Redaktør: Studiesiden Mods
-Ej bare tag det som sjovt

varan skrev:Basima jegville hellere sige indvandre, hva så hvis dine børnebørn en dag sagde jeg er dansker,??
jeg ville nok have valgt at sige jeg er invandre og kurder, istedet for at sige dansker, da jeg ikke er dansker:S
jeg er da født her..

Mikaaeel skrev:Hejsa,
Jamen så skulle jeg også gå under betegnelsen nydansker, da halvdelen af min familie stammer fra udlandet. Eller måske "halv-dansker"..hehe
Synes egentligt bare at man skal kalde sig dansker, hvis man er statsborger i landet. Eller "dansker med anden etnisk herkomst", oki det lyder lidt kluntet...eller dansker med invandrerbaggrund? Hmm..Men så ville en stor del af befolkningen falde ind under den kategori, da mange danskere har indvandrerbaggrund.
Mikaa´eel Muhammad
Muslima-Munawara skrev:Wa 'alâykuma Assalam wa Rahmatullâhi wa Barakatuh
Hmm, Bror Mikaaeel's forslag kan måske godt overvejes, men intel videre synes jeg godt at du skulle bruge begrebet 'Indvandre' som vil lyde bedst og nemt- Synes jeg.
- Og held og lykke med din eksamsprojekt kære![]()
Wa as-salamu 'alâykum
Muslima-Munawara skrev:Ja, men det lyder for mig til nu som den bedste forslag. - Og det passer da fint med at dem der indvandrede til DK kan blive kaldt 'Indvandrere'.
Basima skrev:Mikaaeel skrev:Hejsa,
Jamen så skulle jeg også gå under betegnelsen nydansker, da halvdelen af min familie stammer fra udlandet. Eller måske "halv-dansker"..hehe
Synes egentligt bare at man skal kalde sig dansker, hvis man er statsborger i landet. Eller "dansker med anden etnisk herkomst", oki det lyder lidt kluntet...eller dansker med invandrerbaggrund? Hmm..Men så ville en stor del af befolkningen falde ind under den kategori, da mange danskere har indvandrerbaggrund.
Mikaa´eel Muhammad
Hmm, jamen hvor længe skal man så gå rundt og kalde sig nydansker, og hvad med de næste generationer? Hvad er de så?
Jeg foreslog faktisk bare "dansker", altså hvis man er statsborger i DK
Nydansker lyder da sødt, men det lyder lidt hen i retning af 2.rangs dansker..hmm..jeg ved det ikke.. måske bare dansker med bosnisk baggrund, fx hvis ens forældre er fra Bosnien...hmmBasima skrev:Hvorfor indvandre(r)? Er det ikke noget man kalder de der indvandrede til DK? Ligesom flygtninge der flygtede til DK?
Hvilket så bare gør det endnu sværer. Men vi kan måske konkludere at man IKKE kan finde en fællesbetegnelse?

as-shams skrev:Basima skrev:Hvorfor indvandre(r)? Er det ikke noget man kalder de der indvandrede til DK? Ligesom flygtninge der flygtede til DK?
Salâm Søster Basima,
Der er kæmpe stor forskel på en flygtninge og en indvandre.Hvilket så bare gør det endnu sværer. Men vi kan måske konkludere at man IKKE kan finde en fællesbetegnelse?
![]()
Man må konkretisere hvem man adressere eller omtaler
Tror jeg skal til og i seng, er vist ikke helt frisk..
as-shams skrev:Salâm,
hehe..ved nærmere nærlæsning,kan jeg godt se det var det du menteTror jeg skal til og i seng, er vist ikke helt frisk..
Godnaaaat
As-shams
_____________________>>>OUT

Basima skrev:Wa 'alaykum salamu
Nå, det må du undskylde.. det har jeg nok overset, eller så holdte jeg bare fast ved ordet nydansker
Men jeg er enig med dig. Dansk er fint, så længe man er statsborger, og så kan man tilføje ens baggrund.
Hvis der ikke kommer bedre bud
as-shams skrev:Basima skrev:Hvorfor indvandre(r)? Er det ikke noget man kalder de der indvandrede til DK? Ligesom flygtninge der flygtede til DK?
Salâm Søster Basima,
Der er kæmpe stor forskel på en flygtninge og en indvandre.Hvilket så bare gør det endnu sværer. Men vi kan måske konkludere at man IKKE kan finde en fællesbetegnelse?
![]()
Man må konkretisere hvem man adressere eller omtaler
Mikaaeel skrev:Basima skrev:Wa 'alaykum salamu
Nå, det må du undskylde.. det har jeg nok overset, eller så holdte jeg bare fast ved ordet nydansker
Men jeg er enig med dig. Dansk er fint, så længe man er statsborger, og så kan man tilføje ens baggrund.
Du behøver slet ikke at undskylde ukhti, jeg er jo din bror
Oki konklusionen må være at det er bedst at konkretisere så meget som muligt, og ellers bare benytte ordet dansker + tilføje ens baggrund hvis man vil detHvis der ikke kommer bedre bud
Mikaa´eel Muhammad
| Hvad Kom Først Kristendommen eller Islam? eller Jødedommen? Forum: Politik og samfund Forfatter: Nimco Svar: 12 |
Kalifatet og sharia - om 2 eller 20 eller 200 eller 2000 år? Forum: Politik og samfund Forfatter: Erik_Willumsgaard Svar: 5 |
Nydansker og kreativ? Kig ind! Forum: Uddannelse & job Forfatter: Anonymous Svar: 10 |
Indvandrer-udsigten i dag Forum: Fri Debat Forfatter: Naadje Svar: 9 |
ER DU INDVANDRER? HVIS JA, SÃ… KLIK HER Forum: Fri Debat Forfatter: Oprah Svar: 4 |
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst