1 dag tilbage!(Optagelse)

Snak om uddannelser. Din uddannelsesplan, dine ønsker og mål. m.m

Redaktør: Studiesiden Mods

1 dag tilbage!(Optagelse)

Indlægby MOoNLiGhT » fre jul 14, 2006 08:03

...til vi får brev fra studieadministrationen angående, hvilket studie vi skal starte på til september/vinter :| :).
Senest rettet af MOoNLiGhT tors jul 27, 2006 08:03, rettet i alt 5 gange.
MOoNLiGhT

Re: 14 dage!

Indlægby Al-Marwah » fre jul 14, 2006 09:03

MOoNLiGhT skrev:...til vi får brev fra studieadministrationen angående, hvilket studie vi skal starte på til september/vinter :| :).

Assalamun Alaykum søster....

Hvad er det liiiiige vi snakker om her :shock: :shock: :shock:
Ihukom Allah gennem Dhikr (ihukommelse af Allah),Tasbîh (erklæring af Allah som fri for fejl og mangler),Takbîr (erklæring af Allah som den største),Tahmîd (erklæring af taknemmelighed til Allah) og Tahlîl (erklære at der er ingen anden gud end Allah). Du vil blive åndeligt opstemt og du vil nyde livet.
Brugeravatar
Al-Marwah
Guld Bruger

Tro: Sunni/Hanafî

Givet : 1 perle
Fået : 3 perler

Indlægby Frodo » fre jul 14, 2006 09:08

Jeg tror, at MOoNLiGhT henviser til, at alle som har søgt ind på uddannelse via Den Koordinerede Tilmelding (KOT), får svar på deres ansøgning d. 28. juli - om de er blevet optaget samt hvilket studie, de i så fald er blevet optaget på.
Profilen er nedlagt pr. 1/6-2008.
Brugeravatar
Frodo
Guld Bruger

Givet : 0 perle
Fået : 1 perle

Indlægby Al-Marwah » fre jul 14, 2006 09:13

Frodo skrev:Jeg tror, at MOoNLiGhT henviser til, at alle som har søgt ind på uddannelse via Den Koordinerede Tilmelding (KOT), får svar på deres ansøgning d. 28. juli - om de er blevet optaget samt hvilket studie, de i så fald er blevet optaget på.

Okey på den måde .... Tak Frodo :mrgreen:
Ihukom Allah gennem Dhikr (ihukommelse af Allah),Tasbîh (erklæring af Allah som fri for fejl og mangler),Takbîr (erklæring af Allah som den største),Tahmîd (erklæring af taknemmelighed til Allah) og Tahlîl (erklære at der er ingen anden gud end Allah). Du vil blive åndeligt opstemt og du vil nyde livet.
Brugeravatar
Al-Marwah
Guld Bruger

Indlægby Frodo » fre jul 14, 2006 09:18

:)
Profilen er nedlagt pr. 1/6-2008.
Brugeravatar
Frodo
Guld Bruger

Indlægby MOoNLiGhT » fre jul 14, 2006 09:25

Yeah, det er præcis det jeg snakker om, Frodo :). De næste uger kommer sikkert til at gå laaangsomt :|. Man vil bare vide, hvad det er man skal efter ferien :|. Jeg er næsten døende her! :o. I wanna knooow, hvilket studie jeg kommer ind på! :(. Ah...bare det bliver et positivt svar...så skal man nok prøve at beherske sin utålmodighed :).
MOoNLiGhT

Indlægby Al-Marwah » fre jul 14, 2006 09:34

MOoNLiGhT skrev:Yeah, det er præcis det jeg snakker om, Frodo :). De næste uger kommer sikkert til at gå laaangsomt :|. Man vil bare vide, hvad det er man skal efter ferien :|. Jeg er næsten døende her! :o. I wanna knooow, hvilket studie jeg kommer ind på! :(. Ah...bare det bliver et positivt svar...så skal man nok prøve at beherske sin utålmodighed :).

Assalamun Alaykum kære....

Insha'allah du bliver optaget på den skole du gerne vil på .. Hvad skal starte til ??? Hf, Gym, eller en udd. hvis jeg må spørger pænt? kun hvis du selvf. vil sige det :D
Brugeravatar
Al-Marwah
Guld Bruger

Indlægby Basima » fre jul 14, 2006 09:58

Melissa skrev:
MOoNLiGhT skrev:Yeah, det er præcis det jeg snakker om, Frodo :). De næste uger kommer sikkert til at gå laaangsomt :|. Man vil bare vide, hvad det er man skal efter ferien :|. Jeg er næsten døende her! :o. I wanna knooow, hvilket studie jeg kommer ind på! :(. Ah...bare det bliver et positivt svar...så skal man nok prøve at beherske sin utålmodighed :).

Insha'allah du bliver optaget på den skole du gerne vil på .. Hvad skal starte til ??? Hf, Gym, eller en udd. hvis jeg må spørger pænt? kun hvis du selvf. vil sige det :D

Salam Melissa

Når det er KOT, så er det videregående udd. man søger ind på :)
Brugeravatar
Basima
VIP Bruger

Geografisk sted: Vestegnen
Køn: Hunkøn

Fået : 0 perle

Indlægby Al-Marwah » fre jul 14, 2006 10:02

Basima skrev:
Melissa skrev:

Salam Melissa

Salam...

Det ved jeg godt, det er fordi jeg ikke så at hun skrev KOT derfor sorry min fejl... :D
Brugeravatar
Al-Marwah
Guld Bruger

Indlægby Basima » fre jul 14, 2006 10:17

Melissa skrev:
Basima skrev:
Melissa skrev:

Salam Melissa

Salam...

Det ved jeg godt, det er fordi jeg ikke så at hun skrev KOT derfor sorry min fejl... :D

Nåh, jamen det gør ikke noget søster :)
Brugeravatar
Basima
VIP Bruger

Geografisk sted: Vestegnen
Køn: Hunkøn

Indlægby MOoNLiGhT » fre jul 14, 2006 11:02

Hehe :D. Jeg afsluttede 3.g sidste år, Alhamdulellah :). Nu er det Inshallah videregående uddannelse jeg skal igang med :). Jeg har søgt ind på forskellige studier så nu får vi at set, hvad det bliver til :). Jeg HÅBER det bliver arkæologi...men jeg har ikke skrevet det som 1. prioritet så jeg ved ikke rigtigt.
MOoNLiGhT

Indlægby Al-Marwah » fre jul 14, 2006 14:33

MOoNLiGhT skrev:Hehe :D. Jeg afsluttede 3.g sidste år, Alhamdulellah :). Nu er det Inshallah videregående uddannelse jeg skal igang med :). Jeg har søgt ind på forskellige studier så nu får vi at set, hvad det bliver til :). Jeg HÅBER det bliver arkæologi...men jeg har ikke skrevet det som 1. prioritet så jeg ved ikke rigtigt.

Spændende søs... Arkæologi er en spændende videnskab – dels fordi den lader os ane, hvorfra vi kommer, og dels fordi den viser os menneskelivets utrolige mangfoldighed...
Brugeravatar
Al-Marwah
Guld Bruger

Indlægby Yosef » fre jul 14, 2006 16:26

asslamu alaikum

Jeg kan stadig huske den dag for snart 9 år siden, hvor jeg sad og ventede på at brevet kom indad brevsprækken. En frygtelig morgen. Jeg havde håbet at jeg vågnede sent - så jeg ikke ville sidde og vente i timevis. Men sådan gik det ikke - vågnede klokken 6 og sad bare og ventede, ventede og ventede. Klokken var over 13.00 før postbudet kom og jeg var heldigvis kommet ind.

I der har søgt ind på en videregående uddannelse bør lige vide at fordi postvæsenet netop denne dag (28.Juli) har ekstra mange breve at dele ud - kan det godt være at postbudet kommer senere end normalt.
--------------------------------------------------------------
Be sure your objective judgements are not for the
most part concealed subjective ones.
--Arthur Schopenhauer--Tysk filosof.
Yosef
Aktiv Bruger

Geografisk sted: brøndby

Indlægby georg » fre jul 14, 2006 17:50

Hej alle!

Og jeg kan stadig huske den dag for 22 år siden, hvor jeg ventede på at få brevet - jeg havde søgt ind på børnehaveseminarium. Min mor havde fødselsdag samme dag, så vi sku' til fødselsdag og være der til kl 12, så vi kørte rundt på postens rute for at "fange" ham og få mit brev, det var lidt komisk. :lol: Men vi havde brevet med til fødselsdag.

Jeg ønsker for jer, der har søgt videregående uddannelser tålmodighed (til at vente på posten) og at I får jeres ønsker opfyldt.

venlig hilsen georg
Brugeravatar
georg
Sølv Bruger

Indlægby MOoNLiGhT » fre jul 14, 2006 18:59

Wasalaam :).

Melissa,
præcis! :). Det er sjovt for som barn var jeg meget ulig mine kammerater; de alle sammen HADEDE bare at komme på musuem, mens jeg kunne glæde mig rigtig meget. Jeg elsker Glyptoteket :).
Arkæologi er helt klart et spændende studie :). Jeg synes det er lidt vildt at indvandrere for det meste går efter bestemte videregående uddannelser. Det er ALTID læge, tandlæge, farmaceut, ingeniør og MÅSKE advokat...og så ellers også pædagog og læreruddannelsen. Det er da også meget gode uddannelser, men det er ligesom om at intet andet eksisterer udenfor denne meget begrænsede sfære for indvandrere :?.

Yosef,
sådan er det jo så tit :D. Men Alhamdulellah det blev et positivt svar i sidste ende ;).

Georg,
ja, det lyder til at have været en dag du ikke kan glemme :D. Jeg håber da det blev en god dag for dig! :):D. Den minder mig en smule om da jeg skulle aflevere S.O - der var der også en hel masse stress, fordi jeg skulle printe min opgave ud på skolen, aflevere opgaven, pakke, i bad og være i lufthavnen om morgenen. Håber ikke der kommer stress og nervøsitet om 2 fredage :oops::(.
MOoNLiGhT

Indlægby Darth Kochi » fre jul 14, 2006 20:57

Bare rolig, de skal nok sende dig et brev hvis du IKKE er kommet ind et sted.
Hvis du kan læse denne tekst, sidder du for tæt på skærmen!
Brugeravatar
Darth Kochi
Mr. Off-topic

Geografisk sted: Sandkassen

Indlægby MOoNLiGhT » lør jul 15, 2006 09:37

Okay, men hvad sker der så? Skal man vente et helt år for at søge igen? :shock:.
MOoNLiGhT

Indlægby Al-Marwah » lør jul 15, 2006 10:20

MOoNLiGhT skrev:Wasalaam :).

Melissa,
præcis! :). Det er sjovt for som barn var jeg meget ulig mine kammerater; de alle sammen HADEDE bare at komme på musuem, mens jeg kunne glæde mig rigtig meget. Jeg elsker Glyptoteket :).
Arkæologi er helt klart et spændende studie :). Jeg synes det er lidt vildt at indvandrere for det meste går efter bestemte videregående uddannelser. Det er ALTID læge, tandlæge, farmaceut, ingeniør og MÅSKE advokat...og så ellers også pædagog og læreruddannelsen. Det er da også meget gode uddannelser, men det er ligesom om at intet andet eksisterer udenfor denne meget begrænsede sfære for indvandrere :?.

Yosef,
sådan er det jo så tit :D. Men Alhamdulellah det blev et positivt svar i sidste ende ;).

Georg,
ja, det lyder til at have været en dag du ikke kan glemme :D. Jeg håber da det blev en god dag for dig! :):D. Den minder mig en smule om da jeg skulle aflevere S.O - der var der også en hel masse stress, fordi jeg skulle printe min opgave ud på skolen, aflevere opgaven, pakke, i bad og være i lufthavnen om morgenen. Håber ikke der kommer stress og nervøsitet om 2 fredage :oops::(.

Salam ...

Ja du har ret søster, mange indvandrere har store forventninger til sig selv ... de vil altid læse til noget høøøjt især dem jeg kender .... Plus forældrene forventer mange ting af dem .... derfor !
Brugeravatar
Al-Marwah
Guld Bruger

Indlægby MOoNLiGhT » lør jul 15, 2006 11:18

Wasalaam :).

Jeg tror du har misforstået mig lidt :); det er rigtigt nok at indvandrere og deres forældre har høje forventninger når det kommer til uddannelse...det jeg undrer mig over er definitionen over "høj uddannelse"; hvad er en høj uddannelse? Hvorfor det lige er de specifikke (nævnte) uddannelser der, i indvandrekredsene, anses som at være de eneste høje uddannelser/muligheder? Jeg tror/er sikker på at det lige er de uddannelser alle indvandrere går efter og synes er de eneste høje uddannelser, fordi det hele (livet) handler om status :). I Irak har læger fx en enorm høj status. Irakere (selvfølgelig ikke alle) er nærmest opdraget til at bestemte mennesker, fordi de har en bestemt uddannelsen, fortjener en respekt som andre "under" ham/hende ikke fortjener. Det er jo komplet latterligt :|. Hvorfor er det bedre at være læge end lærer, fx? Langt ude. I Danmark er det i hvert fald ikke læger, psykologer, ingeniører osv. som tjener mest...og det er et vildt svært og hårdt job...hvis man ikke får nogle økonomiske goder ud af det, hvorfor så være døende efter at blive læge? Igen...fordi det VIRKELIG handler om den status man kan få når man en dag skal tilbage til sit hjemland :). Det er min teori, i hvert fald :). Derfor det altid kun er bestemte uddannelser indvandrene går efter :). Synd, egentlig :|. Tænk, hvis der var flere indvandre gymnasielærere :). Flere indvandre kemikere. Flere indvandre astronomer. Flere indvandre arkitekter osv. Hvor sejt ville det ikke være? :). Men desværre har man ikke status i en del lande med sådanne uddannelser :?. Det er derfor næsten ingen vælger dem. Nedern at at leve efter et kastesystem à la Indiens :?. Really, it is :|.
MOoNLiGhT

Indlægby MOoNLiGhT » lør jul 15, 2006 11:21

Jeg snakkede med en ung iraker jeg kender; jeg spurgte ham, hvad han skal søge ind på. Han sagde "medicin". Mig "kun det?". Ham: "ja da". Mig: "hvad hvis nu du ikke kommer ind? Du her jo ikke gennemsnittet...". Ham: "Wallah, så ved jeg ikke, hvad jeg skal :|. For mig er det KUN medicin. Det er det eneste jeg vil".

:roll:.
MOoNLiGhT

Indlægby Darth Kochi » lør jul 15, 2006 11:34

Okay, men hvad sker der så? Skal man vente et helt år for at søge igen? .

Du kan jo bruge året på at pynte på eksamensresultatet

Min far sagde også medicin og da jeg spurgte ham hvorfor, sagde at fordi at læger er det samme alle steder. Hvis nu Danmark bliver (endnu) dårligere, kan du altid bruge læge et andet sted.

Man kan for eksempel ikke bruge bibliotekar-jobbet i Somalien.

Jeg sagde selvfølgelig NEJ! :D

Så inshaAllah kommer jeg ind på fysik-studiet :lol:
Hvis du kan læse denne tekst, sidder du for tæt på skærmen!
Brugeravatar
Darth Kochi
Mr. Off-topic

Geografisk sted: Sandkassen

Indlægby MOoNLiGhT » lør jul 15, 2006 12:59

Hmmm...jeg har personligt lige holdt sabbatår. Gider ikke stene i et år til :razz::). Jeg SKAL igang nu :(. Hvis jeg ikke kommer ind på noget så...må jeg bestikke en eller anden :mrgreen::).

Ja, selvfølgelig skal man vælge en uddannelse der er realistisk set passer til ens fremtidsplaner (b.la derfor jeg er så enorm stor fan af folk der ved, hvad de vil :D) - hvis man har planer om at flytte til en Afrika og lede en kakaofarm skal man måske ikke lige uddanne sig som arkitekt. a ville det nok være mere oplagt at have en uddannelse indenfor handel eller geologi :).
MOoNLiGhT

Indlægby islamicdkbruger » lør jul 15, 2006 15:25

Uuuh, det bliver så spændende Moon! :D Jeg håber virkelig for dig, at du kommer ind på drømme-studiet og ligeledes dig Kochi. Det bliver spændende. I må endelig tilbage melde os hvad det bliver til :D
islamicdkbruger

Indlægby Kristen » lør jul 15, 2006 15:51

MOoNLiGhT skrev:Okay, men hvad sker der så? Skal man vente et helt år for at søge igen? :shock:.

Jeg er næsten helt sikker på, at man får en liste over hvilke uddannelser der har ledige pladser. Så hvis man vil søge dem, kan man alligevel starte i år. Ellers bliver man nødt til at prøve igen næste år. Der er vist også nogle uddannelser der har vinteroptagelse.
Brugeravatar
Kristen
Aktiv Bruger

Indlægby Erik_Willumsgaard » lør jul 15, 2006 20:25

MOoNLiGhT skrev:Wasalaam :).

Jeg tror du har misforstået mig lidt :); det er rigtigt nok at indvandrere og deres forældre har høje forventninger når det kommer til uddannelse...det jeg undrer mig over er definitionen over "høj uddannelse"; hvad er en høj uddannelse? Hvorfor det lige er de specifikke (nævnte) uddannelser der, i indvandrekredsene, anses som at være de eneste høje uddannelser/muligheder? Jeg tror/er sikker på at det lige er de uddannelser alle indvandrere går efter og synes er de eneste høje uddannelser, fordi det hele (livet) handler om status :). I Irak har læger fx en enorm høj status. Irakere (selvfølgelig ikke alle) er nærmest opdraget til at bestemte mennesker, fordi de har en bestemt uddannelsen, fortjener en respekt som andre "under" ham/hende ikke fortjener. Det er jo komplet latterligt :|. Hvorfor er det bedre at være læge end lærer, fx? Langt ude. I Danmark er det i hvert fald ikke læger, psykologer, ingeniører osv. som tjener mest...og det er et vildt svært og hårdt job...hvis man ikke får nogle økonomiske goder ud af det, hvorfor så være døende efter at blive læge? Igen...fordi det VIRKELIG handler om den status man kan få når man en dag skal tilbage til sit hjemland :). Det er min teori, i hvert fald :). Derfor det altid kun er bestemte uddannelser indvandrene går efter :). Synd, egentlig :|. Tænk, hvis der var flere indvandre gymnasielærere :). Flere indvandre kemikere. Flere indvandre astronomer. Flere indvandre arkitekter osv. Hvor sejt ville det ikke være? :). Men desværre har man ikke status i en del lande med sådanne uddannelser :?. Det er derfor næsten ingen vælger dem. Nedern at at leve efter et kastesystem à la Indiens :?. Really, it is :|.

Jeg er helt enig, Moonlight.

Tænk hvis flere unge med indvandrerbaggrund var gymnasielærere, jurister, socialrådgivere, psykologer, politibetjente, folkeskolelærere, seminarielærere, sociologer, historikere, litteraturkritikere, reklamefolk, journalister mv. mv.!

Det ville rykke!
Med venlig hilsen
Erik

"Lad den,som er ren, kaste den første sten" (Jesus)
Læs også http://avisen.dk/blogs/Erik_Willumsgaard . Og post gerne en kommentar!
Brugeravatar
Erik_Willumsgaard
VIP Bruger

Geografisk sted: Vesterbro, København

Indlægby Al-Marwah » lør jul 15, 2006 20:43

Daws...

Det gøre mig glædestrålende når jeg hører at indvandrer læser til noget høj, man har også en højere status når man har en høøøj uddannelse … Du vil kunne få en god plads hvis du har en højere udd. Det har jeg erfaret fra min søster som er læge, som hun også selv siger, at hun har det rigtig godt , selvom det kan være hårdt en gang imellem– men i eftertiden vil hun får det dobbelt så godt insha’allah … Så længe man har gode karakterer og lejlighed og mulighed, hvorfor så ikke læse til noget høj – Efter min mening …. Ja man kan gøre brug af mange udd. I udlandet det er en privilegium for en selv ..
Brugeravatar
Al-Marwah
Guld Bruger

Indlægby MOoNLiGhT » søn jul 16, 2006 00:19

Erik,
helt klart :). Indvandrere skal udvide deres horisonter og opdatere deres viden indenfor uddannelsernes verden. Der er kommet SÅ mange nye studier som ville have rigtig godt af at få tiltrukket nogle indvandrere til sig. Jeg bliver ærligt talt deprimeret over at indvandrere ikke er mere spredte, uddannelsesmæssigt :(.

Melissa,
du har stadig ikke svaret på, hvad en høj uddannelse er :D. Hvilke uddannelser hører under termet? Hvad er en "lav" uddannelse så?
Jeg ved ikke om jeg skal sige desværre eller heldigvis...men personligt vil jeg da hellere tage mig en uddannelse som jeg brænder for med dunkende hjerte; en uddannelser jeg ved giver mig muligheder for at arbejde når jeg er færdig...det vil jeg hellere end at vælge en uddannelse ligegyldige folk har bestemt giver én status. Folk betyder intet for mig. Jeg føler jeg har status så længe jeg er pavestolt af mig selv :). Så kunne jeg være skraldekvinde eller hjernekirurg, hvis det skulle være :). Jeg synes ikke en læge automatisk har status overhovedet. Det går an på lægen som person, ikke hans/hendes titel :). I mandags havde jeg en tid hos den mest uforskammede, pessimistisk anlagte læge. Lige da jeg så hende kunne jeg bare mærke hendes negative aura :?. Den måde hun nærmest mumlede på, den måde hun var total teknisk/klinisk på...smilte slet ikke eller noget...i mine øjne har mine gamle læderstøvler med slidte hæle som lægger parat til at blive taget med storskraldet på mandag mere status end hun har :). Status (burde) ikke handle om uddannelse, penge, arv, (royal/adelig) titler...men om, hvordan mennesket er som person. Status er, ligesom respekt, noget man gør sig fortjent til. Ingen mængde penge, tykke bøger og akademisk titel kan give dig status :).
MOoNLiGhT

Indlægby Erik_Willumsgaard » søn jul 16, 2006 00:31

MOoNLiGhT skrev:Erik,
helt klart :). Indvandrere skal udvide deres horisonter og opdatere deres viden indenfor uddannelsernes verden. Der er kommet SÅ mange nye studier som ville have rigtig godt af at få tiltrukket nogle indvandrere til sig. Jeg bliver ærligt talt deprimeret over at indvandrere ikke er mere spredte, uddannelsesmæssigt :(.
...........
Status (burde) ikke handle om uddannelse, penge, arv, (royal/adelig) titler...men om, hvordan mennesket er som person. Status er, ligesom respekt, noget man gør sig fortjent til. Ingen mængde penge, tykke bøger og akademisk titel kan give dig status :).

TOTALT ENIG, Moonlight!
Med venlig hilsen
Erik

"Lad den,som er ren, kaste den første sten" (Jesus)
Læs også http://avisen.dk/blogs/Erik_Willumsgaard . Og post gerne en kommentar!
Brugeravatar
Erik_Willumsgaard
VIP Bruger

Geografisk sted: Vesterbro, København

Indlægby Al-Marwah » søn jul 16, 2006 10:14

Assalamun Alaykum kære søster…

Tror du har misforstået mig. Eller det måske er mig der har fejlfortolket mit indlæg hæ hæ hæ :haha:

Når jeg går ind for høj udd. Skal det siges Medicin, tdl, sygp, psyko, kandidat m. m – Og ja selvfølgelig skal man læse noget til man helst brænder for og kan li’ ,,men det jeg bare prøver på at skrive er,,, så længe jeg har højt gennemsnit og mulighed for komme ind på universitet af hvilken grund så ikke gøre det stedet for f. eks læse til hjælper, ass, det er jo slave job efter min mening..

Jeg vil være en rollemodel for mine børn, i fremtiden og min børn skal også knokle for at have en høj udd. Så længe jeg lever i et land som Dk - Jeg vil hjælpe dem og være der for dem 100 %, og, mine planer er rejse til et andet land når jeg har tjent en del penge så kan jeg altid bruge min udd. Der … Fordi man kan formålstjenlig ikke bruge hjælper, assistent udd. I udlandet kender en del der har ladet sig fortælle og siger det selv- at der er ikke penge i det , :D … Man skal både leve godt, og tjene godt efter min mening … :mrgreen:

Mine forældre har altid sagt jeg skulle have mig en ordentlig udd. al den stund, i deres tid havde de ikke mulighed for at læse på grund af økonomi- Desårsag er jeg blevet og mine andre søskende opdraget til at læse og få os en ”god” uddannelse…
:wink:

ps: Du må skrive igen hvis du har misforstået noget hæ hæ hæ :lol: :lol:
Brugeravatar
Al-Marwah
Guld Bruger

Indlægby MOoNLiGhT » søn jul 16, 2006 15:31

Salaamu aleykum :).

Jeg forstår godt, hvad du mener - dog er jeg ikke enig i at, fordi man har et højt snit SKAL man studere medicin or whatever. Jeg siger bare...når indvandrere har høje snit er det ALTID de samme uddannelser de går efter selvom der er en hel masse andre høje uddannelser. Jeg siger ikke en student med 10 i snit skal være skraldemand (ikke at der er noget i vejen med det - det er et ærligt job og tænk, hvis vi ingen skraldemænd havde :))...men hvis indvandrere altid kun vil være de samme ting ender det med at der er bestemte uddannelser/jobs for etniske danskere og bestemte uddannelser/jobs til danskere med anden etnisk baggrund. Det er altså ikke sådan et samfund burde fungere :?.
MOoNLiGhT

Næste

Lignende emner

Tilbage til Uddannelse & job