mv.?

Har du prøvet at henvende dig i Lufthavnen?

Jeg hører i øvrigt i radioen lige nu, at supermarkeder i hele Danmark har stor mangel på kasseekspedienter, og at bagerbutikker er begyndt at holde lukket flere dage om ugen (end mandag) pga. mangel på ekspeditionspersonale.
Med venlig hilsen
Erik

"Lad den,som er ren, kaste den første sten" (Jesus)
Læs også http://avisen.dk/blogs/Erik_Willumsgaard . Og post gerne en kommentar!
Brugeravatar
Erik_Willumsgaard
VIP Bruger

Geografisk sted: Vesterbro, København

Givet : 0 perle
FÃ¥et : 0 perle

Indlægby Erik_Willumsgaard » tors aug 03, 2006 22:16

I Lufthavnen har de bl.a. ledige opslåede stillinger på http://www.cph.dk/CPH/DK/JOB/Ledige+stillinger/.

Men mange af jobsene er ikke direkte under lufthavnsselskabet. Det gælder f.eks. bagagehåndtering, check-in, butikker mv., hvor de opfordrer til, at man henvender sig direkte til de pågældende firmaer.

Tror du ikke det var noget, Khurram?
Med venlig hilsen
Erik

Brugeravatar
Erik_Willumsgaard
VIP Bruger

Indlægby Naadje » tors aug 03, 2006 22:28

Jeg hører i øvrigt i radioen lige nu, at supermarkeder i hele Danmark har stor mangel på kasseekspedienter, og at bagerbutikker er begyndt at holde lukket flere dage om ugen (end mandag) pga. mangel på ekspeditionspersonale.

Jeg tror Khurram skal finde noget bedre, end at sidde i kasse! Ihvertfald vil det være mit råd. Mit største råd er selvfølgelig; tilbage til skolen og få en uddannelse.
Naadje
VIP Bruger

Tro: Salafi

Givet : 15 perler
FÃ¥et : 27 perler

Indlægby Peter » tors aug 03, 2006 22:31

Hej Naadje

Jeg er enig med dig. Men hvis Khurram er lidt skoletræt (eller for gammel!) er det da sikkert et sjovt arbejde i lufthavnen - om ikke andet så for et års tid. Så kan han jo finde ud af om han skal studere når han har prøvet det hårde liv ude i "den virkelige verden".

/Peter
Brugeravatar
Peter
Aktiv Bruger

Indlægby Erik_Willumsgaard » tors aug 03, 2006 22:34

Naadje skrev:

Jeg tror Khurram skal finde noget bedre, end at sidde i kasse! Ihvertfald vil det være mit råd. Mit største råd er selvfølgelig; tilbage til skolen og få en uddannelse.

Klart nok, Naadje. Men, hvis man er dødtræt af skolen, kan man starte med næsten hvad som helst og så videreuddanne sig derfra. Man kan f.eks. på et senere tidspunkt blive voksenlærling og uddannet i handel. Derfra kan man så tage f.eks. merconom, HD mv.

Der er mange veje; men det er skidt, hvis man ikke har nogle mål og perspektiver på det man laver.
Med venlig hilsen
Erik

Brugeravatar
Erik_Willumsgaard
VIP Bruger

Indlægby Naadje » tors aug 03, 2006 22:44

Jeg mener ikke man skal starte med hvad som helst, hvis man er skoletræt. I øvrigt vil jeg gerne høre Khurram's mening - om han virkelig er skoletræt. Jeg snakker ikke om et sabatår, men at opgive uddannelse og alle tanker deromkring. Det er vigtigt, at man har et mål/ønske indenfor uddannelse.

Jeg synes bare det sidste råd man bør give er: Få dig en stilling i Føtex, som kasseassistent.
Senest rettet af Naadje tors aug 03, 2006 22:45, rettet i alt 1 gang.
Naadje
VIP Bruger

Indlægby Erik_Willumsgaard » tors aug 03, 2006 22:45

OK, Khurram, inden vi træffer for mange beslutninger på dine vegne (nu på et nyt område!), må du vist hellere lige selv komme på banen!! ;-)
Med venlig hilsen
Erik

Brugeravatar
Erik_Willumsgaard
VIP Bruger

Indlægby Umm Hamzah » tors aug 03, 2006 22:49

Er Khurram overhovedet herinde mere`?
Brugeravatar
Umm Hamzah
Fidusmager

Geografisk sted: NY
Tro: Sunni/Hanafî
Køn: Hunkøn

FÃ¥et : 2 perler

Indlægby Erik_Willumsgaard » tors aug 03, 2006 22:53

Proud Muslimah skrev:Er Khurram overhovedet herinde mere`?

Jo da! Det var vel en gang i går han rejste de problemer, som gav anledning til denne tråd.
Med venlig hilsen
Erik

Brugeravatar
Erik_Willumsgaard
VIP Bruger

Indlægby Erik_Willumsgaard » tors aug 03, 2006 23:28

Naadje skrev:Jeg mener ikke man skal starte med hvad som helst, hvis man er skoletræt. I øvrigt vil jeg gerne høre Khurram's mening - om han virkelig er skoletræt. Jeg snakker ikke om et sabatår, men at opgive uddannelse og alle tanker deromkring. Det er vigtigt, at man har et mål/ønske indenfor uddannelse.

Jeg synes bare det sidste råd man bør give er: Få dig en stilling i Føtex, som kasseassistent.

Selvom det umiddelbart er mig virkelig meget imod at råde nogle til bare at tage noget ufaglært arbejde i stedet for at få begyndt på en uddannelse, så tror jeg altså, at det kan være vejen for nogle.

For jeg må også indrømme, at jeg har kendt til en hel del, som er "begyndt som flaskedreng og endt som direktør" i firmaet. F.eks. én der startede som ferieafløser i en isbod i Zoologisk Have, og som nu i flere år har haft en ledende stilling i den koncern, som driver catering i Zoo og mange andre steder. En anden kørte som chauffør (ved 3x34) varer ud for Caviar House og endte som produktionschef i firmaet.

Det vigtige er så, at man bør have et andet perspektiv for sit liv end at blive ved som flaskedreng ind til pensionen!
Med venlig hilsen
Erik

Brugeravatar
Erik_Willumsgaard
VIP Bruger

Indlægby AbU » fre aug 04, 2006 05:19

Proud Muslimah skrev:Er Khurram overhovedet herinde mere`?

Salam Aleikum

Khurrams profil er i øjeblikket deaktiveret pga. nogle uheldige situationer på siden. Vi prøver at tage kontakt med ham inden for kort tid, så ta'r vi den derfra, inshAllah

Fred
AbU

Indlægby Al-Marwah » fre aug 04, 2006 06:43

Salam okey...

Jeg har ikke set så mange lyse pakistaner for at være sandhedesærlig... men jeg vender tilbage til emnet når jeg har været på arb .. :D

Khurram skrev: Jeg er ikke mørk i huden, jeg er lys som en rigtig danskere tro mig, hvis du ser mine ben falder du om, så lyse som de er Jeg er ikke blevet diskrimineret i Danmark men det som om at der bliver kigget ned på os perker forstår du.
Ihukom Allah gennem Dhikr (ihukommelse af Allah),Tasbîh (erklæring af Allah som fri for fejl og mangler),Takbîr (erklæring af Allah som den største),Tahmîd (erklæring af taknemmelighed til Allah) og Tahlîl (erklære at der er ingen anden gud end Allah). Du vil blive åndeligt opstemt og du vil nyde livet.
Brugeravatar
Al-Marwah
Guld Bruger

Tro: Sunni/Hanafî

Givet : 1 perle
FÃ¥et : 3 perler

Indlægby Naadje » fre aug 04, 2006 11:10

Melissa skrev:Salam okey...

Jeg har ikke set så mange lyse pakistaner for at være sandhedesærlig... men jeg vender tilbage til emnet når jeg har været på arb .. :D

Khurram skrev: Jeg er ikke mørk i huden, jeg er lys som en rigtig danskere tro mig, hvis du ser mine ben falder du om, så lyse som de er Jeg er ikke blevet diskrimineret i Danmark men det som om at der bliver kigget ned på os perker forstår du.

Hvorfor var det lige så vigtigt i denne tråd?
Naadje
VIP Bruger

Lignende emner

Tilbage til Uddannelse & job