.Redaktør: Studiesiden Mods
.MOoNLiGhT skrev:...til vi får brev fra studieadministrationen angående, hvilket studie vi skal starte på til september/vinter![]()
.
Frodo skrev:Jeg tror, at MOoNLiGhT henviser til, at alle som har søgt ind på uddannelse via Den Koordinerede Tilmelding (KOT), får svar på deres ansøgning d. 28. juli - om de er blevet optaget samt hvilket studie, de i så fald er blevet optaget på.
. De næste uger kommer sikkert til at gå laaangsomt
. Man vil bare vide, hvad det er man skal efter ferien
. Jeg er næsten døende her!
. I wanna knooow, hvilket studie jeg kommer ind på!
. Ah...bare det bliver et positivt svar...så skal man nok prøve at beherske sin utålmodighed
.MOoNLiGhT skrev:Yeah, det er præcis det jeg snakker om, Frodo. De næste uger kommer sikkert til at gå laaangsomt
. Ah...bare det bliver et positivt svar...så skal man nok prøve at beherske sin utålmodighed
.
Melissa skrev:MOoNLiGhT skrev:Yeah, det er præcis det jeg snakker om, Frodo. De næste uger kommer sikkert til at gå laaangsomt
.
Assalamun Alaykum kære....
Insha'allah du bliver optaget på den skole du gerne vil på .. Hvad skal starte til ??? Hf, Gym, eller en udd. hvis jeg må spørger pænt? kun hvis du selvf. vil sige det![]()

Basima skrev:Melissa skrev:MOoNLiGhT skrev:Yeah, det er præcis det jeg snakker om, Frodo. De næste uger kommer sikkert til at gå laaangsomt
.
Insha'allah du bliver optaget på den skole du gerne vil på .. Hvad skal starte til ??? Hf, Gym, eller en udd. hvis jeg må spørger pænt? kun hvis du selvf. vil sige det![]()
Salam Melissa
Når det er KOT, så er det videregående udd. man søger ind på

Melissa skrev:Basima skrev:Melissa skrev:MOoNLiGhT skrev:Yeah, det er præcis det jeg snakker om, Frodo. De næste uger kommer sikkert til at gå laaangsomt
.
Salam Melissa
Når det er KOT, så er det videregående udd. man søger ind på
Salam...
Det ved jeg godt, det er fordi jeg ikke så at hun skrev KOT derfor sorry min fejl...

. Jeg afsluttede 3.g sidste år, Alhamdulellah
. Nu er det Inshallah videregående uddannelse jeg skal igang med
. Jeg har søgt ind på forskellige studier så nu får vi at set, hvad det bliver til
. Jeg HÅBER det bliver arkæologi...men jeg har ikke skrevet det som 1. prioritet så jeg ved ikke rigtigt.MOoNLiGhT skrev:Hehe. Jeg afsluttede 3.g sidste år, Alhamdulellah
. Nu er det Inshallah videregående uddannelse jeg skal igang med
. Jeg har søgt ind på forskellige studier så nu får vi at set, hvad det bliver til
. Jeg HÅBER det bliver arkæologi...men jeg har ikke skrevet det som 1. prioritet så jeg ved ikke rigtigt.
Men vi havde brevet med til fødselsdag.
.
. Det er sjovt for som barn var jeg meget ulig mine kammerater; de alle sammen HADEDE bare at komme på musuem, mens jeg kunne glæde mig rigtig meget. Jeg elsker Glyptoteket
.
. Jeg synes det er lidt vildt at indvandrere for det meste går efter bestemte videregående uddannelser. Det er ALTID læge, tandlæge, farmaceut, ingeniør og MÅSKE advokat...og så ellers også pædagog og læreruddannelsen. Det er da også meget gode uddannelser, men det er ligesom om at intet andet eksisterer udenfor denne meget begrænsede sfære for indvandrere
.
. Men Alhamdulellah det blev et positivt svar i sidste ende
.
. Jeg håber da det blev en god dag for dig!
:D. Den minder mig en smule om da jeg skulle aflevere S.O - der var der også en hel masse stress, fordi jeg skulle printe min opgave ud på skolen, aflevere opgaven, pakke, i bad og være i lufthavnen om morgenen. Håber ikke der kommer stress og nervøsitet om 2 fredage
:(.MOoNLiGhT skrev:Wasalaam.
Melissa,
præcis!. Det er sjovt for som barn var jeg meget ulig mine kammerater; de alle sammen HADEDE bare at komme på musuem, mens jeg kunne glæde mig rigtig meget. Jeg elsker Glyptoteket
.
Arkæologi er helt klart et spændende studie. Jeg synes det er lidt vildt at indvandrere for det meste går efter bestemte videregående uddannelser. Det er ALTID læge, tandlæge, farmaceut, ingeniør og MÅSKE advokat...og så ellers også pædagog og læreruddannelsen. Det er da også meget gode uddannelser, men det er ligesom om at intet andet eksisterer udenfor denne meget begrænsede sfære for indvandrere
.
Yosef,
sådan er det jo så tit. Men Alhamdulellah det blev et positivt svar i sidste ende
.
Georg,
ja, det lyder til at have været en dag du ikke kan glemme. Jeg håber da det blev en god dag for dig!
:D. Den minder mig en smule om da jeg skulle aflevere S.O - der var der også en hel masse stress, fordi jeg skulle printe min opgave ud på skolen, aflevere opgaven, pakke, i bad og være i lufthavnen om morgenen. Håber ikke der kommer stress og nervøsitet om 2 fredage
:(.
.
; det er rigtigt nok at indvandrere og deres forældre har høje forventninger når det kommer til uddannelse...det jeg undrer mig over er definitionen over "høj uddannelse"; hvad er en høj uddannelse? Hvorfor det lige er de specifikke (nævnte) uddannelser der, i indvandrekredsene, anses som at være de eneste høje uddannelser/muligheder? Jeg tror/er sikker på at det lige er de uddannelser alle indvandrere går efter og synes er de eneste høje uddannelser, fordi det hele (livet) handler om status
. I Irak har læger fx en enorm høj status. Irakere (selvfølgelig ikke alle) er nærmest opdraget til at bestemte mennesker, fordi de har en bestemt uddannelsen, fortjener en respekt som andre "under" ham/hende ikke fortjener. Det er jo komplet latterligt
. Hvorfor er det bedre at være læge end lærer, fx? Langt ude. I Danmark er det i hvert fald ikke læger, psykologer, ingeniører osv. som tjener mest...og det er et vildt svært og hårdt job...hvis man ikke får nogle økonomiske goder ud af det, hvorfor så være døende efter at blive læge? Igen...fordi det VIRKELIG handler om den status man kan få når man en dag skal tilbage til sit hjemland
. Det er min teori, i hvert fald
. Derfor det altid kun er bestemte uddannelser indvandrene går efter
. Synd, egentlig
. Tænk, hvis der var flere indvandre gymnasielærere
. Flere indvandre kemikere. Flere indvandre astronomer. Flere indvandre arkitekter osv. Hvor sejt ville det ikke være?
. Men desværre har man ikke status i en del lande med sådanne uddannelser
. Det er derfor næsten ingen vælger dem. Nedern at at leve efter et kastesystem à la Indiens
. Really, it is
.
. For mig er det KUN medicin. Det er det eneste jeg vil".
.Okay, men hvad sker der så? Skal man vente et helt år for at søge igen? .

:). Jeg SKAL igang nu
. Hvis jeg ikke kommer ind på noget så...må jeg bestikke en eller anden :mrgreen::).
) - hvis man har planer om at flytte til en Afrika og lede en kakaofarm skal man måske ikke lige uddanne sig som arkitekt. a ville det nok være mere oplagt at have en uddannelse indenfor handel eller geologi
.MOoNLiGhT skrev:Okay, men hvad sker der så? Skal man vente et helt år for at søge igen?.
MOoNLiGhT skrev:Wasalaam.
Jeg tror du har misforstået mig lidt; det er rigtigt nok at indvandrere og deres forældre har høje forventninger når det kommer til uddannelse...det jeg undrer mig over er definitionen over "høj uddannelse"; hvad er en høj uddannelse? Hvorfor det lige er de specifikke (nævnte) uddannelser der, i indvandrekredsene, anses som at være de eneste høje uddannelser/muligheder? Jeg tror/er sikker på at det lige er de uddannelser alle indvandrere går efter og synes er de eneste høje uddannelser, fordi det hele (livet) handler om status
. I Irak har læger fx en enorm høj status. Irakere (selvfølgelig ikke alle) er nærmest opdraget til at bestemte mennesker, fordi de har en bestemt uddannelsen, fortjener en respekt som andre "under" ham/hende ikke fortjener. Det er jo komplet latterligt
. Hvorfor er det bedre at være læge end lærer, fx? Langt ude. I Danmark er det i hvert fald ikke læger, psykologer, ingeniører osv. som tjener mest...og det er et vildt svært og hårdt job...hvis man ikke får nogle økonomiske goder ud af det, hvorfor så være døende efter at blive læge? Igen...fordi det VIRKELIG handler om den status man kan få når man en dag skal tilbage til sit hjemland
. Det er min teori, i hvert fald
. Derfor det altid kun er bestemte uddannelser indvandrene går efter
. Synd, egentlig
. Tænk, hvis der var flere indvandre gymnasielærere
. Flere indvandre kemikere. Flere indvandre astronomer. Flere indvandre arkitekter osv. Hvor sejt ville det ikke være?
. Men desværre har man ikke status i en del lande med sådanne uddannelser
. Det er derfor næsten ingen vælger dem. Nedern at at leve efter et kastesystem à la Indiens
. Really, it is
.
. Indvandrere skal udvide deres horisonter og opdatere deres viden indenfor uddannelsernes verden. Der er kommet SÅ mange nye studier som ville have rigtig godt af at få tiltrukket nogle indvandrere til sig. Jeg bliver ærligt talt deprimeret over at indvandrere ikke er mere spredte, uddannelsesmæssigt
.
. Hvilke uddannelser hører under termet? Hvad er en "lav" uddannelse så?
. Så kunne jeg være skraldekvinde eller hjernekirurg, hvis det skulle være
. Jeg synes ikke en læge automatisk har status overhovedet. Det går an på lægen som person, ikke hans/hendes titel
. I mandags havde jeg en tid hos den mest uforskammede, pessimistisk anlagte læge. Lige da jeg så hende kunne jeg bare mærke hendes negative aura
. Den måde hun nærmest mumlede på, den måde hun var total teknisk/klinisk på...smilte slet ikke eller noget...i mine øjne har mine gamle læderstøvler med slidte hæle som lægger parat til at blive taget med storskraldet på mandag mere status end hun har
. Status (burde) ikke handle om uddannelse, penge, arv, (royal/adelig) titler...men om, hvordan mennesket er som person. Status er, ligesom respekt, noget man gør sig fortjent til. Ingen mængde penge, tykke bøger og akademisk titel kan give dig status
.MOoNLiGhT skrev:Erik,
helt klart. Indvandrere skal udvide deres horisonter og opdatere deres viden indenfor uddannelsernes verden. Der er kommet SÅ mange nye studier som ville have rigtig godt af at få tiltrukket nogle indvandrere til sig. Jeg bliver ærligt talt deprimeret over at indvandrere ikke er mere spredte, uddannelsesmæssigt
.
...........
Status (burde) ikke handle om uddannelse, penge, arv, (royal/adelig) titler...men om, hvordan mennesket er som person. Status er, ligesom respekt, noget man gør sig fortjent til. Ingen mængde penge, tykke bøger og akademisk titel kan give dig status.
… Man skal både leve godt, og tjene godt efter min mening … :mrgreen:

.
)...men hvis indvandrere altid kun vil være de samme ting ender det med at der er bestemte uddannelser/jobs for etniske danskere og bestemte uddannelser/jobs til danskere med anden etnisk baggrund. Det er altså ikke sådan et samfund burde fungere
.| 10 dage tilbage Forum: Islam Forfatter: anonymouse26 Svar: 2 |
En dag tilbage! Forum: Fri Debat Forfatter: testff Svar: 1 |
Forsømte bønner for år tilbage !? Forum: Halal/Haram Forfatter: ~NoorMuhammed~ Svar: 8 |
Husk at stille uret en time tilbage Forum: Politik og samfund Forfatter: Muslim-pigen Svar: 0 |
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst